Apple Rapid 130 Sport Apple Rapid 130 Sport

komentáře | popis | fotky | Apple STS Chvojkovice-Brod | 22.09.24 16:08 | 86x v oblíbených
zdravím virťáci



dovolte mi představit další moje autí...



začnem trochou historie, aneb jak Apple k Rapidu přičichl



prvního rapida sem si koupil na jaře 2007, bílá 130, po prvním majiteli a krásně zdravej, dostal alu meteor, lpg a spousty dalšího, sloužïl věrně až do podzimu , kdy sem vjel do cesty vw vento, a výsledek dle fotek znamenal jeho konec........



týden před nehodou sem dostal v krkonoších za odvoz 136ku, s vyvařenou kstlí, ale příšerným lakem a motor kaput, vzhledem k tomu že jsem se pro něj dostal až po propuštění z nemocnice, a v rapidu sem se bál, přenechal sem ho kamarádovi a dal do něj motor z erka, loni na podzim mi kamarád volá že ho nevyužije a jestli ho nechcu, touha po kupé byla silná tak sem si ho vzal zpět, dostal favo motor s příslušenstvím ze 136ky a lpg, od é doby věrně slouží, ikdyž už to má spočítaný, vzhledem ke stavu kastle atd....





no a jeho nástupce.....



Škoda Rapid 136



datum výroby: 31.10.1989

datum prodeje: 23.11.1989 Obchodní dům KOTVA Praha



barva : 2040



motor :742/136



stav tacho: 73 600km



interier: černé sedáky s bílým pruhem



servisní knížka vedená do posledního záznamu: 19.6 1992 při 20 058km



koupeno v prosinci 2008 od vnuka první majitelky bez TP, interier netknutý, nepotrhaný, nevyšisovaný a nerozvrtané plato pod oknem, motor originál ,pouze si z něj nějakej šikula během 2let stání na parkovišti ukradl sání, pumpu a termostat...proč asi, co se motoru ,převodovky a náprav týče, vše netknuté, bez vůlí, a nehlučné

kastle, prahy původní a bez kousku rzu, lemy chycené lehce, ale výměna je čeká, pod předníma blatníkama p kapsy a hřbet blatníku na výměnu, jinak cajk

začínám tedy odstrojovat a bude se vyvařovat..



co mě čeká:

vyměnit zadní lemy

vyvařit předek +origo čssr blatníky

nalakovat do původního odstínu

udělat z něj co možná nejpůvodnější auto, tak jak vyjelo z fabriky



těm co dočetli až sem dávám volno na pivko a děkuji za přízeň



8.7.2009 dokopeno zbytek plechařiny o víkendu jde do akce CO a flexa

20.7. 2009 zbýva dovařit levý lem, a pár drobností a připravujem se do laku

21.7.2009 lemy hotovy, zbývají 2 věci, a zítra začínáme kytovat

22.7.2009 zadek komplet vykytován

27.7.2009 nastříkány dveře, zadní blatníky, prahy do plniče, řádné 3 vrstvy

11,8, 2009 auto po laku, odstín samozřejmě ten který dostal ve fabrice 2040

14.8.2009 pokračujem ve strojení, obroušena podlaha zespod, natřena 2x formexem, vytmeleny sváry a blatníky v podběhách a ve finále nastříkáno vše cca

9L bitumelu, parádička

28.8.2009 první výlet máme za sebou, udělány dutiny rezistinem, dostrojen vnitřek(sedačky, zadní opěrky a zadní tapece), ještě drobnosti a je finito, jinak jede jak nový auto, motor nejni slyšet, nic neklepe, nedrnčí apod

6.9. 2009 nalepeny boční lišty, a kvasinské samolepky na sloupky

20.9.2009 absolvován srazík v želivu, a kafíčko dostalo ocenění, pro mě taková třešnička nakonec renovace

8.11.2009 bojujem proti korozi, nandány plastové podběhy na celé autí, a výfuk abarth

15.5.2010 inplantován do motoroveho prostoru motor z fábie, dále new kotouče, destičky, stočené zadní bubny, a cestou domu sem se nestačil divit jak je v autě ticho, jak v kostele, jede to, táhne to ,nechá se to točit, a brzdí to, paráda2

15.8.2010 rapídek semnou absolvoval týdení dovolenou, převážně tahal za sebou vozík, at už do jižních čech, tak do Jablonce n.Nis, škoda že v jablonci bylo hnusně a na petříně , kde stríko bydlí se nedalo fotit, jinak jízda po dálnici s vozíkem byla paráda, cestou z5 až do práglu, ta 1.4 o něm téměř neví...



30.12.2010 dneska sem se byl na rapídka podívat v zimovišti, našel sem náhr klíčky od dveří a nádrže(původní ukradeny při vloupačce do feldy), spínačku sem musel kuchnout, nahodil jinou baterku a chytil na drc, parááááda

15.1.2011 rapídek probuzen ze zimního spánku, převezen na dilnu a příprava stk, pak zase hezky spinkat do jara

7.2.2011 tak sem vyrazil na stk, po 5ti km se odporoučelo těsnění pod hlavou a za štěpánovo formelákem sem zas mazal z5 na dilnu, super, když se daří tak se daří :(

1.5.2011 Rapídek probuzen ze zimního spánku, díky Kaprofovi za ubykaci, doufám že semnou počítáš i na tuto zimu, a přivežen domů, čeká ho nějaká kosmetika a doladění, a hurá na želiv



9.5.2011 dnes rozebrána nová vlečka, vše šlo krásně povolit, přelisovány silentbloky v příčných ramenech, vyčištěny závity, můžem začít skládat. Za pomoc díky Štěpánovi



12.5.2011 proběhla akce kulový blesk, odpoledne schnilá náprava ven, poskládat novou, vyztužit a tradá na auto, už nemám áčka , ba naopak, super, zítra geometrie, díky štěpo

14.5.2011 auto konečně vepředu sníženo, už je to koukatelné kupé, nasazen spoilerek, a Štěpán mi vytočil středící kroužky a alu, díky



Béžový šel do dobrých rukou, za což jsem moc rád, nechť slouží stejně dobře jako mě.



Nástupce:

Rapid 130 Sport, dobová anglická úprava, do dnešních dní se auto dochovalo, tak jak vyjelo z upravcovy dilny, dle originálu byl pouze znovuvyroben výfuk, původní podlehl korozi. Auto po dovozu ve stavu žalostném, 4 roky na dešti mu moc krásy nepřidaly, nicméně pár dní na dilně a je prozatim v koukatelnem a plně provozuschopnem stavu. Celková GO samozřejmě v plánu je, ale až časem, zatim si ho budu užívat, tak ,jak je





video želiv podzim 2011:
Jízdy zručnosti - Želiv 17:09.2011

Apple Rapid 130 Sport - komentáře:

11:20:16
13.05.2010
havlik
-> Stepan FUN: no jako já dával předtim na rapida a bylo tu super no problém a za dva roky sem je dal na 120tku a tam se začly rozpadat
11:15:49
13.05.2010
StepaNoFUN
-> havlik: -> Nwkt: Tak já nevím... Třeba už to není to co dřív... Ale jak říkám - nikdy jsem s nima neměl žádnou špatnou zkušenost. Na feldě to sice vycházelo co destičky to kotouče, ale najel jsem na nich cca 80tis. km a rozpadly se tím, že odrezly. Ale po takový době to udělá snad jakákoli destička.
09:35:41
13.05.2010
Nwkt
-> Stepan FUN: červená
09:29:36
13.05.2010
havlik
-> Stepan FUN: no je pravda že premiery co sem sundaval z auta po asi 2000km se začínaly taky rozpadávat
09:20:03
13.05.2010
StepaNoFUN
-> Nwkt: A byly to Ferodo premier (červená krabička), nebo ferodo target (zelená krabička)? Já že s těma lepšíma (premier) mám jenom ty nejlepší zkušenosti. Na rapidu byly k neutavení a na feldě se rozdrolily sice taky, ale po 3 letech v denním provozu a skoro 80tisících kilometrech...
21:34:43
12.05.2010
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Nwkt: potvory jedny, dík za radu
21:33:16
12.05.2010
Nwkt
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Se mi začaly drolit
21:31:25
12.05.2010
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Nwkt: špatné? budou nějaký obyč.... kdo brzdí prohrává3
21:29:47
12.05.2010
Nwkt
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Tak nedávej ferodo desky
21:29:19
12.05.2010
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Nwkt: nene, mám toho nějak moc,tak využiju výkendu k přestavbě , at je na želiv fit, doma už čekají i ferodo kotouče, tak se bude šlechtit
21:27:05
12.05.2010
Nwkt
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Doksy nebudou?
21:26:39
12.05.2010
Apple STS Chvojkovice-Brod
tak sem dneska láknul jiné zadní čílko s vyřezem na příčnák, abych neničil to stavající, v sobotu montáž i s new engine2
19:44:00
10.05.2010
Apple STS Chvojkovice-Brod
a je doma 1.4 8v ,vyndáno ze š1202
20:19:27
09.05.2010
Kaprof-Pisařík
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: 3 uložen podél od kufru k zadnímu čelu:-)) Jinak nemáš odkaz na naky fotečky tvojí e30?- na jednu se taky chystám po prázkách :)
20:17:42
09.05.2010
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Kaprof: si piš, i ten mega motor s turbínou z kamošova Topaze3
20:09:09
09.05.2010
Kaprof-Pisařík
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: 145 beztak si včera vybral to OTčko a zejtra budou v rapidu rajčáky 3
20:08:06
09.05.2010
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Kaprof: -> Pavel P..: hoši, vy jste byli dnes dlouho na sluníčku3
20:00:33
09.05.2010
Kaprof-Pisařík
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Takže ta 120ka po Katce z hnědý s novym tesněnim 33
19:58:42
09.05.2010
Pavel P..
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: jasně, takže bez vrtule?3
19:58:15
09.05.2010
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Pavel P..: už to nehul, zas takovej shock to nebude, přecijen chci beat stále nenápadný4
Extreme Tyres