skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rád bych všem představil jeden klenot socialistického automobilového průmyslu 80-tých let. jedná se o Škodu Rapid 130, na poměry v nebývale zachovalém stavu, který jsem v září roku 2006 zakoupil od jednoho zdejšího člena M.I.K.I - ho.
Jsem provozovatelem ještě jednoho exempláře, který jsem chtěl restaurovat, má zde také svou kartu a foto. Nicméně jsem dostal rozum a neudělal jsem to. Míra opotřebovanosti, kterou na něm zanechal zub času je přílišná a finanční injekce, kterou by si oprava žádala by byla zbytečně vysoká. Rozhodl jsem se tedy pro koupi málo jetého vozu, červené barvy - to byla podmínka. Po delším shánění a vybírání, přijímání kompromisů kvalita-cena-barva, přišla řada právě na tento kousek.
To co s vozem plánoval jeho původní majitel je patrné v jeho původní kartě a trošku se liší od mých plánů.Ovšem k mému příjemnému překvapení je vše dělané s citem a hlavně s možností vrátit to do původního stavu, za což jsem nesmírně vděčný.
Plány s vozem jsou asi takové: Oprašovat, očišťovat a jezdit jenom o nedělích.Hlavně netuningovat.
Technické informace:
Motor je klasická 130, s ještě nechrastícíma rozvodama a jediná úprava bude spočívat v seřízení karburátoru, pač to žere jako Volha a celkovém vyčištění.
Převodovka pětirychlostní, netekoucí, nejeví známky obalenosti 10kg bahna a voleje.
Zadní úhlová náprava, nezrezlá, je na ní ještě zdřejmě patrná skutečnost, že i ve škodovce opatřovali kovové díly nátěrem. Není to jen doměnka plynoucí z dobových fotografií.
Přední náprava původně snížena, ale vzhledem k tomu, že jsem byl futr na dorazech a kámošovi z toho vypadávali rovnátka tak jsem provedl tunning směrem UP a nasadil zpět původní.
Brzdy čtyřpístkové v předu, bubnové vzadu. - zvostra brzdící, podtlakovým posilovačem posílené
Rukavice též brzdící
Laděný výfuk vyměněný na normální. upadl. ale mě to nevadí. jsem vlastně trochu rád a soused taky.
Interiér a exteriér:
Kola Jupiter s pneu 185/70 R13 včetně originálních pokliček. to vše přiděláno neprůchozími matkami.
Interiér v světlé béžové, zachovalý(jak jinak že)
Vůz nemá střešní okno!!!!!!!! to byla také jedna podmínka při koupi - hlavu si radši meju doma v koupelně, po skušenostech z mého prvního kupé.
Elektrická okna - proveden downgrade za klasická švihadla. 05/2007
Repro Hertz v předních dveřích odstraněno - nasazeny původní dveřní tapecy.05/2007 a to dokonce ty se kterýma rapid opouštěl výrobní závod. MIKI používal hlavu a rozřezal jiné!!! Repro jsem ale vyndal hlavně z důvodu, že by jinak nešlo vrátit zpět manuální stahování oken. Přiznám se, že jsem i slzu zamačkával.
Plánované opravy a úpravy:
Nasazení originálních žlutých blinkrů v předu a z boku
Výměna zadních lamp za originální made in czechoslovakia (jenom je sehnat - kdyby někdo věděl...)
Výměna ložisek v nábojích kol a to všude - hučí
Vysravit drobné kosmetické vady na kastli a vyleštit to vyského lesku.
Opravit zadní lem co vorval nějakej kokot chvíly před tím, než jsem to koupil.
Vymenit levý plech pod motorem - je nevratně seříznutý kvuli laděnému výfuku.
Něco trošku mlátí na řízení, tak to repásnout nebo něco - nesluší mu to
Lišta na palubce přijde originální s nápisem rapid 130
časem dodám třeba i detailnější foto a průběh oprav, ale pujde to pomalu, není to moje jediná práce. a hlavně si to chci užít, nikam nespěchám.
Jsem provozovatelem ještě jednoho exempláře, který jsem chtěl restaurovat, má zde také svou kartu a foto. Nicméně jsem dostal rozum a neudělal jsem to. Míra opotřebovanosti, kterou na něm zanechal zub času je přílišná a finanční injekce, kterou by si oprava žádala by byla zbytečně vysoká. Rozhodl jsem se tedy pro koupi málo jetého vozu, červené barvy - to byla podmínka. Po delším shánění a vybírání, přijímání kompromisů kvalita-cena-barva, přišla řada právě na tento kousek.
To co s vozem plánoval jeho původní majitel je patrné v jeho původní kartě a trošku se liší od mých plánů.Ovšem k mému příjemnému překvapení je vše dělané s citem a hlavně s možností vrátit to do původního stavu, za což jsem nesmírně vděčný.
Plány s vozem jsou asi takové: Oprašovat, očišťovat a jezdit jenom o nedělích.Hlavně netuningovat.
Technické informace:
Motor je klasická 130, s ještě nechrastícíma rozvodama a jediná úprava bude spočívat v seřízení karburátoru, pač to žere jako Volha a celkovém vyčištění.
Převodovka pětirychlostní, netekoucí, nejeví známky obalenosti 10kg bahna a voleje.
Zadní úhlová náprava, nezrezlá, je na ní ještě zdřejmě patrná skutečnost, že i ve škodovce opatřovali kovové díly nátěrem. Není to jen doměnka plynoucí z dobových fotografií.
Přední náprava původně snížena, ale vzhledem k tomu, že jsem byl futr na dorazech a kámošovi z toho vypadávali rovnátka tak jsem provedl tunning směrem UP a nasadil zpět původní.
Brzdy čtyřpístkové v předu, bubnové vzadu. - zvostra brzdící, podtlakovým posilovačem posílené
Rukavice též brzdící
Laděný výfuk vyměněný na normální. upadl. ale mě to nevadí. jsem vlastně trochu rád a soused taky.
Interiér a exteriér:
Kola Jupiter s pneu 185/70 R13 včetně originálních pokliček. to vše přiděláno neprůchozími matkami.
Interiér v světlé béžové, zachovalý(jak jinak že)
Vůz nemá střešní okno!!!!!!!! to byla také jedna podmínka při koupi - hlavu si radši meju doma v koupelně, po skušenostech z mého prvního kupé.
Elektrická okna - proveden downgrade za klasická švihadla. 05/2007
Repro Hertz v předních dveřích odstraněno - nasazeny původní dveřní tapecy.05/2007 a to dokonce ty se kterýma rapid opouštěl výrobní závod. MIKI používal hlavu a rozřezal jiné!!! Repro jsem ale vyndal hlavně z důvodu, že by jinak nešlo vrátit zpět manuální stahování oken. Přiznám se, že jsem i slzu zamačkával.
Plánované opravy a úpravy:
Nasazení originálních žlutých blinkrů v předu a z boku
Výměna zadních lamp za originální made in czechoslovakia (jenom je sehnat - kdyby někdo věděl...)
Výměna ložisek v nábojích kol a to všude - hučí
Vysravit drobné kosmetické vady na kastli a vyleštit to vyského lesku.
Opravit zadní lem co vorval nějakej kokot chvíly před tím, než jsem to koupil.
Vymenit levý plech pod motorem - je nevratně seříznutý kvuli laděnému výfuku.
Něco trošku mlátí na řízení, tak to repásnout nebo něco - nesluší mu to
Lišta na palubce přijde originální s nápisem rapid 130
časem dodám třeba i detailnější foto a průběh oprav, ale pujde to pomalu, není to moje jediná práce. a hlavně si to chci užít, nikam nespěchám.
Kuba F1 / Rapid 130 - komentáře:
18:44:49
11.04.2010
11.04.2010
M.I.K.I
Zdravímjak se daří ex autu??Vypadá pořád hezky,až mě to někdy štve ,že jsem ho prodal.Nojo to je jedna s chyb v životě.Ani prvni a asi ani posledni.Jsem rád,že to dáváš zpět do původního stavu, už jsem taky dospěl do takové stádia a ted dělám veterány a závodní veterány.Měj se, at se daří.