skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zdravím zdejší tlupu,jmenuju se Laďa.Chci vám představit svého Rapida na kterém pracuji již přes 3 roky od svých 16 let.Auto jsem tehdy pořídíl ve Strachotíně za 3000 kč a tím ho zachránil před šrotištěm kam mělo putovat.
Škoda Rapid 130
r.v.1985 Kvasiny
Karoserie
Komplet vyvařená,zesílené džáky stabilizátoru,lehce zamračená kapota,zahlazené blinkry na bocích,šachovnice v podbězích,Playboy králík na střeše po vzoru Generála Lee :))
Nápravy
Výměna svislych čepů,spojovacích materiálů a některých silentbloků,podélných ramen a následné vyztužení zadní nápravy,natřené alkytonempřední pružiny Tuner2,zadní kyvkové,všude nové tlumiče přední origo Vaz,zadní trw,podvázaná zadní náprava
Brzdy
Nové přední kotouče,destičky,vzadu nové prasátka,pakny,hadice,tru bky,kostky
Kola
Arc 5,5 r13
Pneu Semperit 185/60 r13
Barva
Bývala červená teď růžové
Interiér
Šedý origo koberec,Palubka klasika,chrom budíky gls z modrým podsvícením z diod a tachometrem v MPH,řadící páka z P405,některé detaily na bílo,odpojovač baterie pod sedadlem řidiče,hodiny pod palubni deskou,modrý neon (60cm) na zadním platě.Místo zadních sedadel stěna z dřevotřísky potáhlá zátěžákem s výklopným středem,Sportovní volant neznámého výrobce,přídavné budíky:voltmetr,tlak oleje,siréna s 3 zvuky,megafon,střední hasicí přístroj neupron pod nohy spolujezdce,stickers bomb na plechových a plastových částech
Audio příslušenství a jiné vychytávky
Dva oválné 3pásmové reproduktory jvc 2*350W,přední dvoupásmové Pioneer 60W,centrální zamykání s alarmem do budoucna uvažuji o úplném zrušení všeho audia v rámci snižování váhy
Motor
Původně 5-ti kanál 130,potom Favorit 135,uspůsobený pro zástavbu do rapidu,motor je komplet přetěsněn,snížená hlava o 0,8mm,vyleštěné ventily,kanály,zrepáslá ac pumpa a vodní z origo dílů,Elektronické zapalovaní,časem proběhne zřejmě zakoupení jiné vačky.Motor je vyčištěn zevnitř a zvenku,nalakován do stříbrné barvy,leštěné sání a víko ventilů,vyleštěný alternátor.
NYNÍ:
základ felicie mpi 50kw po kompletní go
hlava mpi, leštěný kanály slícovaný se sacím,snížená,
vačka 280,stočenej setrvák a komplet vyváženej spodek,spojka Sachs,palivové čerpadlo Pieterburg,převařený sání, karburátor 136 přetryskovanej, převařená příčka ala L/a…vše Bohouš Krejčí,leštěný alternátor a víko ventulů,malované plechy pod motorem (Hello Kitty a Medvídek škoda),palivové čerpadlo Pierburg zapojené na relé Bosch
Nějaké ty nové videa :
1:
2:
3: http://www.youtube.com/wa tch?v=9u5LjuKixtQ&feat ure=player_embedded
4. Slalom Luleč .. video č. 17 :plus.google.com/photos/.. ./5799666265493781746
17.4.2012 Tak první srazík na Slovensku v Senici dopadl i přez problémy pul hodiny před odjezdem výborně,krásně jsme si zařádily nejen autem a dovezly jsme první pohár za zručnost (díky přítelkyni které letí velká pusa ! ) A nyní se opět konečně ladí motor aby to jelo ještě lépe :)
23.6.2012 Druhý srazík tentokráte v Blansku Češkovicích a z novým motorem (favorit 135 seskládaný ze všeho co sem doma našel.. tj. blok,klika, atd..) opět poskládaným 4 dny před srazem (tudíž na sraze testovaným dopadl na výbornou! Sraz se celkově vyvedl ikdyž sme tentokrát nedovezly žádný pohár ale to vůbec nevadí! Celkově dle tabulek 10. místo ve sprintu na 400m do kopce , 7 místo v AOS denní což me velice potěšilo ! Více o srazu se dočtete ve forum jelikož se to nedá popsat slovy jak moc to byl vydařený sraz ! :-) děkuji ještě jednou všem zůčastněným a hlavně přítelkyni:-) Teď už jen rapida čeká opět uložení ke stání a tento týden frčíme sbírat inspiraci na další projekt k našim západním sousedům za oceán :))
9.9.2012 A nakonec třetí srazík tentokrát v Pasohlávkách u Mikulova. Sraz dopadl velice dobře ikdyž domů jedeme boužel opět bez poháru.. auto fungovalo na jedničku,motor šlapal tak švýcary a nezlobil. Užili jsme si srandy na Aos a taky na slalomu a při blbnutí v mezičase aos :) večer po cestě domů sme pěkně topili,přes den chladili.Zkrátka až na pískající brzdy (po minulém sraze kdy se mi je podařilo značně přehrář mojí vinnou) auto funguje skvěle.Horší baterii nepočítám.. Pomalu se blíží konec sezony, no ani nevím kolik sem zas najezdil ale moc to nebude ale tento rok bez jediného problému nebo i náznaku a to jsem auto zatěžoval vždy jak to šlo abych si to užil ! Takže suma sumárum pár popojížděk ještě bude, možno jeden mini sraz ale zatím jedeme krásně :) jakoby to auto už vědělo že do roka půjde pryč a snaží se mě přesvědčit že je čímdál lepší a nechce :)
... bylo nebylo a taky to zkončilo...
dne 13.12.2012 byla kastle odvezena na sešrotování a většina dílů je rozprodána nebo je rozprodávám ještě co mi zbylo.. S tímto autem jsem zažil hlavně ze začátku zatím svoje nejlepší roky života,v době jeho pořízení,musím když se dívám zpět uznat, že jsem byl opravdu šťastný.. Byly to nejen s rapidem první dojmy a poznávání všeho možného a strašně rád bych si tuhle dobu zopakoval.. Boužel je to pryč.Z rapidem sem začal jako náctiletý čerstvý šestnáctník a zkončil jako skoro dva a dvacátník.Naučil jsem se na něm strašně moc věcí a technik mě neznámých a poznal jsem díky němu spoustu skvělých lidí, zvláště tady na virtu a poté na srazech.Taky mi umocnil ještě více moji zálibu v autech a nasměroval mě na správný směr úprav takže jsem víceméně přešel na vyzrálejší úpravy než jsou spoilery a mega křídla. Boužel jak jsem auto dělal a učil se, nebylo to ono a tak jsem rozhodl,že dávat auto do stavu aby se mi líbilo a bylo 100%by bylo dražší a pracnější než bych sám i stihl časově a finančně tak šel pryč.. o kastli seriozní zájem moc nebyl což mě mrzí protože až na pár much to byla pěkná zdravá kastle s novým rozvodem brzd.. ale co už. Mrzí mě to ale mám hodně pěkných a usměvných vzpomínek které budu snad jednou vykládat svému synovi..Po rapidu mi zbylo krom dílů a vzpomínek spousty fotek a videí které chci uchovat nejen na CD a prostřednictvím Youtube ale také po novém roce bych rád nechal udělat fotoknihu jako památku na moje krásné začátky které budu míst v paměti nadosmrti , a doufám že i vy a moje okolí si bude pamatovat tu růžovou škodovku o které se občas ještě mluví :) Goodbay Baby!
10.7.2016 téměř po 4 letech bez Rapida a 10 let po koupi prvního se začíná psát nový příběh.. byl zakoupen z nostalgie nový Rapid ! uvidíme co z něj bude.. nějaká plechovka s určitou barvou mi ještě ve sklepě zbyla :)
Škoda Rapid 130
r.v.1985 Kvasiny
Karoserie
Komplet vyvařená,zesílené džáky stabilizátoru,lehce zamračená kapota,zahlazené blinkry na bocích,šachovnice v podbězích,Playboy králík na střeše po vzoru Generála Lee :))
Nápravy
Výměna svislych čepů,spojovacích materiálů a některých silentbloků,podélných ramen a následné vyztužení zadní nápravy,natřené alkytonempřední pružiny Tuner2,zadní kyvkové,všude nové tlumiče přední origo Vaz,zadní trw,podvázaná zadní náprava
Brzdy
Nové přední kotouče,destičky,vzadu nové prasátka,pakny,hadice,tru bky,kostky
Kola
Arc 5,5 r13
Pneu Semperit 185/60 r13
Barva
Bývala červená teď růžové
Interiér
Šedý origo koberec,Palubka klasika,chrom budíky gls z modrým podsvícením z diod a tachometrem v MPH,řadící páka z P405,některé detaily na bílo,odpojovač baterie pod sedadlem řidiče,hodiny pod palubni deskou,modrý neon (60cm) na zadním platě.Místo zadních sedadel stěna z dřevotřísky potáhlá zátěžákem s výklopným středem,Sportovní volant neznámého výrobce,přídavné budíky:voltmetr,tlak oleje,siréna s 3 zvuky,megafon,střední hasicí přístroj neupron pod nohy spolujezdce,stickers bomb na plechových a plastových částech
Audio příslušenství a jiné vychytávky
Dva oválné 3pásmové reproduktory jvc 2*350W,přední dvoupásmové Pioneer 60W,centrální zamykání s alarmem do budoucna uvažuji o úplném zrušení všeho audia v rámci snižování váhy
Motor
Původně 5-ti kanál 130,potom Favorit 135,uspůsobený pro zástavbu do rapidu,motor je komplet přetěsněn,snížená hlava o 0,8mm,vyleštěné ventily,kanály,zrepáslá ac pumpa a vodní z origo dílů,Elektronické zapalovaní,časem proběhne zřejmě zakoupení jiné vačky.Motor je vyčištěn zevnitř a zvenku,nalakován do stříbrné barvy,leštěné sání a víko ventilů,vyleštěný alternátor.
NYNÍ:
základ felicie mpi 50kw po kompletní go
hlava mpi, leštěný kanály slícovaný se sacím,snížená,
vačka 280,stočenej setrvák a komplet vyváženej spodek,spojka Sachs,palivové čerpadlo Pieterburg,převařený sání, karburátor 136 přetryskovanej, převařená příčka ala L/a…vše Bohouš Krejčí,leštěný alternátor a víko ventulů,malované plechy pod motorem (Hello Kitty a Medvídek škoda),palivové čerpadlo Pierburg zapojené na relé Bosch
Nějaké ty nové videa :
1:
2:
3: http://www.youtube.com/wa tch?v=9u5LjuKixtQ&feat ure=player_embedded
4. Slalom Luleč .. video č. 17 :plus.google.com/photos/.. ./5799666265493781746
17.4.2012 Tak první srazík na Slovensku v Senici dopadl i přez problémy pul hodiny před odjezdem výborně,krásně jsme si zařádily nejen autem a dovezly jsme první pohár za zručnost (díky přítelkyni které letí velká pusa ! ) A nyní se opět konečně ladí motor aby to jelo ještě lépe :)
23.6.2012 Druhý srazík tentokráte v Blansku Češkovicích a z novým motorem (favorit 135 seskládaný ze všeho co sem doma našel.. tj. blok,klika, atd..) opět poskládaným 4 dny před srazem (tudíž na sraze testovaným dopadl na výbornou! Sraz se celkově vyvedl ikdyž sme tentokrát nedovezly žádný pohár ale to vůbec nevadí! Celkově dle tabulek 10. místo ve sprintu na 400m do kopce , 7 místo v AOS denní což me velice potěšilo ! Více o srazu se dočtete ve forum jelikož se to nedá popsat slovy jak moc to byl vydařený sraz ! :-) děkuji ještě jednou všem zůčastněným a hlavně přítelkyni:-) Teď už jen rapida čeká opět uložení ke stání a tento týden frčíme sbírat inspiraci na další projekt k našim západním sousedům za oceán :))
9.9.2012 A nakonec třetí srazík tentokrát v Pasohlávkách u Mikulova. Sraz dopadl velice dobře ikdyž domů jedeme boužel opět bez poháru.. auto fungovalo na jedničku,motor šlapal tak švýcary a nezlobil. Užili jsme si srandy na Aos a taky na slalomu a při blbnutí v mezičase aos :) večer po cestě domů sme pěkně topili,přes den chladili.Zkrátka až na pískající brzdy (po minulém sraze kdy se mi je podařilo značně přehrář mojí vinnou) auto funguje skvěle.Horší baterii nepočítám.. Pomalu se blíží konec sezony, no ani nevím kolik sem zas najezdil ale moc to nebude ale tento rok bez jediného problému nebo i náznaku a to jsem auto zatěžoval vždy jak to šlo abych si to užil ! Takže suma sumárum pár popojížděk ještě bude, možno jeden mini sraz ale zatím jedeme krásně :) jakoby to auto už vědělo že do roka půjde pryč a snaží se mě přesvědčit že je čímdál lepší a nechce :)
... bylo nebylo a taky to zkončilo...
dne 13.12.2012 byla kastle odvezena na sešrotování a většina dílů je rozprodána nebo je rozprodávám ještě co mi zbylo.. S tímto autem jsem zažil hlavně ze začátku zatím svoje nejlepší roky života,v době jeho pořízení,musím když se dívám zpět uznat, že jsem byl opravdu šťastný.. Byly to nejen s rapidem první dojmy a poznávání všeho možného a strašně rád bych si tuhle dobu zopakoval.. Boužel je to pryč.Z rapidem sem začal jako náctiletý čerstvý šestnáctník a zkončil jako skoro dva a dvacátník.Naučil jsem se na něm strašně moc věcí a technik mě neznámých a poznal jsem díky němu spoustu skvělých lidí, zvláště tady na virtu a poté na srazech.Taky mi umocnil ještě více moji zálibu v autech a nasměroval mě na správný směr úprav takže jsem víceméně přešel na vyzrálejší úpravy než jsou spoilery a mega křídla. Boužel jak jsem auto dělal a učil se, nebylo to ono a tak jsem rozhodl,že dávat auto do stavu aby se mi líbilo a bylo 100%by bylo dražší a pracnější než bych sám i stihl časově a finančně tak šel pryč.. o kastli seriozní zájem moc nebyl což mě mrzí protože až na pár much to byla pěkná zdravá kastle s novým rozvodem brzd.. ale co už. Mrzí mě to ale mám hodně pěkných a usměvných vzpomínek které budu snad jednou vykládat svému synovi..Po rapidu mi zbylo krom dílů a vzpomínek spousty fotek a videí které chci uchovat nejen na CD a prostřednictvím Youtube ale také po novém roce bych rád nechal udělat fotoknihu jako památku na moje krásné začátky které budu míst v paměti nadosmrti , a doufám že i vy a moje okolí si bude pamatovat tu růžovou škodovku o které se občas ještě mluví :) Goodbay Baby!
10.7.2016 téměř po 4 letech bez Rapida a 10 let po koupi prvního se začíná psát nový příběh.. byl zakoupen z nostalgie nový Rapid ! uvidíme co z něj bude.. nějaká plechovka s určitou barvou mi ještě ve sklepě zbyla :)
tunerlada/ "Pink" Rapid - komentáře:
07:51:51
11.07.2010
11.07.2010
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: jinak k tomu edit 2 : výš že sem měl podobný rozvahy ? tak trochu taky toužím po felicii po faceliftu, ale po mých delších rozvahách jsem si řekl, že bych stejně z toho dělal turbínu nebo něco aby to pořádně jelo a to už by se mi víc vyplatilo koupit nějakou TDi fábku nebo bawo . takže moje touhy v takové auto se rychle rozplynuly... nicméně až dodělám rapida, budu potřebovat spotřebák.
07:47:48
11.07.2010
11.07.2010
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: hej to nevim kolik mi to jede na 4ku, já moc nesleduju budíky... akorát teploměr. v obci to po zvuku poznám, ale kouknu občas na 50ku, nicméně jak s ním pojedu tak to zkusím shlídnout.
23:36:42
09.07.2010
09.07.2010
tunerlada
-> Marcius: co na děláš,mě to taky sere a proto stím nechci moc nikde to nechávat a proto mladou aspoň odemně vozim rapidem dom abych se projel někam jina kstím dá se říct nejdezdim ale zase je pravda že když stím jedu tak stím jedu jak prase narozdíl od spotřebáka už se mi podařilo na konfigurovat celkem ucházející karbec z domácího šrotu tak už to jezdí daleko líp než předím,kolik ti to jede na 4ku při 3t ot ?
08:16:32
08.07.2010
08.07.2010
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: hmm to nezní moc dobře u nás tady rozbili okno dlažební kostkou a vyvracej zrcátka... nejhorší je, že ford nemá zklapávací zrcátka, takže ho museli mírně vylomit "" čuráááci jedni zamrdaní !!"" Někdy mě dost sere, že musím mít rapida ve stodole a nemůžu se projet, ale na druhou stranu, když to tak slyším, tak mít to u baráku tak končím na dobro
23:50:31
07.07.2010
07.07.2010
tunerlada
-> Marcius: přemýšlím o růžové,šedé nebo takové hnědé pískové ale nevím ještě..každopádně jestli to vyjde tak stím autem už budu moct jezdit jen na srazy páč teď sem se vrátil z takovýho malýho setkání kdy sme seděli v parku na kofole a vrátil sem se k autu a pozohýbaný zrdcátka všemi směry.. už zas
19:24:14
06.07.2010
06.07.2010
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: jo jo, aneb těžký život tunera klasika,... kdysis jsem si myslel, že to není potřeba, ale čím víc na tom dělám, tím víc zjišťuju, že ten lak je základ, (pokud se chci vypravit na mimoň, relax, tuning v HK apod. srazy) abych se za to nemusel stydět no
jinak barvičku budeš plánovat tuto ? nebo se vrátíš k červené ?
jinak barvičku budeš plánovat tuto ? nebo se vrátíš k červené ?
16:50:21
06.07.2010
06.07.2010
tunerlada
-> Marcius: ono tak nějak to boužel dopado a jestli chci mít pěkné auto i na venek tak je to nutnost
13:01:10
05.07.2010
05.07.2010
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: to cos dopsal v popisu je rozumný čin
22:05:07
30.06.2010
30.06.2010
tunerlada
-> J3STER: já to naštěstí v polních podmínkách zvlád...sice až skoro po 2 hodinách ale jo
20:18:24
30.06.2010
30.06.2010
J3STER
-> tunerlada: Tak to se mi na Rapidu stalo taky. Vyměnit to gumové koleno byl porod.
10:44:20
29.06.2010
29.06.2010
tunerlada
-> Marcius: tak já sem se zamyslel a řek si když už se nad tým ztrávil tolik času tak si pořádnej lak zasloužím ať pak už můžu jen pilovat mechanické věci -> Ultim: aspoň sem měl vlastní diagnostiku závad -> MOLSO: tak nějak by se to dalo nazvat
22:32:36
28.06.2010
28.06.2010
MOLSO
-> tunerlada: tak ako ružova eko- katastrofa ??
22:30:58
28.06.2010
28.06.2010
Ultim
Lado nezlob se,ale musim to tadi sem:
skoda-virt.cz/cz/.../1337 74-ac-dc-pink
Jak by k tomu ti lidi dosli?
skoda-virt.cz/cz/.../1337 74-ac-dc-pink
Jak by k tomu ti lidi dosli?
21:35:06
28.06.2010
28.06.2010
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: jo to chapu, taky to mam na poradi ale spis jsem to nejdriv nejak provizorne opravil a zatim staci... u me to ma taky mouchy, ale nic neni dokonaly, takze srat na to
21:22:53
28.06.2010
28.06.2010
tunerlada
-> darklord: jj hned tam na ty otočce jak se pak jelo myslím ktý bouračce ajk sme se tam potkali -> itchy: od srazu na to myslím a pokud se podaří zpravit dvůr do zimy tak auto zase rozeberu a půjde na lak na kolech nemám žádné podložky ty kola tak sou vyosené to malinko je ale to je tím že sem stym nebyl na geometrii ještě a měnil sem půl nápravy-> Marcius: zkusim to ale až po srazech né vážně to nemá cenu je to dost poteklý a příprava pod lak se nepovedla bude novej lak,vytahám i okna a šecko ať je to pořádně a můžu ladit detaily
14:57:18
28.06.2010
28.06.2010
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: a co ho zkusit rozleštit nějakýma brusnýma pastama na lak ?
14:10:07
28.06.2010
28.06.2010
itchy
-> tunerlada: jj chalan z dialky ok aj ta farba je zaujimacia, ale zblizka to je hrozna bieda ten lak, na to ako sa trapis s kolama a lestenim, je to skoda, lebo cez tu prisernu kvalitu laku to naozaj nevynikne, inak nehadzu ti zadne kolesa? Lebo ta podlozka vyzerala oproti naboju vyosena minimalne o 5mm, ale mozno to bolo len zdanie a ten limcek potiahnut lesteny az k paprskom a kola budu cucu
14:08:39
28.06.2010
28.06.2010
darklord
-> tunerlada: ale sak to si hadam urobil nie? na to staci hmatnut a je v pohode... ja mam zaskenute lanko, takze jazdim bez neho uplne... v lete sa to da, ak budem jazdit este tuto zimu tak to musim opravit
14:06:28
28.06.2010
28.06.2010
tunerlada
-> darklord: a to ještě vlastně nesmíme zapomenout jak se mi sekl v noci ten sytič že
14:05:52
28.06.2010
28.06.2010
tunerlada
-> Tomáššš: ke konci noční aos za předposledním razítkem mi začla týct benzinová hadice os hrdla do nádrže ta velká potvora ráno sme v Blansku z Ondrou (zelené eMko z těma dvouma přídavnejma co stál vedle mě) lítali a sháněli a v jedné zapadlé mototechně měli.byl to porod sme do 4 do rána v pátek pumpovali benzín a nalévali ho do všeho co bylo po ruce nejhorší bylo to ranní probuzení kdy sem byl celej špinavej a rozlámanej a všude kolem sem slyšel jen co je to za skvrna pod tím rapidem -> Marcius: -> Placko: kujii jen přemýšlím že auto po zářijovém srazu kdy snad už bude odladěné a zajeté rozdělám a buďto jiná kastle jebo tahle a půjde se na opravdový lak tehle je pěknej zdálky ale jinak nee