tunerlada/ tunerlada/ "Pink" Rapid

komentáře | popis | fotky | tunerlada | 17.07.16 19:48 | 120x v oblíbených
Zdravím zdejší tlupu,jmenuju se Laďa.Chci vám představit svého Rapida na kterém pracuji již přes 3 roky od svých 16 let.Auto jsem tehdy pořídíl ve Strachotíně za 3000 kč a tím ho zachránil před šrotištěm kam mělo putovat.



Škoda Rapid 130

r.v.1985 Kvasiny



Karoserie

Komplet vyvařená,zesílené džáky stabilizátoru,lehce zamračená kapota,zahlazené blinkry na bocích,šachovnice v podbězích,Playboy králík na střeše po vzoru Generála Lee :))



Nápravy

Výměna svislych čepů,spojovacích materiálů a některých silentbloků,podélných ramen a následné vyztužení zadní nápravy,natřené alkytonempřední pružiny Tuner2,zadní kyvkové,všude nové tlumiče přední origo Vaz,zadní trw,podvázaná zadní náprava



Brzdy

Nové přední kotouče,destičky,vzadu nové prasátka,pakny,hadice,tru bky,kostky



Kola

Arc 5,5 r13

Pneu Semperit 185/60 r13

Barva

Bývala červená teď růžové



Interiér

Šedý origo koberec,Palubka klasika,chrom budíky gls z modrým podsvícením z diod a tachometrem v MPH,řadící páka z P405,některé detaily na bílo,odpojovač baterie pod sedadlem řidiče,hodiny pod palubni deskou,modrý neon (60cm) na zadním platě.Místo zadních sedadel stěna z dřevotřísky potáhlá zátěžákem s výklopným středem,Sportovní volant neznámého výrobce,přídavné budíky:voltmetr,tlak oleje,siréna s 3 zvuky,megafon,střední hasicí přístroj neupron pod nohy spolujezdce,stickers bomb na plechových a plastových částech



Audio příslušenství a jiné vychytávky

Dva oválné 3pásmové reproduktory jvc 2*350W,přední dvoupásmové Pioneer 60W,centrální zamykání s alarmem do budoucna uvažuji o úplném zrušení všeho audia v rámci snižování váhy



Motor

Původně 5-ti kanál 130,potom Favorit 135,uspůsobený pro zástavbu do rapidu,motor je komplet přetěsněn,snížená hlava o 0,8mm,vyleštěné ventily,kanály,zrepáslá ac pumpa a vodní z origo dílů,Elektronické zapalovaní,časem proběhne zřejmě zakoupení jiné vačky.Motor je vyčištěn zevnitř a zvenku,nalakován do stříbrné barvy,leštěné sání a víko ventilů,vyleštěný alternátor.



NYNÍ:

základ felicie mpi 50kw po kompletní go

hlava mpi, leštěný kanály slícovaný se sacím,snížená,

vačka 280,stočenej setrvák a komplet vyváženej spodek,spojka Sachs,palivové čerpadlo Pieterburg,převařený sání, karburátor 136 přetryskovanej, převařená příčka ala L/a…vše Bohouš Krejčí,leštěný alternátor a víko ventulů,malované plechy pod motorem (Hello Kitty a Medvídek škoda),palivové čerpadlo Pierburg zapojené na relé Bosch





Nějaké ty nové videa :

1:
Skoda Rapid Pink slalom


2:
skoda rapid pink


3: http://www.youtube.com/wa tch?v=9u5LjuKixtQ&feat ure=player_embedded

4. Slalom Luleč .. video č. 17 :plus.google.com/photos/.. ./5799666265493781746



17.4.2012 Tak první srazík na Slovensku v Senici dopadl i přez problémy pul hodiny před odjezdem výborně,krásně jsme si zařádily nejen autem a dovezly jsme první pohár za zručnost (díky přítelkyni které letí velká pusa ! ) A nyní se opět konečně ladí motor aby to jelo ještě lépe :)



23.6.2012 Druhý srazík tentokráte v Blansku Češkovicích a z novým motorem (favorit 135 seskládaný ze všeho co sem doma našel.. tj. blok,klika, atd..) opět poskládaným 4 dny před srazem (tudíž na sraze testovaným dopadl na výbornou! Sraz se celkově vyvedl ikdyž sme tentokrát nedovezly žádný pohár ale to vůbec nevadí! Celkově dle tabulek 10. místo ve sprintu na 400m do kopce , 7 místo v AOS denní což me velice potěšilo ! Více o srazu se dočtete ve forum jelikož se to nedá popsat slovy jak moc to byl vydařený sraz ! :-) děkuji ještě jednou všem zůčastněným a hlavně přítelkyni:-) Teď už jen rapida čeká opět uložení ke stání a tento týden frčíme sbírat inspiraci na další projekt k našim západním sousedům za oceán :))



9.9.2012 A nakonec třetí srazík tentokrát v Pasohlávkách u Mikulova. Sraz dopadl velice dobře ikdyž domů jedeme boužel opět bez poháru.. auto fungovalo na jedničku,motor šlapal tak švýcary a nezlobil. Užili jsme si srandy na Aos a taky na slalomu a při blbnutí v mezičase aos :) večer po cestě domů sme pěkně topili,přes den chladili.Zkrátka až na pískající brzdy (po minulém sraze kdy se mi je podařilo značně přehrář mojí vinnou) auto funguje skvěle.Horší baterii nepočítám.. Pomalu se blíží konec sezony, no ani nevím kolik sem zas najezdil ale moc to nebude ale tento rok bez jediného problému nebo i náznaku a to jsem auto zatěžoval vždy jak to šlo abych si to užil ! Takže suma sumárum pár popojížděk ještě bude, možno jeden mini sraz ale zatím jedeme krásně :) jakoby to auto už vědělo že do roka půjde pryč a snaží se mě přesvědčit že je čímdál lepší a nechce :)





... bylo nebylo a taky to zkončilo...

dne 13.12.2012 byla kastle odvezena na sešrotování a většina dílů je rozprodána nebo je rozprodávám ještě co mi zbylo.. S tímto autem jsem zažil hlavně ze začátku zatím svoje nejlepší roky života,v době jeho pořízení,musím když se dívám zpět uznat, že jsem byl opravdu šťastný.. Byly to nejen s rapidem první dojmy a poznávání všeho možného a strašně rád bych si tuhle dobu zopakoval.. Boužel je to pryč.Z rapidem sem začal jako náctiletý čerstvý šestnáctník a zkončil jako skoro dva a dvacátník.Naučil jsem se na něm strašně moc věcí a technik mě neznámých a poznal jsem díky němu spoustu skvělých lidí, zvláště tady na virtu a poté na srazech.Taky mi umocnil ještě více moji zálibu v autech a nasměroval mě na správný směr úprav takže jsem víceméně přešel na vyzrálejší úpravy než jsou spoilery a mega křídla. Boužel jak jsem auto dělal a učil se, nebylo to ono a tak jsem rozhodl,že dávat auto do stavu aby se mi líbilo a bylo 100%by bylo dražší a pracnější než bych sám i stihl časově a finančně tak šel pryč.. o kastli seriozní zájem moc nebyl což mě mrzí protože až na pár much to byla pěkná zdravá kastle s novým rozvodem brzd.. ale co už. Mrzí mě to ale mám hodně pěkných a usměvných vzpomínek které budu snad jednou vykládat svému synovi..Po rapidu mi zbylo krom dílů a vzpomínek spousty fotek a videí které chci uchovat nejen na CD a prostřednictvím Youtube ale také po novém roce bych rád nechal udělat fotoknihu jako památku na moje krásné začátky které budu míst v paměti nadosmrti , a doufám že i vy a moje okolí si bude pamatovat tu růžovou škodovku o které se občas ještě mluví :) Goodbay Baby!





10.7.2016 téměř po 4 letech bez Rapida a 10 let po koupi prvního se začíná psát nový příběh.. byl zakoupen z nostalgie nový Rapid ! uvidíme co z něj bude.. nějaká plechovka s určitou barvou mi ještě ve sklepě zbyla :)

tunerlada/ "Pink" Rapid - komentáře:

11:27:09
15.06.2011
J3STER
-> tunerlada: Vidím nový motor! Jsem zvědav jak takový drak pojede.4
11:19:16
15.06.2011
m8rinek
11:12:09
15.06.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: nnn, sjed si uplne dolu a tam mas tri sady na prodej... ta jedna je fast road, obsahuje i šroubení a filtr ... a stojí 1626,-...



FACET FAST ROAD - sada

FACET

M-40106K
21:32:20
14.06.2011
OndraKrupi
-> tunerlada: jak si lakoval?
20:36:06
14.06.2011
tunerlada
jinak neska sem nalakoval auto takže během příštího týdne už budu dávat novej motor
20:35:36
14.06.2011
tunerlada
-> Marcius: jak to myslis z filtrem?preci za tech 16 kil (competition) je bez filtru a dava se tam předřadnej externí ,az ta kulata za 2 tis je z integrovanym filtrem,nebo jak si to myslel?
06:48:28
14.06.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: jasny, vem si nejlíp tu sadu se šroubením a filtrem za 16kil.... já si ji taky budu časem kupovat na 130 do budoucna 4
21:03:26
13.06.2011
tunerlada
-> OndraKrupi: sponzor by se hodil na víc věcí3 -> Marcius: no ty ceny nejsou až tak hrozný az těch 1500 to se dá,zkusím tuhle a jak budou háky navíc zas tak bych to asi koupil,nová budu mít aj záruku takže tím líp
20:23:40
13.06.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> OndraKrupi: stejnak to bude stejně jako moje kára akorát na letní polítání, to je na zábavu... než to utopit v chlastu.... však výš 1 4
19:58:07
13.06.2011
OndraKrupi
-> Marcius 13.06.11 19:24:52: pak to chce jen sponzora na benzín3
19:24:52
13.06.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
www.sport-parts.cz/index. php?action=bro...



bral bych osobně buď to s označením FAST ROAD (81l/hod) nebo COMPETITION (113l/hod) ... zase tak velká cena to není, jako já už taky vidím tak, že čím víc se snaží člověk tunit takovýhle věci, tím víc tě to ve výsledku stojí prachů i času... za 15 kil koupíš čerpadlo, který ti opravdu vydrží a když bys to jednou nechtěl tak po tomhle ti každej v inzerci chňapne... což se o stříkačkovejch čerpadlech říct nedá... nikomu se nechce řešit vratka, regulace tlaku .......... 4 ...zkus popřemejšlet, ten motorek už by si zasloužil lepší krmení ..
19:18:59
13.06.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: žádná vratka 4
22:09:34
12.06.2011
tunerlada
-> Marcius: a v čem je lepší oproti tomuhle?
20:09:16
10.06.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: na ten průtok bych kašlal... ono než všechno vyladíš tak zjistíš, že bysis už bejval tu facetku koupit mohl 3
20:03:37
10.06.2011
tunerlada
-> Marcius: vidiš taky pravda,tim padem bych mohl regulovat i dávky dle potřeby a časem by se tam mohl sehnat i nějakej bazmek na měření průtoku paliva
07:12:11
10.06.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: když jsem šel spát tak mě napadla ještě jedna varianta... uděláš vratku do kolena, to je jasný, potom vezmeš odvzdušňovací ventil na vodu co je v kufru ve škodovce, mezi pumpu a karb dáš Tčko a z něj hadici do toho ventilu a z ventilu do vratky a hu ha he 1 manuální regulátor tlaku paliva je na světě 2 je to šoupátkovej ventil, můžeš si tím pádem nastavit kolik jde do karbu a kolik do vratky... 4
21:08:27
09.06.2011
tunerlada
-> Marcius: s tim odbublinkovačem sem počítal hed od začátku4 jinak stou vratkou do kolena toe dobrej nápad asi to tak udělám :-) ja si mysim že je lepší ju tam mít aj kdyby ten tlak nebyl tak závratnej ne?jinak teda ten zdrov dom mám
upraveno 1x, naposled 09.06.2011 21:08:46
08:19:53
09.06.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: a máš regulovatelnej zdroj ? jako zdroj napětí, na kterým si můžeš nastavit od nuly do někam ? ono by neškodilo tomu čerpadlu stáhnout napětí třeba na 9 - 10V, snížil by se průtok . Sice by to chtělo spíš výkonovej PWM regulátor a nastavit si to podle potřeby. takhle se to dělá na některejch kroskách motorkách se vstřikováním paliva . nemají regulátor tlaku paliva ani vratku, ale mají čidlo tlaku paliva na rampě se vstřikama a elektroniku, která reguluje čerpadlo (právě ta PWM modulace).
08:13:11
09.06.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: výš jak to dělám já ? hodím karbec na ponk, natáhnu si dráty + -(12V), vypínač , zapojím čerpadlo, vemu kanystr s benálem a zkusím to . pak si sežeň odbublinkovávač z fava (zapojení je jednoduchý, jsou na něm šipky) a hoď ho mezi karbec a pumpu. že by se ti přeplavoval karbec bys poznal hned 4
07:58:38
09.06.2011
tunerlada
-> MOLSO: vyzkušám 6 -> Marcius: právě já se bojim toho že se to bude moc tlakovat bez vratky,puvodni majtel to tam neměl ale raději bych to udělal on stim spíš jezdil asi na plyn tak proto tam asi nebyla,jinak pumpa je tatok: www.google.cz/imgres?imgu rl=htt...
Extreme Tyres