skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zdravím zdejší tlupu,jmenuju se Laďa.Chci vám představit svého Rapida na kterém pracuji již přes 3 roky od svých 16 let.Auto jsem tehdy pořídíl ve Strachotíně za 3000 kč a tím ho zachránil před šrotištěm kam mělo putovat.
Škoda Rapid 130
r.v.1985 Kvasiny
Karoserie
Komplet vyvařená,zesílené džáky stabilizátoru,lehce zamračená kapota,zahlazené blinkry na bocích,šachovnice v podbězích,Playboy králík na střeše po vzoru Generála Lee :))
Nápravy
Výměna svislych čepů,spojovacích materiálů a některých silentbloků,podélných ramen a následné vyztužení zadní nápravy,natřené alkytonempřední pružiny Tuner2,zadní kyvkové,všude nové tlumiče přední origo Vaz,zadní trw,podvázaná zadní náprava
Brzdy
Nové přední kotouče,destičky,vzadu nové prasátka,pakny,hadice,tru bky,kostky
Kola
Arc 5,5 r13
Pneu Semperit 185/60 r13
Barva
Bývala červená teď růžové
Interiér
Šedý origo koberec,Palubka klasika,chrom budíky gls z modrým podsvícením z diod a tachometrem v MPH,řadící páka z P405,některé detaily na bílo,odpojovač baterie pod sedadlem řidiče,hodiny pod palubni deskou,modrý neon (60cm) na zadním platě.Místo zadních sedadel stěna z dřevotřísky potáhlá zátěžákem s výklopným středem,Sportovní volant neznámého výrobce,přídavné budíky:voltmetr,tlak oleje,siréna s 3 zvuky,megafon,střední hasicí přístroj neupron pod nohy spolujezdce,stickers bomb na plechových a plastových částech
Audio příslušenství a jiné vychytávky
Dva oválné 3pásmové reproduktory jvc 2*350W,přední dvoupásmové Pioneer 60W,centrální zamykání s alarmem do budoucna uvažuji o úplném zrušení všeho audia v rámci snižování váhy
Motor
Původně 5-ti kanál 130,potom Favorit 135,uspůsobený pro zástavbu do rapidu,motor je komplet přetěsněn,snížená hlava o 0,8mm,vyleštěné ventily,kanály,zrepáslá ac pumpa a vodní z origo dílů,Elektronické zapalovaní,časem proběhne zřejmě zakoupení jiné vačky.Motor je vyčištěn zevnitř a zvenku,nalakován do stříbrné barvy,leštěné sání a víko ventilů,vyleštěný alternátor.
NYNÍ:
základ felicie mpi 50kw po kompletní go
hlava mpi, leštěný kanály slícovaný se sacím,snížená,
vačka 280,stočenej setrvák a komplet vyváženej spodek,spojka Sachs,palivové čerpadlo Pieterburg,převařený sání, karburátor 136 přetryskovanej, převařená příčka ala L/a…vše Bohouš Krejčí,leštěný alternátor a víko ventulů,malované plechy pod motorem (Hello Kitty a Medvídek škoda),palivové čerpadlo Pierburg zapojené na relé Bosch
Nějaké ty nové videa :
1:
2:
3: http://www.youtube.com/wa tch?v=9u5LjuKixtQ&feat ure=player_embedded
4. Slalom Luleč .. video č. 17 :plus.google.com/photos/.. ./5799666265493781746
17.4.2012 Tak první srazík na Slovensku v Senici dopadl i přez problémy pul hodiny před odjezdem výborně,krásně jsme si zařádily nejen autem a dovezly jsme první pohár za zručnost (díky přítelkyni které letí velká pusa ! ) A nyní se opět konečně ladí motor aby to jelo ještě lépe :)
23.6.2012 Druhý srazík tentokráte v Blansku Češkovicích a z novým motorem (favorit 135 seskládaný ze všeho co sem doma našel.. tj. blok,klika, atd..) opět poskládaným 4 dny před srazem (tudíž na sraze testovaným dopadl na výbornou! Sraz se celkově vyvedl ikdyž sme tentokrát nedovezly žádný pohár ale to vůbec nevadí! Celkově dle tabulek 10. místo ve sprintu na 400m do kopce , 7 místo v AOS denní což me velice potěšilo ! Více o srazu se dočtete ve forum jelikož se to nedá popsat slovy jak moc to byl vydařený sraz ! :-) děkuji ještě jednou všem zůčastněným a hlavně přítelkyni:-) Teď už jen rapida čeká opět uložení ke stání a tento týden frčíme sbírat inspiraci na další projekt k našim západním sousedům za oceán :))
9.9.2012 A nakonec třetí srazík tentokrát v Pasohlávkách u Mikulova. Sraz dopadl velice dobře ikdyž domů jedeme boužel opět bez poháru.. auto fungovalo na jedničku,motor šlapal tak švýcary a nezlobil. Užili jsme si srandy na Aos a taky na slalomu a při blbnutí v mezičase aos :) večer po cestě domů sme pěkně topili,přes den chladili.Zkrátka až na pískající brzdy (po minulém sraze kdy se mi je podařilo značně přehrář mojí vinnou) auto funguje skvěle.Horší baterii nepočítám.. Pomalu se blíží konec sezony, no ani nevím kolik sem zas najezdil ale moc to nebude ale tento rok bez jediného problému nebo i náznaku a to jsem auto zatěžoval vždy jak to šlo abych si to užil ! Takže suma sumárum pár popojížděk ještě bude, možno jeden mini sraz ale zatím jedeme krásně :) jakoby to auto už vědělo že do roka půjde pryč a snaží se mě přesvědčit že je čímdál lepší a nechce :)
... bylo nebylo a taky to zkončilo...
dne 13.12.2012 byla kastle odvezena na sešrotování a většina dílů je rozprodána nebo je rozprodávám ještě co mi zbylo.. S tímto autem jsem zažil hlavně ze začátku zatím svoje nejlepší roky života,v době jeho pořízení,musím když se dívám zpět uznat, že jsem byl opravdu šťastný.. Byly to nejen s rapidem první dojmy a poznávání všeho možného a strašně rád bych si tuhle dobu zopakoval.. Boužel je to pryč.Z rapidem sem začal jako náctiletý čerstvý šestnáctník a zkončil jako skoro dva a dvacátník.Naučil jsem se na něm strašně moc věcí a technik mě neznámých a poznal jsem díky němu spoustu skvělých lidí, zvláště tady na virtu a poté na srazech.Taky mi umocnil ještě více moji zálibu v autech a nasměroval mě na správný směr úprav takže jsem víceméně přešel na vyzrálejší úpravy než jsou spoilery a mega křídla. Boužel jak jsem auto dělal a učil se, nebylo to ono a tak jsem rozhodl,že dávat auto do stavu aby se mi líbilo a bylo 100%by bylo dražší a pracnější než bych sám i stihl časově a finančně tak šel pryč.. o kastli seriozní zájem moc nebyl což mě mrzí protože až na pár much to byla pěkná zdravá kastle s novým rozvodem brzd.. ale co už. Mrzí mě to ale mám hodně pěkných a usměvných vzpomínek které budu snad jednou vykládat svému synovi..Po rapidu mi zbylo krom dílů a vzpomínek spousty fotek a videí které chci uchovat nejen na CD a prostřednictvím Youtube ale také po novém roce bych rád nechal udělat fotoknihu jako památku na moje krásné začátky které budu míst v paměti nadosmrti , a doufám že i vy a moje okolí si bude pamatovat tu růžovou škodovku o které se občas ještě mluví :) Goodbay Baby!
10.7.2016 téměř po 4 letech bez Rapida a 10 let po koupi prvního se začíná psát nový příběh.. byl zakoupen z nostalgie nový Rapid ! uvidíme co z něj bude.. nějaká plechovka s určitou barvou mi ještě ve sklepě zbyla :)
Škoda Rapid 130
r.v.1985 Kvasiny
Karoserie
Komplet vyvařená,zesílené džáky stabilizátoru,lehce zamračená kapota,zahlazené blinkry na bocích,šachovnice v podbězích,Playboy králík na střeše po vzoru Generála Lee :))
Nápravy
Výměna svislych čepů,spojovacích materiálů a některých silentbloků,podélných ramen a následné vyztužení zadní nápravy,natřené alkytonempřední pružiny Tuner2,zadní kyvkové,všude nové tlumiče přední origo Vaz,zadní trw,podvázaná zadní náprava
Brzdy
Nové přední kotouče,destičky,vzadu nové prasátka,pakny,hadice,tru bky,kostky
Kola
Arc 5,5 r13
Pneu Semperit 185/60 r13
Barva
Bývala červená teď růžové
Interiér
Šedý origo koberec,Palubka klasika,chrom budíky gls z modrým podsvícením z diod a tachometrem v MPH,řadící páka z P405,některé detaily na bílo,odpojovač baterie pod sedadlem řidiče,hodiny pod palubni deskou,modrý neon (60cm) na zadním platě.Místo zadních sedadel stěna z dřevotřísky potáhlá zátěžákem s výklopným středem,Sportovní volant neznámého výrobce,přídavné budíky:voltmetr,tlak oleje,siréna s 3 zvuky,megafon,střední hasicí přístroj neupron pod nohy spolujezdce,stickers bomb na plechových a plastových částech
Audio příslušenství a jiné vychytávky
Dva oválné 3pásmové reproduktory jvc 2*350W,přední dvoupásmové Pioneer 60W,centrální zamykání s alarmem do budoucna uvažuji o úplném zrušení všeho audia v rámci snižování váhy
Motor
Původně 5-ti kanál 130,potom Favorit 135,uspůsobený pro zástavbu do rapidu,motor je komplet přetěsněn,snížená hlava o 0,8mm,vyleštěné ventily,kanály,zrepáslá ac pumpa a vodní z origo dílů,Elektronické zapalovaní,časem proběhne zřejmě zakoupení jiné vačky.Motor je vyčištěn zevnitř a zvenku,nalakován do stříbrné barvy,leštěné sání a víko ventilů,vyleštěný alternátor.
NYNÍ:
základ felicie mpi 50kw po kompletní go
hlava mpi, leštěný kanály slícovaný se sacím,snížená,
vačka 280,stočenej setrvák a komplet vyváženej spodek,spojka Sachs,palivové čerpadlo Pieterburg,převařený sání, karburátor 136 přetryskovanej, převařená příčka ala L/a…vše Bohouš Krejčí,leštěný alternátor a víko ventulů,malované plechy pod motorem (Hello Kitty a Medvídek škoda),palivové čerpadlo Pierburg zapojené na relé Bosch
Nějaké ty nové videa :
1:
2:
3: http://www.youtube.com/wa tch?v=9u5LjuKixtQ&feat ure=player_embedded
4. Slalom Luleč .. video č. 17 :plus.google.com/photos/.. ./5799666265493781746
17.4.2012 Tak první srazík na Slovensku v Senici dopadl i přez problémy pul hodiny před odjezdem výborně,krásně jsme si zařádily nejen autem a dovezly jsme první pohár za zručnost (díky přítelkyni které letí velká pusa ! ) A nyní se opět konečně ladí motor aby to jelo ještě lépe :)
23.6.2012 Druhý srazík tentokráte v Blansku Češkovicích a z novým motorem (favorit 135 seskládaný ze všeho co sem doma našel.. tj. blok,klika, atd..) opět poskládaným 4 dny před srazem (tudíž na sraze testovaným dopadl na výbornou! Sraz se celkově vyvedl ikdyž sme tentokrát nedovezly žádný pohár ale to vůbec nevadí! Celkově dle tabulek 10. místo ve sprintu na 400m do kopce , 7 místo v AOS denní což me velice potěšilo ! Více o srazu se dočtete ve forum jelikož se to nedá popsat slovy jak moc to byl vydařený sraz ! :-) děkuji ještě jednou všem zůčastněným a hlavně přítelkyni:-) Teď už jen rapida čeká opět uložení ke stání a tento týden frčíme sbírat inspiraci na další projekt k našim západním sousedům za oceán :))
9.9.2012 A nakonec třetí srazík tentokrát v Pasohlávkách u Mikulova. Sraz dopadl velice dobře ikdyž domů jedeme boužel opět bez poháru.. auto fungovalo na jedničku,motor šlapal tak švýcary a nezlobil. Užili jsme si srandy na Aos a taky na slalomu a při blbnutí v mezičase aos :) večer po cestě domů sme pěkně topili,přes den chladili.Zkrátka až na pískající brzdy (po minulém sraze kdy se mi je podařilo značně přehrář mojí vinnou) auto funguje skvěle.Horší baterii nepočítám.. Pomalu se blíží konec sezony, no ani nevím kolik sem zas najezdil ale moc to nebude ale tento rok bez jediného problému nebo i náznaku a to jsem auto zatěžoval vždy jak to šlo abych si to užil ! Takže suma sumárum pár popojížděk ještě bude, možno jeden mini sraz ale zatím jedeme krásně :) jakoby to auto už vědělo že do roka půjde pryč a snaží se mě přesvědčit že je čímdál lepší a nechce :)
... bylo nebylo a taky to zkončilo...
dne 13.12.2012 byla kastle odvezena na sešrotování a většina dílů je rozprodána nebo je rozprodávám ještě co mi zbylo.. S tímto autem jsem zažil hlavně ze začátku zatím svoje nejlepší roky života,v době jeho pořízení,musím když se dívám zpět uznat, že jsem byl opravdu šťastný.. Byly to nejen s rapidem první dojmy a poznávání všeho možného a strašně rád bych si tuhle dobu zopakoval.. Boužel je to pryč.Z rapidem sem začal jako náctiletý čerstvý šestnáctník a zkončil jako skoro dva a dvacátník.Naučil jsem se na něm strašně moc věcí a technik mě neznámých a poznal jsem díky němu spoustu skvělých lidí, zvláště tady na virtu a poté na srazech.Taky mi umocnil ještě více moji zálibu v autech a nasměroval mě na správný směr úprav takže jsem víceméně přešel na vyzrálejší úpravy než jsou spoilery a mega křídla. Boužel jak jsem auto dělal a učil se, nebylo to ono a tak jsem rozhodl,že dávat auto do stavu aby se mi líbilo a bylo 100%by bylo dražší a pracnější než bych sám i stihl časově a finančně tak šel pryč.. o kastli seriozní zájem moc nebyl což mě mrzí protože až na pár much to byla pěkná zdravá kastle s novým rozvodem brzd.. ale co už. Mrzí mě to ale mám hodně pěkných a usměvných vzpomínek které budu snad jednou vykládat svému synovi..Po rapidu mi zbylo krom dílů a vzpomínek spousty fotek a videí které chci uchovat nejen na CD a prostřednictvím Youtube ale také po novém roce bych rád nechal udělat fotoknihu jako památku na moje krásné začátky které budu míst v paměti nadosmrti , a doufám že i vy a moje okolí si bude pamatovat tu růžovou škodovku o které se občas ještě mluví :) Goodbay Baby!
10.7.2016 téměř po 4 letech bez Rapida a 10 let po koupi prvního se začíná psát nový příběh.. byl zakoupen z nostalgie nový Rapid ! uvidíme co z něj bude.. nějaká plechovka s určitou barvou mi ještě ve sklepě zbyla :)
tunerlada/ "Pink" Rapid - komentáře:
21:36:02
18.11.2009
18.11.2009
tunerlada
-> J3STER: ale mel bych to omezit
16:41:53
18.11.2009
18.11.2009
J3STER
tunerlada 08.11.09 11:36:14 napsal:
→ J3STER: áha já mám ktomu etě krompáč ale ten
i v tomhle případě selhal jelikož po prvním ůderu se mi v hlavě
udělal další kanál
-> tunerlada: Jo krompačem na to tě užije.
→ J3STER: áha já mám ktomu etě krompáč ale ten
i v tomhle případě selhal jelikož po prvním ůderu se mi v hlavě
udělal další kanál
-> tunerlada: Jo krompačem na to tě užije.
21:33:10
17.11.2009
17.11.2009
tunerlada
-> Marcius: jen šmirglem jemnym a jakousi no name leštici pastou ktera podle mě neměla žadnej ůčinek takže jen šmirglem a jel sem to ůmoru -> Ultim: jj stim pocitam,spalovaky mam jen smirglem ztm jelikoz sem nesehla ete ty kotoucky nide je tady nemaj
17:22:26
17.11.2009
17.11.2009
Ultim
-> tunerlada: Az je budes davat zpet,tak je buds muset zabrousit. Je ti to jasne? Jinak pekne vylestene.Hod foto,jak mas zpracovane spalovaky a kanalky.
08:06:25
17.11.2009
17.11.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: cimpa si je lestil? parada
17:37:14
16.11.2009
16.11.2009
tunerlada
-> Marcius: jj tak tka to taky dělám akorát místo té trubky si dám ořech a prodloužení a do toho mlátim jinak neska sem lestil ventily tk nahodim potom fotku
21:39:11
15.11.2009
15.11.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: ja sem neska svaril prasklou paku k vrtacce :-D ventily sem pak uz vyndaval tvoji metodou trubka, matka pod ventil a kladivo dvě rány a vyskočilo první Cčko, další dvě rány a zbytek šel doolu za 5minut sem neměl co dělat, kdežto tou vrtačkou než se dala přemluvit tak pul hoďky a stejně prd z toho.
10:42:20
13.11.2009
13.11.2009
tunerlada
-> Ultim: na z5 to budu řešit až je tam budu dávat to teď není aktuální nicméně něco mě určo napadne -> Marcius: jj posli :) sme tu stojanovou vrtacku radeji nezkousel aby me ta páka nepraskla
06:57:16
13.11.2009
13.11.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Ultim: věřím tomu, že většina klíčů rupne . já sem teďka vyndával ventily svým osvědčeným způsobem, kterej jsem použil už na 130 hlavě. Můžu zkonstatovat, že stojan na vrtačku KAVOZ Karviná má životnost 10 ventilů respektive páka ... rupla mi po druhým ventilu na feldove hlave. je pravda, ze jsem mel paku prodlouzenou trubkou delky cca 3/4m. -> tunerlada: to s tim kladivem me napadlo už před týdnem, ale na téhle hlavě to drží jak přibytý mám fotky, jak jsem to dělal, tak ti je pošlu třeba na mail
17:31:59
12.11.2009
12.11.2009
Ultim
-> tunerlada: Jo to znam taky,ze do toho mlatis a ono to nejak vypadne,ale jak je tam das zpatky co? Nekdo tady kdysi daval foto,ze se da sundat ventil i tak,ze si vemes otevreny klic 13-17,udelas do nej diru a pak ho prisroubujes k hlave do diry misto vahadla. tim jak ho pritahujes,tak ten otevreny konec stlaci pruzinu-misku
13:07:47
12.11.2009
12.11.2009
tunerlada
-> aceboss: ventily sem už včera vyhodil jednoduchou metodou prodloužení,ořech,kladivo
,podložka pk nahodim foto.Ono přípravek jako přípravek tyhle věci sme co si já pamatuju nedělalí nikdy neboť tenhle problém nebyl
19:19:04
11.11.2009
11.11.2009
aceboss
-> tunerlada: Já když na něco nemám přípravek tak si ho bud opatřím nebo to dám někomu kdo ho mám.Nerad dělám něco metodou pokus omyl a stylem nějak to dopadne zvlašt u motoru
Navíc se divíl že když máte servis nemáte takovou banalitu to jste nikdy nevyměnovali ventily které byli špatné?
Já jsem sice pouhý strojař,který se s autem baví,ale i tak jsem si sehnal a i schámím různé pomůcky které mi usnadní práci.
Ale proč něco dělat jednoduše když to de složitě
Navíc se divíl že když máte servis nemáte takovou banalitu to jste nikdy nevyměnovali ventily které byli špatné?
Já jsem sice pouhý strojař,který se s autem baví,ale i tak jsem si sehnal a i schámím různé pomůcky které mi usnadní práci.
Ale proč něco dělat jednoduše když to de složitě
15:28:29
11.11.2009
11.11.2009
tunerlada
-> aceboss: ty voe tak člověk nemůže mít šecko kor na takový věci který se dělaj jednou za 10 let ty na to máš jakej přípravek ? fotos pls -> Marcius: a jak si to sundaval?pžez přípravek nebo nějak jinak?
07:15:23
11.11.2009
11.11.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: taky jsem to tak sundával. sice to občas byl porod, ale šlo to... hlavně vyndat ty Cčový zajišťovací svině... dneska odpoledne mě to čeká podruhé. předtím na 130 hlavě a teď na felde.
21:07:32
10.11.2009
10.11.2009
aceboss
-> tunerlada: Taký mechanik a nemá doma potřebné vybyvení
14:43:38
10.11.2009
10.11.2009
tunerlada
-> Ultim: dik moc zkusim to jak řikaš nějakou starou sloupovou vrtačku myslim máme zaházenou
16:35:39
08.11.2009
08.11.2009
Ultim
-> tunerlada: Na sundavani pruzin se da krom pripravku na to primo urcenych pouzit i sloupova vrtacka. Das pod ni hlavu,pod ventil velkou matku a vrtackou zatlacis na misku. Nebo sepodivaj tady skoda-virt.cz/cz/.../1023
46-nastroje-pripravky?goto
post=1... na obrazku vpravo nahore.
11:36:14
08.11.2009
08.11.2009
tunerlada
-> J3STER: áha já mám ktomu etě krompáč ale ten i v tomhle případě selhal jelikož po prvním ůderu se mi v hlavě udělal další kanál
09:38:00
07.11.2009
07.11.2009
J3STER
-> tunerlada: Já z nářadí mám tak akorát golu šroubovák a hlavně kladivo.
09:03:15
07.11.2009
07.11.2009
tunerlada
-> Marcius: jj pisnu to pohledam v literature kterou o tom doma mam,jinak ja se na to vrhnu asik v patek po ztuzkové tak snad povodí svina jedna -> OndraKrupi-TenČtvrtý: no to se nám to neak množí asi budu muset auto do dalsi evoluce nastrikat neakym reflexnim sprejeëm aby bylo originální -> J3STER: aháá ttj já se v tomhle ubec nevyznam jiank neams neakej pripravek udelanej na fundavani ventilovejch pruzin?nehodil bys pls foto?