skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
zdravím virťáci
dovolte mi představit další moje autí...
začnem trochou historie, aneb jak Apple k Rapidu přičichl
prvního rapida sem si koupil na jaře 2007, bílá 130, po prvním majiteli a krásně zdravej, dostal alu meteor, lpg a spousty dalšího, sloužïl věrně až do podzimu , kdy sem vjel do cesty vw vento, a výsledek dle fotek znamenal jeho konec........
týden před nehodou sem dostal v krkonoších za odvoz 136ku, s vyvařenou kstlí, ale příšerným lakem a motor kaput, vzhledem k tomu že jsem se pro něj dostal až po propuštění z nemocnice, a v rapidu sem se bál, přenechal sem ho kamarádovi a dal do něj motor z erka, loni na podzim mi kamarád volá že ho nevyužije a jestli ho nechcu, touha po kupé byla silná tak sem si ho vzal zpět, dostal favo motor s příslušenstvím ze 136ky a lpg, od é doby věrně slouží, ikdyž už to má spočítaný, vzhledem ke stavu kastle atd....
no a jeho nástupce.....
Škoda Rapid 136
datum výroby: 31.10.1989
datum prodeje: 23.11.1989 Obchodní dům KOTVA Praha
barva : 2040
motor :742/136
stav tacho: 73 600km
interier: černé sedáky s bílým pruhem
servisní knížka vedená do posledního záznamu: 19.6 1992 při 20 058km
koupeno v prosinci 2008 od vnuka první majitelky bez TP, interier netknutý, nepotrhaný, nevyšisovaný a nerozvrtané plato pod oknem, motor originál ,pouze si z něj nějakej šikula během 2let stání na parkovišti ukradl sání, pumpu a termostat...proč asi, co se motoru ,převodovky a náprav týče, vše netknuté, bez vůlí, a nehlučné
kastle, prahy původní a bez kousku rzu, lemy chycené lehce, ale výměna je čeká, pod předníma blatníkama p kapsy a hřbet blatníku na výměnu, jinak cajk
začínám tedy odstrojovat a bude se vyvařovat..
co mě čeká:
vyměnit zadní lemy
vyvařit předek +origo čssr blatníky
nalakovat do původního odstínu
udělat z něj co možná nejpůvodnější auto, tak jak vyjelo z fabriky
těm co dočetli až sem dávám volno na pivko a děkuji za přízeň
8.7.2009 dokopeno zbytek plechařiny o víkendu jde do akce CO a flexa
20.7. 2009 zbýva dovařit levý lem, a pár drobností a připravujem se do laku
21.7.2009 lemy hotovy, zbývají 2 věci, a zítra začínáme kytovat
22.7.2009 zadek komplet vykytován
27.7.2009 nastříkány dveře, zadní blatníky, prahy do plniče, řádné 3 vrstvy
11,8, 2009 auto po laku, odstín samozřejmě ten který dostal ve fabrice 2040
14.8.2009 pokračujem ve strojení, obroušena podlaha zespod, natřena 2x formexem, vytmeleny sváry a blatníky v podběhách a ve finále nastříkáno vše cca
9L bitumelu, parádička
28.8.2009 první výlet máme za sebou, udělány dutiny rezistinem, dostrojen vnitřek(sedačky, zadní opěrky a zadní tapece), ještě drobnosti a je finito, jinak jede jak nový auto, motor nejni slyšet, nic neklepe, nedrnčí apod
6.9. 2009 nalepeny boční lišty, a kvasinské samolepky na sloupky
20.9.2009 absolvován srazík v želivu, a kafíčko dostalo ocenění, pro mě taková třešnička nakonec renovace
8.11.2009 bojujem proti korozi, nandány plastové podběhy na celé autí, a výfuk abarth
15.5.2010 inplantován do motoroveho prostoru motor z fábie, dále new kotouče, destičky, stočené zadní bubny, a cestou domu sem se nestačil divit jak je v autě ticho, jak v kostele, jede to, táhne to ,nechá se to točit, a brzdí to, paráda2
15.8.2010 rapídek semnou absolvoval týdení dovolenou, převážně tahal za sebou vozík, at už do jižních čech, tak do Jablonce n.Nis, škoda že v jablonci bylo hnusně a na petříně , kde stríko bydlí se nedalo fotit, jinak jízda po dálnici s vozíkem byla paráda, cestou z5 až do práglu, ta 1.4 o něm téměř neví...
30.12.2010 dneska sem se byl na rapídka podívat v zimovišti, našel sem náhr klíčky od dveří a nádrže(původní ukradeny při vloupačce do feldy), spínačku sem musel kuchnout, nahodil jinou baterku a chytil na drc, parááááda
15.1.2011 rapídek probuzen ze zimního spánku, převezen na dilnu a příprava stk, pak zase hezky spinkat do jara
7.2.2011 tak sem vyrazil na stk, po 5ti km se odporoučelo těsnění pod hlavou a za štěpánovo formelákem sem zas mazal z5 na dilnu, super, když se daří tak se daří :(
1.5.2011 Rapídek probuzen ze zimního spánku, díky Kaprofovi za ubykaci, doufám že semnou počítáš i na tuto zimu, a přivežen domů, čeká ho nějaká kosmetika a doladění, a hurá na želiv
9.5.2011 dnes rozebrána nová vlečka, vše šlo krásně povolit, přelisovány silentbloky v příčných ramenech, vyčištěny závity, můžem začít skládat. Za pomoc díky Štěpánovi
12.5.2011 proběhla akce kulový blesk, odpoledne schnilá náprava ven, poskládat novou, vyztužit a tradá na auto, už nemám áčka , ba naopak, super, zítra geometrie, díky štěpo
14.5.2011 auto konečně vepředu sníženo, už je to koukatelné kupé, nasazen spoilerek, a Štěpán mi vytočil středící kroužky a alu, díky
Béžový šel do dobrých rukou, za což jsem moc rád, nechť slouží stejně dobře jako mě.
Nástupce:
Rapid 130 Sport, dobová anglická úprava, do dnešních dní se auto dochovalo, tak jak vyjelo z upravcovy dilny, dle originálu byl pouze znovuvyroben výfuk, původní podlehl korozi. Auto po dovozu ve stavu žalostném, 4 roky na dešti mu moc krásy nepřidaly, nicméně pár dní na dilně a je prozatim v koukatelnem a plně provozuschopnem stavu. Celková GO samozřejmě v plánu je, ale až časem, zatim si ho budu užívat, tak ,jak je
video želiv podzim 2011:
dovolte mi představit další moje autí...
začnem trochou historie, aneb jak Apple k Rapidu přičichl
prvního rapida sem si koupil na jaře 2007, bílá 130, po prvním majiteli a krásně zdravej, dostal alu meteor, lpg a spousty dalšího, sloužïl věrně až do podzimu , kdy sem vjel do cesty vw vento, a výsledek dle fotek znamenal jeho konec........
týden před nehodou sem dostal v krkonoších za odvoz 136ku, s vyvařenou kstlí, ale příšerným lakem a motor kaput, vzhledem k tomu že jsem se pro něj dostal až po propuštění z nemocnice, a v rapidu sem se bál, přenechal sem ho kamarádovi a dal do něj motor z erka, loni na podzim mi kamarád volá že ho nevyužije a jestli ho nechcu, touha po kupé byla silná tak sem si ho vzal zpět, dostal favo motor s příslušenstvím ze 136ky a lpg, od é doby věrně slouží, ikdyž už to má spočítaný, vzhledem ke stavu kastle atd....
no a jeho nástupce.....
Škoda Rapid 136
datum výroby: 31.10.1989
datum prodeje: 23.11.1989 Obchodní dům KOTVA Praha
barva : 2040
motor :742/136
stav tacho: 73 600km
interier: černé sedáky s bílým pruhem
servisní knížka vedená do posledního záznamu: 19.6 1992 při 20 058km
koupeno v prosinci 2008 od vnuka první majitelky bez TP, interier netknutý, nepotrhaný, nevyšisovaný a nerozvrtané plato pod oknem, motor originál ,pouze si z něj nějakej šikula během 2let stání na parkovišti ukradl sání, pumpu a termostat...proč asi, co se motoru ,převodovky a náprav týče, vše netknuté, bez vůlí, a nehlučné
kastle, prahy původní a bez kousku rzu, lemy chycené lehce, ale výměna je čeká, pod předníma blatníkama p kapsy a hřbet blatníku na výměnu, jinak cajk
začínám tedy odstrojovat a bude se vyvařovat..
co mě čeká:
vyměnit zadní lemy
vyvařit předek +origo čssr blatníky
nalakovat do původního odstínu
udělat z něj co možná nejpůvodnější auto, tak jak vyjelo z fabriky
těm co dočetli až sem dávám volno na pivko a děkuji za přízeň
8.7.2009 dokopeno zbytek plechařiny o víkendu jde do akce CO a flexa
20.7. 2009 zbýva dovařit levý lem, a pár drobností a připravujem se do laku
21.7.2009 lemy hotovy, zbývají 2 věci, a zítra začínáme kytovat
22.7.2009 zadek komplet vykytován
27.7.2009 nastříkány dveře, zadní blatníky, prahy do plniče, řádné 3 vrstvy
11,8, 2009 auto po laku, odstín samozřejmě ten který dostal ve fabrice 2040
14.8.2009 pokračujem ve strojení, obroušena podlaha zespod, natřena 2x formexem, vytmeleny sváry a blatníky v podběhách a ve finále nastříkáno vše cca
9L bitumelu, parádička
28.8.2009 první výlet máme za sebou, udělány dutiny rezistinem, dostrojen vnitřek(sedačky, zadní opěrky a zadní tapece), ještě drobnosti a je finito, jinak jede jak nový auto, motor nejni slyšet, nic neklepe, nedrnčí apod
6.9. 2009 nalepeny boční lišty, a kvasinské samolepky na sloupky
20.9.2009 absolvován srazík v želivu, a kafíčko dostalo ocenění, pro mě taková třešnička nakonec renovace
8.11.2009 bojujem proti korozi, nandány plastové podběhy na celé autí, a výfuk abarth
15.5.2010 inplantován do motoroveho prostoru motor z fábie, dále new kotouče, destičky, stočené zadní bubny, a cestou domu sem se nestačil divit jak je v autě ticho, jak v kostele, jede to, táhne to ,nechá se to točit, a brzdí to, paráda2
15.8.2010 rapídek semnou absolvoval týdení dovolenou, převážně tahal za sebou vozík, at už do jižních čech, tak do Jablonce n.Nis, škoda že v jablonci bylo hnusně a na petříně , kde stríko bydlí se nedalo fotit, jinak jízda po dálnici s vozíkem byla paráda, cestou z5 až do práglu, ta 1.4 o něm téměř neví...
30.12.2010 dneska sem se byl na rapídka podívat v zimovišti, našel sem náhr klíčky od dveří a nádrže(původní ukradeny při vloupačce do feldy), spínačku sem musel kuchnout, nahodil jinou baterku a chytil na drc, parááááda
15.1.2011 rapídek probuzen ze zimního spánku, převezen na dilnu a příprava stk, pak zase hezky spinkat do jara
7.2.2011 tak sem vyrazil na stk, po 5ti km se odporoučelo těsnění pod hlavou a za štěpánovo formelákem sem zas mazal z5 na dilnu, super, když se daří tak se daří :(
1.5.2011 Rapídek probuzen ze zimního spánku, díky Kaprofovi za ubykaci, doufám že semnou počítáš i na tuto zimu, a přivežen domů, čeká ho nějaká kosmetika a doladění, a hurá na želiv
9.5.2011 dnes rozebrána nová vlečka, vše šlo krásně povolit, přelisovány silentbloky v příčných ramenech, vyčištěny závity, můžem začít skládat. Za pomoc díky Štěpánovi
12.5.2011 proběhla akce kulový blesk, odpoledne schnilá náprava ven, poskládat novou, vyztužit a tradá na auto, už nemám áčka , ba naopak, super, zítra geometrie, díky štěpo
14.5.2011 auto konečně vepředu sníženo, už je to koukatelné kupé, nasazen spoilerek, a Štěpán mi vytočil středící kroužky a alu, díky
Béžový šel do dobrých rukou, za což jsem moc rád, nechť slouží stejně dobře jako mě.
Nástupce:
Rapid 130 Sport, dobová anglická úprava, do dnešních dní se auto dochovalo, tak jak vyjelo z upravcovy dilny, dle originálu byl pouze znovuvyroben výfuk, původní podlehl korozi. Auto po dovozu ve stavu žalostném, 4 roky na dešti mu moc krásy nepřidaly, nicméně pár dní na dilně a je prozatim v koukatelnem a plně provozuschopnem stavu. Celková GO samozřejmě v plánu je, ale až časem, zatim si ho budu užívat, tak ,jak je
video želiv podzim 2011:
Apple Rapid 130 Sport - komentáře:
22:37:13
01.05.2011
01.05.2011
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Pavel P..: nárazník mě kálé, asi nějakej soudruh blbě udělal díry na ty držáčky, jsou níž potvory, proto má ty konce dolu , ono se toho chystá co do vzhledu více, nech se překvapit
22:27:55
01.05.2011
01.05.2011
Pavel P..
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: jo obrubník... tak srovnat a ještě nárazník zvednout, je chudák nějakej povislej :-))
dej kola z hnědky, ty by mohli bejt zajímavý na tomhle
dej kola z hnědky, ty by mohli bejt zajímavý na tomhle
22:25:15
01.05.2011
01.05.2011
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Pavel P..: za to může obrubník o 3 foto z5, musim to srovnat nooo, kola prozatim jiná než apolla, ty sou zutý a čekaj na repas
22:23:11
01.05.2011
01.05.2011
Pavel P..
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: já si nemůžu pomoct... mě tam hrozně vadí jak nelícuje ten roh levýho blatníku dole s čelem..
jinak teda pořád fešák, jen vrátit kolesa místo poklic
jinak teda pořád fešák, jen vrátit kolesa místo poklic
20:36:04
01.05.2011
01.05.2011
Apple STS Chvojkovice-Brod
probuzení ze zimního spánku, a něco nafoceno
22:22:15
24.02.2011
24.02.2011
StepaNoFUN
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Woe. :-D Za odpoledne není co dělat. ;-)
19:59:37
24.02.2011
24.02.2011
Apple STS Chvojkovice-Brod
máme po stk, ted to přestrojit zpět
19:28:16
07.02.2011
07.02.2011
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Stepan FUN:
-> Pavel P..: ještě ne, je nejakej divnej, zkusim nahodit z stk 130, tam sedí hezky, tento je nějak pokroucen
-> Pavel P..: ještě ne, je nejakej divnej, zkusim nahodit z stk 130, tam sedí hezky, tento je nějak pokroucen
19:22:47
07.02.2011
07.02.2011
Pavel P..
-> Stepan FUN: -> Apple STS Chvojkovice-Brod: nojo závodníci... to se hned pozná
mimochodem Honzíku už sis přizvednul ten povislý přední nárazník?
mimochodem Honzíku už sis přizvednul ten povislý přední nárazník?
19:20:50
07.02.2011
07.02.2011
StepaNoFUN
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Nejede... :-/ Na tom trvám... :-/ Při tom prvním pokusu šel přes Košickou vzduchem. Ale jenom lehce. Víc jak 130 (reálnejch) jsem tam neměl, takže se to jenom zhouplo a otáčkoměr poskočil cca o 500 nahoru... :-) A od Košický jsi mě slyšet nemohl. Zase takovej kravál to nedělá. ;-) Jestli hodně daleko, tak až nad lesem...
19:17:36
07.02.2011
07.02.2011
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Stepan FUN: a pak prej nejede, sem tě slyšel už od košický křižovatky heeeeeen, heeeeeeeeen, heeeeeeen
19:12:50
07.02.2011
07.02.2011
StepaNoFUN
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: A Ty si myslíš, že 165/70R13 zimní Nokiany jsou nějaká výhra??? :-D V tom lese za Žandovem jsem tu dlouhou pravou utahující 3 šel lehce bokem. :-D
19:09:28
07.02.2011
07.02.2011
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Stepan FUN: noo, já bych ti stejně nestačil, na těch or 34kách je to jak plavba po dunaji
19:07:49
07.02.2011
07.02.2011
StepaNoFUN
Jojo... Byl to pěknej vejlet. :-D Já už v Suchdole, Honza kdesi v polovině cesty (čekal jsem, že mě s 1.4 v pohodě dojede, takže jsem formeláka nešetřil :-D )... Vrátil jsem se, po chvilce dolívání vody jsme znovu vyrazili, po dalších 2km znovu telefon, otočit, zapřáhnout a hurá z5 na dílnu. :-D Takové krásné slunečné pondělní odpoledne, silničky 3tí třídy vedoucí mezi lesy a lukami, cestou z5 jsme se kochali... :-D
21:18:57
22.01.2011
22.01.2011
Apple STS Chvojkovice-Brod
tak vše připraveno, umyto , vyluxováno, můžem v pondělí na stk
22:32:46
18.01.2011
18.01.2011
Apple STS Chvojkovice-Brod
rapídek je na dilně, příprava stk, takže přední brzdy -kontrola(od lonska vše nové) , pak ložiska , svisláky, promazání dotažení, a pak zadní náprava, lanovody, atd, zasek sem se na projetejch bubnech o 1mm pod minimum
22:55:27
16.01.2011
16.01.2011
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> U-Geen: jj, mám sehnány 2, jeden kousek od bydliště, čekám na cenu, druhej od Nwktho
22:52:44
16.01.2011
16.01.2011
U-Geen
-> Apple STS Chvojkovice-Brod 03.01.11 21:48:43: tenhle? :-) www.mkkosa.cz/mkkosa/skod
a-105m-130m-rapid-predni-p
od-naraznik
20:02:00
16.01.2011
16.01.2011
Apple STS Chvojkovice-Brod
tak rapídek je na dilně, čekají ho malé zásahy v rámci stk, a pak zas spinkat do jara