skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Aktuálné no.3
Jelikož hlavní kus jezdí a dílů na stavbu ještě jednoho zbylo požehnaně, vlastně skoro všechny, dosti z nich už hotové, jen namontovat, rozhodnul jsem se pořídit ještě jednu záložní karoserii.
Zrovna příliš nabídek ve stavu, který by se alespoň minimálně přibližoval požadavkům na náhradní boudu zrovna nebylo. Nakonec jsem vybral tuhle, cca 5km za městem, zarovnanou ve tmavé garáži.
Takže jsem si jí vlastně pořádně prohlédl, až když jsem jí v novém bydlišti sundával z vleku. Je taky jaksi putovní a žádná hitparáda se nekoná. Nicméně je to "jen" na klasické vyvaření, pokud se nenamane za dobré peníze mnohem lepší.
Po přivezení jsem na holou boudu namontoval nápravy, co zbyly po čísle no. 1, nahrubo nastrojil a po strop naplnil díly na stavbu, včetně obou "kufrů". Ani se všechno nevešlo, motory a převodovky musejí být bokem.
Takže momentálně postrkovatelný sklad dílů na stavbu sebe sama. Průběžně se další nové ND dokupují a zda se začne stavět další kus, je to možné, není kam spěchat.
_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ____
Předchozí no.2 - využit, vytěžen a nepoužitelné sešrotováno.
Tak jak začít, bylo nebylo jednu neděli jsem se poněkud intoxikoval láhvemi sektu a na internetu nalezl inzerát.
O dva dny později jsem měl cestu na opačný kout naší krásné vlasti a rozhodl se, že zpáteční cestu absolvuji zkratkou přes další cíp republiky. Bylo to sice dál, zato horší cestou, nicméně překážkou byl RAPID čekající na vyzvednutí. Po velmi rychlém nalezení vozu v neznámém městě (mám rád cestování bez GPS a jde mi to - sebechvála smrdí, tak až vyvětráte, čtete dál :-)) a bleskovém nákupu přesun necelých 200km ostré jízdy na domácí stanoviště.
Fakta k vozu:
Škoda Rapid 136
r.v. 1988
motor originál 742.136 (zase, už jich mám pořádnou sbírku, všechny kompletní a schopné spolehlivého provozu .-)) (velmi tichý a solidně jede - měl by být po rozvodech, svících, oleji a pumpě - docela tomu věřím)
zase červená (oranžová barva)
VIN číslo shodné ve 13 znacích s mým Rapidem no.1
Zřejmě už tušíte odkud vane vítr, stejná auta, roky výroby, téměř identický VIN, stejné barvy...................
Jinak ve stručnosti:
- vůz má perfektní sadu sedaček - nejlepší ze všech sad co mám
- vybaven centrálem na DO+alarm+el. okna
- střed. panel felicia
- střecha zasažená oknem a dírou pro anténu - pří velkém dešti zatéká
- zpětná zrcátka - modrá skla ala wessem, nastavitelná ve všech osách, jinak hovno vidět ve většině z nich
- již byla vařená podlaha, poměrně slušně
- co se týče ostatní koroze, karoserie by ušla, je ovšem pár míst na zaúřadování CO2 - není zdaleka tak pěkná jako moje no.1, ale ani zdaleka tak hnusná jako většina Rapidů v ČR.
- velmi pěkná skla - všechny - lepší než většina co mám
- solidní podvozek, kromě přední nápravy, k té mám výhrady ohledně tlumení, pérování a hřebenu, důležitá jsou ovšem zadní ramena a příčka, ty se jeví OK
- lak je k ničemu, zadní čelo super, zadní kapota provrtaná od spoilerů, přední slušná, jen prasácky vybroušená a očerněná, dveře nic moc, zadní blatníky 1x OK, druhý na opravu
Jinak to docela hezky jede, sednul jsem do toho u prodávajícího a zastavil u stodoly o 180 km dále, ve všech počasích, po všech silnicích od dálnice po polňačku a fungovalo vše jak má, na 21 let strarou škodovku slušné.
Jelikož hlavní kus jezdí a dílů na stavbu ještě jednoho zbylo požehnaně, vlastně skoro všechny, dosti z nich už hotové, jen namontovat, rozhodnul jsem se pořídit ještě jednu záložní karoserii.
Zrovna příliš nabídek ve stavu, který by se alespoň minimálně přibližoval požadavkům na náhradní boudu zrovna nebylo. Nakonec jsem vybral tuhle, cca 5km za městem, zarovnanou ve tmavé garáži.
Takže jsem si jí vlastně pořádně prohlédl, až když jsem jí v novém bydlišti sundával z vleku. Je taky jaksi putovní a žádná hitparáda se nekoná. Nicméně je to "jen" na klasické vyvaření, pokud se nenamane za dobré peníze mnohem lepší.
Po přivezení jsem na holou boudu namontoval nápravy, co zbyly po čísle no. 1, nahrubo nastrojil a po strop naplnil díly na stavbu, včetně obou "kufrů". Ani se všechno nevešlo, motory a převodovky musejí být bokem.
Takže momentálně postrkovatelný sklad dílů na stavbu sebe sama. Průběžně se další nové ND dokupují a zda se začne stavět další kus, je to možné, není kam spěchat.
_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ____
Předchozí no.2 - využit, vytěžen a nepoužitelné sešrotováno.
Tak jak začít, bylo nebylo jednu neděli jsem se poněkud intoxikoval láhvemi sektu a na internetu nalezl inzerát.
O dva dny později jsem měl cestu na opačný kout naší krásné vlasti a rozhodl se, že zpáteční cestu absolvuji zkratkou přes další cíp republiky. Bylo to sice dál, zato horší cestou, nicméně překážkou byl RAPID čekající na vyzvednutí. Po velmi rychlém nalezení vozu v neznámém městě (mám rád cestování bez GPS a jde mi to - sebechvála smrdí, tak až vyvětráte, čtete dál :-)) a bleskovém nákupu přesun necelých 200km ostré jízdy na domácí stanoviště.
Fakta k vozu:
Škoda Rapid 136
r.v. 1988
motor originál 742.136 (zase, už jich mám pořádnou sbírku, všechny kompletní a schopné spolehlivého provozu .-)) (velmi tichý a solidně jede - měl by být po rozvodech, svících, oleji a pumpě - docela tomu věřím)
zase červená (oranžová barva)
VIN číslo shodné ve 13 znacích s mým Rapidem no.1
Zřejmě už tušíte odkud vane vítr, stejná auta, roky výroby, téměř identický VIN, stejné barvy...................
Jinak ve stručnosti:
- vůz má perfektní sadu sedaček - nejlepší ze všech sad co mám
- vybaven centrálem na DO+alarm+el. okna
- střed. panel felicia
- střecha zasažená oknem a dírou pro anténu - pří velkém dešti zatéká
- zpětná zrcátka - modrá skla ala wessem, nastavitelná ve všech osách, jinak hovno vidět ve většině z nich
- již byla vařená podlaha, poměrně slušně
- co se týče ostatní koroze, karoserie by ušla, je ovšem pár míst na zaúřadování CO2 - není zdaleka tak pěkná jako moje no.1, ale ani zdaleka tak hnusná jako většina Rapidů v ČR.
- velmi pěkná skla - všechny - lepší než většina co mám
- solidní podvozek, kromě přední nápravy, k té mám výhrady ohledně tlumení, pérování a hřebenu, důležitá jsou ovšem zadní ramena a příčka, ty se jeví OK
- lak je k ničemu, zadní čelo super, zadní kapota provrtaná od spoilerů, přední slušná, jen prasácky vybroušená a očerněná, dveře nic moc, zadní blatníky 1x OK, druhý na opravu
Jinak to docela hezky jede, sednul jsem do toho u prodávajícího a zastavil u stodoly o 180 km dále, ve všech počasích, po všech silnicích od dálnice po polňačku a fungovalo vše jak má, na 21 let strarou škodovku slušné.
Hurdis / Rapid 136 - no.2 a no.3 - komentáře:
10:54:24
03.11.2020
03.11.2020
Hurdis
Bratr mé bývalé paní se dal do úklidu. Tak jsem po mnoha letech vzpomněl, že tam vzadu ještě něco leží. Plné dílů na stavbu. Je na čase zhodnotit stav. Jestli to ještě mnoho let vydrží, nebo si to vezmu domů na šťourání.
23:54:39
30.11.2016
30.11.2016
Hurdis
Nakoupeny další díly na stavbu, příprava na stavbu podvozku. První Rapid mi trval 3 roky na den. Další bych si dal na pohodu. Čím lepší bouda, tím dříve se začne. Díly skupin se začnou stěhovat na přípravu.
23:52:25
30.11.2016
30.11.2016
Hurdis
Zadávám si natvrdo poptávku s vlastním odvozem mimo ČR, tam kde jsou, ale ještě jednou zde:
skoda-virt.cz/cz/.../1803 13-karoserie-rapid-9
skoda-virt.cz/cz/.../1803 13-karoserie-rapid-9
23:09:25
14.07.2015
14.07.2015
Hurdis
Poptávání dalšího skeletu stále trvá skoda-virt.cz/cz/.../1803
13-karoserie-rapid-9
Žádostivost o více zábavy a méně řešení legislativy trvá. A do hotového auta už jsem definitivně rozhodnut nesahat. Varianta eMkového sedanu je sice mnohem blíže rozumu, ale kdo by ho po těch letech ještě měl snahu u mne hledat. Zvláště v "coupé family" a po odpískání zcela připraveného projektu 2x 110R (jedno ale stejně bude).
Na stavbu "nového" Rapida je kromě boudy připraveno stále z 95% vše, na větší zábavu i mnohem zajímavější komponenty. S ohledem na zahájení výstavby domu dle vzoru klasického filmu "Půl domu bez ženicha" už bych se nerad zabýval znovu kompletní stavbou nové boudy.
Ale ruce svrbí, navíc dílnička i doma již ho pojme. Nemáte někdo slušné kompletní auto navíc. Bez TP výhodou.
Žádostivost o více zábavy a méně řešení legislativy trvá. A do hotového auta už jsem definitivně rozhodnut nesahat. Varianta eMkového sedanu je sice mnohem blíže rozumu, ale kdo by ho po těch letech ještě měl snahu u mne hledat. Zvláště v "coupé family" a po odpískání zcela připraveného projektu 2x 110R (jedno ale stejně bude).
Na stavbu "nového" Rapida je kromě boudy připraveno stále z 95% vše, na větší zábavu i mnohem zajímavější komponenty. S ohledem na zahájení výstavby domu dle vzoru klasického filmu "Půl domu bez ženicha" už bych se nerad zabýval znovu kompletní stavbou nové boudy.
Ale ruce svrbí, navíc dílnička i doma již ho pojme. Nemáte někdo slušné kompletní auto navíc. Bez TP výhodou.
21:06:25
13.10.2013
13.10.2013
Hurdis
-> Hurdis: Jinak trochu sranda je, že jsem na paletě nenašel nastrojený 742.136, který tedy momentálně netuším kde je. Ale výměnou je tam jakýsi 2 nebo 2,5 litr z Mitsubishi, tak nevím jestli je to sranda nebo výzva :-)
15:19:00
13.10.2013
13.10.2013
Hurdis
Tak stěhování do jiného skladu těžkou technikou se po shlédnutí na novém místě neobešlo bez zničení jednoho blatníku a blinkru, ale toho je v zásobě dost, jinak OK.
Spíš přemýšlím, jestli jsem si to rovnou neměl odvézt domů.
Zatím jsem vydoloval z interiéru několik beden dílů na renovaci, nebo skládání nových částí do větších celků.
Zima bude nejspíš dlouhá a smutná, tak aby bylo v dílně při praskání dřeva v kamnech co dělat.
Spíš přemýšlím, jestli jsem si to rovnou neměl odvézt domů.
Zatím jsem vydoloval z interiéru několik beden dílů na renovaci, nebo skládání nových částí do větších celků.
Zima bude nejspíš dlouhá a smutná, tak aby bylo v dílně při praskání dřeva v kamnech co dělat.
22:26:43
28.08.2013
28.08.2013
Hurdis
Tak kára se bude stěhovat, možná už se tenhle týden přestěhovala, nevím, do důstojnějšího a většího depozitu umožňujícího práci. Cesta je asi 55 metrů, tak to snad zvládne (zvládla). Jelikož se všechny kastle 722 a 742 (coupé jak jinak) stěhovaly UNCčkem na vidlích, snad to dopadlo/dne OK.
Vše na stavbu nového coupé je připravené a hotové. Alfa a omega je "jen" kastle.
Tato je vhodná pouze na polepení a nějakou srandu. Což by se mi i zamlouvalo. Hodně.
Ideální stav by byla dobrá koupě méně zvadlé budky, která by neevokovala druhou stavbu celého auta, jen by snížila nároky na tvorbu bezpapíráka na amatérské podniky, tzn, přiměřenou vyvářku, rychlolak avšak rozumnou techniku, která čeká i ve více exemplářích.
Tzn. asi by to chtělo ještě jednu nepatrně lepší boudu, ty jsou. Občas.
Vše na stavbu nového coupé je připravené a hotové. Alfa a omega je "jen" kastle.
Tato je vhodná pouze na polepení a nějakou srandu. Což by se mi i zamlouvalo. Hodně.
Ideální stav by byla dobrá koupě méně zvadlé budky, která by neevokovala druhou stavbu celého auta, jen by snížila nároky na tvorbu bezpapíráka na amatérské podniky, tzn, přiměřenou vyvářku, rychlolak avšak rozumnou techniku, která čeká i ve více exemplářích.
Tzn. asi by to chtělo ještě jednu nepatrně lepší boudu, ty jsou. Občas.
19:21:18
14.11.2012
14.11.2012
Vojťas
-> Hurdis:
17:08:16
10.11.2012
10.11.2012
Hurdis
Začínám mít takový lehce vtíravý pocit déjà vu...
21:40:14
06.10.2012
06.10.2012
Hurdis
-> Vojťas: No přehlídnout to nejde :-)
Ale asi jsem si udělal definitivně škodovácky jasno. Erko bylo, k tomu všechny dostupné nové ND na stavbu - není a nejsou. Byla ouža, k tomu skoro všechny dostupné nové ND na další stavbu, není - nejsou.
Byly Rapidy dva, díly na 1,5 nového, díly na 1,5 slušného ojetého. No a pořád jsou jen se v tom dělá větší pořádek.
Takže jsem snad už skončil u toho, co mne táhlo posledních 11-12 let, tj. 2D 136ka, definitivně. Další experimenty si už doufám odpustím.
Alespoň co se týče škodovek. Jinak mám o třech předrevolučních typech coupé západních značek jasno, resp. v hlavě temno. Ale to naštěstí není zase tak nebezpečné. Dokud mi to někdo nestrčí pod nos.
Ale asi jsem si udělal definitivně škodovácky jasno. Erko bylo, k tomu všechny dostupné nové ND na stavbu - není a nejsou. Byla ouža, k tomu skoro všechny dostupné nové ND na další stavbu, není - nejsou.
Byly Rapidy dva, díly na 1,5 nového, díly na 1,5 slušného ojetého. No a pořád jsou jen se v tom dělá větší pořádek.
Takže jsem snad už skončil u toho, co mne táhlo posledních 11-12 let, tj. 2D 136ka, definitivně. Další experimenty si už doufám odpustím.
Alespoň co se týče škodovek. Jinak mám o třech předrevolučních typech coupé západních značek jasno, resp. v hlavě temno. Ale to naštěstí není zase tak nebezpečné. Dokud mi to někdo nestrčí pod nos.
21:25:39
06.10.2012
06.10.2012
Vojťas
-> Hurdis: ti nestacilo poskladat jednoho rapida? jeste se chces casem poustet do dalsiho? k tomu uz nemam co rict :) to uz je diagnoza opravdu :) a pani to vi? nebo to delas jako ten blazen pod Kuňkou...
20:49:10
06.10.2012
06.10.2012
Hurdis
-> Vojťas: No v porovnání těch dvou kastlí nevím, co bylo lepší. Předchozí byla částečně vyvařená, ale blbě a zadek hnilý a se střešním oknem. Navíc špatný podvozek.
Tohle má střešák taky, hnilé je to na obvyklých místech taky, ale zase nevařené. Takže taky hitparáda jako z Óčka. Ale zase ode dneška to má nápravy fajné, 60tkm na hrbu, jedinou nerapasovanou sadu co mám.
Ale zatím účel to splní. Roztřídit sklad na díly na jedno kompletní auto a uložit na horší časy - takhle to zabere méně místa. Díly na necelé třetí auto se uloží zase jinam, napřesrok možná bude možnost deponovat třetí boudu, na jejímž výběru bych si dal už záležet.
Takto by snad měla být generace Rapid 136 zajištěna, navíc díky dobře pojištěnému hlavnímu autu i z hlediska zafinancování. Za předpokladu, že by došlo k velkému třesku nezaviněně a odešel bych po svých.
Tohle má střešák taky, hnilé je to na obvyklých místech taky, ale zase nevařené. Takže taky hitparáda jako z Óčka. Ale zase ode dneška to má nápravy fajné, 60tkm na hrbu, jedinou nerapasovanou sadu co mám.
Ale zatím účel to splní. Roztřídit sklad na díly na jedno kompletní auto a uložit na horší časy - takhle to zabere méně místa. Díly na necelé třetí auto se uloží zase jinam, napřesrok možná bude možnost deponovat třetí boudu, na jejímž výběru bych si dal už záležet.
Takto by snad měla být generace Rapid 136 zajištěna, navíc díky dobře pojištěnému hlavnímu autu i z hlediska zafinancování. Za předpokladu, že by došlo k velkému třesku nezaviněně a odešel bych po svých.
20:32:49
06.10.2012
06.10.2012
Vojťas
-> Hurdis: aha, jak tam nejsou datumy nahrani foto tak v tom neni takovy prehled. ale dobre ty :D
20:08:49
06.10.2012
06.10.2012
Hurdis
-> Vojťas: Foto 30 je poslední před lisem bývalého dárce, od 31. už je to jiný pelech.
19:57:26
06.10.2012
06.10.2012
MaiffyW3
-> Vojťas: Pokiaľ som správne pochopil kúpil ďalšieho rapida :)
19:56:31
06.10.2012
06.10.2012
Vojťas
-> Hurdis: at koukam jak koukam porad tomu nerozumim
19:22:08
06.10.2012
06.10.2012
Hurdis
Tak a tahle odpadková karta má odedneška dalšího člena.
22:22:53
15.06.2009
15.06.2009
pyroman
-> Hurdis: flinstone cára