Milanrejpid/R@pidek 1,4 8v Turbo 212 Koní Milanrejpid/R@pidek 1,4 8v Turbo 212 Koní

komentáře | popis | fotky | milanrejpid | 25.10.23 13:19 | 136x v oblíbených
Auto je v rodině od 04.06.1991 nejdřív ho vlastnil můj táta pak ho zdědila moje starší sestra a po ní pak já. V 19ti letech jsem ho zdědil já. Rapida jsem vyvařil, nechal nalakovat a celkové dal do kup ale byl jsem ještě mladej a blbej a s autem jsem jezdil i v zimě. Takže místa, která se zdála OK byla rázem v loji. Rapid opět potřeboval vyvaření a celkem dost oprav. Do toho mi zemřela moje Maminka.*12* *12* To auto mi ji obrovsky připomínalo a vždy když jsem v něm seděl jsem jí viděl. Takže jsem neměl vůbec odvahu ani sílu auto znovu opravit a jezdit. Ale čas je obrovský léčitel. Čas hodně zahojil a já pořád říkal že ho musím celého opravit. Pokukoval sem pořád po nějaké slušné karoserii a najednou ejhle na bazoši celkem slušná, za dobré peníze. Já váhal ale moje přítelkyně mě do toho popošťouchla a jeli jsme pro ní. Tam jsem zjistil, že je vzadu napasovaná molčanovka. Tak mě napadlo postavit něco pořádného s pořádným motorem. No a je z toho tohle. Obrovskou zásluhu na to má moje Přítelkyně Míša 13, která mě v tom strašně moc podpořila a hlavně mi toleruje všechen ten čas, který sem v garáži. Obrovský dík patří všem, kdo mi kdy pomohli... Auto je věnováno tam na horu Pro tu nejúžasnější osobu, kterou jsem kdy mohl mít... Mami doufám, že jsi tam na mě nahoře pyšná. I po těch letech mi stejně dalo obrovsky zabrat tohle napsat jedná se proste *13* *13* *13* *13* záležitost.



Pomalu se budu snažit doplnit nějaké info o autě.



Podvozek

-Tlumiče a pružiny Protlum

Zadní náprava

-Ramena Molačan mnou upravené na stavitelné tlumiče Protlum

Přední náprava

-Horní ramena Trubková WLAD



Převodovka

Dá se říct že série





Milanrejpid/R@pidek 1,4 8v Turbo 212 Koní - komentáře:

22:49:07
15.12.2021
Eidy
-> havlik: Celohliník? To není tak zlý.
22:12:14
15.12.2021
havlik
-> milanrejpid: já cenu mám rozměr jako škoda síla 5cm celohlinik za 12tis bez dph
21:30:37
15.12.2021
Eidy
-> milanrejpid: A nezkoušel jsi hledat chladič potřebných rozměrů, že bys pak upálil vaničky a udělal vlastní?
21:29:44
15.12.2021
pavucina
-> MVM: Na tom rapidu vidim maximalne problem s vodou.



Jinak s Turboritem vydrim i 40 min na sosnove na okruhu, a v Moste v pohode dává ty desetiminutovky. Jednou jsem mel pronajetej box na tech jarnich jizdach na Moste a jezdil jsem kazdou jizdu, vlastne jsem to chcipnul jen na obed a pohoda, vydrzel.
upraveno 1x, naposled 15.12.2021 21:30:19
21:06:59
15.12.2021
milanrejpid
-> MVM: s chlazením jsem zatím neměl problém i když jsem někde fakt letěl jako kokot. Jak voda olej i vzduch..4 celohlinikovej chladic na vodu bych taky bral.

Ale nikde jsem zatím nesehnal žádnou firmu, kde mi prodají ty voštiny a ja si ho udělám.



I jsem oslovil pár firem, že bych si ho nechal udělat

,,ano není problém chladič vám uděláme nacenime vám to a pošleme na email" a už se nikdo neozval.
20:07:20
15.12.2021
Eidy
-> MVM: To se pozná, až Milana překecáme na pořádný svezení na okruhu. Most nebo Brno. 1
20:02:04
15.12.2021
MVM
-> pavucina: Tak čekám takovou jakou jsem teď dostal. Chci vědět jestli to dokáže jet pod plnym třeba 20min na okruhu nebo na dálnici. A nebo jestli těch 200PS je realita vytáhnout na brzdě během 20 vteřin. Protože je sakra rozdíl držet to furt pod krkem, a nebo občas zatáhnout (předjíždění) a zase jet na 1/4 plynu... Tak mě to zajímá, ale to i vy asi zjistite až potom jak se to potom bude chovat ...
19:41:47
15.12.2021
pavucina
-> MVM: Jakou odpoved na tuhle otazku cekas ?

Limitujici faktory: Teplota nasávaného vzduchu, teplota vody, teplota oleje - spise dlouhodobe zatižení, teplota ve výfuku.



Co lze ovlivnit: Tlak turba od teploty vzduchu, vyfuku. Obohatit smes, snizit predstih.



Ve vysledku počítám, že stejne nemás sanci to auto nekde drzet minutu v kuse pod plnym, protoze nemáš kde.



Problémy cekam na pomalem okruhu, jinak nepocitam, že by se muselo nekde ubírat. vzduch to chladi velmi hezky, az cumim jak dobre, a maximalne posílí chladic na vode.
16:54:10
14.12.2021
MVM
-> milanrejpid: Máš nějakou představu jak dlouho ten motor bude schopnej pracovat pri plně otevřený klapce? Mebo tam budeš mít nějakou ochranu, třeba snížením plniciho tlaku o nějaký %.?
14:42:52
14.12.2021
Jackie
-> milanrejpid: A je tam nějaký zásadní rozdíl v tý odolnosti?
12:27:00
14.12.2021
milanrejpid
-> Jackie: to mají taky to je označení V-

Jenze to ja prave nechtěl to péct v troubě 6
09:45:45
14.12.2021
Jackie
-> milanrejpid: Nedávno jsem viděl stavbu turbo motoru, kde také používali podobný nástřik na písty a tam byl navíc postup mezi jednotlivýma vrtvama vypékaní v troubě na určité teploty. Ve finále to mělo odolat nesmysl teplotám. Přesné číslo si už nepamatuju.
09:09:16
14.12.2021
Eidy
-> milanrejpid: Stříkni nějakej kus železa a nech to vytvrdnout. Až se uvidíme, tak si do toho rejpnu.
08:38:54
14.12.2021
milanrejpid
-> Eidy: je to docela jemný ale musí se to fakt stříkat v male vrstvě a mezi vrstvami to nechat poradne odvetrat... je to super hladky. A úplně masakr tvrdý, moc do toho nerejpu mam to nechat 5dni vytvrdnout...
21:19:32
13.12.2021
TTomas
-> Eidy: Při správně aplikaci je to fest tvrdy a drzi to. Prakticky to nejde poškodit nebo sundat.
21:14:39
13.12.2021
Eidy
-> milanrejpid 13.12.21 20:12:57: je to na dotek super hladký nebo nějak zajímavý?
20:12:57
13.12.2021
milanrejpid
První várka věci nastrikana cerakote.
zvětšit Milanrejpid/R@pidek 1,4 8v Turbo 212 Koní - obrázek od milanrejpid vložen 13.12.2021 20:12:57
20:11:36
13.12.2021
milanrejpid
-> havlik: ten vypadá pěkně.
20:09:33
13.12.2021
milanrejpid
-> pavucina: no já se na to fakt těším až to budu zametat pod autem 3 3



Ja mel do teď nejakej ten cinskej a ten ukazoval co chtěl to i na tom tabletu přes Bluetooth to bylo 1000x rychlejší 1
20:00:18
13.12.2021
pavucina
-> milanrejpid: Což o to, já klidne budu kouzlit pokud to tam pojede, a vlastne to ani nebudu sbirat po motorovým prostoru, tak mi to muze bejt jedno, ze se to vytočí jednou 3 Ne sranda Milane, nebudem to prehanet.



Já treba jezdim bez otáčkomeru, protože jsem ho 2x menil a stejne casem lehnul... Za ty kilometry to mam tak v usich, ze vlastne ho nepotrebuju, mam teda shiftlight, ale to spis pouzivam na flatshift, pak to hezyk strilí.
Extreme Tyres