Ultim 22.02.11 23:43:49 napsal:
→ Marcius: Jak mas natrene ty „blbovinky“ tak to neni
stejna barva jako na aute ze?
srry, nejak jsem to prehlidl... jake blbovinky mas na mysli ?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zdravím zdejší tlupu,jmenuju se Laďa.Chci vám představit svého Rapida na kterém pracuji již přes 3 roky od svých 16 let.Auto jsem tehdy pořídíl ve Strachotíně za 3000 kč a tím ho zachránil před šrotištěm kam mělo putovat.
Škoda Rapid 130
r.v.1985 Kvasiny
Karoserie
Komplet vyvařená,zesílené džáky stabilizátoru,lehce zamračená kapota,zahlazené blinkry na bocích,šachovnice v podbězích,Playboy králík na střeše po vzoru Generála Lee :))
Nápravy
Výměna svislych čepů,spojovacích materiálů a některých silentbloků,podélných ramen a následné vyztužení zadní nápravy,natřené alkytonempřední pružiny Tuner2,zadní kyvkové,všude nové tlumiče přední origo Vaz,zadní trw,podvázaná zadní náprava
Brzdy
Nové přední kotouče,destičky,vzadu nové prasátka,pakny,hadice,tru bky,kostky
Kola
Arc 5,5 r13
Pneu Semperit 185/60 r13
Barva
Bývala červená teď růžové
Interiér
Šedý origo koberec,Palubka klasika,chrom budíky gls z modrým podsvícením z diod a tachometrem v MPH,řadící páka z P405,některé detaily na bílo,odpojovač baterie pod sedadlem řidiče,hodiny pod palubni deskou,modrý neon (60cm) na zadním platě.Místo zadních sedadel stěna z dřevotřísky potáhlá zátěžákem s výklopným středem,Sportovní volant neznámého výrobce,přídavné budíky:voltmetr,tlak oleje,siréna s 3 zvuky,megafon,střední hasicí přístroj neupron pod nohy spolujezdce,stickers bomb na plechových a plastových částech
Audio příslušenství a jiné vychytávky
Dva oválné 3pásmové reproduktory jvc 2*350W,přední dvoupásmové Pioneer 60W,centrální zamykání s alarmem do budoucna uvažuji o úplném zrušení všeho audia v rámci snižování váhy
Motor
Původně 5-ti kanál 130,potom Favorit 135,uspůsobený pro zástavbu do rapidu,motor je komplet přetěsněn,snížená hlava o 0,8mm,vyleštěné ventily,kanály,zrepáslá ac pumpa a vodní z origo dílů,Elektronické zapalovaní,časem proběhne zřejmě zakoupení jiné vačky.Motor je vyčištěn zevnitř a zvenku,nalakován do stříbrné barvy,leštěné sání a víko ventilů,vyleštěný alternátor.
NYNÍ:
základ felicie mpi 50kw po kompletní go
hlava mpi, leštěný kanály slícovaný se sacím,snížená,
vačka 280,stočenej setrvák a komplet vyváženej spodek,spojka Sachs,palivové čerpadlo Pieterburg,převařený sání, karburátor 136 přetryskovanej, převařená příčka ala L/a…vše Bohouš Krejčí,leštěný alternátor a víko ventulů,malované plechy pod motorem (Hello Kitty a Medvídek škoda),palivové čerpadlo Pierburg zapojené na relé Bosch
Nějaké ty nové videa :
1:
2:
3: http://www.youtube.com/wa tch?v=9u5LjuKixtQ&feat ure=player_embedded
4. Slalom Luleč .. video č. 17 :plus.google.com/photos/.. ./5799666265493781746
17.4.2012 Tak první srazík na Slovensku v Senici dopadl i přez problémy pul hodiny před odjezdem výborně,krásně jsme si zařádily nejen autem a dovezly jsme první pohár za zručnost (díky přítelkyni které letí velká pusa ! ) A nyní se opět konečně ladí motor aby to jelo ještě lépe :)
23.6.2012 Druhý srazík tentokráte v Blansku Češkovicích a z novým motorem (favorit 135 seskládaný ze všeho co sem doma našel.. tj. blok,klika, atd..) opět poskládaným 4 dny před srazem (tudíž na sraze testovaným dopadl na výbornou! Sraz se celkově vyvedl ikdyž sme tentokrát nedovezly žádný pohár ale to vůbec nevadí! Celkově dle tabulek 10. místo ve sprintu na 400m do kopce , 7 místo v AOS denní což me velice potěšilo ! Více o srazu se dočtete ve forum jelikož se to nedá popsat slovy jak moc to byl vydařený sraz ! :-) děkuji ještě jednou všem zůčastněným a hlavně přítelkyni:-) Teď už jen rapida čeká opět uložení ke stání a tento týden frčíme sbírat inspiraci na další projekt k našim západním sousedům za oceán :))
9.9.2012 A nakonec třetí srazík tentokrát v Pasohlávkách u Mikulova. Sraz dopadl velice dobře ikdyž domů jedeme boužel opět bez poháru.. auto fungovalo na jedničku,motor šlapal tak švýcary a nezlobil. Užili jsme si srandy na Aos a taky na slalomu a při blbnutí v mezičase aos :) večer po cestě domů sme pěkně topili,přes den chladili.Zkrátka až na pískající brzdy (po minulém sraze kdy se mi je podařilo značně přehrář mojí vinnou) auto funguje skvěle.Horší baterii nepočítám.. Pomalu se blíží konec sezony, no ani nevím kolik sem zas najezdil ale moc to nebude ale tento rok bez jediného problému nebo i náznaku a to jsem auto zatěžoval vždy jak to šlo abych si to užil ! Takže suma sumárum pár popojížděk ještě bude, možno jeden mini sraz ale zatím jedeme krásně :) jakoby to auto už vědělo že do roka půjde pryč a snaží se mě přesvědčit že je čímdál lepší a nechce :)
... bylo nebylo a taky to zkončilo...
dne 13.12.2012 byla kastle odvezena na sešrotování a většina dílů je rozprodána nebo je rozprodávám ještě co mi zbylo.. S tímto autem jsem zažil hlavně ze začátku zatím svoje nejlepší roky života,v době jeho pořízení,musím když se dívám zpět uznat, že jsem byl opravdu šťastný.. Byly to nejen s rapidem první dojmy a poznávání všeho možného a strašně rád bych si tuhle dobu zopakoval.. Boužel je to pryč.Z rapidem sem začal jako náctiletý čerstvý šestnáctník a zkončil jako skoro dva a dvacátník.Naučil jsem se na něm strašně moc věcí a technik mě neznámých a poznal jsem díky němu spoustu skvělých lidí, zvláště tady na virtu a poté na srazech.Taky mi umocnil ještě více moji zálibu v autech a nasměroval mě na správný směr úprav takže jsem víceméně přešel na vyzrálejší úpravy než jsou spoilery a mega křídla. Boužel jak jsem auto dělal a učil se, nebylo to ono a tak jsem rozhodl,že dávat auto do stavu aby se mi líbilo a bylo 100%by bylo dražší a pracnější než bych sám i stihl časově a finančně tak šel pryč.. o kastli seriozní zájem moc nebyl což mě mrzí protože až na pár much to byla pěkná zdravá kastle s novým rozvodem brzd.. ale co už. Mrzí mě to ale mám hodně pěkných a usměvných vzpomínek které budu snad jednou vykládat svému synovi..Po rapidu mi zbylo krom dílů a vzpomínek spousty fotek a videí které chci uchovat nejen na CD a prostřednictvím Youtube ale také po novém roce bych rád nechal udělat fotoknihu jako památku na moje krásné začátky které budu míst v paměti nadosmrti , a doufám že i vy a moje okolí si bude pamatovat tu růžovou škodovku o které se občas ještě mluví :) Goodbay Baby!
10.7.2016 téměř po 4 letech bez Rapida a 10 let po koupi prvního se začíná psát nový příběh.. byl zakoupen z nostalgie nový Rapid ! uvidíme co z něj bude.. nějaká plechovka s určitou barvou mi ještě ve sklepě zbyla :)
Škoda Rapid 130
r.v.1985 Kvasiny
Karoserie
Komplet vyvařená,zesílené džáky stabilizátoru,lehce zamračená kapota,zahlazené blinkry na bocích,šachovnice v podbězích,Playboy králík na střeše po vzoru Generála Lee :))
Nápravy
Výměna svislych čepů,spojovacích materiálů a některých silentbloků,podélných ramen a následné vyztužení zadní nápravy,natřené alkytonempřední pružiny Tuner2,zadní kyvkové,všude nové tlumiče přední origo Vaz,zadní trw,podvázaná zadní náprava
Brzdy
Nové přední kotouče,destičky,vzadu nové prasátka,pakny,hadice,tru bky,kostky
Kola
Arc 5,5 r13
Pneu Semperit 185/60 r13
Barva
Bývala červená teď růžové
Interiér
Šedý origo koberec,Palubka klasika,chrom budíky gls z modrým podsvícením z diod a tachometrem v MPH,řadící páka z P405,některé detaily na bílo,odpojovač baterie pod sedadlem řidiče,hodiny pod palubni deskou,modrý neon (60cm) na zadním platě.Místo zadních sedadel stěna z dřevotřísky potáhlá zátěžákem s výklopným středem,Sportovní volant neznámého výrobce,přídavné budíky:voltmetr,tlak oleje,siréna s 3 zvuky,megafon,střední hasicí přístroj neupron pod nohy spolujezdce,stickers bomb na plechových a plastových částech
Audio příslušenství a jiné vychytávky
Dva oválné 3pásmové reproduktory jvc 2*350W,přední dvoupásmové Pioneer 60W,centrální zamykání s alarmem do budoucna uvažuji o úplném zrušení všeho audia v rámci snižování váhy
Motor
Původně 5-ti kanál 130,potom Favorit 135,uspůsobený pro zástavbu do rapidu,motor je komplet přetěsněn,snížená hlava o 0,8mm,vyleštěné ventily,kanály,zrepáslá ac pumpa a vodní z origo dílů,Elektronické zapalovaní,časem proběhne zřejmě zakoupení jiné vačky.Motor je vyčištěn zevnitř a zvenku,nalakován do stříbrné barvy,leštěné sání a víko ventilů,vyleštěný alternátor.
NYNÍ:
základ felicie mpi 50kw po kompletní go
hlava mpi, leštěný kanály slícovaný se sacím,snížená,
vačka 280,stočenej setrvák a komplet vyváženej spodek,spojka Sachs,palivové čerpadlo Pieterburg,převařený sání, karburátor 136 přetryskovanej, převařená příčka ala L/a…vše Bohouš Krejčí,leštěný alternátor a víko ventulů,malované plechy pod motorem (Hello Kitty a Medvídek škoda),palivové čerpadlo Pierburg zapojené na relé Bosch
Nějaké ty nové videa :
1:
2:
3: http://www.youtube.com/wa tch?v=9u5LjuKixtQ&feat ure=player_embedded
4. Slalom Luleč .. video č. 17 :plus.google.com/photos/.. ./5799666265493781746
17.4.2012 Tak první srazík na Slovensku v Senici dopadl i přez problémy pul hodiny před odjezdem výborně,krásně jsme si zařádily nejen autem a dovezly jsme první pohár za zručnost (díky přítelkyni které letí velká pusa ! ) A nyní se opět konečně ladí motor aby to jelo ještě lépe :)
23.6.2012 Druhý srazík tentokráte v Blansku Češkovicích a z novým motorem (favorit 135 seskládaný ze všeho co sem doma našel.. tj. blok,klika, atd..) opět poskládaným 4 dny před srazem (tudíž na sraze testovaným dopadl na výbornou! Sraz se celkově vyvedl ikdyž sme tentokrát nedovezly žádný pohár ale to vůbec nevadí! Celkově dle tabulek 10. místo ve sprintu na 400m do kopce , 7 místo v AOS denní což me velice potěšilo ! Více o srazu se dočtete ve forum jelikož se to nedá popsat slovy jak moc to byl vydařený sraz ! :-) děkuji ještě jednou všem zůčastněným a hlavně přítelkyni:-) Teď už jen rapida čeká opět uložení ke stání a tento týden frčíme sbírat inspiraci na další projekt k našim západním sousedům za oceán :))
9.9.2012 A nakonec třetí srazík tentokrát v Pasohlávkách u Mikulova. Sraz dopadl velice dobře ikdyž domů jedeme boužel opět bez poháru.. auto fungovalo na jedničku,motor šlapal tak švýcary a nezlobil. Užili jsme si srandy na Aos a taky na slalomu a při blbnutí v mezičase aos :) večer po cestě domů sme pěkně topili,přes den chladili.Zkrátka až na pískající brzdy (po minulém sraze kdy se mi je podařilo značně přehrář mojí vinnou) auto funguje skvěle.Horší baterii nepočítám.. Pomalu se blíží konec sezony, no ani nevím kolik sem zas najezdil ale moc to nebude ale tento rok bez jediného problému nebo i náznaku a to jsem auto zatěžoval vždy jak to šlo abych si to užil ! Takže suma sumárum pár popojížděk ještě bude, možno jeden mini sraz ale zatím jedeme krásně :) jakoby to auto už vědělo že do roka půjde pryč a snaží se mě přesvědčit že je čímdál lepší a nechce :)
... bylo nebylo a taky to zkončilo...
dne 13.12.2012 byla kastle odvezena na sešrotování a většina dílů je rozprodána nebo je rozprodávám ještě co mi zbylo.. S tímto autem jsem zažil hlavně ze začátku zatím svoje nejlepší roky života,v době jeho pořízení,musím když se dívám zpět uznat, že jsem byl opravdu šťastný.. Byly to nejen s rapidem první dojmy a poznávání všeho možného a strašně rád bych si tuhle dobu zopakoval.. Boužel je to pryč.Z rapidem sem začal jako náctiletý čerstvý šestnáctník a zkončil jako skoro dva a dvacátník.Naučil jsem se na něm strašně moc věcí a technik mě neznámých a poznal jsem díky němu spoustu skvělých lidí, zvláště tady na virtu a poté na srazech.Taky mi umocnil ještě více moji zálibu v autech a nasměroval mě na správný směr úprav takže jsem víceméně přešel na vyzrálejší úpravy než jsou spoilery a mega křídla. Boužel jak jsem auto dělal a učil se, nebylo to ono a tak jsem rozhodl,že dávat auto do stavu aby se mi líbilo a bylo 100%by bylo dražší a pracnější než bych sám i stihl časově a finančně tak šel pryč.. o kastli seriozní zájem moc nebyl což mě mrzí protože až na pár much to byla pěkná zdravá kastle s novým rozvodem brzd.. ale co už. Mrzí mě to ale mám hodně pěkných a usměvných vzpomínek které budu snad jednou vykládat svému synovi..Po rapidu mi zbylo krom dílů a vzpomínek spousty fotek a videí které chci uchovat nejen na CD a prostřednictvím Youtube ale také po novém roce bych rád nechal udělat fotoknihu jako památku na moje krásné začátky které budu míst v paměti nadosmrti , a doufám že i vy a moje okolí si bude pamatovat tu růžovou škodovku o které se občas ještě mluví :) Goodbay Baby!
10.7.2016 téměř po 4 letech bez Rapida a 10 let po koupi prvního se začíná psát nový příběh.. byl zakoupen z nostalgie nový Rapid ! uvidíme co z něj bude.. nějaká plechovka s určitou barvou mi ještě ve sklepě zbyla :)
tunerlada/ "Pink" Rapid - komentáře:
09:39:51
03.03.2011
03.03.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
12:14:51
02.03.2011
02.03.2011
Ultim
-> Marcius: Co ten muj dotaz 22.02.11 23:43:49 ?
18:07:56
01.03.2011
01.03.2011
tunerlada
-> Marcius: super
11:42:14
01.03.2011
01.03.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: no to prave nechci davat dalsi podlozku... to je dost prachu navic... na to kaslu, rasi to chci s co nejmin spoji... kdyz by se ten naboj tocil nove tak uz je jedno jesli se udela o 2cm sirsi misto podlozek ale myslels to dobre jako redukci. ty ulozeni necham vytocit vickrat... i kamos je bude chtet... ale moc lidem navic to nepujde pac se to dela jako melouch, takze ty, ja a krtik a vic nikomu nic.
15:48:24
28.02.2011
28.02.2011
tunerlada
jinak ted sem objednal posledni gumu na rezervu o stejne znacce i rozmeru takze bude komplet sada
15:45:50
28.02.2011
28.02.2011
tunerlada
-> Marcius: taky pravda :) jinak kdybys sis nechaval u nekoho delat to silonovy ulozeni predku tak dej vedet a taky bych to vzal na predek,ono by to mozna kdyz budem dva bude o neco levnejsi.a premyslel si skrz tu roztec nechat kuli kotoucum vzadu 4x100 a podlozku udelat s redukci na 4x130 ? sic nejsem zastance podlozek ale bylo by to jednoduzsi reseni si myslim
10:12:43
28.02.2011
28.02.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
ještě doplním, že pro mě by to třeba byla taky zbytečnost... já nejezdím nadoraz a jen tak před někým machrovat nepotřebuju, ale očekávám od těch zadních kotoučů vyšší spolehlivost (v bubnech jsou samostavy, věčně tekoucí prasátka, oválně vybroušenej buben...) když pak vemu kolik by mě stála generálka bubnů tak si říkám, že ty kotouče bych stejnak plánoval a bubny bych pak odložil takže by to byla dvojitá investice, což už nechci¨... původně jsem měl nápad postavit ještě jednu přední nápravu komplet vyztuženou, ale teď si říkám, že v létě ji schodím, vyztužím, dám silonový uložení do ramen, tvrdší tlumiče a konečně aj ten stabík 18mm a bude to za míň času a peněz než skládat další nápravu .něco podobného se pak udělá i se zadní nápravou... odteď už všecko pořádně a hned
10:00:16
28.02.2011
28.02.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: no s těma komponentama máš pravdu, ale to byla sada pro klasický 4písty na zadku... já už ale brzdovku nechci ani vidět, takže chci brzdiče na lanovodovou ručku ... bohužel ale nastává problém jaký vybrat kotouč aby bylo možno zachovat rozteč 4x130 bez nějakých nebezpečných frézování do kotouče... odpověď je že snad žádnej kotouč co by sedl přes vrch na původní čtyřlístkovej unašeč není... mám bohužel moc požadavků... samozřejmostí je možnost použít 13ky kola a zachovat rozteč... bude to ještě sranda, ale zapracuju na tom... asi to bude tak, že se vyrobí nový zadní náboje po vzoru těch co jsou na přední nápravě a kotouč se uchytí pod něj, stejně jako je to vpředu. akorát nejdřív budu muset zjistit, kdo mi u nás udělá ten tisícihran. na sakyho se zatím nebudu obracet, protože spousta lidí s ním má patálie (a on to i přiznává že jo)... nestíhá asi, takže radši se pokusím zapojit lidi z místních firem. hlavně pak vybrat ještě rozumnej kotouč, kterej bude dostupnej... držák brzdiče si můžu nechat vypálit laserem z nerezu a pak nechat ofrézovat.
22:07:18
27.02.2011
27.02.2011
tunerlada
-> Marcius: tak komponenty kompletni na ty koutouče myslím dělal saky nebo někdo zkus se optat,pro mě si myslím že stím skoro seriovým motorem by to byla až zbytečnost leč čaš ukáže zda půjde rapid ještě na kompletní rozborku sborku nebo něco staršího za pár let bude jinak for all neska sem sehnal s přítelkyní parádní pasáckej kabát a fůrů růžových kytiček takže se máte na co těšit
09:20:30
25.02.2011
25.02.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
tunerlada 24.02.11 19:41:47 napsal:
... práce je tam i tak dost..nejlépe
celé od z znova dle mých nových představ přesně ten pocit mývám dost často taky.... teď jsem se rozhodl že ještě zgenerálkuju bubny ale jaksi mě zalezlo do makovice že bych tam už rovnou mohl dát kotouče a brzdiče z oktávy .. akorát u toho je problém sehnat kotouč, kterej by šel použít pro rozteč 4x130.
... práce je tam i tak dost..nejlépe
celé od z znova dle mých nových představ přesně ten pocit mývám dost často taky.... teď jsem se rozhodl že ještě zgenerálkuju bubny ale jaksi mě zalezlo do makovice že bych tam už rovnou mohl dát kotouče a brzdiče z oktávy .. akorát u toho je problém sehnat kotouč, kterej by šel použít pro rozteč 4x130.
19:41:47
24.02.2011
24.02.2011
tunerlada
-> Ultim: voe práce je tam i tak dost..nejlépe celé od z znova dle mých nových představ -> Marcius: no to doufám ať můžu začít trénovat
06:27:44
24.02.2011
24.02.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: v puli brezna uz ma zacit pekny pocasi
22:33:09
23.02.2011
23.02.2011
Ultim
-> tunerlada: Kde by se vzala sul na silnici? Jet s Rapidem, alespon bude zase co spravovat
Vo vis ze zelena to jisti, to je moje rally skodovka,ta snese hodne..
Vo vis ze zelena to jisti, to je moje rally skodovka,ta snese hodne..
20:15:56
23.02.2011
23.02.2011
Fén
-> OndraKrupi-TenČtvrtý: V.old-skoda zraz
20:14:21
23.02.2011
23.02.2011
OndraKrupi
-> Ultim: co to je za srazík?
18:33:10
23.02.2011
23.02.2011
tunerlada
-> Ultim: jj tak na čem jiném bych jel přeci pneu už mám nové,teď počítám že do týdne dodělám rezerrvu a obědnám na ni stejný rozměr i výrobce aby v případě defektu sem měl pořád všecky kola stejně krásné sem teda zvědavej na to počasí pač jestli bude zima tak to bude stát zaprd auto mi sice topí dobře ale nejede mi vyhřívání zadního skla a nechci mít auto celý zamrdaný od soli nebo buhví čeho v nejhorším bych jel feldou..taky škodovka ty pojedeš asi ještě zelenou vid?
23:43:49
22.02.2011
22.02.2011
Ultim
-> Marcius: Jak mas natrene ty "blbovinky" tak to neni stejna barva jako na aute ze?
-> tunerlada: Takze ty uz pojedes na 1.sraz na ARC?
-> tunerlada: Takze ty uz pojedes na 1.sraz na ARC?
17:49:41
21.02.2011
21.02.2011
tunerlada
-> Marcius: asi tak,jinak neska sem zkoušel tu pastu a musim řict že sem zní nadšenej,ovšem t ose nedá tvrdit o těch sešívanejch kotoučích.Pisnu ti zprávu sem nebo na icq pač co to dělalo nebo spíš nedělalo je hrůza
11:01:50
21.02.2011
21.02.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: je to hodně nejistý s počasím... teplo a najednou kosa
20:13:38
20.02.2011
20.02.2011
tunerlada
-> Marcius: přesně tak je to o barvě uvidíme co se ztoho vyklube jestli to vubec stihnu udělat...březen za týden,už sem chtěl vytáhnout auto a začíst testovat a počasí ani věci tomu nenasvědčují