Petr / Rapid 135 Petr / Rapid 135

komentáře | popis | fotky | Petr - Rapid 135 | 23.05.20 16:24 | 307x v oblíbených
Škoda Rapid 135 - s originál papíry, karoserií a motorem. ...respektive blokem motoru :)

Rok výroby únor 1989.



Motor:



- z originál motoru 135 pouze blok + klika

- vložky + písty + o 18 gramů odlehčené ojnice z Favoritu 136 B

- hlava Felicie MPI, zvětšené + slícované sací a výfukové kanály, snížená o 0,8 mm (KP 10,8 : 1)

- sportovní těsnění pod hlavou MERAKO o 0,4 mm nižší než sériové

- vačice přebroušená a povrchově upravená 278°/270° Ing. Chovanec :)

- ocelové zdvihací tyčky, ventilové vůle za tepla 0,45 mm

- odlehčená řemenice, setrvačník 2x tolik než doporučení pro skupinu A (hmotnost 4,3 kg)

- nový rozdělovač Š 105, předstih na volnoběh 15°, zapojená podtlaková regulace

- svíčky NGK pro Citroen AX Sport

- zvýšený mazací tlak o 1 bar

- přetryskovaný karburátor

- 1. st. 190 vzdušník / 120 tryska

- 2. st. 140 vzdušník / 150 tryska

- přechodový systém 70 tryska

- zvětšené difuzory (ála Tatra 613) 1.st. 23, 2.st. 27

- převrtaný jehlový ventil na 2,5 mm

- svody Bohouš Krejčí 4 do 1 + trubka

- omotávky svodů Thermo-Tec

- otevírání druhé komory do plna po sešlápnutí plného plynu ovládáno mechanicky





- výkonem se necháme překvapit... :)









Podvozek:



- přední i zadní náprava opískovány, vystuženy dle specifikace skupiny A, odrezovač/základ Chelade, jedna vrstva syntetiky základu, dvě vrstvy černého Alkytonu

- všude nová ložiska

- vpředu i vzadu repas 4 písty (vzadu rozdělené) + hydraulická ruční brzda

- přední náboje odlehčené do čtvercového tvaru

- vpředu pod vrchními rameny 5 mm podložky pro větší příklon kol

- přední stabilizátor z nerezu, průměr 18mm

- zadní kotoučové brzdy www.tym-motorsport.cz

- pancéřové hadice k ruční brzdě www.motorsportshop.cz

- duralové průchozí podložky vpředu 10 mm, vzadu 30 mm

- přední pružiny o 80% tužší, MADE FROM Tuner#2, uřezané všechny mrtvé závity.

- zadní pružiny krátké z kyvadlové nápravy tužší o 90% + domky série 130/5/6.

- všechny tlumiče jsou PAL, vepředu ze žigula a zadní přitvrzené ze 120, ve všech je hustější hydraulický olej.

- dobová kola Ronal 5,5 x 13, et 19. Pneu Fulda 175/60

- nejnižší bod vpředu nad zemí (stabilizátor): 7,5 cm

- nejnižší bod vzadu nad zemí (příčka převodovky): 8 cm





- do budoucna: Tuhostně stavitelné tlumiče GAZ, přední stabilizátor 22 mm, zadní stabilizátor 17 mm. Přední silentlbloky od Pemita.



Interiér:



- 2 přídavné budíky, teplota oleje a tlakoměr ze škody 110 R spolu s hadicí až k budíku (trochu nešťastné řešení)

- sériové přední sedačky poposazeny ještě o 6 cm více dolu než dovoluje nejnižší seřiditelné nastavení z fabriky. Níž už nejdou, leda, že by se odstranil posuv :D

- volant průměr 30 cm "Sport Line" z devadesátých let, v novém koženkovém obšití od Ládi Ladiče. Poposazený dolu k podlaze o 3 mm jen v zadní části. Finální poposazení je o cca 1 cm dolu.

- zadní opěrky hlavy (vývozní verze)

- zadní trojúhelníky vyklápěcí pomocí sady z tehdejšího Tuzexu :-) (přípravu v karoserii na montáž zadních pantů mají jen typy 135 & 136, sada se dala koupit v Tuzexu nevím za kolik bonů a přímo z linky s tím sjelo jen pár aut do vývozu, tuzemský prodej již na voze se údajně neuskutečnil, pouze v Tuzexových doplňcích jako díl)

- nový koženkový nehořlavý černý strop + zadní koženkové plato, také made by LL

- cyklocomputer Sigma Sport (do 160 km/h ukazuje stejně s GPS, přes 160 se rozchází s narůstající rychlostí od 1 do 10 km/h => GPS ukazuje více)

- před spolujezdcovo sedačkou hasící přístroj ABC 2kg





Video současného ( 11.4.2011 ) běhu motoru:
Rapid 135




Rychlovka ke dni 14.8.2012:
ŠKODA Rapid 135

Petr / Rapid 135 - komentáře:

20:11:39
01.07.2010
DuriQ
bol by si ochotny dat detailnejsie info tych trojuholnikov ?
20:09:10
01.07.2010
palinator
Extrémně pěkný vůz.... Ten spodek....9
19:43:16
16.06.2010
radekp
To je dobrý:-) hanaté auto, hranaté náboje...



Velmi pěkné auto!
upraveno 1x, naposled 16.06.2010 19:43:33
16:52:13
16.06.2010
Petr - Rapid 135
→ Čokin: Je tam origo blok 135, ale je tam toho víc, udělám nějaký info v popisu auta ;-)
upraveno 1x, naposled 16.06.2010 17:12:30
07:41:32
16.06.2010
Čokin
-> Petr - Rapid 135: Copak to máme za motorizaci? 136ka origo nebo proběhli nějaké úpravy?
00:01:15
16.06.2010
RajCZeksmi
teda moc pěknej rapid, klobouk dolů4
22:18:59
15.06.2010
ondrej1
krásna rapuša2
21:37:39
17.05.2010
Petr - Rapid 135
Příčku převodovky jsem nijak neupravoval. Krom provaření úchytů šikmých ramen. Až na totok je to originál příčka ;-)
21:35:30
17.05.2010
Čokin
-> Petr - Rapid 135: Peto tu příčku převodovky jsi upravoval to uchycení nebo to měla tady tato verze již z fabriky?
21:29:38
17.05.2010
mgbiker
velmi pekna praca, len ta maska sa mi nejako nepaci
21:15:34
17.05.2010
adamisko
naprosto úžasný rapid 4 přeji hodně zdaru při šlechtění 2
09:55:31
08.05.2010
Quest
Rozhodně dobrý výběr barvy, vypadá pěkně4 .
22:17:57
07.05.2010
Petr - Rapid 135
Děkuji za pochvalu oken 2 Ještě uvidíme jak to dopadne a kdyby se zadařilo a nezatýkalo by tam, tak bych nechal ještě pár kousků skel provrtat a s panty to není problém. Tudíž by bylo určitě několik párů na prodej, tak čekejte na výsledek a držte palce 4
10:36:53
30.04.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
Teda pěknej pokrok a ty okýnka to je třešnička na dortu.
08:50:55
30.04.2010
waldo
-> Petr - Rapid 135: tie okna ticho zavidim4
21:08:19
29.04.2010
Nwkt
-> Petuli: Jo

-> Petr - Rapid 135: Nechceš ty okna prodat 1
21:07:16
29.04.2010
Petuli
-> Nwkt: jak vidno asi ne,a ty to tak sháníš co?člověk může něco shánět a nesežene a někdo už to má na autě
20:56:46
29.04.2010
Nwkt
-> Petuli: To si dělá srandu ne 167
20:55:52
29.04.2010
Petuli
ale ale,otvírací zadní okenka?No paráda,si sehnal kde?
Extreme Tyres