skoda.virt.cz odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zdravím zdejší tlupu,jmenuju se Laďa.Chci vám představit svého Rapida na kterém pracuji již přes 3 roky od svých 16 let.Auto jsem tehdy pořídíl ve Strachotíně za 3000 kč a tím ho zachránil před šrotištěm kam mělo putovat.
Škoda Rapid 130
r.v.1985 Kvasiny
Karoserie
Komplet vyvařená,zesílené džáky stabilizátoru,lehce zamračená kapota,zahlazené blinkry na bocích,šachovnice v podbězích,Playboy králík na střeše po vzoru Generála Lee :))
Nápravy
Výměna svislych čepů,spojovacích materiálů a některých silentbloků,podélných ramen a následné vyztužení zadní nápravy,natřené alkytonempřední pružiny Tuner2,zadní kyvkové,všude nové tlumiče přední origo Vaz,zadní trw,podvázaná zadní náprava
Brzdy
Nové přední kotouče,destičky,vzadu nové prasátka,pakny,hadice,tru bky,kostky
Kola
Arc 5,5 r13
Pneu Semperit 185/60 r13
Barva
Bývala červená teď růžové
Interiér
Šedý origo koberec,Palubka klasika,chrom budíky gls z modrým podsvícením z diod a tachometrem v MPH,řadící páka z P405,některé detaily na bílo,odpojovač baterie pod sedadlem řidiče,hodiny pod palubni deskou,modrý neon (60cm) na zadním platě.Místo zadních sedadel stěna z dřevotřísky potáhlá zátěžákem s výklopným středem,Sportovní volant neznámého výrobce,přídavné budíky:voltmetr,tlak oleje,siréna s 3 zvuky,megafon,střední hasicí přístroj neupron pod nohy spolujezdce,stickers bomb na plechových a plastových částech
Audio příslušenství a jiné vychytávky
Dva oválné 3pásmové reproduktory jvc 2*350W,přední dvoupásmové Pioneer 60W,centrální zamykání s alarmem do budoucna uvažuji o úplném zrušení všeho audia v rámci snižování váhy
Motor
Původně 5-ti kanál 130,potom Favorit 135,uspůsobený pro zástavbu do rapidu,motor je komplet přetěsněn,snížená hlava o 0,8mm,vyleštěné ventily,kanály,zrepáslá ac pumpa a vodní z origo dílů,Elektronické zapalovaní,časem proběhne zřejmě zakoupení jiné vačky.Motor je vyčištěn zevnitř a zvenku,nalakován do stříbrné barvy,leštěné sání a víko ventilů,vyleštěný alternátor.
NYNÍ:
základ felicie mpi 50kw po kompletní go
hlava mpi, leštěný kanály slícovaný se sacím,snížená,
vačka 280,stočenej setrvák a komplet vyváženej spodek,spojka Sachs,palivové čerpadlo Pieterburg,převařený sání, karburátor 136 přetryskovanej, převařená příčka ala L/a…vše Bohouš Krejčí,leštěný alternátor a víko ventulů,malované plechy pod motorem (Hello Kitty a Medvídek škoda),palivové čerpadlo Pierburg zapojené na relé Bosch
Nějaké ty nové videa :
1:
2:
3: http://www.youtube.com/wa tch?v=9u5LjuKixtQ&feat ure=player_embedded
4. Slalom Luleč .. video č. 17 :plus.google.com/photos/.. ./5799666265493781746
17.4.2012 Tak první srazík na Slovensku v Senici dopadl i přez problémy pul hodiny před odjezdem výborně,krásně jsme si zařádily nejen autem a dovezly jsme první pohár za zručnost (díky přítelkyni které letí velká pusa ! ) A nyní se opět konečně ladí motor aby to jelo ještě lépe :)
23.6.2012 Druhý srazík tentokráte v Blansku Češkovicích a z novým motorem (favorit 135 seskládaný ze všeho co sem doma našel.. tj. blok,klika, atd..) opět poskládaným 4 dny před srazem (tudíž na sraze testovaným dopadl na výbornou! Sraz se celkově vyvedl ikdyž sme tentokrát nedovezly žádný pohár ale to vůbec nevadí! Celkově dle tabulek 10. místo ve sprintu na 400m do kopce , 7 místo v AOS denní což me velice potěšilo ! Více o srazu se dočtete ve forum jelikož se to nedá popsat slovy jak moc to byl vydařený sraz ! :-) děkuji ještě jednou všem zůčastněným a hlavně přítelkyni:-) Teď už jen rapida čeká opět uložení ke stání a tento týden frčíme sbírat inspiraci na další projekt k našim západním sousedům za oceán :))
9.9.2012 A nakonec třetí srazík tentokrát v Pasohlávkách u Mikulova. Sraz dopadl velice dobře ikdyž domů jedeme boužel opět bez poháru.. auto fungovalo na jedničku,motor šlapal tak švýcary a nezlobil. Užili jsme si srandy na Aos a taky na slalomu a při blbnutí v mezičase aos :) večer po cestě domů sme pěkně topili,přes den chladili.Zkrátka až na pískající brzdy (po minulém sraze kdy se mi je podařilo značně přehrář mojí vinnou) auto funguje skvěle.Horší baterii nepočítám.. Pomalu se blíží konec sezony, no ani nevím kolik sem zas najezdil ale moc to nebude ale tento rok bez jediného problému nebo i náznaku a to jsem auto zatěžoval vždy jak to šlo abych si to užil ! Takže suma sumárum pár popojížděk ještě bude, možno jeden mini sraz ale zatím jedeme krásně :) jakoby to auto už vědělo že do roka půjde pryč a snaží se mě přesvědčit že je čímdál lepší a nechce :)
... bylo nebylo a taky to zkončilo...
dne 13.12.2012 byla kastle odvezena na sešrotování a většina dílů je rozprodána nebo je rozprodávám ještě co mi zbylo.. S tímto autem jsem zažil hlavně ze začátku zatím svoje nejlepší roky života,v době jeho pořízení,musím když se dívám zpět uznat, že jsem byl opravdu šťastný.. Byly to nejen s rapidem první dojmy a poznávání všeho možného a strašně rád bych si tuhle dobu zopakoval.. Boužel je to pryč.Z rapidem sem začal jako náctiletý čerstvý šestnáctník a zkončil jako skoro dva a dvacátník.Naučil jsem se na něm strašně moc věcí a technik mě neznámých a poznal jsem díky němu spoustu skvělých lidí, zvláště tady na virtu a poté na srazech.Taky mi umocnil ještě více moji zálibu v autech a nasměroval mě na správný směr úprav takže jsem víceméně přešel na vyzrálejší úpravy než jsou spoilery a mega křídla. Boužel jak jsem auto dělal a učil se, nebylo to ono a tak jsem rozhodl,že dávat auto do stavu aby se mi líbilo a bylo 100%by bylo dražší a pracnější než bych sám i stihl časově a finančně tak šel pryč.. o kastli seriozní zájem moc nebyl což mě mrzí protože až na pár much to byla pěkná zdravá kastle s novým rozvodem brzd.. ale co už. Mrzí mě to ale mám hodně pěkných a usměvných vzpomínek které budu snad jednou vykládat svému synovi..Po rapidu mi zbylo krom dílů a vzpomínek spousty fotek a videí které chci uchovat nejen na CD a prostřednictvím Youtube ale také po novém roce bych rád nechal udělat fotoknihu jako památku na moje krásné začátky které budu míst v paměti nadosmrti , a doufám že i vy a moje okolí si bude pamatovat tu růžovou škodovku o které se občas ještě mluví :) Goodbay Baby!
10.7.2016 téměř po 4 letech bez Rapida a 10 let po koupi prvního se začíná psát nový příběh.. byl zakoupen z nostalgie nový Rapid ! uvidíme co z něj bude.. nějaká plechovka s určitou barvou mi ještě ve sklepě zbyla :)
Škoda Rapid 130
r.v.1985 Kvasiny
Karoserie
Komplet vyvařená,zesílené džáky stabilizátoru,lehce zamračená kapota,zahlazené blinkry na bocích,šachovnice v podbězích,Playboy králík na střeše po vzoru Generála Lee :))
Nápravy
Výměna svislych čepů,spojovacích materiálů a některých silentbloků,podélných ramen a následné vyztužení zadní nápravy,natřené alkytonempřední pružiny Tuner2,zadní kyvkové,všude nové tlumiče přední origo Vaz,zadní trw,podvázaná zadní náprava
Brzdy
Nové přední kotouče,destičky,vzadu nové prasátka,pakny,hadice,tru bky,kostky
Kola
Arc 5,5 r13
Pneu Semperit 185/60 r13
Barva
Bývala červená teď růžové
Interiér
Šedý origo koberec,Palubka klasika,chrom budíky gls z modrým podsvícením z diod a tachometrem v MPH,řadící páka z P405,některé detaily na bílo,odpojovač baterie pod sedadlem řidiče,hodiny pod palubni deskou,modrý neon (60cm) na zadním platě.Místo zadních sedadel stěna z dřevotřísky potáhlá zátěžákem s výklopným středem,Sportovní volant neznámého výrobce,přídavné budíky:voltmetr,tlak oleje,siréna s 3 zvuky,megafon,střední hasicí přístroj neupron pod nohy spolujezdce,stickers bomb na plechových a plastových částech
Audio příslušenství a jiné vychytávky
Dva oválné 3pásmové reproduktory jvc 2*350W,přední dvoupásmové Pioneer 60W,centrální zamykání s alarmem do budoucna uvažuji o úplném zrušení všeho audia v rámci snižování váhy
Motor
Původně 5-ti kanál 130,potom Favorit 135,uspůsobený pro zástavbu do rapidu,motor je komplet přetěsněn,snížená hlava o 0,8mm,vyleštěné ventily,kanály,zrepáslá ac pumpa a vodní z origo dílů,Elektronické zapalovaní,časem proběhne zřejmě zakoupení jiné vačky.Motor je vyčištěn zevnitř a zvenku,nalakován do stříbrné barvy,leštěné sání a víko ventilů,vyleštěný alternátor.
NYNÍ:
základ felicie mpi 50kw po kompletní go
hlava mpi, leštěný kanály slícovaný se sacím,snížená,
vačka 280,stočenej setrvák a komplet vyváženej spodek,spojka Sachs,palivové čerpadlo Pieterburg,převařený sání, karburátor 136 přetryskovanej, převařená příčka ala L/a…vše Bohouš Krejčí,leštěný alternátor a víko ventulů,malované plechy pod motorem (Hello Kitty a Medvídek škoda),palivové čerpadlo Pierburg zapojené na relé Bosch
Nějaké ty nové videa :
1:
2:
3: http://www.youtube.com/wa tch?v=9u5LjuKixtQ&feat ure=player_embedded
4. Slalom Luleč .. video č. 17 :plus.google.com/photos/.. ./5799666265493781746
17.4.2012 Tak první srazík na Slovensku v Senici dopadl i přez problémy pul hodiny před odjezdem výborně,krásně jsme si zařádily nejen autem a dovezly jsme první pohár za zručnost (díky přítelkyni které letí velká pusa ! ) A nyní se opět konečně ladí motor aby to jelo ještě lépe :)
23.6.2012 Druhý srazík tentokráte v Blansku Češkovicích a z novým motorem (favorit 135 seskládaný ze všeho co sem doma našel.. tj. blok,klika, atd..) opět poskládaným 4 dny před srazem (tudíž na sraze testovaným dopadl na výbornou! Sraz se celkově vyvedl ikdyž sme tentokrát nedovezly žádný pohár ale to vůbec nevadí! Celkově dle tabulek 10. místo ve sprintu na 400m do kopce , 7 místo v AOS denní což me velice potěšilo ! Více o srazu se dočtete ve forum jelikož se to nedá popsat slovy jak moc to byl vydařený sraz ! :-) děkuji ještě jednou všem zůčastněným a hlavně přítelkyni:-) Teď už jen rapida čeká opět uložení ke stání a tento týden frčíme sbírat inspiraci na další projekt k našim západním sousedům za oceán :))
9.9.2012 A nakonec třetí srazík tentokrát v Pasohlávkách u Mikulova. Sraz dopadl velice dobře ikdyž domů jedeme boužel opět bez poháru.. auto fungovalo na jedničku,motor šlapal tak švýcary a nezlobil. Užili jsme si srandy na Aos a taky na slalomu a při blbnutí v mezičase aos :) večer po cestě domů sme pěkně topili,přes den chladili.Zkrátka až na pískající brzdy (po minulém sraze kdy se mi je podařilo značně přehrář mojí vinnou) auto funguje skvěle.Horší baterii nepočítám.. Pomalu se blíží konec sezony, no ani nevím kolik sem zas najezdil ale moc to nebude ale tento rok bez jediného problému nebo i náznaku a to jsem auto zatěžoval vždy jak to šlo abych si to užil ! Takže suma sumárum pár popojížděk ještě bude, možno jeden mini sraz ale zatím jedeme krásně :) jakoby to auto už vědělo že do roka půjde pryč a snaží se mě přesvědčit že je čímdál lepší a nechce :)
... bylo nebylo a taky to zkončilo...
dne 13.12.2012 byla kastle odvezena na sešrotování a většina dílů je rozprodána nebo je rozprodávám ještě co mi zbylo.. S tímto autem jsem zažil hlavně ze začátku zatím svoje nejlepší roky života,v době jeho pořízení,musím když se dívám zpět uznat, že jsem byl opravdu šťastný.. Byly to nejen s rapidem první dojmy a poznávání všeho možného a strašně rád bych si tuhle dobu zopakoval.. Boužel je to pryč.Z rapidem sem začal jako náctiletý čerstvý šestnáctník a zkončil jako skoro dva a dvacátník.Naučil jsem se na něm strašně moc věcí a technik mě neznámých a poznal jsem díky němu spoustu skvělých lidí, zvláště tady na virtu a poté na srazech.Taky mi umocnil ještě více moji zálibu v autech a nasměroval mě na správný směr úprav takže jsem víceméně přešel na vyzrálejší úpravy než jsou spoilery a mega křídla. Boužel jak jsem auto dělal a učil se, nebylo to ono a tak jsem rozhodl,že dávat auto do stavu aby se mi líbilo a bylo 100%by bylo dražší a pracnější než bych sám i stihl časově a finančně tak šel pryč.. o kastli seriozní zájem moc nebyl což mě mrzí protože až na pár much to byla pěkná zdravá kastle s novým rozvodem brzd.. ale co už. Mrzí mě to ale mám hodně pěkných a usměvných vzpomínek které budu snad jednou vykládat svému synovi..Po rapidu mi zbylo krom dílů a vzpomínek spousty fotek a videí které chci uchovat nejen na CD a prostřednictvím Youtube ale také po novém roce bych rád nechal udělat fotoknihu jako památku na moje krásné začátky které budu míst v paměti nadosmrti , a doufám že i vy a moje okolí si bude pamatovat tu růžovou škodovku o které se občas ještě mluví :) Goodbay Baby!
10.7.2016 téměř po 4 letech bez Rapida a 10 let po koupi prvního se začíná psát nový příběh.. byl zakoupen z nostalgie nový Rapid ! uvidíme co z něj bude.. nějaká plechovka s určitou barvou mi ještě ve sklepě zbyla :)
tunerlada/ "Pink" Rapid - komentáře:
20:10:25
30.05.2011
30.05.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: co bude za motorek nakonec ?
21:10:51
26.05.2011
26.05.2011
tunerlada
-> jok3r: tak tak -> Marcius: no pořád lepší než aby chyběli -> OndraKrupi: jn..ták teď jen poklidit a jedem to projet...ehm láďo?kam patří tyhle dva šroubky? ehm..nevím
21:02:23
24.05.2011
24.05.2011
OndraKrupi
-> Marcius: to je nás víc viď Ládo viz akce převodovka
20:34:42
24.05.2011
24.05.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
nejradši mám fakt, že po každé akci mi zbyde strašně moc šroubků
20:32:30
24.05.2011
24.05.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> jok3r: takovejch je
07:13:16
24.05.2011
24.05.2011
jok3r
-> tunerlada: -> Marcius: koukam že ste stejný pacienti jak já
07:06:09
24.05.2011
24.05.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: vidíš, já mám rapida a i to mi stačí, když mám kvůli jedné věci rozvrtanej zbytek ... a to už mě zase napadly další věci, oujéé
21:55:58
23.05.2011
23.05.2011
tunerlada
-> Marcius: tak já mám rozjetýho jen rapida,feldu (výměna rezavýho blatníku-cca už rok to dělám ) a za studena nestartujécí babettu a model impaly 59 a bel aira 58 (chevy však víš)
07:14:39
23.05.2011
23.05.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: to právě nesmí než mět rozjetý 3 auta - projekty, tak je lepší mít jednoho mazla a toho udělat jak se patří a dát mu co mu patří však neboj... jednou až doděláme rapidy, tak se pustíme do amerik
21:41:23
22.05.2011
22.05.2011
tunerlada
-> Marcius: jj jen mi je líto těch peněz -> Ultim: jj prozatím jo
16:04:20
21.05.2011
21.05.2011
Ultim
-> tunerlada: Takze ruzovak zije dal?
07:26:12
20.05.2011
20.05.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: tak to je paráda když už to je předělaný
21:45:38
19.05.2011
19.05.2011
tunerlada
-> Pavel P..: neboj třeba se jednou dočkáš
21:42:43
19.05.2011
19.05.2011
tunerlada
-> OndraKrupi-TenČtvrtý: ted sem na jedny 3bod narazil tady na virtu pár za 1500kč tak počkám až odepíše a... -> Marcius: jinak 1,4 by byla fajn ale zatím cenově nedostupná a to mpi je už ve š120 takže je tu možnost se stím i svézt
20:04:29
19.05.2011
19.05.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: tak tak jinak když už tak tam nacpi 1,4ku... protože u MPi bys tak jak tak musel nechat udělat zápich do klikovky pro ložisko mrkve cenově to tak daleko nebude a bude to mladší
15:03:37
19.05.2011
19.05.2011
OndraKrupi
-> tunerlada: díky za pochvalu. 3 body seženeš v poho, kdyžtak se ti někde mrknu a dam link. já osobně bych dozadu sedačky nedával, maximálně tam udělat nějakou "lavici" tlumiče rozpěry a vyztužené nápravy udělají strašně moc.
kdybys potřeboval nakopnout tak sej vědět, dojedu a nakopu tě
jinak co ta želiv? pojedeš?
E: nechceš tam nacpat 1,4? to by pak stálo za to
kdybys potřeboval nakopnout tak sej vědět, dojedu a nakopu tě
jinak co ta želiv? pojedeš?
E: nechceš tam nacpat 1,4? to by pak stálo za to
15:01:42
19.05.2011
19.05.2011
Pavel P..
A já už se tak těšil na kola
14:59:54
19.05.2011
19.05.2011
tunerlada
no víte kluci že máte asi pravdu...kdybych to tak nějak složil aby to nevypadalo nejhůř,prodal ty kožený sedačky a koupil nějaký lepší aby šli sklopit a ktomu nějaký lepší pásy,šasem tlumiče tak bych na tom byl asi omnoho líp a třeba by to dostalo ty správný jízdní vlastnosti jako např. ondry kroupiho felda máte pravdu...stahnu ten inzerat a nějak se stím poperu a pošlu do světa jen ty sedačky a příští týden pojedu na čumendu pro motor mpi...
12:07:59
19.05.2011
19.05.2011
MOLSO
-> tunerlada: len tolko k laku ti poviem ... niekedy lutujem ze som to dal nalakovať tak kvalitne ako to je každú debilinku si všímaš a keď to nechtiac niekde oškrieš serie ťa to xy krát viac. osobne by som do laku už druhý krát nešiel
10:40:08
19.05.2011
19.05.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Čokin: jj, akorát s těma exkluzivníma sporťákama je problém, že to už dostalo pěknej náklad od předchozích maníků, takže to je práce jak na rapidu, akorát dost dražší... a s těma penězma máš pravdu, utopí se v tom dost, ale zas než to prochlastat... ono taky je rozdíl vysolit ty prachy naráz a nebo postupně během třeba 5ti let ...
-> tunerlada: rapid je fajn, je to od základu jednoduchý auto, kde skoro nic není a všechno si můžeš dodělat
...kámo já ten lak mám taky mizernej... tuhle stříklý sprejem, támhle origo, na druhé straně skříplej zadní blatník od bouračky ... prostě ještě to neni... já si řekl, že nejdřív pořeším techniku a pak, až budu mít jisto, že se nebudou dodělávat žádný mřížky do čela nebo kapoty se to odstrojí, odrbe a bude se dělat lak je dost lidí co taky jezdí s nedodělanýma autama... prostě nejsme pracháči, ani profíci... musíme být rádi za to co máme... moc lepší při našich příjmech to bejt nemůže ... i tak je to fajn výš jak... když už si to měl jednou rozkuchaný, tak už to je taková stavebnice... až se mi na tom nebude něco páčit tak to zase kuchnu a zas a zas a zas rapida nech a udělej to líp.
-> tunerlada: rapid je fajn, je to od základu jednoduchý auto, kde skoro nic není a všechno si můžeš dodělat
...kámo já ten lak mám taky mizernej... tuhle stříklý sprejem, támhle origo, na druhé straně skříplej zadní blatník od bouračky ... prostě ještě to neni... já si řekl, že nejdřív pořeším techniku a pak, až budu mít jisto, že se nebudou dodělávat žádný mřížky do čela nebo kapoty se to odstrojí, odrbe a bude se dělat lak je dost lidí co taky jezdí s nedodělanýma autama... prostě nejsme pracháči, ani profíci... musíme být rádi za to co máme... moc lepší při našich příjmech to bejt nemůže ... i tak je to fajn výš jak... když už si to měl jednou rozkuchaný, tak už to je taková stavebnice... až se mi na tom nebude něco páčit tak to zase kuchnu a zas a zas a zas rapida nech a udělej to líp.