skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zdravím zdejší tlupu,jmenuju se Laďa.Chci vám představit svého Rapida na kterém pracuji již přes 3 roky od svých 16 let.Auto jsem tehdy pořídíl ve Strachotíně za 3000 kč a tím ho zachránil před šrotištěm kam mělo putovat.
Škoda Rapid 130
r.v.1985 Kvasiny
Karoserie
Komplet vyvařená,zesílené džáky stabilizátoru,lehce zamračená kapota,zahlazené blinkry na bocích,šachovnice v podbězích,Playboy králík na střeše po vzoru Generála Lee :))
Nápravy
Výměna svislych čepů,spojovacích materiálů a některých silentbloků,podélných ramen a následné vyztužení zadní nápravy,natřené alkytonempřední pružiny Tuner2,zadní kyvkové,všude nové tlumiče přední origo Vaz,zadní trw,podvázaná zadní náprava
Brzdy
Nové přední kotouče,destičky,vzadu nové prasátka,pakny,hadice,tru bky,kostky
Kola
Arc 5,5 r13
Pneu Semperit 185/60 r13
Barva
Bývala červená teď růžové
Interiér
Šedý origo koberec,Palubka klasika,chrom budíky gls z modrým podsvícením z diod a tachometrem v MPH,řadící páka z P405,některé detaily na bílo,odpojovač baterie pod sedadlem řidiče,hodiny pod palubni deskou,modrý neon (60cm) na zadním platě.Místo zadních sedadel stěna z dřevotřísky potáhlá zátěžákem s výklopným středem,Sportovní volant neznámého výrobce,přídavné budíky:voltmetr,tlak oleje,siréna s 3 zvuky,megafon,střední hasicí přístroj neupron pod nohy spolujezdce,stickers bomb na plechových a plastových částech
Audio příslušenství a jiné vychytávky
Dva oválné 3pásmové reproduktory jvc 2*350W,přední dvoupásmové Pioneer 60W,centrální zamykání s alarmem do budoucna uvažuji o úplném zrušení všeho audia v rámci snižování váhy
Motor
Původně 5-ti kanál 130,potom Favorit 135,uspůsobený pro zástavbu do rapidu,motor je komplet přetěsněn,snížená hlava o 0,8mm,vyleštěné ventily,kanály,zrepáslá ac pumpa a vodní z origo dílů,Elektronické zapalovaní,časem proběhne zřejmě zakoupení jiné vačky.Motor je vyčištěn zevnitř a zvenku,nalakován do stříbrné barvy,leštěné sání a víko ventilů,vyleštěný alternátor.
NYNÍ:
základ felicie mpi 50kw po kompletní go
hlava mpi, leštěný kanály slícovaný se sacím,snížená,
vačka 280,stočenej setrvák a komplet vyváženej spodek,spojka Sachs,palivové čerpadlo Pieterburg,převařený sání, karburátor 136 přetryskovanej, převařená příčka ala L/a…vše Bohouš Krejčí,leštěný alternátor a víko ventulů,malované plechy pod motorem (Hello Kitty a Medvídek škoda),palivové čerpadlo Pierburg zapojené na relé Bosch
Nějaké ty nové videa :
1:
2:
3: http://www.youtube.com/wa tch?v=9u5LjuKixtQ&feat ure=player_embedded
4. Slalom Luleč .. video č. 17 :plus.google.com/photos/.. ./5799666265493781746
17.4.2012 Tak první srazík na Slovensku v Senici dopadl i přez problémy pul hodiny před odjezdem výborně,krásně jsme si zařádily nejen autem a dovezly jsme první pohár za zručnost (díky přítelkyni které letí velká pusa ! ) A nyní se opět konečně ladí motor aby to jelo ještě lépe :)
23.6.2012 Druhý srazík tentokráte v Blansku Češkovicích a z novým motorem (favorit 135 seskládaný ze všeho co sem doma našel.. tj. blok,klika, atd..) opět poskládaným 4 dny před srazem (tudíž na sraze testovaným dopadl na výbornou! Sraz se celkově vyvedl ikdyž sme tentokrát nedovezly žádný pohár ale to vůbec nevadí! Celkově dle tabulek 10. místo ve sprintu na 400m do kopce , 7 místo v AOS denní což me velice potěšilo ! Více o srazu se dočtete ve forum jelikož se to nedá popsat slovy jak moc to byl vydařený sraz ! :-) děkuji ještě jednou všem zůčastněným a hlavně přítelkyni:-) Teď už jen rapida čeká opět uložení ke stání a tento týden frčíme sbírat inspiraci na další projekt k našim západním sousedům za oceán :))
9.9.2012 A nakonec třetí srazík tentokrát v Pasohlávkách u Mikulova. Sraz dopadl velice dobře ikdyž domů jedeme boužel opět bez poháru.. auto fungovalo na jedničku,motor šlapal tak švýcary a nezlobil. Užili jsme si srandy na Aos a taky na slalomu a při blbnutí v mezičase aos :) večer po cestě domů sme pěkně topili,přes den chladili.Zkrátka až na pískající brzdy (po minulém sraze kdy se mi je podařilo značně přehrář mojí vinnou) auto funguje skvěle.Horší baterii nepočítám.. Pomalu se blíží konec sezony, no ani nevím kolik sem zas najezdil ale moc to nebude ale tento rok bez jediného problému nebo i náznaku a to jsem auto zatěžoval vždy jak to šlo abych si to užil ! Takže suma sumárum pár popojížděk ještě bude, možno jeden mini sraz ale zatím jedeme krásně :) jakoby to auto už vědělo že do roka půjde pryč a snaží se mě přesvědčit že je čímdál lepší a nechce :)
... bylo nebylo a taky to zkončilo...
dne 13.12.2012 byla kastle odvezena na sešrotování a většina dílů je rozprodána nebo je rozprodávám ještě co mi zbylo.. S tímto autem jsem zažil hlavně ze začátku zatím svoje nejlepší roky života,v době jeho pořízení,musím když se dívám zpět uznat, že jsem byl opravdu šťastný.. Byly to nejen s rapidem první dojmy a poznávání všeho možného a strašně rád bych si tuhle dobu zopakoval.. Boužel je to pryč.Z rapidem sem začal jako náctiletý čerstvý šestnáctník a zkončil jako skoro dva a dvacátník.Naučil jsem se na něm strašně moc věcí a technik mě neznámých a poznal jsem díky němu spoustu skvělých lidí, zvláště tady na virtu a poté na srazech.Taky mi umocnil ještě více moji zálibu v autech a nasměroval mě na správný směr úprav takže jsem víceméně přešel na vyzrálejší úpravy než jsou spoilery a mega křídla. Boužel jak jsem auto dělal a učil se, nebylo to ono a tak jsem rozhodl,že dávat auto do stavu aby se mi líbilo a bylo 100%by bylo dražší a pracnější než bych sám i stihl časově a finančně tak šel pryč.. o kastli seriozní zájem moc nebyl což mě mrzí protože až na pár much to byla pěkná zdravá kastle s novým rozvodem brzd.. ale co už. Mrzí mě to ale mám hodně pěkných a usměvných vzpomínek které budu snad jednou vykládat svému synovi..Po rapidu mi zbylo krom dílů a vzpomínek spousty fotek a videí které chci uchovat nejen na CD a prostřednictvím Youtube ale také po novém roce bych rád nechal udělat fotoknihu jako památku na moje krásné začátky které budu míst v paměti nadosmrti , a doufám že i vy a moje okolí si bude pamatovat tu růžovou škodovku o které se občas ještě mluví :) Goodbay Baby!
10.7.2016 téměř po 4 letech bez Rapida a 10 let po koupi prvního se začíná psát nový příběh.. byl zakoupen z nostalgie nový Rapid ! uvidíme co z něj bude.. nějaká plechovka s určitou barvou mi ještě ve sklepě zbyla :)
Škoda Rapid 130
r.v.1985 Kvasiny
Karoserie
Komplet vyvařená,zesílené džáky stabilizátoru,lehce zamračená kapota,zahlazené blinkry na bocích,šachovnice v podbězích,Playboy králík na střeše po vzoru Generála Lee :))
Nápravy
Výměna svislych čepů,spojovacích materiálů a některých silentbloků,podélných ramen a následné vyztužení zadní nápravy,natřené alkytonempřední pružiny Tuner2,zadní kyvkové,všude nové tlumiče přední origo Vaz,zadní trw,podvázaná zadní náprava
Brzdy
Nové přední kotouče,destičky,vzadu nové prasátka,pakny,hadice,tru bky,kostky
Kola
Arc 5,5 r13
Pneu Semperit 185/60 r13
Barva
Bývala červená teď růžové
Interiér
Šedý origo koberec,Palubka klasika,chrom budíky gls z modrým podsvícením z diod a tachometrem v MPH,řadící páka z P405,některé detaily na bílo,odpojovač baterie pod sedadlem řidiče,hodiny pod palubni deskou,modrý neon (60cm) na zadním platě.Místo zadních sedadel stěna z dřevotřísky potáhlá zátěžákem s výklopným středem,Sportovní volant neznámého výrobce,přídavné budíky:voltmetr,tlak oleje,siréna s 3 zvuky,megafon,střední hasicí přístroj neupron pod nohy spolujezdce,stickers bomb na plechových a plastových částech
Audio příslušenství a jiné vychytávky
Dva oválné 3pásmové reproduktory jvc 2*350W,přední dvoupásmové Pioneer 60W,centrální zamykání s alarmem do budoucna uvažuji o úplném zrušení všeho audia v rámci snižování váhy
Motor
Původně 5-ti kanál 130,potom Favorit 135,uspůsobený pro zástavbu do rapidu,motor je komplet přetěsněn,snížená hlava o 0,8mm,vyleštěné ventily,kanály,zrepáslá ac pumpa a vodní z origo dílů,Elektronické zapalovaní,časem proběhne zřejmě zakoupení jiné vačky.Motor je vyčištěn zevnitř a zvenku,nalakován do stříbrné barvy,leštěné sání a víko ventilů,vyleštěný alternátor.
NYNÍ:
základ felicie mpi 50kw po kompletní go
hlava mpi, leštěný kanály slícovaný se sacím,snížená,
vačka 280,stočenej setrvák a komplet vyváženej spodek,spojka Sachs,palivové čerpadlo Pieterburg,převařený sání, karburátor 136 přetryskovanej, převařená příčka ala L/a…vše Bohouš Krejčí,leštěný alternátor a víko ventulů,malované plechy pod motorem (Hello Kitty a Medvídek škoda),palivové čerpadlo Pierburg zapojené na relé Bosch
Nějaké ty nové videa :
1:
2:
3: http://www.youtube.com/wa tch?v=9u5LjuKixtQ&feat ure=player_embedded
4. Slalom Luleč .. video č. 17 :plus.google.com/photos/.. ./5799666265493781746
17.4.2012 Tak první srazík na Slovensku v Senici dopadl i přez problémy pul hodiny před odjezdem výborně,krásně jsme si zařádily nejen autem a dovezly jsme první pohár za zručnost (díky přítelkyni které letí velká pusa ! ) A nyní se opět konečně ladí motor aby to jelo ještě lépe :)
23.6.2012 Druhý srazík tentokráte v Blansku Češkovicích a z novým motorem (favorit 135 seskládaný ze všeho co sem doma našel.. tj. blok,klika, atd..) opět poskládaným 4 dny před srazem (tudíž na sraze testovaným dopadl na výbornou! Sraz se celkově vyvedl ikdyž sme tentokrát nedovezly žádný pohár ale to vůbec nevadí! Celkově dle tabulek 10. místo ve sprintu na 400m do kopce , 7 místo v AOS denní což me velice potěšilo ! Více o srazu se dočtete ve forum jelikož se to nedá popsat slovy jak moc to byl vydařený sraz ! :-) děkuji ještě jednou všem zůčastněným a hlavně přítelkyni:-) Teď už jen rapida čeká opět uložení ke stání a tento týden frčíme sbírat inspiraci na další projekt k našim západním sousedům za oceán :))
9.9.2012 A nakonec třetí srazík tentokrát v Pasohlávkách u Mikulova. Sraz dopadl velice dobře ikdyž domů jedeme boužel opět bez poháru.. auto fungovalo na jedničku,motor šlapal tak švýcary a nezlobil. Užili jsme si srandy na Aos a taky na slalomu a při blbnutí v mezičase aos :) večer po cestě domů sme pěkně topili,přes den chladili.Zkrátka až na pískající brzdy (po minulém sraze kdy se mi je podařilo značně přehrář mojí vinnou) auto funguje skvěle.Horší baterii nepočítám.. Pomalu se blíží konec sezony, no ani nevím kolik sem zas najezdil ale moc to nebude ale tento rok bez jediného problému nebo i náznaku a to jsem auto zatěžoval vždy jak to šlo abych si to užil ! Takže suma sumárum pár popojížděk ještě bude, možno jeden mini sraz ale zatím jedeme krásně :) jakoby to auto už vědělo že do roka půjde pryč a snaží se mě přesvědčit že je čímdál lepší a nechce :)
... bylo nebylo a taky to zkončilo...
dne 13.12.2012 byla kastle odvezena na sešrotování a většina dílů je rozprodána nebo je rozprodávám ještě co mi zbylo.. S tímto autem jsem zažil hlavně ze začátku zatím svoje nejlepší roky života,v době jeho pořízení,musím když se dívám zpět uznat, že jsem byl opravdu šťastný.. Byly to nejen s rapidem první dojmy a poznávání všeho možného a strašně rád bych si tuhle dobu zopakoval.. Boužel je to pryč.Z rapidem sem začal jako náctiletý čerstvý šestnáctník a zkončil jako skoro dva a dvacátník.Naučil jsem se na něm strašně moc věcí a technik mě neznámých a poznal jsem díky němu spoustu skvělých lidí, zvláště tady na virtu a poté na srazech.Taky mi umocnil ještě více moji zálibu v autech a nasměroval mě na správný směr úprav takže jsem víceméně přešel na vyzrálejší úpravy než jsou spoilery a mega křídla. Boužel jak jsem auto dělal a učil se, nebylo to ono a tak jsem rozhodl,že dávat auto do stavu aby se mi líbilo a bylo 100%by bylo dražší a pracnější než bych sám i stihl časově a finančně tak šel pryč.. o kastli seriozní zájem moc nebyl což mě mrzí protože až na pár much to byla pěkná zdravá kastle s novým rozvodem brzd.. ale co už. Mrzí mě to ale mám hodně pěkných a usměvných vzpomínek které budu snad jednou vykládat svému synovi..Po rapidu mi zbylo krom dílů a vzpomínek spousty fotek a videí které chci uchovat nejen na CD a prostřednictvím Youtube ale také po novém roce bych rád nechal udělat fotoknihu jako památku na moje krásné začátky které budu míst v paměti nadosmrti , a doufám že i vy a moje okolí si bude pamatovat tu růžovou škodovku o které se občas ještě mluví :) Goodbay Baby!
10.7.2016 téměř po 4 letech bez Rapida a 10 let po koupi prvního se začíná psát nový příběh.. byl zakoupen z nostalgie nový Rapid ! uvidíme co z něj bude.. nějaká plechovka s určitou barvou mi ještě ve sklepě zbyla :)
tunerlada/ "Pink" Rapid - komentáře:
13:00:08
15.01.2011
15.01.2011
tunerlada
tak a pneu jsou doma
22:27:20
12.01.2011
12.01.2011
tunerlada
-> afro100: tak tak ja jak sem mel fiata tk tam bylo mista jak 4 kufry feldí ale ted je to bída s místem -> Marcius: tak přes prázdniny vyděláš nějaký chchtáky a ceny zas apdnou dolů pač auto bude o ten rok starší opět já se budu snažit feldu udržovat dokud to pujde a planuju si ji nechat co nejdýl skarz ty náklady a abych se moh věnovat vyděláváním na bydlení a necpal peníze furt jen do auta
09:43:24
12.01.2011
12.01.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: tak ja ani nevybiram nic jinyho nez kombika... klasiku nechci... fabka by byla dobra ta 1.4MPi ... no wrx imprezu bych si radsi nezkousel, to bych potom uz asi nechtel nakou tu zakladni bezturbovku navic je potreba myslet na ty penizky... i ta fabka bude docela vymejvacka penezenky, ale je pravda ze zas tak daleko cenove od feld to neni. no uvidi se uvidi co se nakonec poridi bude to az po letnich prazdninach.
21:29:31
11.01.2011
11.01.2011
afro100
-> tunerlada: nez sedana tak radsi kombika ... som presiel z hatcha na sedana (sice ne zrovna u fabie) a som tak nejak troska nestastny z toho pevneho skla a plata ...
21:26:44
11.01.2011
11.01.2011
tunerlada
-> U-Geen: subaru bych si taky rád zkusil ale jak píše Láďa nějaký to wrx,gt nebo i to nový legacy ale nikdo z okolí to nemá -> Marcius: jo fábia ta by to budoucna byla prodejnější než felda,hlavně pozor na ty jednolitry a na ty první kde reznou prahy u blatníků jak na feldě vrata jiank kdybych si ja kupoval fabii tak asi jedině kufrouvou nebo kombíka,na to pocukání je to dobrý a i tam naložíš oproti normální
09:12:09
11.01.2011
11.01.2011
U-Geen
-> Marcius: sel bych do subarka osobne :)
07:43:16
11.01.2011
11.01.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: no já bych si to rád u někoho zkusil, ale nikdo z mojeho okolí to nemá ještě jsme včera koukali s kámošem po fábkách a do 50ti se sehnat dají mezi náma mě se tahle impreza taky nelíbí... mě se líběj spíš GT a WRX, ale nba to nemám ani jen tak nebudu mít cash
-> U-Geen: jj díky za tip, taky mě to už napadlo... ale spíš už tíhnu radši k té domácí značce... nějak po včerejší debatě s kámošem jsem zmoudřel... fábka asi bude lepší volba.
-> U-Geen: jj díky za tip, taky mě to už napadlo... ale spíš už tíhnu radši k té domácí značce... nějak po včerejší debatě s kámošem jsem zmoudřel... fábka asi bude lepší volba.
23:14:44
10.01.2011
10.01.2011
U-Geen
-> Marcius: von je to spis takovej hatchback. pokud bys chtel normalni kufrik tak jedine legacy
20:39:06
10.01.2011
10.01.2011
tunerlada
-> Marcius: ten kufr se mi taky zá menší ete než sem měl ve fiatu a o dost ale když sklopíš sedadla nebo vyhodíš tak máš místa habaděj,dostávámě ten altík centrálně na hoře nevím jizdnívlastnosti to bude mít určitě lepší než felda ale vzhledově se mi to teda moc nelíbí a příjde mi to hodně zastaralé
07:59:43
10.01.2011
10.01.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
jediný co se mi snad u té imprezy nelíbí (ne vzhledově, ale funkčně ... vzhledově celý auto je tak trochu krok nazpět, ale věřím že pěkný kola by to trochu vykompenzovaly) kufr... kurva na to že je to kombík tak jak to má zkosenou záď tak ten objem je jak u escorta... nic extra..
07:55:35
10.01.2011
10.01.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: jo jo, ale zase ta impreza je lákadlo :-D
tuhle konkrétně jsem myslel... když pominu že kastle má různý odstíny tak ale introš, motor a další věci se zdají být v perfektním stavu... jak pojedu ve všední den do HK tak se tam na ni musím kouknout... ale asi to dopadne tak že felda... to je titiž něco na čem si ještě zvládnu lecos poopravit... a hlavně nízký pojištění...
sauto.cz/detail-inzeratu/ .../8077330
tuhle konkrétně jsem myslel... když pominu že kastle má různý odstíny tak ale introš, motor a další věci se zdají být v perfektním stavu... jak pojedu ve všední den do HK tak se tam na ni musím kouknout... ale asi to dopadne tak že felda... to je titiž něco na čem si ještě zvládnu lecos poopravit... a hlavně nízký pojištění...
sauto.cz/detail-inzeratu/ .../8077330
22:12:42
09.01.2011
09.01.2011
tunerlada
-> Marcius: noo a proto mě právě vyhovuje ta felda,ikdyž jaksi mě to teď popadlo a vrazil sem do ni víc peněz než je zdrávo ale už to tak nějak vše co sem chtěl mám a budu se zas věnovat víc rapidu řikám u mě vede hlavně ta cena dílů a spotřeba
18:08:54
09.01.2011
09.01.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: no právě... to je to co mě na druhou stranu strašně odrazuje... ale nechci dávat za auto víc než 35 000 ... když vemu že to nemá bejt mazlík, ale služebník, kterej se bude muset trošičku občas poopravit, koupit kola, gumy na zimu a další investice...
14:03:57
07.01.2011
07.01.2011
tunerlada
-> Marcius: tak s imprezou bys mel urcite omnoho vic zabavy a pojezdenicka co se tyce i pohodli ;-) jen nevim jak je to s cenou dílu a z poruchovosti imprezu sem v rukách nikdy ani na dílně neměl
16:59:03
02.01.2011
02.01.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: no právě já bych bral určo kombík feldu, jen mě štve že za stejný peníze koupím tu imprezu v lepším neschnilím stavu ... no jak říkám uvidí se, ale ta 4x4 mě strašně omámila... dokonce se dá sehnat i 1,6ka 4x4 což sem čuměl... v hodně pěkným stavu za 36000...
13:16:51
31.12.2010
31.12.2010
tunerlada
-> Marcius: feldu jednoznačně já sem si ji oblíbil hlavně že za málo jezdí a dá se sní jezdit relativně svižněji když tomu šlápneš (sice v rámci mezí ale jo)jen mě štve že vzadu není na nic místo a do kufru nedáš taky prakticky nic kor v mým příppadě když si tam dam tu duc duc bednu jinak přeji všem poklidné prožití svátku a šťastný nový rok,nechť vás síla provází
08:19:17
27.12.2010
27.12.2010
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: no V8 by to chtělo no ale asi zatím ne e přemýšlím o spotřebáku příští rok... buď felda kombi nebo impreza 4x4 , ještě se uvidí podle peněž a podle toho co se naskytne v lepším stavu ... o impreze GT nebo WRX STi si ani nedělám iluze, ale hlavně 4kolku, nějakej benzín dvoulitr... i když felda by se mě taky líbila... hlavně to nízký pojištění.. kdybych si vzal 1,3 BMM nebo MPi když sem o tomhle mluvil s tatem tak ten do mě hučel ať rovou oktávku, jenže to už bych rovnou mohl šetřit na mustanga
12:02:03
26.12.2010
26.12.2010
tunerlada
tak mi byla nadělna od přítelkyně na ježíška digitální kamera takže jak nastane jaro můžete se těšit na příval videjí z růžovákem v hlavní roli
22:52:49
24.12.2010
24.12.2010
tunerlada
-> Marcius: asi tak pravda kolego aby se to neubralo paktím že jak dospějem tak to prodáme a koupíme něco pořádnýho nejlépe ze zámořského parku z krásných let šedesátých či sedmdesátých se zvučným přívlastkem V8
08:22:25
21.12.2010
21.12.2010
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: jo jo, náprava chyb z mládí a to neskončí dokud se nepředělá celý auto... no a pro velký úspěch za 10 let dospějem ještě na vyšší level, ale zatím mě nenapadá ktěrým směrem se ten vývoj bude ubírat