skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak po hodně dlouhý době se vracím ke svý životní závislosti na rapidech. Konečně po letech mám dostatek času na hraní si s tímto nádherným autem. Můj první červenej rapid 130, rok výroby1985 u kterýho jsem se během renovace rozhod že by bylo lepší přeci jen něco zachovalejšího šel před léty do světa. A koupě druhýho rapida opět v červené barvě rokem výroby 1987 a opět motorem 130. Bohužel byl to dost unáhlenej kup a nakonec jsem zjistil že byl i bouranej na levý straně. Navíc oprava byla celkem nepodařená z mýho pohledu detailisty. Dveře u řidiče neseděli a drhli o karoserii a navíc po oddělání tapeců jsem zjistil že b sloupek je celej zprohýbanej ve spodní části. Nakonec i koroze byla větší než jsem zjistil při koupi.
Při rozhodování jestli vůbec pokračovat v opravach nebo ještě jednou zkusit koupit nějakýho opravdu pěknýho rapídka jsem tu na podzim objevil zajímavej inzerát od Toma.t. Jednalo se opět o rapida 130 z roku 87 v barvě šedomodré. Najeto 51 000km s korozí prahů a lemů a bez technický. A jelikož to bylo nedaleko a na fotkách nevypadal nejhůř, tak jsem se na něj jel mrknout.
Když jsem si ho mohl důkladně prohlídnout, tak mě nadchnul. Měl sice menší ťukanec v pravým předním rohu ale blatník byl jenom trochu promáčklý okolo blinkru a zničená pravá půlka narázníku. Koroze prahů byla jen z vnější strany a krom ty jedný dírky to vypadalo na povrchovou korozi podlaha a kufr naprosto čistý ani povrchová liška. Interier byl původní sedačky nevyšisovaný a krom zadních pásů mu nic nechybělo. Jediný co mě celkem vadilo jak šíleně smrděl interier od cigaret.
Rozhod jsem se že se ho ujmu. Zbývalo vyřešit garáž a tak druhej rapid, jelikož byl odstrojeneja nebylo možnýho nechat stát na parkovišti cestoval do kovošrotu.
A tak jsem svůj novej stroj mohl zazimovat. V současný době probíhá příprava na technickou.
Plány pro rok 2012:
- oprava karoserie a to včetně laku
- získání technický
- a podle financí zrenovovat buď plecháče a nebo jupitery
23.4.- Jelikož auto nechtělo vůbec jet, pustil jsem se do čištění komplet palivový soustavy a sání. když už jsem byl v tom vyměnil jsem i svíčky a nasadil novej vzudochovej filtr. Po projetí byla změna o dost lepší.
4.12.- Po neskutečných problémech je auto konečně nalakovaný, sedm měsíců čekání na lak se mi zdála jako věčnost. Ale vysledek stojí za to. Ještě dnes absolvovalo technickou a potom hned do garáže, na silnice vyrazí až na jaře.
Při rozhodování jestli vůbec pokračovat v opravach nebo ještě jednou zkusit koupit nějakýho opravdu pěknýho rapídka jsem tu na podzim objevil zajímavej inzerát od Toma.t. Jednalo se opět o rapida 130 z roku 87 v barvě šedomodré. Najeto 51 000km s korozí prahů a lemů a bez technický. A jelikož to bylo nedaleko a na fotkách nevypadal nejhůř, tak jsem se na něj jel mrknout.
Když jsem si ho mohl důkladně prohlídnout, tak mě nadchnul. Měl sice menší ťukanec v pravým předním rohu ale blatník byl jenom trochu promáčklý okolo blinkru a zničená pravá půlka narázníku. Koroze prahů byla jen z vnější strany a krom ty jedný dírky to vypadalo na povrchovou korozi podlaha a kufr naprosto čistý ani povrchová liška. Interier byl původní sedačky nevyšisovaný a krom zadních pásů mu nic nechybělo. Jediný co mě celkem vadilo jak šíleně smrděl interier od cigaret.
Rozhod jsem se že se ho ujmu. Zbývalo vyřešit garáž a tak druhej rapid, jelikož byl odstrojeneja nebylo možnýho nechat stát na parkovišti cestoval do kovošrotu.
A tak jsem svůj novej stroj mohl zazimovat. V současný době probíhá příprava na technickou.
Plány pro rok 2012:
- oprava karoserie a to včetně laku
- získání technický
- a podle financí zrenovovat buď plecháče a nebo jupitery
23.4.- Jelikož auto nechtělo vůbec jet, pustil jsem se do čištění komplet palivový soustavy a sání. když už jsem byl v tom vyměnil jsem i svíčky a nasadil novej vzudochovej filtr. Po projetí byla změna o dost lepší.
4.12.- Po neskutečných problémech je auto konečně nalakovaný, sedm měsíců čekání na lak se mi zdála jako věčnost. Ale vysledek stojí za to. Ještě dnes absolvovalo technickou a potom hned do garáže, na silnice vyrazí až na jaře.
Darkness/Rapid 130 - komentáře:
16:23:54
25.08.2006
25.08.2006
magor-no1
mohl bys my prosím poslat nějaký fotky jak byly napasovaný ty nárazníky na autě , jestly tedy nějaké máš díky
11:12:03
22.04.2005
22.04.2005
REMIX
Ještě tě čeká spoustu práce, tak mnoho štěstí... 6b..
10:19:43
14.04.2005
14.04.2005
TG
5b pro podporu...
10:10:48
14.04.2005
14.04.2005
Mr. Zabijak
Dávám 6 bodíků at máš chut do práce... ale copak o chuti co si budeme vyprávet je to hlavně o financích
18:04:57
07.04.2005
07.04.2005
Darkness
-> Morda: no ještě mě čeká dovařování dvou malejch dírek no až budu mít lak tak už to bude pohoda
20:19:13
06.04.2005
06.04.2005
Morda
-> Darkness: Sak to najhladvnejsie mas za sebou. Zdrava kastla je zaklad.
18:28:27
06.04.2005
06.04.2005
Darkness
Jo já sem teprv skoro na začátku už abych měl aspoň tu půlku taky za sebou.
18:17:12
06.04.2005
06.04.2005
Morda
Pridavam bodiky, drzim palce v renovácii.Ja mam uz polku za sebou
18:58:16
28.12.2004
28.12.2004
rastos
Len tak dalej, ale novy lak a kola by to ozivili....potom budu aj bodiky
16:07:27
08.09.2004
08.09.2004
Darkness
jo v garáži sou připravený Apolla.Jenže přes zimu budu dělat generálku tak je tam dam pak pak
09:24:40
07.09.2004
07.09.2004
Wrcteam - zrušená registrace
pokracuj,..ale chtelo by to nejaky hliny,,.
18:59:58
27.07.2004
27.07.2004
BM
Jen pokračuj! pak dodej nějaký fotky