skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zdravím zdejší tlupu,jmenuju se Laďa.Chci vám představit svého Rapida na kterém pracuji již přes 3 roky od svých 16 let.Auto jsem tehdy pořídíl ve Strachotíně za 3000 kč a tím ho zachránil před šrotištěm kam mělo putovat.
Škoda Rapid 130
r.v.1985 Kvasiny
Karoserie
Komplet vyvařená,zesílené džáky stabilizátoru,lehce zamračená kapota,zahlazené blinkry na bocích,šachovnice v podbězích,Playboy králík na střeše po vzoru Generála Lee :))
Nápravy
Výměna svislych čepů,spojovacích materiálů a některých silentbloků,podélných ramen a následné vyztužení zadní nápravy,natřené alkytonempřední pružiny Tuner2,zadní kyvkové,všude nové tlumiče přední origo Vaz,zadní trw,podvázaná zadní náprava
Brzdy
Nové přední kotouče,destičky,vzadu nové prasátka,pakny,hadice,tru bky,kostky
Kola
Arc 5,5 r13
Pneu Semperit 185/60 r13
Barva
Bývala červená teď růžové
Interiér
Šedý origo koberec,Palubka klasika,chrom budíky gls z modrým podsvícením z diod a tachometrem v MPH,řadící páka z P405,některé detaily na bílo,odpojovač baterie pod sedadlem řidiče,hodiny pod palubni deskou,modrý neon (60cm) na zadním platě.Místo zadních sedadel stěna z dřevotřísky potáhlá zátěžákem s výklopným středem,Sportovní volant neznámého výrobce,přídavné budíky:voltmetr,tlak oleje,siréna s 3 zvuky,megafon,střední hasicí přístroj neupron pod nohy spolujezdce,stickers bomb na plechových a plastových částech
Audio příslušenství a jiné vychytávky
Dva oválné 3pásmové reproduktory jvc 2*350W,přední dvoupásmové Pioneer 60W,centrální zamykání s alarmem do budoucna uvažuji o úplném zrušení všeho audia v rámci snižování váhy
Motor
Původně 5-ti kanál 130,potom Favorit 135,uspůsobený pro zástavbu do rapidu,motor je komplet přetěsněn,snížená hlava o 0,8mm,vyleštěné ventily,kanály,zrepáslá ac pumpa a vodní z origo dílů,Elektronické zapalovaní,časem proběhne zřejmě zakoupení jiné vačky.Motor je vyčištěn zevnitř a zvenku,nalakován do stříbrné barvy,leštěné sání a víko ventilů,vyleštěný alternátor.
NYNÍ:
základ felicie mpi 50kw po kompletní go
hlava mpi, leštěný kanály slícovaný se sacím,snížená,
vačka 280,stočenej setrvák a komplet vyváženej spodek,spojka Sachs,palivové čerpadlo Pieterburg,převařený sání, karburátor 136 přetryskovanej, převařená příčka ala L/a…vše Bohouš Krejčí,leštěný alternátor a víko ventulů,malované plechy pod motorem (Hello Kitty a Medvídek škoda),palivové čerpadlo Pierburg zapojené na relé Bosch
Nějaké ty nové videa :
1:
2:
3: http://www.youtube.com/wa tch?v=9u5LjuKixtQ&feat ure=player_embedded
4. Slalom Luleč .. video č. 17 :plus.google.com/photos/.. ./5799666265493781746
17.4.2012 Tak první srazík na Slovensku v Senici dopadl i přez problémy pul hodiny před odjezdem výborně,krásně jsme si zařádily nejen autem a dovezly jsme první pohár za zručnost (díky přítelkyni které letí velká pusa ! ) A nyní se opět konečně ladí motor aby to jelo ještě lépe :)
23.6.2012 Druhý srazík tentokráte v Blansku Češkovicích a z novým motorem (favorit 135 seskládaný ze všeho co sem doma našel.. tj. blok,klika, atd..) opět poskládaným 4 dny před srazem (tudíž na sraze testovaným dopadl na výbornou! Sraz se celkově vyvedl ikdyž sme tentokrát nedovezly žádný pohár ale to vůbec nevadí! Celkově dle tabulek 10. místo ve sprintu na 400m do kopce , 7 místo v AOS denní což me velice potěšilo ! Více o srazu se dočtete ve forum jelikož se to nedá popsat slovy jak moc to byl vydařený sraz ! :-) děkuji ještě jednou všem zůčastněným a hlavně přítelkyni:-) Teď už jen rapida čeká opět uložení ke stání a tento týden frčíme sbírat inspiraci na další projekt k našim západním sousedům za oceán :))
9.9.2012 A nakonec třetí srazík tentokrát v Pasohlávkách u Mikulova. Sraz dopadl velice dobře ikdyž domů jedeme boužel opět bez poháru.. auto fungovalo na jedničku,motor šlapal tak švýcary a nezlobil. Užili jsme si srandy na Aos a taky na slalomu a při blbnutí v mezičase aos :) večer po cestě domů sme pěkně topili,přes den chladili.Zkrátka až na pískající brzdy (po minulém sraze kdy se mi je podařilo značně přehrář mojí vinnou) auto funguje skvěle.Horší baterii nepočítám.. Pomalu se blíží konec sezony, no ani nevím kolik sem zas najezdil ale moc to nebude ale tento rok bez jediného problému nebo i náznaku a to jsem auto zatěžoval vždy jak to šlo abych si to užil ! Takže suma sumárum pár popojížděk ještě bude, možno jeden mini sraz ale zatím jedeme krásně :) jakoby to auto už vědělo že do roka půjde pryč a snaží se mě přesvědčit že je čímdál lepší a nechce :)
... bylo nebylo a taky to zkončilo...
dne 13.12.2012 byla kastle odvezena na sešrotování a většina dílů je rozprodána nebo je rozprodávám ještě co mi zbylo.. S tímto autem jsem zažil hlavně ze začátku zatím svoje nejlepší roky života,v době jeho pořízení,musím když se dívám zpět uznat, že jsem byl opravdu šťastný.. Byly to nejen s rapidem první dojmy a poznávání všeho možného a strašně rád bych si tuhle dobu zopakoval.. Boužel je to pryč.Z rapidem sem začal jako náctiletý čerstvý šestnáctník a zkončil jako skoro dva a dvacátník.Naučil jsem se na něm strašně moc věcí a technik mě neznámých a poznal jsem díky němu spoustu skvělých lidí, zvláště tady na virtu a poté na srazech.Taky mi umocnil ještě více moji zálibu v autech a nasměroval mě na správný směr úprav takže jsem víceméně přešel na vyzrálejší úpravy než jsou spoilery a mega křídla. Boužel jak jsem auto dělal a učil se, nebylo to ono a tak jsem rozhodl,že dávat auto do stavu aby se mi líbilo a bylo 100%by bylo dražší a pracnější než bych sám i stihl časově a finančně tak šel pryč.. o kastli seriozní zájem moc nebyl což mě mrzí protože až na pár much to byla pěkná zdravá kastle s novým rozvodem brzd.. ale co už. Mrzí mě to ale mám hodně pěkných a usměvných vzpomínek které budu snad jednou vykládat svému synovi..Po rapidu mi zbylo krom dílů a vzpomínek spousty fotek a videí které chci uchovat nejen na CD a prostřednictvím Youtube ale také po novém roce bych rád nechal udělat fotoknihu jako památku na moje krásné začátky které budu míst v paměti nadosmrti , a doufám že i vy a moje okolí si bude pamatovat tu růžovou škodovku o které se občas ještě mluví :) Goodbay Baby!
10.7.2016 téměř po 4 letech bez Rapida a 10 let po koupi prvního se začíná psát nový příběh.. byl zakoupen z nostalgie nový Rapid ! uvidíme co z něj bude.. nějaká plechovka s určitou barvou mi ještě ve sklepě zbyla :)
Škoda Rapid 130
r.v.1985 Kvasiny
Karoserie
Komplet vyvařená,zesílené džáky stabilizátoru,lehce zamračená kapota,zahlazené blinkry na bocích,šachovnice v podbězích,Playboy králík na střeše po vzoru Generála Lee :))
Nápravy
Výměna svislych čepů,spojovacích materiálů a některých silentbloků,podélných ramen a následné vyztužení zadní nápravy,natřené alkytonempřední pružiny Tuner2,zadní kyvkové,všude nové tlumiče přední origo Vaz,zadní trw,podvázaná zadní náprava
Brzdy
Nové přední kotouče,destičky,vzadu nové prasátka,pakny,hadice,tru bky,kostky
Kola
Arc 5,5 r13
Pneu Semperit 185/60 r13
Barva
Bývala červená teď růžové
Interiér
Šedý origo koberec,Palubka klasika,chrom budíky gls z modrým podsvícením z diod a tachometrem v MPH,řadící páka z P405,některé detaily na bílo,odpojovač baterie pod sedadlem řidiče,hodiny pod palubni deskou,modrý neon (60cm) na zadním platě.Místo zadních sedadel stěna z dřevotřísky potáhlá zátěžákem s výklopným středem,Sportovní volant neznámého výrobce,přídavné budíky:voltmetr,tlak oleje,siréna s 3 zvuky,megafon,střední hasicí přístroj neupron pod nohy spolujezdce,stickers bomb na plechových a plastových částech
Audio příslušenství a jiné vychytávky
Dva oválné 3pásmové reproduktory jvc 2*350W,přední dvoupásmové Pioneer 60W,centrální zamykání s alarmem do budoucna uvažuji o úplném zrušení všeho audia v rámci snižování váhy
Motor
Původně 5-ti kanál 130,potom Favorit 135,uspůsobený pro zástavbu do rapidu,motor je komplet přetěsněn,snížená hlava o 0,8mm,vyleštěné ventily,kanály,zrepáslá ac pumpa a vodní z origo dílů,Elektronické zapalovaní,časem proběhne zřejmě zakoupení jiné vačky.Motor je vyčištěn zevnitř a zvenku,nalakován do stříbrné barvy,leštěné sání a víko ventilů,vyleštěný alternátor.
NYNÍ:
základ felicie mpi 50kw po kompletní go
hlava mpi, leštěný kanály slícovaný se sacím,snížená,
vačka 280,stočenej setrvák a komplet vyváženej spodek,spojka Sachs,palivové čerpadlo Pieterburg,převařený sání, karburátor 136 přetryskovanej, převařená příčka ala L/a…vše Bohouš Krejčí,leštěný alternátor a víko ventulů,malované plechy pod motorem (Hello Kitty a Medvídek škoda),palivové čerpadlo Pierburg zapojené na relé Bosch
Nějaké ty nové videa :
1:
2:
3: http://www.youtube.com/wa tch?v=9u5LjuKixtQ&feat ure=player_embedded
4. Slalom Luleč .. video č. 17 :plus.google.com/photos/.. ./5799666265493781746
17.4.2012 Tak první srazík na Slovensku v Senici dopadl i přez problémy pul hodiny před odjezdem výborně,krásně jsme si zařádily nejen autem a dovezly jsme první pohár za zručnost (díky přítelkyni které letí velká pusa ! ) A nyní se opět konečně ladí motor aby to jelo ještě lépe :)
23.6.2012 Druhý srazík tentokráte v Blansku Češkovicích a z novým motorem (favorit 135 seskládaný ze všeho co sem doma našel.. tj. blok,klika, atd..) opět poskládaným 4 dny před srazem (tudíž na sraze testovaným dopadl na výbornou! Sraz se celkově vyvedl ikdyž sme tentokrát nedovezly žádný pohár ale to vůbec nevadí! Celkově dle tabulek 10. místo ve sprintu na 400m do kopce , 7 místo v AOS denní což me velice potěšilo ! Více o srazu se dočtete ve forum jelikož se to nedá popsat slovy jak moc to byl vydařený sraz ! :-) děkuji ještě jednou všem zůčastněným a hlavně přítelkyni:-) Teď už jen rapida čeká opět uložení ke stání a tento týden frčíme sbírat inspiraci na další projekt k našim západním sousedům za oceán :))
9.9.2012 A nakonec třetí srazík tentokrát v Pasohlávkách u Mikulova. Sraz dopadl velice dobře ikdyž domů jedeme boužel opět bez poháru.. auto fungovalo na jedničku,motor šlapal tak švýcary a nezlobil. Užili jsme si srandy na Aos a taky na slalomu a při blbnutí v mezičase aos :) večer po cestě domů sme pěkně topili,přes den chladili.Zkrátka až na pískající brzdy (po minulém sraze kdy se mi je podařilo značně přehrář mojí vinnou) auto funguje skvěle.Horší baterii nepočítám.. Pomalu se blíží konec sezony, no ani nevím kolik sem zas najezdil ale moc to nebude ale tento rok bez jediného problému nebo i náznaku a to jsem auto zatěžoval vždy jak to šlo abych si to užil ! Takže suma sumárum pár popojížděk ještě bude, možno jeden mini sraz ale zatím jedeme krásně :) jakoby to auto už vědělo že do roka půjde pryč a snaží se mě přesvědčit že je čímdál lepší a nechce :)
... bylo nebylo a taky to zkončilo...
dne 13.12.2012 byla kastle odvezena na sešrotování a většina dílů je rozprodána nebo je rozprodávám ještě co mi zbylo.. S tímto autem jsem zažil hlavně ze začátku zatím svoje nejlepší roky života,v době jeho pořízení,musím když se dívám zpět uznat, že jsem byl opravdu šťastný.. Byly to nejen s rapidem první dojmy a poznávání všeho možného a strašně rád bych si tuhle dobu zopakoval.. Boužel je to pryč.Z rapidem sem začal jako náctiletý čerstvý šestnáctník a zkončil jako skoro dva a dvacátník.Naučil jsem se na něm strašně moc věcí a technik mě neznámých a poznal jsem díky němu spoustu skvělých lidí, zvláště tady na virtu a poté na srazech.Taky mi umocnil ještě více moji zálibu v autech a nasměroval mě na správný směr úprav takže jsem víceméně přešel na vyzrálejší úpravy než jsou spoilery a mega křídla. Boužel jak jsem auto dělal a učil se, nebylo to ono a tak jsem rozhodl,že dávat auto do stavu aby se mi líbilo a bylo 100%by bylo dražší a pracnější než bych sám i stihl časově a finančně tak šel pryč.. o kastli seriozní zájem moc nebyl což mě mrzí protože až na pár much to byla pěkná zdravá kastle s novým rozvodem brzd.. ale co už. Mrzí mě to ale mám hodně pěkných a usměvných vzpomínek které budu snad jednou vykládat svému synovi..Po rapidu mi zbylo krom dílů a vzpomínek spousty fotek a videí které chci uchovat nejen na CD a prostřednictvím Youtube ale také po novém roce bych rád nechal udělat fotoknihu jako památku na moje krásné začátky které budu míst v paměti nadosmrti , a doufám že i vy a moje okolí si bude pamatovat tu růžovou škodovku o které se občas ještě mluví :) Goodbay Baby!
10.7.2016 téměř po 4 letech bez Rapida a 10 let po koupi prvního se začíná psát nový příběh.. byl zakoupen z nostalgie nový Rapid ! uvidíme co z něj bude.. nějaká plechovka s určitou barvou mi ještě ve sklepě zbyla :)
tunerlada/ "Pink" Rapid - komentáře:
21:17:45
01.10.2009
01.10.2009
tunerlada
-> Marcius: hod fotku jak to má napsany to si akonapsal na kojmplu ?
19:52:32
01.10.2009
01.10.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: no to urcite nejedu jinak neska sem skecnul s kamosem a on ma teda samodomo lauf a ukazoval mi atest co mu napsal kámoš... ma to na papíře a i razítko, takže je za vodou... ještě si prej nechá napsat atest na folie na okna a bude.
15:52:37
01.10.2009
01.10.2009
tunerlada
-> Marcius: ono záleží na policajtech taky,ty asi nejedes do brna v sobotu na sraz ze?
12:44:35
01.10.2009
01.10.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: to jo, ale máme tam vyražený pěknýnápisy a čísla,tak snad... jako on tam má kámoš vykuchanej sériovej vejfuk a rozdvojenou trubku
21:29:40
29.09.2009
29.09.2009
tunerlada
-> Marcius: no ae ty nemáš papír atest nee? když sme si ty vyfuky delali doma
20:13:17
29.09.2009
29.09.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: kamarád má UNO, původně 1.0l a má tam motor 1.3Turbo i.e., zatmavený okna, auto leží skoro na zemi, vzadu rozdvojenej vejfuk, kola 215/40 R14 atd., včera ho zastavili policisté, dali mu dýchnout, koukli na papíry, nelíbil se jim vejfuk, on jim ukázal atest a měl to zadarmo takže pohoda... jestli já budu mít takový štěstí, tak budu rád
15:13:26
29.09.2009
29.09.2009
tunerlada
-> OndraKrupi-TenČtvrtý: kua smula ale presto dik mu dam vedet ze na to kaslu ztm,ted udelam ten favo motor a vetsi motorizaci budu resit az na to bude -> Marcius: no já mám v techničáku výmaz motoru tak snad se to nejak ukecá,no a když néé tak začnu písničku..já to nedělal to sem tak koupil já tomu nerozumím mě se líbíla barva a stk to udělalo
07:04:45
29.09.2009
29.09.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Ultim: já právě nevím, vím, že právě do 120cek a tak už to nejde, páč se tam musely dělat přestavby brzd a tak, ale u rapida si myslím, že by mohli jen přepsat motor, protože na to je přpravenej. ale kdyby na to došlo, tak bych motor musel odstrojit od všeho (turba a věcí, co tam jsou kvůli tomu), musel bych nechat udělat nálitek na číslo a něco tam ťuknout, zamaskovat starý číslo na bloku a hlavně typ motoru (781.136B), ale i kdyby někdo chtěl bejt rejpal, tak koukne po AC pumpě a zjistí, že tam nemám ani nálitek takže to nakonec budu řešit tak, že když se policie zeptá, co je to za motor, tak : píánové to je 130ka
21:41:41
28.09.2009
28.09.2009
OndraKrupi
-> tunerlada: byl jsem se ti zeptat na ty kable a řj 1,6, ale asi 3 dny přede mnou to dal pryč...
21:37:17
28.09.2009
28.09.2009
tunerlada
-> Marcius: no to nwm budu se snažit ukecávat a na technické se to zamáslí.. horší to bude z policii -> Ultim: já bych řek že ee -> aceboss: no joo tak to se někdo má já šetřim a když mám šecko ktomu motoru doma tak proč teď kupovat mpi to udělám časem až bude auto aspon průměrně jezdit a bude vypadat jako auto
20:26:01
28.09.2009
28.09.2009
aceboss
Kluci co řešíte nějakou přestavbu jsou mezi vámi i lidé jako já co na nějakou přestavbu vůbec nárok nemaj a jezdí i s MPI
Ta doba přestavb už je dávno pryč a bude hůř
Ta doba přestavb už je dávno pryč a bude hůř
20:02:55
28.09.2009
28.09.2009
Ultim
-> Marcius: -> tunerlada: To uz se neda legalne prepsat motor na 136?
18:56:54
28.09.2009
28.09.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: a jak to budeš řešit s novým motorem? legálně to tam asi nedostanem ten osmikanál...
09:30:32
28.09.2009
28.09.2009
tunerlada
-> Marcius: no oproti sérii hlavně když auto vrčí na volnoběh jinak jen malinko.policajti mě naštěstí ete nezastavily ale dycky když jedou kolem dívaj se a mooc
07:00:22
28.09.2009
28.09.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: a co policajti na to? je to nějak moc znát oproti sérii?
13:24:35
27.09.2009
27.09.2009
tunerlada
-> Marcius: no stim videem to bude problem nemam cim to nahrat a mobilem je to zkresleny a na prd jinak me se nezdá moc hlučnej ale když jedu tak musim mit radio malinko nahlas vic abych slyšel -> Ultim: joo o tech salkach sem taky premejslel a ty krouzky to nwm abych zas nenadelal vic skody nez uzitku
06:33:05
25.09.2009
25.09.2009
Ultim
-> tunerlada: jako poku chces delat takou ozivovaci kuru,tak do toho motoru dej nove salky,ty stoji par korun. Pak bys mohl jeste i krouzky,ale nevim v jakem stavu jsou. no a k tomu ta hlava a vacka a bude to delo....
06:13:10
25.09.2009
25.09.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: no tak všecko se nedaří napoprvé, ale jinak vcelku jo... hlavně se nesmí spěchat, páč to ináč stojí za houby. svezu tě... pokud tak daleko dojedu jinak ty říkáš, že ten tvůj lauf je hlučnej ? Nehodil bys mi sem nějaký video zvenčí a zevnitř za jízdy? Ať se mám na co těšit o víkendu... snad už vyjedu s příčňákem....
21:41:35
24.09.2009
24.09.2009
tunerlada
-> Fén: ae lidi se koukaj a smějou se takže je to asi v pohodě -> aceboss: no já ji tam dávat taky raci necu ono přesahy na vložkach sou dobry kliku sem ete nevidel,tece jedno gufero to vymenim a pk jen ta hlava mno uvidim uvidim musis drzet palce a radit..ten felda motor jak si psal asik udelam ae az bue vrcet tenhle a auto bude mit v cajku secko..ted musim setrit tak dam tenhle kdyz na nej secko mam
21:12:07
24.09.2009
24.09.2009
aceboss
-> tunerlada: Jen tam nedávej hned tu novou kliku(tu jsi schov) pač když to zadřeš tak at ji nezničíš nech tam tu jetou té taková škoda nebude
Fén 24.09.09 19:38:12 napsal:
→ tunerlada: Já nepsal že byla, ale že mohla
bejt. :o))Aaaaaá pán je rozený diplomat Prostě Ládovi řekni na rovinu co jsi myslíš a máš to,on už to po těch reakcích z virtu řešit nebude Vid Lád'o?
Fén 24.09.09 19:38:12 napsal:
→ tunerlada: Já nepsal že byla, ale že mohla
bejt. :o))Aaaaaá pán je rozený diplomat Prostě Ládovi řekni na rovinu co jsi myslíš a máš to,on už to po těch reakcích z virtu řešit nebude Vid Lád'o?