skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
R.v. 1987
Motor: je v tom 130-tka bej větších úprav - jenom výfuk, který je dělaný na zakázku, je příčný tříkomorový a má vývody na obou stranách - má super zvuk a čemu sem sám nejdřív nevěřil, tak lepší zátah od spodních otáček a jde líp vytáčet do těch vyšších (teď když sem ho sundal na zimu, tak sem si myslel, že v autě mám motor ze stodvacítky:-)).)
K výfuku přibude ještě K&N filtr - už sem ho tam měl danej, ale dělalo to neplechu - auto se mi zdálo takový línější (nasávalo to víc vzduchu, než mělo), takže nejdřív budu nechávat přetryskovávat karburátor a trošičku ho poladím a potom přijde na řadu filtr. Ale už teď auto peláší jak o život - měřil sem si průměrnou rychlost na dálnici a vyšlo mi 156km/h - 52km za necelých 20 minut - což si myslim, že na stotřicítku to je docela slušný:-)). Ještě sem zvědavej až tam dám ten filtr a přetryskuju karburátor:-).
Interiér: vnitřek je nově přečalouněný - teda jenom střecha, jsou tam bílé budíky, který jsem podsvítil vysoce svítivými LED diodami modré barvy - můžu všem vřele doporučit - vyjde to na 400,- a je to bomba - teda nevim jak to vypadá u těch novějších budíků - já mám kulatý (přijdou mi hezčí a sportovnější) a u těch je to super, ještě jsem k tomu dal rádio, který je taky modře podsvícený - no prostě Golf IV hadr ;-)))). Ty diody prodávaj přímo s paticema jako maj původní žárovky, takže neni potřeba žádných úprav.
Podvozek: teď přijde ta nejlepší a nejkrásnější věc na mym autě - kola - daj jsem tam 15" 195/50 - je to super - auto spolu s rozšiřovacíma podložkama je širší o dvanáct centimetrů a je to ohromně znát - pokud jedete na suchu, tak to auto prostě neutrhnete, i po dálnici při vyšší rychlosti(tak kolem 160), když foukne vítr, nemusíte auto honit z jedný strany na druhou, jako to dělám teď, když je auto bez kol a podložek.
Předek je trošičku snížený, ale asi půjde ještě kousíček dolu, ale bojim se toho, že když uříznu pružiny, tak si to auto bude dělat co chce - pružiny změknou a navíc když najedu na nějakej hrbol, tak budu skákat metr do vejšky:-((.
Další úpravy: centrální zamykání na DO s immobiliserem, elektrická okna, Kenwood na CD a 4x třípásmové repro - 2xMagnat a 2x obyč, tříramenný sportovní volant (na fotkách neni - dával jsem ho tam před týdnem), zadní dvouvláknové žárovky, přední H4 blue light laser + bodové modré LED diody
Další plánované úpravy: už jenom dám jinou přední masku a ještě chci udělat zadní víko kufru - dám tam tlumič třeba z favorita ze zadních dvěří - aby při odjištění rovnou víko vyjelo nahoru a pak chci auto prodat - takže kdyby měl někdo zájem, tak se mi ozvěte.
Motor: je v tom 130-tka bej větších úprav - jenom výfuk, který je dělaný na zakázku, je příčný tříkomorový a má vývody na obou stranách - má super zvuk a čemu sem sám nejdřív nevěřil, tak lepší zátah od spodních otáček a jde líp vytáčet do těch vyšších (teď když sem ho sundal na zimu, tak sem si myslel, že v autě mám motor ze stodvacítky:-)).)
K výfuku přibude ještě K&N filtr - už sem ho tam měl danej, ale dělalo to neplechu - auto se mi zdálo takový línější (nasávalo to víc vzduchu, než mělo), takže nejdřív budu nechávat přetryskovávat karburátor a trošičku ho poladím a potom přijde na řadu filtr. Ale už teď auto peláší jak o život - měřil sem si průměrnou rychlost na dálnici a vyšlo mi 156km/h - 52km za necelých 20 minut - což si myslim, že na stotřicítku to je docela slušný:-)). Ještě sem zvědavej až tam dám ten filtr a přetryskuju karburátor:-).
Interiér: vnitřek je nově přečalouněný - teda jenom střecha, jsou tam bílé budíky, který jsem podsvítil vysoce svítivými LED diodami modré barvy - můžu všem vřele doporučit - vyjde to na 400,- a je to bomba - teda nevim jak to vypadá u těch novějších budíků - já mám kulatý (přijdou mi hezčí a sportovnější) a u těch je to super, ještě jsem k tomu dal rádio, který je taky modře podsvícený - no prostě Golf IV hadr ;-)))). Ty diody prodávaj přímo s paticema jako maj původní žárovky, takže neni potřeba žádných úprav.
Podvozek: teď přijde ta nejlepší a nejkrásnější věc na mym autě - kola - daj jsem tam 15" 195/50 - je to super - auto spolu s rozšiřovacíma podložkama je širší o dvanáct centimetrů a je to ohromně znát - pokud jedete na suchu, tak to auto prostě neutrhnete, i po dálnici při vyšší rychlosti(tak kolem 160), když foukne vítr, nemusíte auto honit z jedný strany na druhou, jako to dělám teď, když je auto bez kol a podložek.
Předek je trošičku snížený, ale asi půjde ještě kousíček dolu, ale bojim se toho, že když uříznu pružiny, tak si to auto bude dělat co chce - pružiny změknou a navíc když najedu na nějakej hrbol, tak budu skákat metr do vejšky:-((.
Další úpravy: centrální zamykání na DO s immobiliserem, elektrická okna, Kenwood na CD a 4x třípásmové repro - 2xMagnat a 2x obyč, tříramenný sportovní volant (na fotkách neni - dával jsem ho tam před týdnem), zadní dvouvláknové žárovky, přední H4 blue light laser + bodové modré LED diody
Další plánované úpravy: už jenom dám jinou přední masku a ještě chci udělat zadní víko kufru - dám tam tlumič třeba z favorita ze zadních dvěří - aby při odjištění rovnou víko vyjelo nahoru a pak chci auto prodat - takže kdyby měl někdo zájem, tak se mi ozvěte.
dafiozo/rapid - komentáře:
Baghira: podelny je myslene ulozenim podobne ako seria poxopil som richtig ;o)
-> david novotný: Je podélnej a stojí 4000,-. Mám ho a je super. Akorát se dělá někde na moravě a tuším Vici věděl kdo je dělá a dali se tam pořídit o 1000,- levněji než u tilera.
-> BEYER: zkus www.tiler-tuning.cz - prodává komplet celej laděněj vejfuk - neni teda příčnej, ale nevypadá zle a měl by stát něco kolem tří tisíc.
david novotný: hmm ... dik toz holt smola ;o ale budem hladat ;)
-> BEYER: - no to ti nepovim - měl by bejt dělanej na zakázku, tříkomorovej, pro třídu M - to mi bylo řečeno (nevim) a koupil jsem ho asi před rokem na inzerát a má super zvuk a dokonce zvedá výkon a krouťáček:-))) Jo vyšel mě na trojku. Jinak někde v Brně je člověk, kterej dělá podobný vejfuky - ne příčný, ale zase třeba se dvěma koncovkama a TDM-ka a možná by udělal i tyhle - kdysi sem měl kontakt, ale teď ho nemužů najít - ten kontakt jsem jednou našel v autosport tuningu, tak zkus tam.
dafiozo: zaujal ma tvoj fiiifuck co ta vysiel a kde si si ho nehal robyt ;)
Nevíte někdo o levém zadním blatníku na rapida?????


aúúúúúúúú, srdce mě bolí, zboural sem si rapida:-((( - no je mi na blitííí

jasne,zavisi od sustruhu.ten nas skolsky je fakt krava obrovska
no na to potrebujes ale soustruh jak krava.. -) aby mel celisti hluboky asi 6cm coz bezne soustruhy nemyvaj.. ja mam soustruh s tocnym prumerem cca pul metru a delkou 2metry a neda to.. bud leda nejake specialni celisti nebo vetsi soustruh, to co jsem popsal ja je jednodussi..
mne to chytil sustruznik za plochu,kde je vlastne nasadeny kotuc.a tocilo sa to rovno.
no hlavne chytit to zvenku ani nemuzes protoze je to odlitek krivej jak krava-) by me zajimalo jakou to ma nevyvazenost-) musis to uchytit vnitre za uchyceni velkyho loziska a vystredit prez druhy lozisko pak uz akorad vydis jak se to toci krive-) resp ono se to toci rovne ale vsechno ostatni je krivy-) ale je to opruz.. lepsi delat novej naboj-)
jo jo, ja jsem to chtel delat u nas na ucnaku v dilnach ale nemame tam delicku a taky kdyz jsem chtel zmensit ten stredici nakruzek tak jsem nevedel jak to v soustruhu uchytit pac je to z obou stran konusovity a delat na to nejakou upevnovaci hridel se mi nechtelo tak jsem se na to vyprd.
jen prevrtani nestaci jeste se musi upravit stredici krrouzek, nevim tak do 500 obe kola. .na skoda-vyfuky maj asi taky takovou nejakou cenu. tak asi stejne..
a jenom to prevrtaní na 4*100 bys udelal odhadem za kolik?
tak i tak.. prvni moznost je levnejsi, druha moznost je elegantnejsi a da se vyrobit roztec uplne libovolna a jeste se da prizpusobit rozchod kol.. pridal bych ti fotku ale sem to nejde..
-> Saky: Jak to udelas? Prevrtas stavajici naboje, nebo vyrobis uplne novy s jinou rozteci? Diky
zmenu roztece ti udela kdokoliv treba i ja..
-> Rapid: Díky. Já vim, chci to posadit trošičku níž, ale bojim se toho, že když uříznu pružiny, tak to potom bude mlátit a auto bude skákat i když tam dám dorazy a nechce se mi kupovat originál tvrdý pružiny. Ale ten předek - chtěl bych tam dát rovnou náboj s roztečí 4x100, ale nevim kde mi to udělaj - budu se muset zeptat "mekánika" ke kterýmu auto dávám se všema věcma - ale určitě tu změnu rozteče dát chci - teď tam jsou ty nejmenší možný podložky (2,3cm) a leze to hrozně ven a je to hnusný:-((