pekna pracicka
-> Martin/125/: to kridilko na zadnu kapotu samozrejme patri, ale treba skusat, kukni jak sem to vyskladal ja
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Auto jsem koupil v květnu 2008 jako náhradu za mého dosluhujícího Rapídka 130. Narazil jsem na něj na jednom inzertním serveru .Po zjištění, že jeho majitel bydlí nedaleko ode mne, jsem se jel na něj kouknout.Rapídek mi učaroval na první pohled a i když nebyl úplně ve stavu, v jakém ho majitel v inzerátu představoval, srdce zvítězilo a já si ho odvezl.Hned jsem na něm začal dělat.Bylo tam pár shnilých míst - typické pro staré škodovky - zadní lemy, podběhy apod.Něco se vyvařilo, něco vylaminovalo. Motor je upravená originální 136ka s odlehčeným setrvačníkem a řemenicí, krmená LPG. Od původního majitele má laděný výfuk a ostřejší vačku.Musel jsem udělat nové brzdy - použil jsem vrtané Ferodo kotouče,kompletně nové hydraulické ovládání spojky, pár úprav v interiéru, který byl původně laděný do modra, což se mi nelíbilo.Auto jsem dovezl na klasických plecháčích a tak jsem se začal poohlížet po líťácích.Původně jsem chtěl něco ze současné produkce litých kol, ale náhoda tomu chtěla, že jsem u známého ve sběrně barevných kovů objevil 4 vyhozené zachovalé Meteory.Jeden kousek se musel kapku opravit, ale to nebyl problém.Bylo rozhodnuto, originální kola jsou originální kola a ty budou autu slušet nejvíc. Po opískování a nalakování vypadají moc hezky.Obul jsem je na Barumky 185/70. Z auta zmizely všechny rádoby tuningové doplňky navěšené původním majitelem - obrovské laminatové křídlo vzadu, deflektory nasávaní na přední kapotě, bílé kryty světel apod.mám rád originální vzhled rapida, který je moc povedený a není třeba ho dále mršit nějakými plasty.
14.8.2008 - Na auto jsem namontoval centrál s dálkovým ovládáním a alarm.
25.8.2008 - Chystám se rapídka vybavit zadním čelem z užovky.Zadní světla - žehličky se mi prostě více líbí, než současné velké placky. Čelo je už u lakýrníka a čekám až mi poštou dojde jeden pár zánovních světýlek.:-)
11.9.2008 - Tak zadní čelo z oužy už je na autě.Trošku mě namích lakýrník, protože netrefil úplně přesně odstín barvy.:-(Ale přes tento drobný nedostatek to vypadá skvěle, přesně dle mých představ. Ještě musím nějak dořešit hrdlo tankování LPG, které jsem v zadním čele nechtěl.
15.10.2008 - Hrdlo LPG jsem šikovně umístil do motorového prostoru, tak že nenarušuje vnější čistý vzhled. Před týdnem jsem zjistil prolínající kapalinu zkrz těsnění pod hlavou a tak mě čeká jeho výměna.
Auto jsem převezl do garáže, kde bude trávit zimu.
3.2.2009 - Na rapídka teď díky mému stěhování (a také kvůli koupě jeho bratříčka od Jerzyho - a ještě dříve od PavlaP, na kterém po večerech občas dělám):-) nebyl a ještě nějaký ten čásek nebude čas a tak si hezky odpočívá v suché garáži a čeká na výměnu prasklého těsnění pod hlavou. Snad se časem i na něj dostane.
7.3.2011 - Takže více než dva roky se s autem nic nedělo, nejezdilo, stálo v garáži, protože na něj prostě díky mému přestěhování a oprav nového domu nebyl vůbec čas. Ale teď už je třeba začít něco dělat a hlavně se chci opět rapídkem povozit, takže se vrhám do jeho oživování. Sundal jsem hlavu a zjistil nejen její pokroucenost, ale hlavně prasklou vložku 3 válce díky níž do spal. prostoru vnikala kapalina a díky dlouhé odstávce píst ve vložce "zarostl". Takže motor jde ven a bude se znova dělat.
1.5.2011 - Namontováno dobové střešní okno.
14.8.2008 - Na auto jsem namontoval centrál s dálkovým ovládáním a alarm.
25.8.2008 - Chystám se rapídka vybavit zadním čelem z užovky.Zadní světla - žehličky se mi prostě více líbí, než současné velké placky. Čelo je už u lakýrníka a čekám až mi poštou dojde jeden pár zánovních světýlek.:-)
11.9.2008 - Tak zadní čelo z oužy už je na autě.Trošku mě namích lakýrník, protože netrefil úplně přesně odstín barvy.:-(Ale přes tento drobný nedostatek to vypadá skvěle, přesně dle mých představ. Ještě musím nějak dořešit hrdlo tankování LPG, které jsem v zadním čele nechtěl.
15.10.2008 - Hrdlo LPG jsem šikovně umístil do motorového prostoru, tak že nenarušuje vnější čistý vzhled. Před týdnem jsem zjistil prolínající kapalinu zkrz těsnění pod hlavou a tak mě čeká jeho výměna.
Auto jsem převezl do garáže, kde bude trávit zimu.
3.2.2009 - Na rapídka teď díky mému stěhování (a také kvůli koupě jeho bratříčka od Jerzyho - a ještě dříve od PavlaP, na kterém po večerech občas dělám):-) nebyl a ještě nějaký ten čásek nebude čas a tak si hezky odpočívá v suché garáži a čeká na výměnu prasklého těsnění pod hlavou. Snad se časem i na něj dostane.
7.3.2011 - Takže více než dva roky se s autem nic nedělo, nejezdilo, stálo v garáži, protože na něj prostě díky mému přestěhování a oprav nového domu nebyl vůbec čas. Ale teď už je třeba začít něco dělat a hlavně se chci opět rapídkem povozit, takže se vrhám do jeho oživování. Sundal jsem hlavu a zjistil nejen její pokroucenost, ale hlavně prasklou vložku 3 válce díky níž do spal. prostoru vnikala kapalina a díky dlouhé odstávce píst ve vložce "zarostl". Takže motor jde ven a bude se znova dělat.
1.5.2011 - Namontováno dobové střešní okno.
Hydron/Škoda Rapid 136 - komentáře:
hladkou kapotu nedávej....to křidýlko tam patří,bez něj by to vypadalo hodně divně...mě se víc líbí (u všech škodovek) když tam original.křidylko je,at už u sedana nebo u rapidů...
když sem mívával ješte ráápo a byl jsem štastnej človek ( ne kvuli autu) tak sem přesně chtěl udělat takovohle kapotu , a stejný zadní čelo jako mám na ouže...
njn nevyšlo to jako milijarda dalších věcí
![10](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
-> Robert 106: tak to asi nepůjde nemyslíš?
je to v celku pěkný ale chtělo by to k tomu čelu ještě hladkou kapotu jako měl prototyp 82
foto by prosím nebylo? nebo nákres toho mezi kusu? díky
Čelo jako takové, tam padne bez úprav. Co se týká zámku kapoty, stačí vyrobit vhodný mezikus, kterým zámek jen vypodložíš, protože rapid má jiný sklon zadní kapoty.
to zadní čelo z užovky tam šlo dát bez úprav?
nebyl problém ze zámkem kapoty ?
nebyl problém ze zámkem kapoty ?
Nádhernej stroj jeden z nejlepších co tu je,do oblíbených![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
fakt pekne, ta svetla... ale libilo by se mi tam vic chromu... chrom narazaky a origo listy na prahy mozna i na zadni celo a lestena kola ![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
ten je nádhrenej '
![13](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/13.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![13](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/13.gif)
-> Hydron: mas to pekne, jen 1 otazka, ses si jisty ze ty kotouce sou ferodo?
-> Duso: V klidu.
Baterka je prázdná, bez elektrolytu a jako špalek pod auto ji používám už 5 let a funguje tak skvěle.![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
no tak to som este v zivote nevidel.. zeby dakto podkladal baterku pod auto.. ci boze moj.. pocul som uz pripad ze baterka tak pukla a vylial sa znej elektrolyt.. tak len tak dalej ...
to zadní čelo mu hodně pomohlo...vypadá moc pěkně
hmm, Rapídek vypadá zachovale.
JJ vypadá to zajímavě.
ten zadek s užovkovým čelem je děěěělo!!!