tunerlada/ tunerlada/ "Pink" Rapid

komentáře | popis | fotky | tunerlada | 17.07.16 19:48 | 120x v oblíbených
Zdravím zdejší tlupu,jmenuju se Laďa.Chci vám představit svého Rapida na kterém pracuji již přes 3 roky od svých 16 let.Auto jsem tehdy pořídíl ve Strachotíně za 3000 kč a tím ho zachránil před šrotištěm kam mělo putovat.



Škoda Rapid 130

r.v.1985 Kvasiny



Karoserie

Komplet vyvařená,zesílené džáky stabilizátoru,lehce zamračená kapota,zahlazené blinkry na bocích,šachovnice v podbězích,Playboy králík na střeše po vzoru Generála Lee :))



Nápravy

Výměna svislych čepů,spojovacích materiálů a některých silentbloků,podélných ramen a následné vyztužení zadní nápravy,natřené alkytonempřední pružiny Tuner2,zadní kyvkové,všude nové tlumiče přední origo Vaz,zadní trw,podvázaná zadní náprava



Brzdy

Nové přední kotouče,destičky,vzadu nové prasátka,pakny,hadice,tru bky,kostky



Kola

Arc 5,5 r13

Pneu Semperit 185/60 r13

Barva

Bývala červená teď růžové



Interiér

Šedý origo koberec,Palubka klasika,chrom budíky gls z modrým podsvícením z diod a tachometrem v MPH,řadící páka z P405,některé detaily na bílo,odpojovač baterie pod sedadlem řidiče,hodiny pod palubni deskou,modrý neon (60cm) na zadním platě.Místo zadních sedadel stěna z dřevotřísky potáhlá zátěžákem s výklopným středem,Sportovní volant neznámého výrobce,přídavné budíky:voltmetr,tlak oleje,siréna s 3 zvuky,megafon,střední hasicí přístroj neupron pod nohy spolujezdce,stickers bomb na plechových a plastových částech



Audio příslušenství a jiné vychytávky

Dva oválné 3pásmové reproduktory jvc 2*350W,přední dvoupásmové Pioneer 60W,centrální zamykání s alarmem do budoucna uvažuji o úplném zrušení všeho audia v rámci snižování váhy



Motor

Původně 5-ti kanál 130,potom Favorit 135,uspůsobený pro zástavbu do rapidu,motor je komplet přetěsněn,snížená hlava o 0,8mm,vyleštěné ventily,kanály,zrepáslá ac pumpa a vodní z origo dílů,Elektronické zapalovaní,časem proběhne zřejmě zakoupení jiné vačky.Motor je vyčištěn zevnitř a zvenku,nalakován do stříbrné barvy,leštěné sání a víko ventilů,vyleštěný alternátor.



NYNÍ:

základ felicie mpi 50kw po kompletní go

hlava mpi, leštěný kanály slícovaný se sacím,snížená,

vačka 280,stočenej setrvák a komplet vyváženej spodek,spojka Sachs,palivové čerpadlo Pieterburg,převařený sání, karburátor 136 přetryskovanej, převařená příčka ala L/a…vše Bohouš Krejčí,leštěný alternátor a víko ventulů,malované plechy pod motorem (Hello Kitty a Medvídek škoda),palivové čerpadlo Pierburg zapojené na relé Bosch





Nějaké ty nové videa :

1:
Skoda Rapid Pink slalom


2:
skoda rapid pink


3: http://www.youtube.com/wa tch?v=9u5LjuKixtQ&feat ure=player_embedded

4. Slalom Luleč .. video č. 17 :plus.google.com/photos/.. ./5799666265493781746



17.4.2012 Tak první srazík na Slovensku v Senici dopadl i přez problémy pul hodiny před odjezdem výborně,krásně jsme si zařádily nejen autem a dovezly jsme první pohár za zručnost (díky přítelkyni které letí velká pusa ! ) A nyní se opět konečně ladí motor aby to jelo ještě lépe :)



23.6.2012 Druhý srazík tentokráte v Blansku Češkovicích a z novým motorem (favorit 135 seskládaný ze všeho co sem doma našel.. tj. blok,klika, atd..) opět poskládaným 4 dny před srazem (tudíž na sraze testovaným dopadl na výbornou! Sraz se celkově vyvedl ikdyž sme tentokrát nedovezly žádný pohár ale to vůbec nevadí! Celkově dle tabulek 10. místo ve sprintu na 400m do kopce , 7 místo v AOS denní což me velice potěšilo ! Více o srazu se dočtete ve forum jelikož se to nedá popsat slovy jak moc to byl vydařený sraz ! :-) děkuji ještě jednou všem zůčastněným a hlavně přítelkyni:-) Teď už jen rapida čeká opět uložení ke stání a tento týden frčíme sbírat inspiraci na další projekt k našim západním sousedům za oceán :))



9.9.2012 A nakonec třetí srazík tentokrát v Pasohlávkách u Mikulova. Sraz dopadl velice dobře ikdyž domů jedeme boužel opět bez poháru.. auto fungovalo na jedničku,motor šlapal tak švýcary a nezlobil. Užili jsme si srandy na Aos a taky na slalomu a při blbnutí v mezičase aos :) večer po cestě domů sme pěkně topili,přes den chladili.Zkrátka až na pískající brzdy (po minulém sraze kdy se mi je podařilo značně přehrář mojí vinnou) auto funguje skvěle.Horší baterii nepočítám.. Pomalu se blíží konec sezony, no ani nevím kolik sem zas najezdil ale moc to nebude ale tento rok bez jediného problému nebo i náznaku a to jsem auto zatěžoval vždy jak to šlo abych si to užil ! Takže suma sumárum pár popojížděk ještě bude, možno jeden mini sraz ale zatím jedeme krásně :) jakoby to auto už vědělo že do roka půjde pryč a snaží se mě přesvědčit že je čímdál lepší a nechce :)





... bylo nebylo a taky to zkončilo...

dne 13.12.2012 byla kastle odvezena na sešrotování a většina dílů je rozprodána nebo je rozprodávám ještě co mi zbylo.. S tímto autem jsem zažil hlavně ze začátku zatím svoje nejlepší roky života,v době jeho pořízení,musím když se dívám zpět uznat, že jsem byl opravdu šťastný.. Byly to nejen s rapidem první dojmy a poznávání všeho možného a strašně rád bych si tuhle dobu zopakoval.. Boužel je to pryč.Z rapidem sem začal jako náctiletý čerstvý šestnáctník a zkončil jako skoro dva a dvacátník.Naučil jsem se na něm strašně moc věcí a technik mě neznámých a poznal jsem díky němu spoustu skvělých lidí, zvláště tady na virtu a poté na srazech.Taky mi umocnil ještě více moji zálibu v autech a nasměroval mě na správný směr úprav takže jsem víceméně přešel na vyzrálejší úpravy než jsou spoilery a mega křídla. Boužel jak jsem auto dělal a učil se, nebylo to ono a tak jsem rozhodl,že dávat auto do stavu aby se mi líbilo a bylo 100%by bylo dražší a pracnější než bych sám i stihl časově a finančně tak šel pryč.. o kastli seriozní zájem moc nebyl což mě mrzí protože až na pár much to byla pěkná zdravá kastle s novým rozvodem brzd.. ale co už. Mrzí mě to ale mám hodně pěkných a usměvných vzpomínek které budu snad jednou vykládat svému synovi..Po rapidu mi zbylo krom dílů a vzpomínek spousty fotek a videí které chci uchovat nejen na CD a prostřednictvím Youtube ale také po novém roce bych rád nechal udělat fotoknihu jako památku na moje krásné začátky které budu míst v paměti nadosmrti , a doufám že i vy a moje okolí si bude pamatovat tu růžovou škodovku o které se občas ještě mluví :) Goodbay Baby!





10.7.2016 téměř po 4 letech bez Rapida a 10 let po koupi prvního se začíná psát nový příběh.. byl zakoupen z nostalgie nový Rapid ! uvidíme co z něj bude.. nějaká plechovka s určitou barvou mi ještě ve sklepě zbyla :)

tunerlada/ "Pink" Rapid - komentáře:

19:38:12
24.09.2009
Fén
-> tunerlada: Já nepsal že byla, ale že mohla bejt. :o))
19:23:35
24.09.2009
tunerlada
-> aceboss: no základ není zas tak špatnej motor když jezdil byl oki a doma sem našel novou kliku do toho motoru 1 nwm zkusim neco stim udelat a uvidim-> Ultim: každopadně nestavim závodní motor na to nemam penize 3 10 napred si zkusim poskladat takhle sam favo motor uvidim jak se mi to povede a časem bych začal dělat třeba něco sportovnějšího 4 viš jak..napřed musim v tyhle oblasti na takovyhle věci nasbírat nějaký větší zkušenosti abych něco drahyho nezkurvil-> Fén: teda ty si ale prej není až tak špatná a ted ztebe vyleze že si měl slabou chvílku 3 nahodouu žůžová je fajn3 -> MOLSO: joo to mě snad bude jezdit trhat nic nepotřebuju zatim3 a největší nezvik je když přesednu z fiatu do rapida tak to je zlo..tachec není digitál připadám si jak v závoďáku etě ten výfuk hlučnej to si musim dávat pozor narychlost dycky 3 -> Marcius: hej určo dobře ztm na co šahneš tak se ti daří4 sám se moc těšim až me svezeš (doufám)3
12:59:12
24.09.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
Tak jsem zvědavej, jak dopadne můj novej motor... jak bude trhat asfalt 3 a jak dlouho vydrží6
07:34:30
24.09.2009
MOLSO
-> Ultim: nieco take iste to bolo u mna ... ked so m to zlozil tak to trhalo asfalt na vsetkych rychlostiach okrem 5ky ...



ale mam ucinny liek ako prestat byt rozmlsany - tyzden sa vozit na seriovej shade a pootom zase na svojom 1
07:06:47
24.09.2009
Fén
-> aceboss: Je pravda, že jsem byl už celkem unaven, takže nějaká ta slabá chvilka mohla bejt. :o))
06:44:42
24.09.2009
Ultim
-> aceboss: Ja kdyz jsem poprve poskladal motor z favo do 120,tak to bylo jak nejvetci zavodak 3 chvilku to jezdilo,ale pak se to pridrelo,takze klika na prebrus,jinsi vacka a stahnout hlavu,zase to bylo delo,ale ted uz jsem zase trochu vic rozmlsany,takze rovnou neco 100 konoveho bych chtel 5
06:41:42
24.09.2009
Ultim
-> tunerlada: Nerikam ze 0.5 je max,ale optimum,ja mel o 1 a na N95 tomu klepali ventily. Jo jenom je projed smirkem a hotovo,hlavne teda ty prechody slisuj sani-kanal,kanal-sedlo. Ventily si muzes vylest i doma,zabrousit taky...

Ten setrvak ti pomuze jen k rychlejsimu dosezeni tech otacek,ale nezvetci ti je.

No ono by bylo lepsi tam dat fabii,ale do toho dojdes,nejdriv si musis umet poskladat normalni motor...
21:34:01
23.09.2009
aceboss
-> tunerlada: Hlavně jde o to co od toho čekáš a na jakém základu stavíš.

Jinak souhlasím stím co píšě-> Ultim: a jak píše zkoušet,zkoušet,zkoušet a zase zkoušet až do zblbnutí4

Fén 23.09.09 18:35:54 napsal:

Musím říct, že v reálu ta barva není až tak hrozná. :o)
To myslíš opravdu vážně nebo jsi měl jen nějakou slabší chvilku1

1
20:12:46
23.09.2009
Fén
-> tunerlada: Dnes v 17:15. Byl jsem ve Vyškově, tak jsem to vzal kolem. :o) Až pojedu příště, tak dám předem vědět.
upraveno 1x, naposled 23.09.2009 20:29:04
20:02:06
23.09.2009
tunerlada
-> Fén: kdyy 9 kdepak si mě viděl ? že si se ane nestavil na pokec 10 ty si teda 2 -> Ultim: oki takze rikas hlavu max 0,5mm a pk n98 nebo co mas na mysli za benal?jiank kanaly nezvetsovat teda,ale vycistit smirkem to by nebylo na škodu nee?a setrvak když do odlehčim tak to pocitím pouze na otáčkách teda ..řikam to šecko správně? 3 dělám to šecko poprvé tka se rači zepám než abych to zdrbal,stejne sem se včera tak bavil z Vlastikem a rikal ze by bylo lepsi dat mpi 7
19:17:27
23.09.2009
Ultim
-> tunerlada: 1.Hlavu snizit ANO ,ale jen o trochu,jinak to potom chce lepsi benzin,nebo klepou ventili. Rekl bych tak o 0.5mm ,to by melo byt v pripade 136 na KP 10.2-10.3:1

2.Vacka z R-ka je dobra volba,bud to nebo Cepek/Chovanec. Ne zadnou prehistoriskou 260/260.

3.Odlechcit setrvak... no nevim,to je stejne jen kvuli tomu aby motor sel rychleji do a z otacek,ale to by jsi musel mit i lechci kola,odlechcene naboje atd,aby jsi to pocitil. Stejne to nema vliv na vykon 4

+ ta hlava,zalestit kanalky,slicovat s potrubim.Pokud nebudes zvetsovat po cele delce,tak radeji nezvetsovat.

Ale hlavne potom to chce poradne odladit a ne tam jen tak nasvihat trysky,zkouset,zkouset,zk ouset a porad dokola...
18:52:49
23.09.2009
Fén
-> Pavel P..: Jsem jel jenom kolem. :o)
18:49:05
23.09.2009
Pavel P..
-> Fén: alee copak už tě povozil? 3 3
18:35:54
23.09.2009
Fén
Musím říct, že v reálu ta barva není až tak hrozná. :o)
21:45:56
22.09.2009
tunerlada
-> Ultim: no hlavu nechat snizit uz proto ze je dole,pak neka zkusit lestit kanaly,vacku z erka a setrvak odlehcit,má to podle tebe vyznam?Vlastik rika ze mam raci kupit mpi motor
19:53:28
22.09.2009
Ultim
-> tunerlada: Zdar,tak napis co tam vse chces udelat na tom motoru at se o muzeme bavit...
15:06:01
22.09.2009
tunerlada
-> Čmoud: no snažim se o dát do kupy a pak do auta a nějaký ty malý ůpravy,chci vyleštit kanály a vačku z erka tak snad se to povede 6 -> Marcius: jojo nic jinyho mi nezbývá když mi motor odchází 3 7 a jak ty si stim daleko?-> Tuneman2: no já jel na sraz po roce takze jen na cumendu v patek sem mel neco jinyho takze casu málo a neteo se mi vty zime tam vecer být ikdyž sem asi o hodně přišel 1 10
22:06:16
21.09.2009
Tuneman2
-> tunerlada: tak jako dění nic moc...my se jeli hlavně bavit...na jednodenni srazy ani nejezdim:-D...leda kdybych sprintoval a momentalne mi odeslocerpadlo...akorat mi to dýmí a nejede..takze sem si ani zajezdit nemohl...
21:42:11
21.09.2009
Čmoud
-> Marcius: me pride ze vetsina lidi tam smeruje krom originalistu :)
21:31:45
21.09.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: koukám že stavíš favorita... taky směřuju pomalu ale jistě k osmikanálu...3
Extreme Tyres