skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zdravím zdejší tlupu,jmenuju se Laďa.Chci vám představit svého Rapida na kterém pracuji již přes 3 roky od svých 16 let.Auto jsem tehdy pořídíl ve Strachotíně za 3000 kč a tím ho zachránil před šrotištěm kam mělo putovat.
Škoda Rapid 130
r.v.1985 Kvasiny
Karoserie
Komplet vyvařená,zesílené džáky stabilizátoru,lehce zamračená kapota,zahlazené blinkry na bocích,šachovnice v podbězích,Playboy králík na střeše po vzoru Generála Lee :))
Nápravy
Výměna svislych čepů,spojovacích materiálů a některých silentbloků,podélných ramen a následné vyztužení zadní nápravy,natřené alkytonempřední pružiny Tuner2,zadní kyvkové,všude nové tlumiče přední origo Vaz,zadní trw,podvázaná zadní náprava
Brzdy
Nové přední kotouče,destičky,vzadu nové prasátka,pakny,hadice,tru bky,kostky
Kola
Arc 5,5 r13
Pneu Semperit 185/60 r13
Barva
Bývala červená teď růžové
Interiér
Šedý origo koberec,Palubka klasika,chrom budíky gls z modrým podsvícením z diod a tachometrem v MPH,řadící páka z P405,některé detaily na bílo,odpojovač baterie pod sedadlem řidiče,hodiny pod palubni deskou,modrý neon (60cm) na zadním platě.Místo zadních sedadel stěna z dřevotřísky potáhlá zátěžákem s výklopným středem,Sportovní volant neznámého výrobce,přídavné budíky:voltmetr,tlak oleje,siréna s 3 zvuky,megafon,střední hasicí přístroj neupron pod nohy spolujezdce,stickers bomb na plechových a plastových částech
Audio příslušenství a jiné vychytávky
Dva oválné 3pásmové reproduktory jvc 2*350W,přední dvoupásmové Pioneer 60W,centrální zamykání s alarmem do budoucna uvažuji o úplném zrušení všeho audia v rámci snižování váhy
Motor
Původně 5-ti kanál 130,potom Favorit 135,uspůsobený pro zástavbu do rapidu,motor je komplet přetěsněn,snížená hlava o 0,8mm,vyleštěné ventily,kanály,zrepáslá ac pumpa a vodní z origo dílů,Elektronické zapalovaní,časem proběhne zřejmě zakoupení jiné vačky.Motor je vyčištěn zevnitř a zvenku,nalakován do stříbrné barvy,leštěné sání a víko ventilů,vyleštěný alternátor.
NYNÍ:
základ felicie mpi 50kw po kompletní go
hlava mpi, leštěný kanály slícovaný se sacím,snížená,
vačka 280,stočenej setrvák a komplet vyváženej spodek,spojka Sachs,palivové čerpadlo Pieterburg,převařený sání, karburátor 136 přetryskovanej, převařená příčka ala L/a…vše Bohouš Krejčí,leštěný alternátor a víko ventulů,malované plechy pod motorem (Hello Kitty a Medvídek škoda),palivové čerpadlo Pierburg zapojené na relé Bosch
Nějaké ty nové videa :
1:
2:
3: http://www.youtube.com/wa tch?v=9u5LjuKixtQ&feat ure=player_embedded
4. Slalom Luleč .. video č. 17 :plus.google.com/photos/.. ./5799666265493781746
17.4.2012 Tak první srazík na Slovensku v Senici dopadl i přez problémy pul hodiny před odjezdem výborně,krásně jsme si zařádily nejen autem a dovezly jsme první pohár za zručnost (díky přítelkyni které letí velká pusa ! ) A nyní se opět konečně ladí motor aby to jelo ještě lépe :)
23.6.2012 Druhý srazík tentokráte v Blansku Češkovicích a z novým motorem (favorit 135 seskládaný ze všeho co sem doma našel.. tj. blok,klika, atd..) opět poskládaným 4 dny před srazem (tudíž na sraze testovaným dopadl na výbornou! Sraz se celkově vyvedl ikdyž sme tentokrát nedovezly žádný pohár ale to vůbec nevadí! Celkově dle tabulek 10. místo ve sprintu na 400m do kopce , 7 místo v AOS denní což me velice potěšilo ! Více o srazu se dočtete ve forum jelikož se to nedá popsat slovy jak moc to byl vydařený sraz ! :-) děkuji ještě jednou všem zůčastněným a hlavně přítelkyni:-) Teď už jen rapida čeká opět uložení ke stání a tento týden frčíme sbírat inspiraci na další projekt k našim západním sousedům za oceán :))
9.9.2012 A nakonec třetí srazík tentokrát v Pasohlávkách u Mikulova. Sraz dopadl velice dobře ikdyž domů jedeme boužel opět bez poháru.. auto fungovalo na jedničku,motor šlapal tak švýcary a nezlobil. Užili jsme si srandy na Aos a taky na slalomu a při blbnutí v mezičase aos :) večer po cestě domů sme pěkně topili,přes den chladili.Zkrátka až na pískající brzdy (po minulém sraze kdy se mi je podařilo značně přehrář mojí vinnou) auto funguje skvěle.Horší baterii nepočítám.. Pomalu se blíží konec sezony, no ani nevím kolik sem zas najezdil ale moc to nebude ale tento rok bez jediného problému nebo i náznaku a to jsem auto zatěžoval vždy jak to šlo abych si to užil ! Takže suma sumárum pár popojížděk ještě bude, možno jeden mini sraz ale zatím jedeme krásně :) jakoby to auto už vědělo že do roka půjde pryč a snaží se mě přesvědčit že je čímdál lepší a nechce :)
... bylo nebylo a taky to zkončilo...
dne 13.12.2012 byla kastle odvezena na sešrotování a většina dílů je rozprodána nebo je rozprodávám ještě co mi zbylo.. S tímto autem jsem zažil hlavně ze začátku zatím svoje nejlepší roky života,v době jeho pořízení,musím když se dívám zpět uznat, že jsem byl opravdu šťastný.. Byly to nejen s rapidem první dojmy a poznávání všeho možného a strašně rád bych si tuhle dobu zopakoval.. Boužel je to pryč.Z rapidem sem začal jako náctiletý čerstvý šestnáctník a zkončil jako skoro dva a dvacátník.Naučil jsem se na něm strašně moc věcí a technik mě neznámých a poznal jsem díky němu spoustu skvělých lidí, zvláště tady na virtu a poté na srazech.Taky mi umocnil ještě více moji zálibu v autech a nasměroval mě na správný směr úprav takže jsem víceméně přešel na vyzrálejší úpravy než jsou spoilery a mega křídla. Boužel jak jsem auto dělal a učil se, nebylo to ono a tak jsem rozhodl,že dávat auto do stavu aby se mi líbilo a bylo 100%by bylo dražší a pracnější než bych sám i stihl časově a finančně tak šel pryč.. o kastli seriozní zájem moc nebyl což mě mrzí protože až na pár much to byla pěkná zdravá kastle s novým rozvodem brzd.. ale co už. Mrzí mě to ale mám hodně pěkných a usměvných vzpomínek které budu snad jednou vykládat svému synovi..Po rapidu mi zbylo krom dílů a vzpomínek spousty fotek a videí které chci uchovat nejen na CD a prostřednictvím Youtube ale také po novém roce bych rád nechal udělat fotoknihu jako památku na moje krásné začátky které budu míst v paměti nadosmrti , a doufám že i vy a moje okolí si bude pamatovat tu růžovou škodovku o které se občas ještě mluví :) Goodbay Baby!
10.7.2016 téměř po 4 letech bez Rapida a 10 let po koupi prvního se začíná psát nový příběh.. byl zakoupen z nostalgie nový Rapid ! uvidíme co z něj bude.. nějaká plechovka s určitou barvou mi ještě ve sklepě zbyla :)
Škoda Rapid 130
r.v.1985 Kvasiny
Karoserie
Komplet vyvařená,zesílené džáky stabilizátoru,lehce zamračená kapota,zahlazené blinkry na bocích,šachovnice v podbězích,Playboy králík na střeše po vzoru Generála Lee :))
Nápravy
Výměna svislych čepů,spojovacích materiálů a některých silentbloků,podélných ramen a následné vyztužení zadní nápravy,natřené alkytonempřední pružiny Tuner2,zadní kyvkové,všude nové tlumiče přední origo Vaz,zadní trw,podvázaná zadní náprava
Brzdy
Nové přední kotouče,destičky,vzadu nové prasátka,pakny,hadice,tru bky,kostky
Kola
Arc 5,5 r13
Pneu Semperit 185/60 r13
Barva
Bývala červená teď růžové
Interiér
Šedý origo koberec,Palubka klasika,chrom budíky gls z modrým podsvícením z diod a tachometrem v MPH,řadící páka z P405,některé detaily na bílo,odpojovač baterie pod sedadlem řidiče,hodiny pod palubni deskou,modrý neon (60cm) na zadním platě.Místo zadních sedadel stěna z dřevotřísky potáhlá zátěžákem s výklopným středem,Sportovní volant neznámého výrobce,přídavné budíky:voltmetr,tlak oleje,siréna s 3 zvuky,megafon,střední hasicí přístroj neupron pod nohy spolujezdce,stickers bomb na plechových a plastových částech
Audio příslušenství a jiné vychytávky
Dva oválné 3pásmové reproduktory jvc 2*350W,přední dvoupásmové Pioneer 60W,centrální zamykání s alarmem do budoucna uvažuji o úplném zrušení všeho audia v rámci snižování váhy
Motor
Původně 5-ti kanál 130,potom Favorit 135,uspůsobený pro zástavbu do rapidu,motor je komplet přetěsněn,snížená hlava o 0,8mm,vyleštěné ventily,kanály,zrepáslá ac pumpa a vodní z origo dílů,Elektronické zapalovaní,časem proběhne zřejmě zakoupení jiné vačky.Motor je vyčištěn zevnitř a zvenku,nalakován do stříbrné barvy,leštěné sání a víko ventilů,vyleštěný alternátor.
NYNÍ:
základ felicie mpi 50kw po kompletní go
hlava mpi, leštěný kanály slícovaný se sacím,snížená,
vačka 280,stočenej setrvák a komplet vyváženej spodek,spojka Sachs,palivové čerpadlo Pieterburg,převařený sání, karburátor 136 přetryskovanej, převařená příčka ala L/a…vše Bohouš Krejčí,leštěný alternátor a víko ventulů,malované plechy pod motorem (Hello Kitty a Medvídek škoda),palivové čerpadlo Pierburg zapojené na relé Bosch
Nějaké ty nové videa :
1:
2:
3: http://www.youtube.com/wa tch?v=9u5LjuKixtQ&feat ure=player_embedded
4. Slalom Luleč .. video č. 17 :plus.google.com/photos/.. ./5799666265493781746
17.4.2012 Tak první srazík na Slovensku v Senici dopadl i přez problémy pul hodiny před odjezdem výborně,krásně jsme si zařádily nejen autem a dovezly jsme první pohár za zručnost (díky přítelkyni které letí velká pusa ! ) A nyní se opět konečně ladí motor aby to jelo ještě lépe :)
23.6.2012 Druhý srazík tentokráte v Blansku Češkovicích a z novým motorem (favorit 135 seskládaný ze všeho co sem doma našel.. tj. blok,klika, atd..) opět poskládaným 4 dny před srazem (tudíž na sraze testovaným dopadl na výbornou! Sraz se celkově vyvedl ikdyž sme tentokrát nedovezly žádný pohár ale to vůbec nevadí! Celkově dle tabulek 10. místo ve sprintu na 400m do kopce , 7 místo v AOS denní což me velice potěšilo ! Více o srazu se dočtete ve forum jelikož se to nedá popsat slovy jak moc to byl vydařený sraz ! :-) děkuji ještě jednou všem zůčastněným a hlavně přítelkyni:-) Teď už jen rapida čeká opět uložení ke stání a tento týden frčíme sbírat inspiraci na další projekt k našim západním sousedům za oceán :))
9.9.2012 A nakonec třetí srazík tentokrát v Pasohlávkách u Mikulova. Sraz dopadl velice dobře ikdyž domů jedeme boužel opět bez poháru.. auto fungovalo na jedničku,motor šlapal tak švýcary a nezlobil. Užili jsme si srandy na Aos a taky na slalomu a při blbnutí v mezičase aos :) večer po cestě domů sme pěkně topili,přes den chladili.Zkrátka až na pískající brzdy (po minulém sraze kdy se mi je podařilo značně přehrář mojí vinnou) auto funguje skvěle.Horší baterii nepočítám.. Pomalu se blíží konec sezony, no ani nevím kolik sem zas najezdil ale moc to nebude ale tento rok bez jediného problému nebo i náznaku a to jsem auto zatěžoval vždy jak to šlo abych si to užil ! Takže suma sumárum pár popojížděk ještě bude, možno jeden mini sraz ale zatím jedeme krásně :) jakoby to auto už vědělo že do roka půjde pryč a snaží se mě přesvědčit že je čímdál lepší a nechce :)
... bylo nebylo a taky to zkončilo...
dne 13.12.2012 byla kastle odvezena na sešrotování a většina dílů je rozprodána nebo je rozprodávám ještě co mi zbylo.. S tímto autem jsem zažil hlavně ze začátku zatím svoje nejlepší roky života,v době jeho pořízení,musím když se dívám zpět uznat, že jsem byl opravdu šťastný.. Byly to nejen s rapidem první dojmy a poznávání všeho možného a strašně rád bych si tuhle dobu zopakoval.. Boužel je to pryč.Z rapidem sem začal jako náctiletý čerstvý šestnáctník a zkončil jako skoro dva a dvacátník.Naučil jsem se na něm strašně moc věcí a technik mě neznámých a poznal jsem díky němu spoustu skvělých lidí, zvláště tady na virtu a poté na srazech.Taky mi umocnil ještě více moji zálibu v autech a nasměroval mě na správný směr úprav takže jsem víceméně přešel na vyzrálejší úpravy než jsou spoilery a mega křídla. Boužel jak jsem auto dělal a učil se, nebylo to ono a tak jsem rozhodl,že dávat auto do stavu aby se mi líbilo a bylo 100%by bylo dražší a pracnější než bych sám i stihl časově a finančně tak šel pryč.. o kastli seriozní zájem moc nebyl což mě mrzí protože až na pár much to byla pěkná zdravá kastle s novým rozvodem brzd.. ale co už. Mrzí mě to ale mám hodně pěkných a usměvných vzpomínek které budu snad jednou vykládat svému synovi..Po rapidu mi zbylo krom dílů a vzpomínek spousty fotek a videí které chci uchovat nejen na CD a prostřednictvím Youtube ale také po novém roce bych rád nechal udělat fotoknihu jako památku na moje krásné začátky které budu míst v paměti nadosmrti , a doufám že i vy a moje okolí si bude pamatovat tu růžovou škodovku o které se občas ještě mluví :) Goodbay Baby!
10.7.2016 téměř po 4 letech bez Rapida a 10 let po koupi prvního se začíná psát nový příběh.. byl zakoupen z nostalgie nový Rapid ! uvidíme co z něj bude.. nějaká plechovka s určitou barvou mi ještě ve sklepě zbyla :)
tunerlada/ "Pink" Rapid - komentáře:
21:13:11
22.03.2011
22.03.2011
krtik
jojo, taky jsem za ty tuzing ,-> tunerlada: šusplechy budou azse něco veselého barevného?
19:21:00
22.03.2011
22.03.2011
tunerlada
jiank neska sem ''láknul'' štětkolakýrnickou pistolou šustplechy na bílo a o víkendu na nich bude řádit přítelkyně jinak jsou už nasezeny nová světla a lehce zatmavené blinkry,auto budu vytahovat už tenhle týden a zřejmně příští týden pojedu na geošku
19:19:26
22.03.2011
22.03.2011
tunerlada
-> krtik: 5metru je fakt moc to by bylo zbytečný ikdyž bych si třeba tím poklidil motor ve feldě,u těch plastových bych se zas bál nasazování a toho zda by se to jakoby nerozevíralo..nejvíc teda fandím zatím tomu co tady hodil Laďa už kůli větší barevné škále a co sem se koukal tak i průměrů..asi to bude chtít abych si vše co chci naměřil a pak zašel do nějakýho toho tuzngu v brně a snad to tam prodají na míru
21:47:07
21.03.2011
21.03.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> krtik: tak ono cos dal tak to asi dobrý bude, ale ta cena je větší, ( je toho sice 5m, ale k čemu že...) navíc průměr 10mm ... a když by to chtěl natáhnout třeba na hadice vody (vnější průměr cca 40mm) a podobné, tak by byl nametenej... takhle když dá ty tuzing převleky, tak si myslím že v rozumné míře a dobrém rozvrhnutí + naleštění hadic před montáží a úklidu v mot. prostoru to bude vypadat fajne.
21:09:35
21.03.2011
21.03.2011
krtik
-> Marcius: čekal jsem, žes spíš Laďovi poradíš něco takového: speedpro.cz/barevna-spira
lova-ochrana-hadic-modra-1
2mm-cena-1metr-p-7552.html
, ale to ,,tvoje" je taky fajn.
-> tunerlada a Marcius jinak tady je taky něco podobnýho, jak ty, návleky z toho tuning-shopu. : speedpro.cz/ohni-odolny-p revlek-pres-hadice-nebo-sv azek-kabelu-p-4189.html
edit: ale za mě taky toto, jen jsem nabídl alternativu :-) spoiler-tuning.cz/images/ .../1.jpg
, ale to ,,tvoje" je taky fajn.
-> tunerlada a Marcius jinak tady je taky něco podobnýho, jak ty, návleky z toho tuning-shopu. : speedpro.cz/ohni-odolny-p revlek-pres-hadice-nebo-sv azek-kabelu-p-4189.html
edit: ale za mě taky toto, jen jsem nabídl alternativu :-) spoiler-tuning.cz/images/ .../1.jpg
20:54:28
20.03.2011
20.03.2011
tunerlada
-> Brabi1987: tak tak nejlepší volba
14:20:04
19.03.2011
19.03.2011
Brabi1987
koukam taky lakované víko ventilů...to schvaliji,taky máme :-)
14:05:14
19.03.2011
19.03.2011
tunerlada
-> peter13789: jj krom těch pružin serie-> Marcius: jee no vidis na to sem uplne zapomel :-) dik asi to u nas nekde v brne sezenu v tuzing obchodech :)
08:15:16
19.03.2011
19.03.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: no právě husí krky nejsou to pravý vořechový to jsem zkoušel na různý káble a tak ale už jsem je tam znova nedal, moc se mi to nelíbí... to by chtělo takový co používal fiat na motorový svazky, ty jsou krásně měkký... ale já měl na mysli něco jinýho - totok
spoiler-tuning.cz/images/ .../1.jpg
a potáhnout tím ty viditelný hadice, kamarád v tom má taženej i svazek v mot. prostoru a vypadá to dost fešně, navíc tam mají i tvoji barvu ... to by bylo docela fajn... jinak tady máš odkaz : spoiler-tuning.cz/tuning/ .../flexo-potahy-8941
spoiler-tuning.cz/images/ .../1.jpg
a potáhnout tím ty viditelný hadice, kamarád v tom má taženej i svazek v mot. prostoru a vypadá to dost fešně, navíc tam mají i tvoji barvu ... to by bylo docela fajn... jinak tady máš odkaz : spoiler-tuning.cz/tuning/ .../flexo-potahy-8941
23:13:51
18.03.2011
18.03.2011
peter13789
-> tunerlada: hm, vzadu si nechal seriové vlečkové domčeky pružín??
20:11:28
18.03.2011
18.03.2011
tunerlada
-> MOLSO: no po dvoře molsi zatím super ale neboj už se pomalu ale jistě na vás připravuju -> Marcius: no nějaký černý husí krky nachystané mám ,šustplechy krom toho kolem výfuku mám taky ale musím je znovu láknout a pak tam půjdou (ještě před srazem) tak to snad pak bude lepší,jště so ti chce pohrát s rozdělovačem a tak ..no je toho takydost -> krtik: diky no mám ho nachystaného tak tam půjde zřejmně určo už tento rok -> peter13789: no to já právě nevím stěma směrovkama pač mě to příjde jako barva navíc tam,chci tam spíš ty bílé a vnitřek blinkru po okrajích zatmavit aby to tak nerazilo,jinak o snížení ještě taky uvažuju ale zas navím jak by to pak fungovalo paš už teď je to o 1,5 závitu a pružiny i tlumiče sou série
12:09:48
18.03.2011
18.03.2011
peter13789
hm ... nechaj tam tie oranžové smerovky, daj predok dole a bude to luxus
19:25:57
16.03.2011
16.03.2011
krtik
-> tunerlada: pěkné leštěníčko . A co ten zajoch na střechu? bude?
18:44:24
16.03.2011
16.03.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: chtělo by to nějaký potahy na hadice okolo motoru a nějak to tam poklidit + nějaký šusplechy pod motor, jinak fajn :-)
16:48:06
16.03.2011
16.03.2011
MOLSO
-> tunerlada: no co jak to jede ? :)
21:19:55
08.03.2011
08.03.2011
tunerlada
tak neska opraveno škráblé kolo od zouvačky a dvě kola přeleštěny a rezerva nalakována další vrstvou..už se nám to rýsuje
10:12:45
07.03.2011
07.03.2011
Ultim
-> Marcius: JJ, to presne jsem myslel.
08:15:26
04.03.2011
04.03.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
jinak jesli si měl na mysli tu 9. fotku, tak tam už to je minulost... ten plechovej dekl zdvihátek jsem nakonec nepoužil, protože se mi u dvou kámošů naskytla šance kuchnout si ty hliníkový dekle z favorita a feldy než šly na vrakáč... ty držáky motoru dostaly jinej odstín barvy, víčko ventildeklu je černý nebarevný, rozdělovač je bezkontakt neleštěnej, protože teď nemám čas se s tím prdět, to se dá udělat v létě... měl bych aktualizovat, páč tam je spousta věcí co už nejsou pravda, ale vzhledem k tomu, že se v současné době bude měnit ještě víc věcí než se očekávalo (chlaďáky kotouče na předek atd.) tak si tu aktualizaci nechám pěkně naráz... pak obměním fotky a popis.
08:07:32
04.03.2011
04.03.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Ultim: no já ani nevím co tam konkrétně myslíš, ale jesli máš na mysli držáky motoru a tak tak to je myslím alkyton RAL5012, kdežto na autě je 4025 ... díly náprav a trubky chlazení jsou dělaný tmavší modrou, plasty v interieru jsou braný stříbrnou metalízou a přelakovaný a jinak víc nevím musíš být úplně konkrétnější
22:59:55
03.03.2011
03.03.2011
Ultim
-> Marcius: To co mas naspano u auta. Ty dily motoru. Nejak se me nezda, ten odstin.