skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zdravím zdejší tlupu,jmenuju se Laďa.Chci vám představit svého Rapida na kterém pracuji již přes 3 roky od svých 16 let.Auto jsem tehdy pořídíl ve Strachotíně za 3000 kč a tím ho zachránil před šrotištěm kam mělo putovat.
Škoda Rapid 130
r.v.1985 Kvasiny
Karoserie
Komplet vyvařená,zesílené džáky stabilizátoru,lehce zamračená kapota,zahlazené blinkry na bocích,šachovnice v podbězích,Playboy králík na střeše po vzoru Generála Lee :))
Nápravy
Výměna svislych čepů,spojovacích materiálů a některých silentbloků,podélných ramen a následné vyztužení zadní nápravy,natřené alkytonempřední pružiny Tuner2,zadní kyvkové,všude nové tlumiče přední origo Vaz,zadní trw,podvázaná zadní náprava
Brzdy
Nové přední kotouče,destičky,vzadu nové prasátka,pakny,hadice,tru bky,kostky
Kola
Arc 5,5 r13
Pneu Semperit 185/60 r13
Barva
Bývala červená teď růžové
Interiér
Šedý origo koberec,Palubka klasika,chrom budíky gls z modrým podsvícením z diod a tachometrem v MPH,řadící páka z P405,některé detaily na bílo,odpojovač baterie pod sedadlem řidiče,hodiny pod palubni deskou,modrý neon (60cm) na zadním platě.Místo zadních sedadel stěna z dřevotřísky potáhlá zátěžákem s výklopným středem,Sportovní volant neznámého výrobce,přídavné budíky:voltmetr,tlak oleje,siréna s 3 zvuky,megafon,střední hasicí přístroj neupron pod nohy spolujezdce,stickers bomb na plechových a plastových částech
Audio příslušenství a jiné vychytávky
Dva oválné 3pásmové reproduktory jvc 2*350W,přední dvoupásmové Pioneer 60W,centrální zamykání s alarmem do budoucna uvažuji o úplném zrušení všeho audia v rámci snižování váhy
Motor
Původně 5-ti kanál 130,potom Favorit 135,uspůsobený pro zástavbu do rapidu,motor je komplet přetěsněn,snížená hlava o 0,8mm,vyleštěné ventily,kanály,zrepáslá ac pumpa a vodní z origo dílů,Elektronické zapalovaní,časem proběhne zřejmě zakoupení jiné vačky.Motor je vyčištěn zevnitř a zvenku,nalakován do stříbrné barvy,leštěné sání a víko ventilů,vyleštěný alternátor.
NYNÍ:
základ felicie mpi 50kw po kompletní go
hlava mpi, leštěný kanály slícovaný se sacím,snížená,
vačka 280,stočenej setrvák a komplet vyváženej spodek,spojka Sachs,palivové čerpadlo Pieterburg,převařený sání, karburátor 136 přetryskovanej, převařená příčka ala L/a…vše Bohouš Krejčí,leštěný alternátor a víko ventulů,malované plechy pod motorem (Hello Kitty a Medvídek škoda),palivové čerpadlo Pierburg zapojené na relé Bosch
Nějaké ty nové videa :
1:
2:
3: http://www.youtube.com/wa tch?v=9u5LjuKixtQ&feat ure=player_embedded
4. Slalom Luleč .. video č. 17 :plus.google.com/photos/.. ./5799666265493781746
17.4.2012 Tak první srazík na Slovensku v Senici dopadl i přez problémy pul hodiny před odjezdem výborně,krásně jsme si zařádily nejen autem a dovezly jsme první pohár za zručnost (díky přítelkyni které letí velká pusa ! ) A nyní se opět konečně ladí motor aby to jelo ještě lépe :)
23.6.2012 Druhý srazík tentokráte v Blansku Češkovicích a z novým motorem (favorit 135 seskládaný ze všeho co sem doma našel.. tj. blok,klika, atd..) opět poskládaným 4 dny před srazem (tudíž na sraze testovaným dopadl na výbornou! Sraz se celkově vyvedl ikdyž sme tentokrát nedovezly žádný pohár ale to vůbec nevadí! Celkově dle tabulek 10. místo ve sprintu na 400m do kopce , 7 místo v AOS denní což me velice potěšilo ! Více o srazu se dočtete ve forum jelikož se to nedá popsat slovy jak moc to byl vydařený sraz ! :-) děkuji ještě jednou všem zůčastněným a hlavně přítelkyni:-) Teď už jen rapida čeká opět uložení ke stání a tento týden frčíme sbírat inspiraci na další projekt k našim západním sousedům za oceán :))
9.9.2012 A nakonec třetí srazík tentokrát v Pasohlávkách u Mikulova. Sraz dopadl velice dobře ikdyž domů jedeme boužel opět bez poháru.. auto fungovalo na jedničku,motor šlapal tak švýcary a nezlobil. Užili jsme si srandy na Aos a taky na slalomu a při blbnutí v mezičase aos :) večer po cestě domů sme pěkně topili,přes den chladili.Zkrátka až na pískající brzdy (po minulém sraze kdy se mi je podařilo značně přehrář mojí vinnou) auto funguje skvěle.Horší baterii nepočítám.. Pomalu se blíží konec sezony, no ani nevím kolik sem zas najezdil ale moc to nebude ale tento rok bez jediného problému nebo i náznaku a to jsem auto zatěžoval vždy jak to šlo abych si to užil ! Takže suma sumárum pár popojížděk ještě bude, možno jeden mini sraz ale zatím jedeme krásně :) jakoby to auto už vědělo že do roka půjde pryč a snaží se mě přesvědčit že je čímdál lepší a nechce :)
... bylo nebylo a taky to zkončilo...
dne 13.12.2012 byla kastle odvezena na sešrotování a většina dílů je rozprodána nebo je rozprodávám ještě co mi zbylo.. S tímto autem jsem zažil hlavně ze začátku zatím svoje nejlepší roky života,v době jeho pořízení,musím když se dívám zpět uznat, že jsem byl opravdu šťastný.. Byly to nejen s rapidem první dojmy a poznávání všeho možného a strašně rád bych si tuhle dobu zopakoval.. Boužel je to pryč.Z rapidem sem začal jako náctiletý čerstvý šestnáctník a zkončil jako skoro dva a dvacátník.Naučil jsem se na něm strašně moc věcí a technik mě neznámých a poznal jsem díky němu spoustu skvělých lidí, zvláště tady na virtu a poté na srazech.Taky mi umocnil ještě více moji zálibu v autech a nasměroval mě na správný směr úprav takže jsem víceméně přešel na vyzrálejší úpravy než jsou spoilery a mega křídla. Boužel jak jsem auto dělal a učil se, nebylo to ono a tak jsem rozhodl,že dávat auto do stavu aby se mi líbilo a bylo 100%by bylo dražší a pracnější než bych sám i stihl časově a finančně tak šel pryč.. o kastli seriozní zájem moc nebyl což mě mrzí protože až na pár much to byla pěkná zdravá kastle s novým rozvodem brzd.. ale co už. Mrzí mě to ale mám hodně pěkných a usměvných vzpomínek které budu snad jednou vykládat svému synovi..Po rapidu mi zbylo krom dílů a vzpomínek spousty fotek a videí které chci uchovat nejen na CD a prostřednictvím Youtube ale také po novém roce bych rád nechal udělat fotoknihu jako památku na moje krásné začátky které budu míst v paměti nadosmrti , a doufám že i vy a moje okolí si bude pamatovat tu růžovou škodovku o které se občas ještě mluví :) Goodbay Baby!
10.7.2016 téměř po 4 letech bez Rapida a 10 let po koupi prvního se začíná psát nový příběh.. byl zakoupen z nostalgie nový Rapid ! uvidíme co z něj bude.. nějaká plechovka s určitou barvou mi ještě ve sklepě zbyla :)
Škoda Rapid 130
r.v.1985 Kvasiny
Karoserie
Komplet vyvařená,zesílené džáky stabilizátoru,lehce zamračená kapota,zahlazené blinkry na bocích,šachovnice v podbězích,Playboy králík na střeše po vzoru Generála Lee :))
Nápravy
Výměna svislych čepů,spojovacích materiálů a některých silentbloků,podélných ramen a následné vyztužení zadní nápravy,natřené alkytonempřední pružiny Tuner2,zadní kyvkové,všude nové tlumiče přední origo Vaz,zadní trw,podvázaná zadní náprava
Brzdy
Nové přední kotouče,destičky,vzadu nové prasátka,pakny,hadice,tru bky,kostky
Kola
Arc 5,5 r13
Pneu Semperit 185/60 r13
Barva
Bývala červená teď růžové
Interiér
Šedý origo koberec,Palubka klasika,chrom budíky gls z modrým podsvícením z diod a tachometrem v MPH,řadící páka z P405,některé detaily na bílo,odpojovač baterie pod sedadlem řidiče,hodiny pod palubni deskou,modrý neon (60cm) na zadním platě.Místo zadních sedadel stěna z dřevotřísky potáhlá zátěžákem s výklopným středem,Sportovní volant neznámého výrobce,přídavné budíky:voltmetr,tlak oleje,siréna s 3 zvuky,megafon,střední hasicí přístroj neupron pod nohy spolujezdce,stickers bomb na plechových a plastových částech
Audio příslušenství a jiné vychytávky
Dva oválné 3pásmové reproduktory jvc 2*350W,přední dvoupásmové Pioneer 60W,centrální zamykání s alarmem do budoucna uvažuji o úplném zrušení všeho audia v rámci snižování váhy
Motor
Původně 5-ti kanál 130,potom Favorit 135,uspůsobený pro zástavbu do rapidu,motor je komplet přetěsněn,snížená hlava o 0,8mm,vyleštěné ventily,kanály,zrepáslá ac pumpa a vodní z origo dílů,Elektronické zapalovaní,časem proběhne zřejmě zakoupení jiné vačky.Motor je vyčištěn zevnitř a zvenku,nalakován do stříbrné barvy,leštěné sání a víko ventilů,vyleštěný alternátor.
NYNÍ:
základ felicie mpi 50kw po kompletní go
hlava mpi, leštěný kanály slícovaný se sacím,snížená,
vačka 280,stočenej setrvák a komplet vyváženej spodek,spojka Sachs,palivové čerpadlo Pieterburg,převařený sání, karburátor 136 přetryskovanej, převařená příčka ala L/a…vše Bohouš Krejčí,leštěný alternátor a víko ventulů,malované plechy pod motorem (Hello Kitty a Medvídek škoda),palivové čerpadlo Pierburg zapojené na relé Bosch
Nějaké ty nové videa :
1:
2:
3: http://www.youtube.com/wa tch?v=9u5LjuKixtQ&feat ure=player_embedded
4. Slalom Luleč .. video č. 17 :plus.google.com/photos/.. ./5799666265493781746
17.4.2012 Tak první srazík na Slovensku v Senici dopadl i přez problémy pul hodiny před odjezdem výborně,krásně jsme si zařádily nejen autem a dovezly jsme první pohár za zručnost (díky přítelkyni které letí velká pusa ! ) A nyní se opět konečně ladí motor aby to jelo ještě lépe :)
23.6.2012 Druhý srazík tentokráte v Blansku Češkovicích a z novým motorem (favorit 135 seskládaný ze všeho co sem doma našel.. tj. blok,klika, atd..) opět poskládaným 4 dny před srazem (tudíž na sraze testovaným dopadl na výbornou! Sraz se celkově vyvedl ikdyž sme tentokrát nedovezly žádný pohár ale to vůbec nevadí! Celkově dle tabulek 10. místo ve sprintu na 400m do kopce , 7 místo v AOS denní což me velice potěšilo ! Více o srazu se dočtete ve forum jelikož se to nedá popsat slovy jak moc to byl vydařený sraz ! :-) děkuji ještě jednou všem zůčastněným a hlavně přítelkyni:-) Teď už jen rapida čeká opět uložení ke stání a tento týden frčíme sbírat inspiraci na další projekt k našim západním sousedům za oceán :))
9.9.2012 A nakonec třetí srazík tentokrát v Pasohlávkách u Mikulova. Sraz dopadl velice dobře ikdyž domů jedeme boužel opět bez poháru.. auto fungovalo na jedničku,motor šlapal tak švýcary a nezlobil. Užili jsme si srandy na Aos a taky na slalomu a při blbnutí v mezičase aos :) večer po cestě domů sme pěkně topili,přes den chladili.Zkrátka až na pískající brzdy (po minulém sraze kdy se mi je podařilo značně přehrář mojí vinnou) auto funguje skvěle.Horší baterii nepočítám.. Pomalu se blíží konec sezony, no ani nevím kolik sem zas najezdil ale moc to nebude ale tento rok bez jediného problému nebo i náznaku a to jsem auto zatěžoval vždy jak to šlo abych si to užil ! Takže suma sumárum pár popojížděk ještě bude, možno jeden mini sraz ale zatím jedeme krásně :) jakoby to auto už vědělo že do roka půjde pryč a snaží se mě přesvědčit že je čímdál lepší a nechce :)
... bylo nebylo a taky to zkončilo...
dne 13.12.2012 byla kastle odvezena na sešrotování a většina dílů je rozprodána nebo je rozprodávám ještě co mi zbylo.. S tímto autem jsem zažil hlavně ze začátku zatím svoje nejlepší roky života,v době jeho pořízení,musím když se dívám zpět uznat, že jsem byl opravdu šťastný.. Byly to nejen s rapidem první dojmy a poznávání všeho možného a strašně rád bych si tuhle dobu zopakoval.. Boužel je to pryč.Z rapidem sem začal jako náctiletý čerstvý šestnáctník a zkončil jako skoro dva a dvacátník.Naučil jsem se na něm strašně moc věcí a technik mě neznámých a poznal jsem díky němu spoustu skvělých lidí, zvláště tady na virtu a poté na srazech.Taky mi umocnil ještě více moji zálibu v autech a nasměroval mě na správný směr úprav takže jsem víceméně přešel na vyzrálejší úpravy než jsou spoilery a mega křídla. Boužel jak jsem auto dělal a učil se, nebylo to ono a tak jsem rozhodl,že dávat auto do stavu aby se mi líbilo a bylo 100%by bylo dražší a pracnější než bych sám i stihl časově a finančně tak šel pryč.. o kastli seriozní zájem moc nebyl což mě mrzí protože až na pár much to byla pěkná zdravá kastle s novým rozvodem brzd.. ale co už. Mrzí mě to ale mám hodně pěkných a usměvných vzpomínek které budu snad jednou vykládat svému synovi..Po rapidu mi zbylo krom dílů a vzpomínek spousty fotek a videí které chci uchovat nejen na CD a prostřednictvím Youtube ale také po novém roce bych rád nechal udělat fotoknihu jako památku na moje krásné začátky které budu míst v paměti nadosmrti , a doufám že i vy a moje okolí si bude pamatovat tu růžovou škodovku o které se občas ještě mluví :) Goodbay Baby!
10.7.2016 téměř po 4 letech bez Rapida a 10 let po koupi prvního se začíná psát nový příběh.. byl zakoupen z nostalgie nový Rapid ! uvidíme co z něj bude.. nějaká plechovka s určitou barvou mi ještě ve sklepě zbyla :)
tunerlada/ "Pink" Rapid - komentáře:
19:05:52
17.07.2010
17.07.2010
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> J3STER: ale vypadá to hodně dobře nebo snad ne ?
18:11:31
17.07.2010
17.07.2010
J3STER
-> tunerlada: Koukám na tu fotku zepředu a..... zamračená kapota, černé monokly ve světlech a černá kola.......mračíse to.... zlej, zlej rapid.
18:10:33
16.07.2010
16.07.2010
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Ultim: zesilovač 250W bere naprázdno 200 - 300 mA proto má aktivační vstup, pro tzv. dálkové ovládání (12V napětí). No a to sem se nějak snažil vytáhnout z rádia. Abych nemusel mít na zesák zvlášť vypínač
17:56:53
16.07.2010
16.07.2010
Ultim
-> Marcius: To zere tolik ve Stand-by rezimu? Ja myslel ze to bere tak 0.01A.
20:03:30
15.07.2010
15.07.2010
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: jo jasny, to já když jedu sám, tak rád poslouchám... když vezu tatu tak to moc nemám puštěný, protože on to nerad... hlavně se bojím, že bych ten wooferovej zesik zapoměl vypnout a pak bych neodjel navíc někdy když spěchám tak jen vlítnu do auta a jedu... jen cvaknu na rádio a je to.
17:57:01
15.07.2010
15.07.2010
tunerlada
-> Marcius: jo o no je to lepší nemusíš se o nic starat,já to na spotřebáku na vypínač ten zesilovač mám ale neouživám to,stejně když někam jedu ve spotřebáku tak mám rádio spíše zeslabené a v rapidu ho takřka ani z krabičky nevytahuju raději poslouchám motor a pazvuky abych měl jistotu že je vše ok,rádio si pouštím max když něco na rapidu kutím abych nevybíjel mobil
16:36:36
15.07.2010
15.07.2010
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: tak já rádio tak ohulený nepotřebuju mít, ale občas jsem potřeboval pouze zvýšit hlasitost subwoferu... no tak sem sehnal zesák a koumal sem, jak ho zapojit (má dva vývody na napájení a jeden pro externí spouštění) no a můj požadavek byl nějak to zpastit, aby se woofer zapínal když zmáčknu tlačítko na zapnutí na rádiu... abych se krom hlasitosti nemusel o nic starat...
14:15:39
15.07.2010
15.07.2010
tunerlada
-> Marcius: jó to rádio na 30 ku je dobrá věc na tokovýto pouštění někde,na spotřebáku to tak mám ještě z dřívějška kdy sem měl hudební mánii a zaplňoval sem kufr subwoframa na rapidu to mám raději na 15ku a voltmetr ze ztrachu o startování tahat startovací káble dozadu za sedačky se mi nechce kór když se tam blbě leze zkrz ty jiný sedadla
12:02:26
15.07.2010
15.07.2010
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: no proto já sem taky od toho panelu upustil... i když by tam vypadal dobře no a včera jsem vyřešil startování zesilovače pro woofer po zapnutí autorádia... (autorádio mám zapojený natvrdo na +, abych si ho mohl pustit i bez zapnutýho zapalování...)... tak sem na rádiu občíhl konektor pro CD changer, vzal sem kus drátku, multimetr a projel sem všechny piny... no a našel jsem jeden, kde po zapnutí autorádia naskočí 12V no a šup s tím do spouštění zesáku původní záměr byl nechat to přes vypínač, ale jak se znám, určitě bych to zapoměl vypnout
07:59:58
15.07.2010
15.07.2010
tunerlada
-> Ultim: -> Marcius: no nějak bych to časem zkusil udělat,to stou kapotou mě už tky napadlo jeden rapid tady na virtu už to tak má nebo aspoň podobně řešené s nasávašem a zavařeným průduchama,jinak včera sem dal lepší vypínač na saharu takže už to fouká na povel a udělal novej držák a zapojil budík tlaku oleje..původní feldí panel kterej sem pro ten účel stvořil mi zabraňuje pohybu nožnímu jinak co sem tak od srazu jezdil tak vše vpohodě i vtěch vedrech se auto nepřehřívá,krásně startuje a šlape jak hodinky
07:13:40
14.07.2010
14.07.2010
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Ultim: styl ford mustang fastback rok 68 co taky už mě to napadlo... typičtí zástupci mustang bullitt gt390 a gt500 eleanor...ale nevím, jestli by to tam vypadalo dobře...
-> tunerlada:
spíš bych zavařil otvory na zadní kapotě a udělal jeden větší, podobně jako měla 130RS. Já osobně to budu dělat takovýmto způsobem, protože budu zapouštět intercooler. budu tam mít 5cm od kraje kapoty zhruba uprostřed co se šířky týká díru 55x14cm, zavařenej černej tahokov, hrany díry zalemovaný. samozřejmě před zavařením tahokovu se kapota nalakuje... naštěstí mám ještě jednu kapotu navíc doma, takže mě tyhle úpravy netíží vždy mě zůstane jeden originál
-> tunerlada:
spíš bych zavařil otvory na zadní kapotě a udělal jeden větší, podobně jako měla 130RS. Já osobně to budu dělat takovýmto způsobem, protože budu zapouštět intercooler. budu tam mít 5cm od kraje kapoty zhruba uprostřed co se šířky týká díru 55x14cm, zavařenej černej tahokov, hrany díry zalemovaný. samozřejmě před zavařením tahokovu se kapota nalakuje... naštěstí mám ještě jednu kapotu navíc doma, takže mě tyhle úpravy netíží vždy mě zůstane jeden originál
23:22:57
13.07.2010
13.07.2010
Ultim
-> tunerlada: Spravne. Tak nejaky nasavac zabudovat do blatniku.
www.sportovniautodoplnky. cz/nasavac-vzduchu-pro-spo rtovni-filtr-11-5x19-cm
Prekryt to tahokovem at tam neleti bordel a hotovo. Treba hned za nadrz.
Neee,vsechno spatne. Aby to trochu vypadalo,tak bych protahl linie zadniho okynka do spicky a umistnil bych to tam. Takze by se to ztratilo v te karoserii. Popremyslej.
www.sportovniautodoplnky. cz/nasavac-vzduchu-pro-spo rtovni-filtr-11-5x19-cm
Prekryt to tahokovem at tam neleti bordel a hotovo. Treba hned za nadrz.
Neee,vsechno spatne. Aby to trochu vypadalo,tak bych protahl linie zadniho okynka do spicky a umistnil bych to tam. Takze by se to ztratilo v te karoserii. Popremyslej.
22:34:32
13.07.2010
13.07.2010
tunerlada
-> Karel.: no možná to časem zkusim nějak pořešit líp než origo filtrbox zas nechci dávat nic co by přímo držel karbec aby se nepokroutilo víko
09:00:52
13.07.2010
13.07.2010
Karel.
-> tunerlada: určitě, tak tam se ti točí teplej vzduch z motoru, dát ho někam, kde bude sát při jízdě chladnější vzduch, ale chtělo by to i vyřešit lepší odvětrávání motoru
08:40:31
13.07.2010
13.07.2010
tunerlada
-> Karel.: myslíš zkusit udělat jinej filtr místo toho origoš a dát ho co nejvíc k větrání na kapotě?
07:56:13
13.07.2010
13.07.2010
Karel.
-> tunerlada: to dělá každá škodovka, protože nasává i okolní chladší vzduch, jinak vyřešit filtr prostě
22:29:49
12.07.2010
12.07.2010
tunerlada
-> onda: diky -> Marcius: mě se to právě zdá že mi to tak jede líp ale prostě stejně to pořád není ono..musím nějak zkusit zrepásnout ten starej 130 karbík a snad to bude lepší
20:28:21
11.07.2010
11.07.2010
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: tak to já moc nepozoruju, ale je pravda, že když pršelo tak to jelo pěkně.... mám vzduchovej filtr přímo pod průduchem v kapotě.
10:11:28
11.07.2010
11.07.2010
onda
zdarec,moc pěkný to máš
09:55:19
11.07.2010
11.07.2010
tunerlada
-> Marcius: tak ako ono je to tak že máti bude mít nové auto asi takže já bych si vzal tu její feldu,zabil bych tím problém se stávajícím spotřebákem,já hlavně jen zvažuju zda dělat rapida znova na jiné kastli ptz by to zas stálo majlant a hrozně by se to vleklo díky financím nevím no uvidím ještě jak se to vyvrbí..jinak taky máš pocit že ti to jede líp večr kdy není takový horko?sem včera byl jezdit odpoledne při 30 stupních a pak večer kdy bylo kolem 22 a zdálo se mi že to jede líp