-> Marcius: Ještě jsi zapoměl, že bude muset vytáhnout z peněženky cca 100 000,- až 150 000,- Kč a to už se málo komu chce když muže za 50 000,- pořídit sportáka jako je Fiat Cupe nebo Barcheta případně Punto GT nebo Honda CRX.
Byl jsem taky v tomhle stádiu tuning mě přestal bavit řekl jsem si že si postavím závodáka, ale vidina nějakého výskledku a dokončení auta byla tak vzdálená, že jsem po půl roce prodal na díly. Jenže pokud má někdo škodovky v srdci tak bez nich být prostě nemůže. Vydrželo mě to asi půl roku a začalo mě být smutno v prázdné garaži. Ono chlap musí mít nějaké místo kam si zajde a něco tvoří a bavího to. Místo kde se chlap jde odreagovat od práce a od přítelkyně či manželky.
-> tunerlada: Zkus místo kytiček na šusplechu v motoře, třeba rozebrat a složit převodovku
skoda.virt.cz odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zdravím zdejší tlupu,jmenuju se Laďa.Chci vám představit svého Rapida na kterém pracuji již přes 3 roky od svých 16 let.Auto jsem tehdy pořídíl ve Strachotíně za 3000 kč a tím ho zachránil před šrotištěm kam mělo putovat.
Škoda Rapid 130
r.v.1985 Kvasiny
Karoserie
Komplet vyvařená,zesílené džáky stabilizátoru,lehce zamračená kapota,zahlazené blinkry na bocích,šachovnice v podbězích,Playboy králík na střeše po vzoru Generála Lee :))
Nápravy
Výměna svislych čepů,spojovacích materiálů a některých silentbloků,podélných ramen a následné vyztužení zadní nápravy,natřené alkytonempřední pružiny Tuner2,zadní kyvkové,všude nové tlumiče přední origo Vaz,zadní trw,podvázaná zadní náprava
Brzdy
Nové přední kotouče,destičky,vzadu nové prasátka,pakny,hadice,tru bky,kostky
Kola
Arc 5,5 r13
Pneu Semperit 185/60 r13
Barva
Bývala červená teď růžové
Interiér
Šedý origo koberec,Palubka klasika,chrom budíky gls z modrým podsvícením z diod a tachometrem v MPH,řadící páka z P405,některé detaily na bílo,odpojovač baterie pod sedadlem řidiče,hodiny pod palubni deskou,modrý neon (60cm) na zadním platě.Místo zadních sedadel stěna z dřevotřísky potáhlá zátěžákem s výklopným středem,Sportovní volant neznámého výrobce,přídavné budíky:voltmetr,tlak oleje,siréna s 3 zvuky,megafon,střední hasicí přístroj neupron pod nohy spolujezdce,stickers bomb na plechových a plastových částech
Audio příslušenství a jiné vychytávky
Dva oválné 3pásmové reproduktory jvc 2*350W,přední dvoupásmové Pioneer 60W,centrální zamykání s alarmem do budoucna uvažuji o úplném zrušení všeho audia v rámci snižování váhy
Motor
Původně 5-ti kanál 130,potom Favorit 135,uspůsobený pro zástavbu do rapidu,motor je komplet přetěsněn,snížená hlava o 0,8mm,vyleštěné ventily,kanály,zrepáslá ac pumpa a vodní z origo dílů,Elektronické zapalovaní,časem proběhne zřejmě zakoupení jiné vačky.Motor je vyčištěn zevnitř a zvenku,nalakován do stříbrné barvy,leštěné sání a víko ventilů,vyleštěný alternátor.
NYNÍ:
základ felicie mpi 50kw po kompletní go
hlava mpi, leštěný kanály slícovaný se sacím,snížená,
vačka 280,stočenej setrvák a komplet vyváženej spodek,spojka Sachs,palivové čerpadlo Pieterburg,převařený sání, karburátor 136 přetryskovanej, převařená příčka ala L/a…vše Bohouš Krejčí,leštěný alternátor a víko ventulů,malované plechy pod motorem (Hello Kitty a Medvídek škoda),palivové čerpadlo Pierburg zapojené na relé Bosch
Nějaké ty nové videa :
1:
2:
3: http://www.youtube.com/wa tch?v=9u5LjuKixtQ&feat ure=player_embedded
4. Slalom Luleč .. video č. 17 :plus.google.com/photos/.. ./5799666265493781746
17.4.2012 Tak první srazík na Slovensku v Senici dopadl i přez problémy pul hodiny před odjezdem výborně,krásně jsme si zařádily nejen autem a dovezly jsme první pohár za zručnost (díky přítelkyni které letí velká pusa ! ) A nyní se opět konečně ladí motor aby to jelo ještě lépe :)
23.6.2012 Druhý srazík tentokráte v Blansku Češkovicích a z novým motorem (favorit 135 seskládaný ze všeho co sem doma našel.. tj. blok,klika, atd..) opět poskládaným 4 dny před srazem (tudíž na sraze testovaným dopadl na výbornou! Sraz se celkově vyvedl ikdyž sme tentokrát nedovezly žádný pohár ale to vůbec nevadí! Celkově dle tabulek 10. místo ve sprintu na 400m do kopce , 7 místo v AOS denní což me velice potěšilo ! Více o srazu se dočtete ve forum jelikož se to nedá popsat slovy jak moc to byl vydařený sraz ! :-) děkuji ještě jednou všem zůčastněným a hlavně přítelkyni:-) Teď už jen rapida čeká opět uložení ke stání a tento týden frčíme sbírat inspiraci na další projekt k našim západním sousedům za oceán :))
9.9.2012 A nakonec třetí srazík tentokrát v Pasohlávkách u Mikulova. Sraz dopadl velice dobře ikdyž domů jedeme boužel opět bez poháru.. auto fungovalo na jedničku,motor šlapal tak švýcary a nezlobil. Užili jsme si srandy na Aos a taky na slalomu a při blbnutí v mezičase aos :) večer po cestě domů sme pěkně topili,přes den chladili.Zkrátka až na pískající brzdy (po minulém sraze kdy se mi je podařilo značně přehrář mojí vinnou) auto funguje skvěle.Horší baterii nepočítám.. Pomalu se blíží konec sezony, no ani nevím kolik sem zas najezdil ale moc to nebude ale tento rok bez jediného problému nebo i náznaku a to jsem auto zatěžoval vždy jak to šlo abych si to užil ! Takže suma sumárum pár popojížděk ještě bude, možno jeden mini sraz ale zatím jedeme krásně :) jakoby to auto už vědělo že do roka půjde pryč a snaží se mě přesvědčit že je čímdál lepší a nechce :)
... bylo nebylo a taky to zkončilo...
dne 13.12.2012 byla kastle odvezena na sešrotování a většina dílů je rozprodána nebo je rozprodávám ještě co mi zbylo.. S tímto autem jsem zažil hlavně ze začátku zatím svoje nejlepší roky života,v době jeho pořízení,musím když se dívám zpět uznat, že jsem byl opravdu šťastný.. Byly to nejen s rapidem první dojmy a poznávání všeho možného a strašně rád bych si tuhle dobu zopakoval.. Boužel je to pryč.Z rapidem sem začal jako náctiletý čerstvý šestnáctník a zkončil jako skoro dva a dvacátník.Naučil jsem se na něm strašně moc věcí a technik mě neznámých a poznal jsem díky němu spoustu skvělých lidí, zvláště tady na virtu a poté na srazech.Taky mi umocnil ještě více moji zálibu v autech a nasměroval mě na správný směr úprav takže jsem víceméně přešel na vyzrálejší úpravy než jsou spoilery a mega křídla. Boužel jak jsem auto dělal a učil se, nebylo to ono a tak jsem rozhodl,že dávat auto do stavu aby se mi líbilo a bylo 100%by bylo dražší a pracnější než bych sám i stihl časově a finančně tak šel pryč.. o kastli seriozní zájem moc nebyl což mě mrzí protože až na pár much to byla pěkná zdravá kastle s novým rozvodem brzd.. ale co už. Mrzí mě to ale mám hodně pěkných a usměvných vzpomínek které budu snad jednou vykládat svému synovi..Po rapidu mi zbylo krom dílů a vzpomínek spousty fotek a videí které chci uchovat nejen na CD a prostřednictvím Youtube ale také po novém roce bych rád nechal udělat fotoknihu jako památku na moje krásné začátky které budu míst v paměti nadosmrti , a doufám že i vy a moje okolí si bude pamatovat tu růžovou škodovku o které se občas ještě mluví :) Goodbay Baby!
10.7.2016 téměř po 4 letech bez Rapida a 10 let po koupi prvního se začíná psát nový příběh.. byl zakoupen z nostalgie nový Rapid ! uvidíme co z něj bude.. nějaká plechovka s určitou barvou mi ještě ve sklepě zbyla :)
Škoda Rapid 130
r.v.1985 Kvasiny
Karoserie
Komplet vyvařená,zesílené džáky stabilizátoru,lehce zamračená kapota,zahlazené blinkry na bocích,šachovnice v podbězích,Playboy králík na střeše po vzoru Generála Lee :))
Nápravy
Výměna svislych čepů,spojovacích materiálů a některých silentbloků,podélných ramen a následné vyztužení zadní nápravy,natřené alkytonempřední pružiny Tuner2,zadní kyvkové,všude nové tlumiče přední origo Vaz,zadní trw,podvázaná zadní náprava
Brzdy
Nové přední kotouče,destičky,vzadu nové prasátka,pakny,hadice,tru bky,kostky
Kola
Arc 5,5 r13
Pneu Semperit 185/60 r13
Barva
Bývala červená teď růžové
Interiér
Šedý origo koberec,Palubka klasika,chrom budíky gls z modrým podsvícením z diod a tachometrem v MPH,řadící páka z P405,některé detaily na bílo,odpojovač baterie pod sedadlem řidiče,hodiny pod palubni deskou,modrý neon (60cm) na zadním platě.Místo zadních sedadel stěna z dřevotřísky potáhlá zátěžákem s výklopným středem,Sportovní volant neznámého výrobce,přídavné budíky:voltmetr,tlak oleje,siréna s 3 zvuky,megafon,střední hasicí přístroj neupron pod nohy spolujezdce,stickers bomb na plechových a plastových částech
Audio příslušenství a jiné vychytávky
Dva oválné 3pásmové reproduktory jvc 2*350W,přední dvoupásmové Pioneer 60W,centrální zamykání s alarmem do budoucna uvažuji o úplném zrušení všeho audia v rámci snižování váhy
Motor
Původně 5-ti kanál 130,potom Favorit 135,uspůsobený pro zástavbu do rapidu,motor je komplet přetěsněn,snížená hlava o 0,8mm,vyleštěné ventily,kanály,zrepáslá ac pumpa a vodní z origo dílů,Elektronické zapalovaní,časem proběhne zřejmě zakoupení jiné vačky.Motor je vyčištěn zevnitř a zvenku,nalakován do stříbrné barvy,leštěné sání a víko ventilů,vyleštěný alternátor.
NYNÍ:
základ felicie mpi 50kw po kompletní go
hlava mpi, leštěný kanály slícovaný se sacím,snížená,
vačka 280,stočenej setrvák a komplet vyváženej spodek,spojka Sachs,palivové čerpadlo Pieterburg,převařený sání, karburátor 136 přetryskovanej, převařená příčka ala L/a…vše Bohouš Krejčí,leštěný alternátor a víko ventulů,malované plechy pod motorem (Hello Kitty a Medvídek škoda),palivové čerpadlo Pierburg zapojené na relé Bosch
Nějaké ty nové videa :
1:
2:
3: http://www.youtube.com/wa tch?v=9u5LjuKixtQ&feat ure=player_embedded
4. Slalom Luleč .. video č. 17 :plus.google.com/photos/.. ./5799666265493781746
17.4.2012 Tak první srazík na Slovensku v Senici dopadl i přez problémy pul hodiny před odjezdem výborně,krásně jsme si zařádily nejen autem a dovezly jsme první pohár za zručnost (díky přítelkyni které letí velká pusa ! ) A nyní se opět konečně ladí motor aby to jelo ještě lépe :)
23.6.2012 Druhý srazík tentokráte v Blansku Češkovicích a z novým motorem (favorit 135 seskládaný ze všeho co sem doma našel.. tj. blok,klika, atd..) opět poskládaným 4 dny před srazem (tudíž na sraze testovaným dopadl na výbornou! Sraz se celkově vyvedl ikdyž sme tentokrát nedovezly žádný pohár ale to vůbec nevadí! Celkově dle tabulek 10. místo ve sprintu na 400m do kopce , 7 místo v AOS denní což me velice potěšilo ! Více o srazu se dočtete ve forum jelikož se to nedá popsat slovy jak moc to byl vydařený sraz ! :-) děkuji ještě jednou všem zůčastněným a hlavně přítelkyni:-) Teď už jen rapida čeká opět uložení ke stání a tento týden frčíme sbírat inspiraci na další projekt k našim západním sousedům za oceán :))
9.9.2012 A nakonec třetí srazík tentokrát v Pasohlávkách u Mikulova. Sraz dopadl velice dobře ikdyž domů jedeme boužel opět bez poháru.. auto fungovalo na jedničku,motor šlapal tak švýcary a nezlobil. Užili jsme si srandy na Aos a taky na slalomu a při blbnutí v mezičase aos :) večer po cestě domů sme pěkně topili,přes den chladili.Zkrátka až na pískající brzdy (po minulém sraze kdy se mi je podařilo značně přehrář mojí vinnou) auto funguje skvěle.Horší baterii nepočítám.. Pomalu se blíží konec sezony, no ani nevím kolik sem zas najezdil ale moc to nebude ale tento rok bez jediného problému nebo i náznaku a to jsem auto zatěžoval vždy jak to šlo abych si to užil ! Takže suma sumárum pár popojížděk ještě bude, možno jeden mini sraz ale zatím jedeme krásně :) jakoby to auto už vědělo že do roka půjde pryč a snaží se mě přesvědčit že je čímdál lepší a nechce :)
... bylo nebylo a taky to zkončilo...
dne 13.12.2012 byla kastle odvezena na sešrotování a většina dílů je rozprodána nebo je rozprodávám ještě co mi zbylo.. S tímto autem jsem zažil hlavně ze začátku zatím svoje nejlepší roky života,v době jeho pořízení,musím když se dívám zpět uznat, že jsem byl opravdu šťastný.. Byly to nejen s rapidem první dojmy a poznávání všeho možného a strašně rád bych si tuhle dobu zopakoval.. Boužel je to pryč.Z rapidem sem začal jako náctiletý čerstvý šestnáctník a zkončil jako skoro dva a dvacátník.Naučil jsem se na něm strašně moc věcí a technik mě neznámých a poznal jsem díky němu spoustu skvělých lidí, zvláště tady na virtu a poté na srazech.Taky mi umocnil ještě více moji zálibu v autech a nasměroval mě na správný směr úprav takže jsem víceméně přešel na vyzrálejší úpravy než jsou spoilery a mega křídla. Boužel jak jsem auto dělal a učil se, nebylo to ono a tak jsem rozhodl,že dávat auto do stavu aby se mi líbilo a bylo 100%by bylo dražší a pracnější než bych sám i stihl časově a finančně tak šel pryč.. o kastli seriozní zájem moc nebyl což mě mrzí protože až na pár much to byla pěkná zdravá kastle s novým rozvodem brzd.. ale co už. Mrzí mě to ale mám hodně pěkných a usměvných vzpomínek které budu snad jednou vykládat svému synovi..Po rapidu mi zbylo krom dílů a vzpomínek spousty fotek a videí které chci uchovat nejen na CD a prostřednictvím Youtube ale také po novém roce bych rád nechal udělat fotoknihu jako památku na moje krásné začátky které budu míst v paměti nadosmrti , a doufám že i vy a moje okolí si bude pamatovat tu růžovou škodovku o které se občas ještě mluví :) Goodbay Baby!
10.7.2016 téměř po 4 letech bez Rapida a 10 let po koupi prvního se začíná psát nový příběh.. byl zakoupen z nostalgie nový Rapid ! uvidíme co z něj bude.. nějaká plechovka s určitou barvou mi ještě ve sklepě zbyla :)
tunerlada/ "Pink" Rapid - komentáře:
07:34:13
19.05.2011
19.05.2011
Čokin
07:24:28
19.05.2011
19.05.2011
OndraKrupi
-> tunerlada: neser, takový debilní úvahy. Tak si byl začátečník, tak ti né všechno fungovalo, to auto je rarita, a že je trochu horší lak, no a? krom toho teď už o tom autě víš více a už by to mělo snad jít bez problému ne? já mam taky strach o kola a i o vnitřek, jenže mě to stojí venku. ty když s tim jedeš na sraz, tak se ti s největší pravděpodobnodtí do toho nikdo nevleze.
a nový auto, zas budeš muset dělat celý od začátku.
Za Mě: nech si rapida, trošku ho uprav a jezdi s nim
a nový auto, zas budeš muset dělat celý od začátku.
Za Mě: nech si rapida, trošku ho uprav a jezdi s nim
07:20:21
19.05.2011
19.05.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: dá se říct, že jsem na tom podobně... najel jsem sice 800km, ale nebylo to ono... a bylo to hlavně tím, že jsem to neměl podle svých představ, což se pomalu, ale jistě mění .... to i já se s ním bojím (bál jsem se) jet dál páč sem měl strach, aby mě to někde nevypeklo, ale když tak kouknu z5 tak se zase tak moc nesral... spíš loni jsem nenajel prakticky nic, páč se strašně blbě řadilo ... prostě 2 nebo 4, to byla dycky loterie co tam vlastně bude... občas jsem se nemohl rozjet na jedna atp... neměl jsem chuť s ním jezdit .... jako věř, že i já jsem vyspěl a taky by se mi líbilo něco onačejšího (např. Nissan Silvia, subárko impreza , fiat coupe 2,0 20vt limited edition 300k ... když bych měl vybírat ze starejch aut, tak mustang, popř. jiný ameriky, nebo Alfa romeo julia, popř. spider ..... je toho moc... mě přijde, že ty na to nemáš chuť protože vydíš, kolik věcí se na tom udělalo zbytečně a že by to šlo udělat líp...to je tak že jsme začínali a pomalu nevěděli co děláme... to samý já a turbo motor... myslel jsem si že to mám všechno promyšlený, pak jsem uzrál a všecko bylo jinak... mimo to už se skládá skoro rok... je tam tisíc pět set devětset drobností, nad kterýma si lámu hlavu .. upřímně závidím těm, co to za dva vejkendy složej a jezděj... jenže jak se znám, tak by se mi to nelíbilo, netěšilo by mě to, nebavilo a tak jak tak bych tomu nevěřil no, jenže to se musí změnit... musím mu dát šanci, aby mohl jezdit jako nechci tě přemlouvat, ale kdybys hodil značky do depozitu a pustil se do něj a udělal to opravdu tak jak se to má, tak za pár let budeš mít bezva káru, to mi věř osobně bych prodal ten koženej set sedaček a místo toho dal origo tmavý rapiďácký + 3bod. sportovní pásy nebo nějaký sklápěcí sportovní sedačky, třeba recaro ... celý auto bych ladil už víc na sportovní svezení než na luxus ... nápravičky vyztužit tak jak se to má a co je hodně ostřelovaný kamínkama tak radši černě... fakt j. okuchej to a pusť se do toho znova... o nic nejde, když máš druhý auto ne ?
19:54:03
18.05.2011
18.05.2011
tunerlada
jinak teda z pravdou ven...auto už mám nějakou dobu a za ty 4 roky sem sním najel sotva 500km,ztoho jen samé problémy sním,jednoduše už nějakou dobu mě to auto vůbec ale vůbec nebaví,věkem sem se posunul jinam a není to dle mých představ co se týče jízdních vlastností a taky kvality např. toho laku a jiných věcí,bojím se sním někam vůbec jet aby mi to někdo nevykrad či nepoškrábal,jednoduše si toho auta moc krom těch 2 srazů za rok neužiju takže přemýšlím o rozprodeji někomu komu bude auto snad dělat větší radost než-li mě,stím že určité díly si ponechám pro případ že kdyby auto šlo pryč tak abych měl nějaký odrazový můstek v případě návratu ke škodovkám tohoto ročníku..
19:52:10
18.05.2011
18.05.2011
tunerlada
-> MOLSO: jj neska dám,-> OndraKrupi-TenČtvrtý: nekouká -> Marcius: uvidíš že stou bílou to pujde raz dva je fakt moc dobrá
18:32:56
18.05.2011
18.05.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: tak sem dneska objednal taky tu bilou lestici pastu + filcaky dva a lojovou pastu... o vikendu kdyz nebudu doma, tak se aspon pustim do kol ted jsem v tejdnu lakoval tatkovi hlinikace na punto a uz sem rad ze je to za mnou..
16:20:57
18.05.2011
18.05.2011
OndraKrupi
-> tunerlada: nějakej červík tam na tebe bude koukat
15:19:35
18.05.2011
18.05.2011
MOLSO
-> tunerlada: potom nahod fotos
15:17:25
18.05.2011
18.05.2011
tunerlada
-> MOLSO: no zatím tak že přední platníky by chtěli nejlíp nový jinak by to bylo jak reklama na největší množství kitu neska je snad stihnu i uplně sundat a nahodit zas dveře z5 tak uvidime co bude i pod nima
21:14:10
17.05.2011
17.05.2011
MOLSO
-> tunerlada: a ako to vyzera ?
21:12:51
17.05.2011
17.05.2011
tunerlada
tak dnes auto rozděláno... (né celý)
22:10:41
12.05.2011
12.05.2011
tunerlada
-> J3STER: sakriš chybí smajlik ako křížek :D
19:35:34
12.05.2011
12.05.2011
J3STER
-> tunerlada: Však já taky nelovím zvěř. Zajíce naháněl děda.
22:42:25
11.05.2011
11.05.2011
tunerlada
-> J3STER: ale já nemám rapida jako lovce zabijáka
18:08:52
11.05.2011
11.05.2011
J3STER
-> tunerlada: Mrkni na moji 130L jak vypadá přední spoiler. Ten už něco ulovil zajíců.......je to HRDINA!!!!
21:33:51
09.05.2011
09.05.2011
krtik
-> Lukaso358: ajo, dík za info,a le i tak Míša je dobrej
-> tunerlada: no uvidíme
-> tunerlada: no uvidíme
21:29:51
09.05.2011
09.05.2011
tunerlada
-> Nwkt: čtu a moc dobře vím že tam má být správně tmel jenže když sem tohle dělal tak v době kdy sem na virt chodil jen občas a články sem nečet viz. Edit proto se to bude celý rozebírat a dávat tak jak to má být.-> krtik: tak to sem zvědavej kolik jich tam bude -> Milan 136: nevim jestli mysliš vrchni nebo spodní ale vše krom čela který sem sehnal origo netknutý bylo dávaný nový nějaká povrchovka centimetr na rohu toho spoje na tom čele je to jo ale jinak tam nic není fotka zavádí chce to vidět na živo
21:28:40
09.05.2011
09.05.2011
Lukaso358
-> krtik: Nevím jestli se ti to vyplatí podle ceny Míši... www.cecka.cz/
Sorry za ot.
tunerlada -> nasere
Sorry za ot.
tunerlada -> nasere
21:22:32
09.05.2011
09.05.2011
Milan 136
-> tunerlada: nic ve zlým, ale v těch spojích je to shnilý.
jinak to samozřejmě nasere
jinak to samozřejmě nasere
21:21:56
09.05.2011
09.05.2011
krtik
-> tunerlada: to je něpěkně zdeformovaný . Jinak sem koukl na stránky Míši a taky neni napsanej počet, jen, že je tam sáček Céček no.... To asi skočim koupit a poinformuju .