Hydron/Škoda Rapid 136 Hydron/Škoda Rapid 136

komentáře | popis | fotky | Hydron | 09.01.16 13:48 | 34x v oblíbených
Auto jsem koupil v květnu 2008 jako náhradu za mého dosluhujícího Rapídka 130. Narazil jsem na něj na jednom inzertním serveru .Po zjištění, že jeho majitel bydlí nedaleko ode mne, jsem se jel na něj kouknout.Rapídek mi učaroval na první pohled a i když nebyl úplně ve stavu, v jakém ho majitel v inzerátu představoval, srdce zvítězilo a já si ho odvezl.Hned jsem na něm začal dělat.Bylo tam pár shnilých míst - typické pro staré škodovky - zadní lemy, podběhy apod.Něco se vyvařilo, něco vylaminovalo. Motor je upravená originální 136ka s odlehčeným setrvačníkem a řemenicí, krmená LPG. Od původního majitele má laděný výfuk a ostřejší vačku.Musel jsem udělat nové brzdy - použil jsem vrtané Ferodo kotouče,kompletně nové hydraulické ovládání spojky, pár úprav v interiéru, který byl původně laděný do modra, což se mi nelíbilo.Auto jsem dovezl na klasických plecháčích a tak jsem se začal poohlížet po líťácích.Původně jsem chtěl něco ze současné produkce litých kol, ale náhoda tomu chtěla, že jsem u známého ve sběrně barevných kovů objevil 4 vyhozené zachovalé Meteory.Jeden kousek se musel kapku opravit, ale to nebyl problém.Bylo rozhodnuto, originální kola jsou originální kola a ty budou autu slušet nejvíc. Po opískování a nalakování vypadají moc hezky.Obul jsem je na Barumky 185/70. Z auta zmizely všechny rádoby tuningové doplňky navěšené původním majitelem - obrovské laminatové křídlo vzadu, deflektory nasávaní na přední kapotě, bílé kryty světel apod.mám rád originální vzhled rapida, který je moc povedený a není třeba ho dále mršit nějakými plasty.



14.8.2008 - Na auto jsem namontoval centrál s dálkovým ovládáním a alarm.



25.8.2008 - Chystám se rapídka vybavit zadním čelem z užovky.Zadní světla - žehličky se mi prostě více líbí, než současné velké placky. Čelo je už u lakýrníka a čekám až mi poštou dojde jeden pár zánovních světýlek.:-)



11.9.2008 - Tak zadní čelo z oužy už je na autě.Trošku mě namích lakýrník, protože netrefil úplně přesně odstín barvy.:-(Ale přes tento drobný nedostatek to vypadá skvěle, přesně dle mých představ. Ještě musím nějak dořešit hrdlo tankování LPG, které jsem v zadním čele nechtěl.



15.10.2008 - Hrdlo LPG jsem šikovně umístil do motorového prostoru, tak že nenarušuje vnější čistý vzhled. Před týdnem jsem zjistil prolínající kapalinu zkrz těsnění pod hlavou a tak mě čeká jeho výměna.

Auto jsem převezl do garáže, kde bude trávit zimu.



3.2.2009 - Na rapídka teď díky mému stěhování (a také kvůli koupě jeho bratříčka od Jerzyho - a ještě dříve od PavlaP, na kterém po večerech občas dělám):-) nebyl a ještě nějaký ten čásek nebude čas a tak si hezky odpočívá v suché garáži a čeká na výměnu prasklého těsnění pod hlavou. Snad se časem i na něj dostane.



7.3.2011 - Takže více než dva roky se s autem nic nedělo, nejezdilo, stálo v garáži, protože na něj prostě díky mému přestěhování a oprav nového domu nebyl vůbec čas. Ale teď už je třeba začít něco dělat a hlavně se chci opět rapídkem povozit, takže se vrhám do jeho oživování. Sundal jsem hlavu a zjistil nejen její pokroucenost, ale hlavně prasklou vložku 3 válce díky níž do spal. prostoru vnikala kapalina a díky dlouhé odstávce píst ve vložce "zarostl". Takže motor jde ven a bude se znova dělat.



1.5.2011 - Namontováno dobové střešní okno.

Hydron/Škoda Rapid 136 - komentáře:

18:38:50
05.09.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
Pěkný kousek.4
15:45:20
17.07.2008
Hydron
Jojo, to jsou přesně ony od Speedpro
14:40:52
17.07.2008
mb136gl
22:03:24
16.07.2008
Hydron
Petuli:Díky. Oba stály necelou tisícovku.
19:25:01
16.07.2008
Petuli
máš to fakt pěkné,na kolik vyjdou kotouče vrtané?děkuju
Extreme Tyres