skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zdravím zdejší tlupu,jmenuju se Laďa.Chci vám představit svého Rapida na kterém pracuji již přes 3 roky od svých 16 let.Auto jsem tehdy pořídíl ve Strachotíně za 3000 kč a tím ho zachránil před šrotištěm kam mělo putovat.
Škoda Rapid 130
r.v.1985 Kvasiny
Karoserie
Komplet vyvařená,zesílené džáky stabilizátoru,lehce zamračená kapota,zahlazené blinkry na bocích,šachovnice v podbězích,Playboy králík na střeše po vzoru Generála Lee :))
Nápravy
Výměna svislych čepů,spojovacích materiálů a některých silentbloků,podélných ramen a následné vyztužení zadní nápravy,natřené alkytonempřední pružiny Tuner2,zadní kyvkové,všude nové tlumiče přední origo Vaz,zadní trw,podvázaná zadní náprava
Brzdy
Nové přední kotouče,destičky,vzadu nové prasátka,pakny,hadice,tru bky,kostky
Kola
Arc 5,5 r13
Pneu Semperit 185/60 r13
Barva
Bývala červená teď růžové
Interiér
Šedý origo koberec,Palubka klasika,chrom budíky gls z modrým podsvícením z diod a tachometrem v MPH,řadící páka z P405,některé detaily na bílo,odpojovač baterie pod sedadlem řidiče,hodiny pod palubni deskou,modrý neon (60cm) na zadním platě.Místo zadních sedadel stěna z dřevotřísky potáhlá zátěžákem s výklopným středem,Sportovní volant neznámého výrobce,přídavné budíky:voltmetr,tlak oleje,siréna s 3 zvuky,megafon,střední hasicí přístroj neupron pod nohy spolujezdce,stickers bomb na plechových a plastových částech
Audio příslušenství a jiné vychytávky
Dva oválné 3pásmové reproduktory jvc 2*350W,přední dvoupásmové Pioneer 60W,centrální zamykání s alarmem do budoucna uvažuji o úplném zrušení všeho audia v rámci snižování váhy
Motor
Původně 5-ti kanál 130,potom Favorit 135,uspůsobený pro zástavbu do rapidu,motor je komplet přetěsněn,snížená hlava o 0,8mm,vyleštěné ventily,kanály,zrepáslá ac pumpa a vodní z origo dílů,Elektronické zapalovaní,časem proběhne zřejmě zakoupení jiné vačky.Motor je vyčištěn zevnitř a zvenku,nalakován do stříbrné barvy,leštěné sání a víko ventilů,vyleštěný alternátor.
NYNÍ:
základ felicie mpi 50kw po kompletní go
hlava mpi, leštěný kanály slícovaný se sacím,snížená,
vačka 280,stočenej setrvák a komplet vyváženej spodek,spojka Sachs,palivové čerpadlo Pieterburg,převařený sání, karburátor 136 přetryskovanej, převařená příčka ala L/a…vše Bohouš Krejčí,leštěný alternátor a víko ventulů,malované plechy pod motorem (Hello Kitty a Medvídek škoda),palivové čerpadlo Pierburg zapojené na relé Bosch
Nějaké ty nové videa :
1:
2:
3: http://www.youtube.com/wa tch?v=9u5LjuKixtQ&feat ure=player_embedded
4. Slalom Luleč .. video č. 17 :plus.google.com/photos/.. ./5799666265493781746
17.4.2012 Tak první srazík na Slovensku v Senici dopadl i přez problémy pul hodiny před odjezdem výborně,krásně jsme si zařádily nejen autem a dovezly jsme první pohár za zručnost (díky přítelkyni které letí velká pusa ! ) A nyní se opět konečně ladí motor aby to jelo ještě lépe :)
23.6.2012 Druhý srazík tentokráte v Blansku Češkovicích a z novým motorem (favorit 135 seskládaný ze všeho co sem doma našel.. tj. blok,klika, atd..) opět poskládaným 4 dny před srazem (tudíž na sraze testovaným dopadl na výbornou! Sraz se celkově vyvedl ikdyž sme tentokrát nedovezly žádný pohár ale to vůbec nevadí! Celkově dle tabulek 10. místo ve sprintu na 400m do kopce , 7 místo v AOS denní což me velice potěšilo ! Více o srazu se dočtete ve forum jelikož se to nedá popsat slovy jak moc to byl vydařený sraz ! :-) děkuji ještě jednou všem zůčastněným a hlavně přítelkyni:-) Teď už jen rapida čeká opět uložení ke stání a tento týden frčíme sbírat inspiraci na další projekt k našim západním sousedům za oceán :))
9.9.2012 A nakonec třetí srazík tentokrát v Pasohlávkách u Mikulova. Sraz dopadl velice dobře ikdyž domů jedeme boužel opět bez poháru.. auto fungovalo na jedničku,motor šlapal tak švýcary a nezlobil. Užili jsme si srandy na Aos a taky na slalomu a při blbnutí v mezičase aos :) večer po cestě domů sme pěkně topili,přes den chladili.Zkrátka až na pískající brzdy (po minulém sraze kdy se mi je podařilo značně přehrář mojí vinnou) auto funguje skvěle.Horší baterii nepočítám.. Pomalu se blíží konec sezony, no ani nevím kolik sem zas najezdil ale moc to nebude ale tento rok bez jediného problému nebo i náznaku a to jsem auto zatěžoval vždy jak to šlo abych si to užil ! Takže suma sumárum pár popojížděk ještě bude, možno jeden mini sraz ale zatím jedeme krásně :) jakoby to auto už vědělo že do roka půjde pryč a snaží se mě přesvědčit že je čímdál lepší a nechce :)
... bylo nebylo a taky to zkončilo...
dne 13.12.2012 byla kastle odvezena na sešrotování a většina dílů je rozprodána nebo je rozprodávám ještě co mi zbylo.. S tímto autem jsem zažil hlavně ze začátku zatím svoje nejlepší roky života,v době jeho pořízení,musím když se dívám zpět uznat, že jsem byl opravdu šťastný.. Byly to nejen s rapidem první dojmy a poznávání všeho možného a strašně rád bych si tuhle dobu zopakoval.. Boužel je to pryč.Z rapidem sem začal jako náctiletý čerstvý šestnáctník a zkončil jako skoro dva a dvacátník.Naučil jsem se na něm strašně moc věcí a technik mě neznámých a poznal jsem díky němu spoustu skvělých lidí, zvláště tady na virtu a poté na srazech.Taky mi umocnil ještě více moji zálibu v autech a nasměroval mě na správný směr úprav takže jsem víceméně přešel na vyzrálejší úpravy než jsou spoilery a mega křídla. Boužel jak jsem auto dělal a učil se, nebylo to ono a tak jsem rozhodl,že dávat auto do stavu aby se mi líbilo a bylo 100%by bylo dražší a pracnější než bych sám i stihl časově a finančně tak šel pryč.. o kastli seriozní zájem moc nebyl což mě mrzí protože až na pár much to byla pěkná zdravá kastle s novým rozvodem brzd.. ale co už. Mrzí mě to ale mám hodně pěkných a usměvných vzpomínek které budu snad jednou vykládat svému synovi..Po rapidu mi zbylo krom dílů a vzpomínek spousty fotek a videí které chci uchovat nejen na CD a prostřednictvím Youtube ale také po novém roce bych rád nechal udělat fotoknihu jako památku na moje krásné začátky které budu míst v paměti nadosmrti , a doufám že i vy a moje okolí si bude pamatovat tu růžovou škodovku o které se občas ještě mluví :) Goodbay Baby!
10.7.2016 téměř po 4 letech bez Rapida a 10 let po koupi prvního se začíná psát nový příběh.. byl zakoupen z nostalgie nový Rapid ! uvidíme co z něj bude.. nějaká plechovka s určitou barvou mi ještě ve sklepě zbyla :)
Škoda Rapid 130
r.v.1985 Kvasiny
Karoserie
Komplet vyvařená,zesílené džáky stabilizátoru,lehce zamračená kapota,zahlazené blinkry na bocích,šachovnice v podbězích,Playboy králík na střeše po vzoru Generála Lee :))
Nápravy
Výměna svislych čepů,spojovacích materiálů a některých silentbloků,podélných ramen a následné vyztužení zadní nápravy,natřené alkytonempřední pružiny Tuner2,zadní kyvkové,všude nové tlumiče přední origo Vaz,zadní trw,podvázaná zadní náprava
Brzdy
Nové přední kotouče,destičky,vzadu nové prasátka,pakny,hadice,tru bky,kostky
Kola
Arc 5,5 r13
Pneu Semperit 185/60 r13
Barva
Bývala červená teď růžové
Interiér
Šedý origo koberec,Palubka klasika,chrom budíky gls z modrým podsvícením z diod a tachometrem v MPH,řadící páka z P405,některé detaily na bílo,odpojovač baterie pod sedadlem řidiče,hodiny pod palubni deskou,modrý neon (60cm) na zadním platě.Místo zadních sedadel stěna z dřevotřísky potáhlá zátěžákem s výklopným středem,Sportovní volant neznámého výrobce,přídavné budíky:voltmetr,tlak oleje,siréna s 3 zvuky,megafon,střední hasicí přístroj neupron pod nohy spolujezdce,stickers bomb na plechových a plastových částech
Audio příslušenství a jiné vychytávky
Dva oválné 3pásmové reproduktory jvc 2*350W,přední dvoupásmové Pioneer 60W,centrální zamykání s alarmem do budoucna uvažuji o úplném zrušení všeho audia v rámci snižování váhy
Motor
Původně 5-ti kanál 130,potom Favorit 135,uspůsobený pro zástavbu do rapidu,motor je komplet přetěsněn,snížená hlava o 0,8mm,vyleštěné ventily,kanály,zrepáslá ac pumpa a vodní z origo dílů,Elektronické zapalovaní,časem proběhne zřejmě zakoupení jiné vačky.Motor je vyčištěn zevnitř a zvenku,nalakován do stříbrné barvy,leštěné sání a víko ventilů,vyleštěný alternátor.
NYNÍ:
základ felicie mpi 50kw po kompletní go
hlava mpi, leštěný kanály slícovaný se sacím,snížená,
vačka 280,stočenej setrvák a komplet vyváženej spodek,spojka Sachs,palivové čerpadlo Pieterburg,převařený sání, karburátor 136 přetryskovanej, převařená příčka ala L/a…vše Bohouš Krejčí,leštěný alternátor a víko ventulů,malované plechy pod motorem (Hello Kitty a Medvídek škoda),palivové čerpadlo Pierburg zapojené na relé Bosch
Nějaké ty nové videa :
1:
2:
3: http://www.youtube.com/wa tch?v=9u5LjuKixtQ&feat ure=player_embedded
4. Slalom Luleč .. video č. 17 :plus.google.com/photos/.. ./5799666265493781746
17.4.2012 Tak první srazík na Slovensku v Senici dopadl i přez problémy pul hodiny před odjezdem výborně,krásně jsme si zařádily nejen autem a dovezly jsme první pohár za zručnost (díky přítelkyni které letí velká pusa ! ) A nyní se opět konečně ladí motor aby to jelo ještě lépe :)
23.6.2012 Druhý srazík tentokráte v Blansku Češkovicích a z novým motorem (favorit 135 seskládaný ze všeho co sem doma našel.. tj. blok,klika, atd..) opět poskládaným 4 dny před srazem (tudíž na sraze testovaným dopadl na výbornou! Sraz se celkově vyvedl ikdyž sme tentokrát nedovezly žádný pohár ale to vůbec nevadí! Celkově dle tabulek 10. místo ve sprintu na 400m do kopce , 7 místo v AOS denní což me velice potěšilo ! Více o srazu se dočtete ve forum jelikož se to nedá popsat slovy jak moc to byl vydařený sraz ! :-) děkuji ještě jednou všem zůčastněným a hlavně přítelkyni:-) Teď už jen rapida čeká opět uložení ke stání a tento týden frčíme sbírat inspiraci na další projekt k našim západním sousedům za oceán :))
9.9.2012 A nakonec třetí srazík tentokrát v Pasohlávkách u Mikulova. Sraz dopadl velice dobře ikdyž domů jedeme boužel opět bez poháru.. auto fungovalo na jedničku,motor šlapal tak švýcary a nezlobil. Užili jsme si srandy na Aos a taky na slalomu a při blbnutí v mezičase aos :) večer po cestě domů sme pěkně topili,přes den chladili.Zkrátka až na pískající brzdy (po minulém sraze kdy se mi je podařilo značně přehrář mojí vinnou) auto funguje skvěle.Horší baterii nepočítám.. Pomalu se blíží konec sezony, no ani nevím kolik sem zas najezdil ale moc to nebude ale tento rok bez jediného problému nebo i náznaku a to jsem auto zatěžoval vždy jak to šlo abych si to užil ! Takže suma sumárum pár popojížděk ještě bude, možno jeden mini sraz ale zatím jedeme krásně :) jakoby to auto už vědělo že do roka půjde pryč a snaží se mě přesvědčit že je čímdál lepší a nechce :)
... bylo nebylo a taky to zkončilo...
dne 13.12.2012 byla kastle odvezena na sešrotování a většina dílů je rozprodána nebo je rozprodávám ještě co mi zbylo.. S tímto autem jsem zažil hlavně ze začátku zatím svoje nejlepší roky života,v době jeho pořízení,musím když se dívám zpět uznat, že jsem byl opravdu šťastný.. Byly to nejen s rapidem první dojmy a poznávání všeho možného a strašně rád bych si tuhle dobu zopakoval.. Boužel je to pryč.Z rapidem sem začal jako náctiletý čerstvý šestnáctník a zkončil jako skoro dva a dvacátník.Naučil jsem se na něm strašně moc věcí a technik mě neznámých a poznal jsem díky němu spoustu skvělých lidí, zvláště tady na virtu a poté na srazech.Taky mi umocnil ještě více moji zálibu v autech a nasměroval mě na správný směr úprav takže jsem víceméně přešel na vyzrálejší úpravy než jsou spoilery a mega křídla. Boužel jak jsem auto dělal a učil se, nebylo to ono a tak jsem rozhodl,že dávat auto do stavu aby se mi líbilo a bylo 100%by bylo dražší a pracnější než bych sám i stihl časově a finančně tak šel pryč.. o kastli seriozní zájem moc nebyl což mě mrzí protože až na pár much to byla pěkná zdravá kastle s novým rozvodem brzd.. ale co už. Mrzí mě to ale mám hodně pěkných a usměvných vzpomínek které budu snad jednou vykládat svému synovi..Po rapidu mi zbylo krom dílů a vzpomínek spousty fotek a videí které chci uchovat nejen na CD a prostřednictvím Youtube ale také po novém roce bych rád nechal udělat fotoknihu jako památku na moje krásné začátky které budu míst v paměti nadosmrti , a doufám že i vy a moje okolí si bude pamatovat tu růžovou škodovku o které se občas ještě mluví :) Goodbay Baby!
10.7.2016 téměř po 4 letech bez Rapida a 10 let po koupi prvního se začíná psát nový příběh.. byl zakoupen z nostalgie nový Rapid ! uvidíme co z něj bude.. nějaká plechovka s určitou barvou mi ještě ve sklepě zbyla :)
tunerlada/ "Pink" Rapid - komentáře:
13:53:10
11.10.2009
11.10.2009
tunerlada
-> Marcius: no taky už mě ztoho hrabe jak bude čas vrhnu se pořádně na tu hlavu ať se kanály lesknou
13:49:59
11.10.2009
11.10.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: pěkně čistíš motůrek
16:42:19
08.10.2009
08.10.2009
tunerlada
-> Marcius: me to huce delalo pravý předni kolo,ako to vytlumení sem tel taky dělat ptz šecko slyšim a radio musim mit naplno skoro dyž jedu holt nejsou prachy neni auto
06:40:10
08.10.2009
08.10.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: občas mám taky ten pocit.... Chtěl bych new lak a 3dílný ARCčka (aby trochu vylezly zadní kola), chtěl bych interier vylepit odhlučňovací hmotou, vyměnit ložiska předních kol, nechat si natónovat okna na 30pct všude (modá barva), chtěl bych el. stahování oken, ale je to všechno akorát vidina budoucnosti z toho můžu teď udělat akorát ty přední ložiska (zadní nehučej, jde to zepředu.)
20:40:13
07.10.2009
07.10.2009
tunerlada
-> Marcius: no ja sam uvidim jak zas vstanu tak to bude jinak slicovat potrubi to musim taky udelat poradne a zaoblit hrany také cu hlavne uvidim si proste pripadam ze to auto delam z povinosti ani ne ze zabavy a hlavne co projizdim ruzny fotky lepsich aut tak si pripadam ze toe silenej srot
19:59:14
07.10.2009
07.10.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: no me cekaj nalepit az po laku ty vyvozni stitky od tebe no co se motoru tyce... ja bych to bral jako na nauceni se na tom. takze vyzkouset si vacku a nejaky dalsi blbovinky. ale urci te bych bejt tebou snizil hlavu !!! jestlize mas 135ku, tak ta ma k.p. 8,8:1 a to moc nejede pokud to toho nefoukaas aspon to nechat srovnat aby byl k.p. jako na 136 tj 9,7:1 ... skoda ze ses tak daleko... byses mohl svizt v mojem rapidu a zjistil bys ze ta moje 130 leti a taha paradne akorat jsou zaobleny hrany v kanalech, slicovany saci a vyfukovy potrubi, vylesteni do zrcadlova rozprasovace a difuzory v karbu, tryskovani druhe komory 145/140, upravena podtlakovka, ze to ma okamzitej nastup a krasne to jede a spolecne s filtrem je krasnej zvuk...
19:27:37
07.10.2009
07.10.2009
OndraKrupi
-> tunerlada: ne pokud s tim nic dělat nebudeš tak to nalepíš v poho
19:15:40
07.10.2009
07.10.2009
tunerlada
-> OndraKrupi-TenČtvrtý: doma vedle stolu ju nalepím až na jaře teď auto schovam a bude se na nem delat tak stejne bude pod prachem a cely zaspineny,to by nemelo vadit nee? ze to nalepim az za cca 5 mesicu,lepit to neprestane ne ?
18:47:23
07.10.2009
07.10.2009
OndraKrupi
-> tunerlada: kde máš nálepku playboy?
18:44:21
07.10.2009
07.10.2009
tunerlada
-> peter13789: no at na jare ci na podzim se setkame -> Marcius: joo to snad bude,akorat se mi ted vkrada do hlavy myslenka estli má cenu do toho kupovat tu vacku,odlehcovat setrvak a tak..spis mam chut se na to vysrat nechat to tak a nekdy v daleké budoucnosti az budu mit vic penez udelat neakou fabku 1.4 neo neco silnejsiho,kdyz vezmu ohledy na to kolik stim najezdim tak se mi cimdal vic pripada takova investice momentalne zbytecna,tento rok sem jel akorat do skoly na sraz do vyskova a par vyjizdek po okoli za ucelu zkouzky prehrivani.Stát to nikde nechat nemuzu to by mi lidi doskrkali klicema nedej boze vykradli tak na takovyhle pojezdeni bude stacit i ten favo motor v serii..nwm musim si to nechat ulezet v hlave ale chci udelat kola tak premyslim ze ten motor akorat komplet vycistim zvenku,zevnitr,vylestim kanaly udelam rozvody,nabarvickuju a necham tak
06:34:09
06.10.2009
06.10.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: hmm toe blbyy tak snad ten favo motor bude spolehlivejsi
18:20:19
05.10.2009
05.10.2009
peter13789
-> tunerlada: no ja na jar neviem, ale na jesen som tam určite zasa!!! bolo tam fakt super a rád sa tam vrátim znovu
17:15:20
05.10.2009
05.10.2009
tunerlada
-> peter13789: tak tak já budu na jare i na podzim tahle akce je paradni
21:55:08
04.10.2009
04.10.2009
peter13789
-> tunerlada: ktorý jarný?? v brne?? .. neviem kedy budem zložený, bo sa ide makať aj na našich povozoch .. ale na jeseň sme tam rozhodne ako na koni .. takú skvelú akciu by sme si nenechali ujsť
21:48:23
04.10.2009
04.10.2009
tunerlada
-> Marcius: tak sem byl na srazu a supeer akorat me zklamala technika tak sem musel jet fiatem,ale bylo to skveli hlavne orijentacni zavod -> peter13789: jáá se všem omlouvám uz dyz sem prijel tak to bylo fuuj kde mas pantera taky me to nastvalo ale netel sem riskovat ze nedojedem,motor uz je hodne nacnutej ae jestli pojedete zase na jarni sraz tak tam budu na 10000% pracuje se uz na novem favo motore
21:30:57
04.10.2009
04.10.2009
peter13789
-> tunerlada: ty si ma vrcholne naštval, že si neprišiel na rapide do brna .. ja viem, ked sklame technika, tak sa nedá .. ale i tak .. ja som chcel fotku pri "rúúúúžovom rapide" ... ale hádam sa aj toho dožijem
07:03:20
03.10.2009
03.10.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: za sedacky asi ne... onen kámoš s unem má vevnitř komplet sedačky z fiata Coupe a ma nehomologovaný folie na sklech... ani si nevšimli nepovolených kol... len charakteristickýho bublavýho zvuku (má volnoběh 1400ot./min). Může být rád, že nechtěli vidět podkapotí... to by asi dojezdil
22:39:05
02.10.2009
02.10.2009
tunerlada
-> Marcius: lool -> Čmoud: joo a ja na vyfuk,sedacky a upe secko zaco muzu dostat flastra
20:57:23
02.10.2009
02.10.2009
Čmoud
-> Marcius: já chci taky atest :-D třeba na ram :-D
06:13:19
02.10.2009
02.10.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: nemam fotku, ae mel to dve dvoustranny A5ky, kotel hovadin napsanejch a mezi tim asi 4 razitka a podpisy.