-> Marcius: vidíš to mě nenapadlo použít tohle moc díky kouknu po tom a za to schéma ti budu nejen já vděčný :)-> havlik: jojo toho se chci právě vyvarovat aby mi furt neběželo čerpadlo
edit:teď jak na to koukám tak koukám že pěkná cena aspoň teda to co mi vyběhlo ve zboží:
www.automedik.cz/zelit.ht
ml?product=27...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zdravím zdejší tlupu,jmenuju se Laďa.Chci vám představit svého Rapida na kterém pracuji již přes 3 roky od svých 16 let.Auto jsem tehdy pořídíl ve Strachotíně za 3000 kč a tím ho zachránil před šrotištěm kam mělo putovat.
Škoda Rapid 130
r.v.1985 Kvasiny
Karoserie
Komplet vyvařená,zesílené džáky stabilizátoru,lehce zamračená kapota,zahlazené blinkry na bocích,šachovnice v podbězích,Playboy králík na střeše po vzoru Generála Lee :))
Nápravy
Výměna svislych čepů,spojovacích materiálů a některých silentbloků,podélných ramen a následné vyztužení zadní nápravy,natřené alkytonempřední pružiny Tuner2,zadní kyvkové,všude nové tlumiče přední origo Vaz,zadní trw,podvázaná zadní náprava
Brzdy
Nové přední kotouče,destičky,vzadu nové prasátka,pakny,hadice,tru bky,kostky
Kola
Arc 5,5 r13
Pneu Semperit 185/60 r13
Barva
Bývala červená teď růžové
Interiér
Šedý origo koberec,Palubka klasika,chrom budíky gls z modrým podsvícením z diod a tachometrem v MPH,řadící páka z P405,některé detaily na bílo,odpojovač baterie pod sedadlem řidiče,hodiny pod palubni deskou,modrý neon (60cm) na zadním platě.Místo zadních sedadel stěna z dřevotřísky potáhlá zátěžákem s výklopným středem,Sportovní volant neznámého výrobce,přídavné budíky:voltmetr,tlak oleje,siréna s 3 zvuky,megafon,střední hasicí přístroj neupron pod nohy spolujezdce,stickers bomb na plechových a plastových částech
Audio příslušenství a jiné vychytávky
Dva oválné 3pásmové reproduktory jvc 2*350W,přední dvoupásmové Pioneer 60W,centrální zamykání s alarmem do budoucna uvažuji o úplném zrušení všeho audia v rámci snižování váhy
Motor
Původně 5-ti kanál 130,potom Favorit 135,uspůsobený pro zástavbu do rapidu,motor je komplet přetěsněn,snížená hlava o 0,8mm,vyleštěné ventily,kanály,zrepáslá ac pumpa a vodní z origo dílů,Elektronické zapalovaní,časem proběhne zřejmě zakoupení jiné vačky.Motor je vyčištěn zevnitř a zvenku,nalakován do stříbrné barvy,leštěné sání a víko ventilů,vyleštěný alternátor.
NYNÍ:
základ felicie mpi 50kw po kompletní go
hlava mpi, leštěný kanály slícovaný se sacím,snížená,
vačka 280,stočenej setrvák a komplet vyváženej spodek,spojka Sachs,palivové čerpadlo Pieterburg,převařený sání, karburátor 136 přetryskovanej, převařená příčka ala L/a…vše Bohouš Krejčí,leštěný alternátor a víko ventulů,malované plechy pod motorem (Hello Kitty a Medvídek škoda),palivové čerpadlo Pierburg zapojené na relé Bosch
Nějaké ty nové videa :
1:
2:
3: http://www.youtube.com/wa tch?v=9u5LjuKixtQ&feat ure=player_embedded
4. Slalom Luleč .. video č. 17 :plus.google.com/photos/.. ./5799666265493781746
17.4.2012 Tak první srazík na Slovensku v Senici dopadl i přez problémy pul hodiny před odjezdem výborně,krásně jsme si zařádily nejen autem a dovezly jsme první pohár za zručnost (díky přítelkyni které letí velká pusa ! ) A nyní se opět konečně ladí motor aby to jelo ještě lépe :)
23.6.2012 Druhý srazík tentokráte v Blansku Češkovicích a z novým motorem (favorit 135 seskládaný ze všeho co sem doma našel.. tj. blok,klika, atd..) opět poskládaným 4 dny před srazem (tudíž na sraze testovaným dopadl na výbornou! Sraz se celkově vyvedl ikdyž sme tentokrát nedovezly žádný pohár ale to vůbec nevadí! Celkově dle tabulek 10. místo ve sprintu na 400m do kopce , 7 místo v AOS denní což me velice potěšilo ! Více o srazu se dočtete ve forum jelikož se to nedá popsat slovy jak moc to byl vydařený sraz ! :-) děkuji ještě jednou všem zůčastněným a hlavně přítelkyni:-) Teď už jen rapida čeká opět uložení ke stání a tento týden frčíme sbírat inspiraci na další projekt k našim západním sousedům za oceán :))
9.9.2012 A nakonec třetí srazík tentokrát v Pasohlávkách u Mikulova. Sraz dopadl velice dobře ikdyž domů jedeme boužel opět bez poháru.. auto fungovalo na jedničku,motor šlapal tak švýcary a nezlobil. Užili jsme si srandy na Aos a taky na slalomu a při blbnutí v mezičase aos :) večer po cestě domů sme pěkně topili,přes den chladili.Zkrátka až na pískající brzdy (po minulém sraze kdy se mi je podařilo značně přehrář mojí vinnou) auto funguje skvěle.Horší baterii nepočítám.. Pomalu se blíží konec sezony, no ani nevím kolik sem zas najezdil ale moc to nebude ale tento rok bez jediného problému nebo i náznaku a to jsem auto zatěžoval vždy jak to šlo abych si to užil ! Takže suma sumárum pár popojížděk ještě bude, možno jeden mini sraz ale zatím jedeme krásně :) jakoby to auto už vědělo že do roka půjde pryč a snaží se mě přesvědčit že je čímdál lepší a nechce :)
... bylo nebylo a taky to zkončilo...
dne 13.12.2012 byla kastle odvezena na sešrotování a většina dílů je rozprodána nebo je rozprodávám ještě co mi zbylo.. S tímto autem jsem zažil hlavně ze začátku zatím svoje nejlepší roky života,v době jeho pořízení,musím když se dívám zpět uznat, že jsem byl opravdu šťastný.. Byly to nejen s rapidem první dojmy a poznávání všeho možného a strašně rád bych si tuhle dobu zopakoval.. Boužel je to pryč.Z rapidem sem začal jako náctiletý čerstvý šestnáctník a zkončil jako skoro dva a dvacátník.Naučil jsem se na něm strašně moc věcí a technik mě neznámých a poznal jsem díky němu spoustu skvělých lidí, zvláště tady na virtu a poté na srazech.Taky mi umocnil ještě více moji zálibu v autech a nasměroval mě na správný směr úprav takže jsem víceméně přešel na vyzrálejší úpravy než jsou spoilery a mega křídla. Boužel jak jsem auto dělal a učil se, nebylo to ono a tak jsem rozhodl,že dávat auto do stavu aby se mi líbilo a bylo 100%by bylo dražší a pracnější než bych sám i stihl časově a finančně tak šel pryč.. o kastli seriozní zájem moc nebyl což mě mrzí protože až na pár much to byla pěkná zdravá kastle s novým rozvodem brzd.. ale co už. Mrzí mě to ale mám hodně pěkných a usměvných vzpomínek které budu snad jednou vykládat svému synovi..Po rapidu mi zbylo krom dílů a vzpomínek spousty fotek a videí které chci uchovat nejen na CD a prostřednictvím Youtube ale také po novém roce bych rád nechal udělat fotoknihu jako památku na moje krásné začátky které budu míst v paměti nadosmrti , a doufám že i vy a moje okolí si bude pamatovat tu růžovou škodovku o které se občas ještě mluví :) Goodbay Baby!
10.7.2016 téměř po 4 letech bez Rapida a 10 let po koupi prvního se začíná psát nový příběh.. byl zakoupen z nostalgie nový Rapid ! uvidíme co z něj bude.. nějaká plechovka s určitou barvou mi ještě ve sklepě zbyla :)
Škoda Rapid 130
r.v.1985 Kvasiny
Karoserie
Komplet vyvařená,zesílené džáky stabilizátoru,lehce zamračená kapota,zahlazené blinkry na bocích,šachovnice v podbězích,Playboy králík na střeše po vzoru Generála Lee :))
Nápravy
Výměna svislych čepů,spojovacích materiálů a některých silentbloků,podélných ramen a následné vyztužení zadní nápravy,natřené alkytonempřední pružiny Tuner2,zadní kyvkové,všude nové tlumiče přední origo Vaz,zadní trw,podvázaná zadní náprava
Brzdy
Nové přední kotouče,destičky,vzadu nové prasátka,pakny,hadice,tru bky,kostky
Kola
Arc 5,5 r13
Pneu Semperit 185/60 r13
Barva
Bývala červená teď růžové
Interiér
Šedý origo koberec,Palubka klasika,chrom budíky gls z modrým podsvícením z diod a tachometrem v MPH,řadící páka z P405,některé detaily na bílo,odpojovač baterie pod sedadlem řidiče,hodiny pod palubni deskou,modrý neon (60cm) na zadním platě.Místo zadních sedadel stěna z dřevotřísky potáhlá zátěžákem s výklopným středem,Sportovní volant neznámého výrobce,přídavné budíky:voltmetr,tlak oleje,siréna s 3 zvuky,megafon,střední hasicí přístroj neupron pod nohy spolujezdce,stickers bomb na plechových a plastových částech
Audio příslušenství a jiné vychytávky
Dva oválné 3pásmové reproduktory jvc 2*350W,přední dvoupásmové Pioneer 60W,centrální zamykání s alarmem do budoucna uvažuji o úplném zrušení všeho audia v rámci snižování váhy
Motor
Původně 5-ti kanál 130,potom Favorit 135,uspůsobený pro zástavbu do rapidu,motor je komplet přetěsněn,snížená hlava o 0,8mm,vyleštěné ventily,kanály,zrepáslá ac pumpa a vodní z origo dílů,Elektronické zapalovaní,časem proběhne zřejmě zakoupení jiné vačky.Motor je vyčištěn zevnitř a zvenku,nalakován do stříbrné barvy,leštěné sání a víko ventilů,vyleštěný alternátor.
NYNÍ:
základ felicie mpi 50kw po kompletní go
hlava mpi, leštěný kanály slícovaný se sacím,snížená,
vačka 280,stočenej setrvák a komplet vyváženej spodek,spojka Sachs,palivové čerpadlo Pieterburg,převařený sání, karburátor 136 přetryskovanej, převařená příčka ala L/a…vše Bohouš Krejčí,leštěný alternátor a víko ventulů,malované plechy pod motorem (Hello Kitty a Medvídek škoda),palivové čerpadlo Pierburg zapojené na relé Bosch
Nějaké ty nové videa :
1:
2:
3: http://www.youtube.com/wa tch?v=9u5LjuKixtQ&feat ure=player_embedded
4. Slalom Luleč .. video č. 17 :plus.google.com/photos/.. ./5799666265493781746
17.4.2012 Tak první srazík na Slovensku v Senici dopadl i přez problémy pul hodiny před odjezdem výborně,krásně jsme si zařádily nejen autem a dovezly jsme první pohár za zručnost (díky přítelkyni které letí velká pusa ! ) A nyní se opět konečně ladí motor aby to jelo ještě lépe :)
23.6.2012 Druhý srazík tentokráte v Blansku Češkovicích a z novým motorem (favorit 135 seskládaný ze všeho co sem doma našel.. tj. blok,klika, atd..) opět poskládaným 4 dny před srazem (tudíž na sraze testovaným dopadl na výbornou! Sraz se celkově vyvedl ikdyž sme tentokrát nedovezly žádný pohár ale to vůbec nevadí! Celkově dle tabulek 10. místo ve sprintu na 400m do kopce , 7 místo v AOS denní což me velice potěšilo ! Více o srazu se dočtete ve forum jelikož se to nedá popsat slovy jak moc to byl vydařený sraz ! :-) děkuji ještě jednou všem zůčastněným a hlavně přítelkyni:-) Teď už jen rapida čeká opět uložení ke stání a tento týden frčíme sbírat inspiraci na další projekt k našim západním sousedům za oceán :))
9.9.2012 A nakonec třetí srazík tentokrát v Pasohlávkách u Mikulova. Sraz dopadl velice dobře ikdyž domů jedeme boužel opět bez poháru.. auto fungovalo na jedničku,motor šlapal tak švýcary a nezlobil. Užili jsme si srandy na Aos a taky na slalomu a při blbnutí v mezičase aos :) večer po cestě domů sme pěkně topili,přes den chladili.Zkrátka až na pískající brzdy (po minulém sraze kdy se mi je podařilo značně přehrář mojí vinnou) auto funguje skvěle.Horší baterii nepočítám.. Pomalu se blíží konec sezony, no ani nevím kolik sem zas najezdil ale moc to nebude ale tento rok bez jediného problému nebo i náznaku a to jsem auto zatěžoval vždy jak to šlo abych si to užil ! Takže suma sumárum pár popojížděk ještě bude, možno jeden mini sraz ale zatím jedeme krásně :) jakoby to auto už vědělo že do roka půjde pryč a snaží se mě přesvědčit že je čímdál lepší a nechce :)
... bylo nebylo a taky to zkončilo...
dne 13.12.2012 byla kastle odvezena na sešrotování a většina dílů je rozprodána nebo je rozprodávám ještě co mi zbylo.. S tímto autem jsem zažil hlavně ze začátku zatím svoje nejlepší roky života,v době jeho pořízení,musím když se dívám zpět uznat, že jsem byl opravdu šťastný.. Byly to nejen s rapidem první dojmy a poznávání všeho možného a strašně rád bych si tuhle dobu zopakoval.. Boužel je to pryč.Z rapidem sem začal jako náctiletý čerstvý šestnáctník a zkončil jako skoro dva a dvacátník.Naučil jsem se na něm strašně moc věcí a technik mě neznámých a poznal jsem díky němu spoustu skvělých lidí, zvláště tady na virtu a poté na srazech.Taky mi umocnil ještě více moji zálibu v autech a nasměroval mě na správný směr úprav takže jsem víceméně přešel na vyzrálejší úpravy než jsou spoilery a mega křídla. Boužel jak jsem auto dělal a učil se, nebylo to ono a tak jsem rozhodl,že dávat auto do stavu aby se mi líbilo a bylo 100%by bylo dražší a pracnější než bych sám i stihl časově a finančně tak šel pryč.. o kastli seriozní zájem moc nebyl což mě mrzí protože až na pár much to byla pěkná zdravá kastle s novým rozvodem brzd.. ale co už. Mrzí mě to ale mám hodně pěkných a usměvných vzpomínek které budu snad jednou vykládat svému synovi..Po rapidu mi zbylo krom dílů a vzpomínek spousty fotek a videí které chci uchovat nejen na CD a prostřednictvím Youtube ale také po novém roce bych rád nechal udělat fotoknihu jako památku na moje krásné začátky které budu míst v paměti nadosmrti , a doufám že i vy a moje okolí si bude pamatovat tu růžovou škodovku o které se občas ještě mluví :) Goodbay Baby!
10.7.2016 téměř po 4 letech bez Rapida a 10 let po koupi prvního se začíná psát nový příběh.. byl zakoupen z nostalgie nový Rapid ! uvidíme co z něj bude.. nějaká plechovka s určitou barvou mi ještě ve sklepě zbyla :)
tunerlada/ "Pink" Rapid - komentáře:
16:50:19
01.08.2011
01.08.2011
havlik
-> U-Geen: presne:) akorat sem na to tuhle narazil ze kdyz mi to chcipne tak mi frci cerpadlo furt
16:49:22
01.08.2011
01.08.2011
Nwkt
-> U-Geen: Jj, určitě
16:48:04
01.08.2011
01.08.2011
U-Geen
-> Marcius 01.08.11 09:46:31: hod to pak nekam do clanku, to vypada zajimave :)
10:05:29
01.08.2011
01.08.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
to relé mám tuším ze starýho eskorta XR3i ještě s K-Jetronicem ... ale vpodstatě stejný se daj nabrat aj na fiatu uno turbo atd... akorát některý nemají to samodočerpávání
09:46:31
01.08.2011
01.08.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
použij spíš tzv. relé vstřiků z novějších aut... funguje tak, že po zapnutí zapalování ti jakoby na cca 1-2 vteřiny spustí čerpadlo, pak vypne a čeká na signál od startéru... pokud motor nastartuje a běží, tak dalším vstupem je drátek od indukčky (jako otáčkoměr) a čerpadlo běží, dokud motor nepřestane běžet...
č. dílu : BOSCH STEUERRELAIS 0 280 230 001 ... schéma zapojení bych vám pak kdyžtak nakreslil a hodil k sobě do karty ...
č. dílu : BOSCH STEUERRELAIS 0 280 230 001 ... schéma zapojení bych vám pak kdyžtak nakreslil a hodil k sobě do karty ...
20:24:58
30.07.2011
30.07.2011
tunerlada
-> Ultim: no zkoušet to nějak budu to se ví :) jen teď sem tak přemítal jeslti by nebyla lepší varianta normálně na 15ku klíček a na vypínač s diodou
22:52:11
29.07.2011
29.07.2011
Ultim
-> tunerlada: Vim,ze byl nejaky problem v tom,kdyz se pouzil altik z fava a nechala se stara zarovka. Tak je mozne,ze ten ubytek napeti na rele mohl delat taky neplechu. Sak vyzkousej ne? Jen tam hod do serie rele,jen tak a nakopni to. Hned poznas,zda to dobiji nebo je
21:33:54
29.07.2011
29.07.2011
tunerlada
jinak vše krom nasazených poloos a oleje v převodovce je připraveno na start,neska doskládáno co bylo potřeba a zrapásnuté poloosy,jinak co se týče zapojení čerpadla,plánuju to tak že se bude spínat přez relé přes kontrolku dobíjení na altíku,myslíte že je to dobré řešení ?
21:32:03
29.07.2011
29.07.2011
tunerlada
-> havlik: jo už vím co myslíš ,mám něco podobného vymyšleného tak uvidíte jak to spáchám :-)-> Ultim: našel sem doma takovej oldies měřák popřípadě bych moh do motoroveho prostoru natahnout teploměr co mam vytaženej z fiatu a pak jak budu jezdit poměřit rozdíly teplot na určitém místě se seriovym větráním a s mojíma díráma
22:33:41
28.07.2011
28.07.2011
Ultim
-> J3STER: Ja se prave bojim,ze pri "uzavrenem" motorovem prostoru a odkrytovanem spodku to bude nabirat vzduch a ten se tam pak bude tocit a delat neplechu.
Trocha uvahy:
Mam sust-plechy a nejak vyresene celo/kapotu. Dodtlak za autem vysava z motoroveho prostoru vzduch,ale ten musi prochazet jen tema skvirama mezi motorem a sust-plechama. Takze vzduch proudici pod autem zustava pod autem, az na to malo co odchazi nahodu= asi trochu pritlak + znemseni jizdniho odporu.
(beru to tak,ze +100km/h,jasne u nas/Vas v ulici to neudela nic
Kdyztak o tom muzu zalozit tema a muzem se o tom bavit tam.
Trocha uvahy:
Mam sust-plechy a nejak vyresene celo/kapotu. Dodtlak za autem vysava z motoroveho prostoru vzduch,ale ten musi prochazet jen tema skvirama mezi motorem a sust-plechama. Takze vzduch proudici pod autem zustava pod autem, az na to malo co odchazi nahodu= asi trochu pritlak + znemseni jizdniho odporu.
(beru to tak,ze +100km/h,jasne u nas/Vas v ulici to neudela nic
Kdyztak o tom muzu zalozit tema a muzem se o tom bavit tam.
16:52:06
28.07.2011
28.07.2011
havlik
-> tunerlada: nasoc na filtr box
16:48:49
28.07.2011
28.07.2011
tunerlada
-> havlik: kterej myslíš?ten nácuc z filtrboxu nebo něco na kapotě?
16:20:13
28.07.2011
28.07.2011
havlik
-> tunerlada: si tam tedka dej vcuc z uzovky co miri presne k temhle diram v cele akorat s vetsi trubkou at to neni uskrceny
16:18:33
28.07.2011
28.07.2011
tunerlada
-> havlik: tak přehánět to zas extrémě nechci :)) ale tak do čela když už ty věci mám půjdu a teď mě napadla ještě ta kapota stará,plechy pod motorem zůstanou ba ještě navíc chci udělat nějaký nový kolem výfuku pač tam žádnej nemám,já furt hlavně mám v hlavě zlepšený filtrbox na báza původního z lepším vcucem ale to nebudu prozrazovat uvidíte až to zpáchám :)
já co mám aspoň poznatek z toho minůlýho fávo motoru tak dycky za deště nebo večer jak se ochladilo tak se mi zdálo že to není tak lenivý jak za normálního dne tak se snažím tomu trošku víc pusit experimentálně vzduchu
já co mám aspoň poznatek z toho minůlýho fávo motoru tak dycky za deště nebo večer jak se ochladilo tak se mi zdálo že to není tak lenivý jak za normálního dne tak se snažím tomu trošku víc pusit experimentálně vzduchu
16:14:48
28.07.2011
28.07.2011
havlik
-> tunerlada: zase to nepřeháněj:) ty motory fungujou i s normalní plechařinou v pohodě.
16:12:13
28.07.2011
28.07.2011
tunerlada
-> Marcius: vyzkouším tu co byla u motoru a když to nebude ono koupím facetku hadice a první filtr před pumpu sem neska koupil takže snad to stihnu i dneska zprovoznit...-> J3STER: a nebo jezdit bez kapoty teď mě ještě napadlo že mám vlastně ještě jednu kapotu s dírou takže udělám možná i na srazy nasazovací kapotu s velkým přivodem vzduchu
12:27:46
28.07.2011
28.07.2011
J3STER
-> Ultim: Sundat šusplechy se doporučovalo na 1000MB, ale to mělo v zadu velkou mřížku. Jedině sundat šusplechy, a mít upravenou kapotu na přiotevření.
07:16:29
28.07.2011
28.07.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: tak jaký bude nakonec ? facetka ?
21:36:47
27.07.2011
27.07.2011
tunerlada
tak už zbejvá jen zapojit čerpadlo,repásnout ještě jednu poloosu,nalít olej do převodovky a můžeme startovat