skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak to je můj Rapid 136. :-) Do minulého roku jezdil s upraveným motorem z Favorita a karburátory MIKUNI z motocyklu Yamaha FZR, difuzer 32. Připravuje se motor 1.4 MPI s plně programovatelnou řídicí jednotkou vstřikování s možností ladění při běhu motoru, viz www.vems-group.org/ .
Právě probíhá velká akce, spojenou s výměnou blatníků, prahů, čela, kapoty, motoru, novým lakem a další drobnosti. V převodovce také vyměním co se dá.
A hlavně sestavit motor a rozchodit svtřikování... :-)
Parametry starého motoru:
blok Favorit
vrtání 77 mm
zdvih 72 mm
objem 1341 ccm
kompresní poměr 10,15:1
vačka 266
odlehčený setrvačník
zvětšené sací kanály slícované se sáním
výfuk 130 L/A za nárazníkem
Jak jsem se zmínil, pracuje se na novém motoru původem z Fabie.
Parametry nového motoru:
blok Fabia
vrtání 75,5 mm
zdvih 78 mm
objem 1397
kompresní poměr 10,7:1
vačka 278/265, větší zdvih vaček, Motor Excel
mechanická zdvihátka
odlehčený setrvačník a řemenice
zvětšené sací kanály slícované se sáním
víko rozvodů původní Fabia bez rozdělovače
vstřikování MPI, trysky a čidla z Fabie, speciální řídicí jednotka, podle částečně "open" projektu www.vems-group.org/ Tak to v Rapidu ještě nikdo nemá... :-)
výfuk nerez 130 L/A za nárazníkem
Podvozek:
přední pružiny 250 od Sakyho
"ostré" hřebenové řízení "Saky" :-)
doufám že bude i stabilizátor 18mm
zadní náprava vyztužená podle L/A
kotouče a čtyřpístky
všechny náboje kol s roztečí děr pro šrouby 4 x 100 a 4 x 130
přitvrzené tlumiče
disky ATS 6 x 13, ET27, 4x100mm
pneu vzadu 205/60 - 13
vpředu 185/60 - 13
Chci aby auto mělo originální vzhled .
Jinak v létě 2004 mě svezl během měsíce přes 4000 km na skvělý výlet - okruh po Evropě. Trasa od Kladna přes Slovensko, křížem krážem Maďadrsko, Chorvatsko, Slovinsko, Rakousko a zpět. Až na jednu komplikaci s prosakujícím policajtem oleje v Maďarsku to zvládl výborně a často budil zájem místních obyvatel :-))
Právě probíhá velká akce, spojenou s výměnou blatníků, prahů, čela, kapoty, motoru, novým lakem a další drobnosti. V převodovce také vyměním co se dá.
A hlavně sestavit motor a rozchodit svtřikování... :-)
Parametry starého motoru:
blok Favorit
vrtání 77 mm
zdvih 72 mm
objem 1341 ccm
kompresní poměr 10,15:1
vačka 266
odlehčený setrvačník
zvětšené sací kanály slícované se sáním
výfuk 130 L/A za nárazníkem
Jak jsem se zmínil, pracuje se na novém motoru původem z Fabie.
Parametry nového motoru:
blok Fabia
vrtání 75,5 mm
zdvih 78 mm
objem 1397
kompresní poměr 10,7:1
vačka 278/265, větší zdvih vaček, Motor Excel
mechanická zdvihátka
odlehčený setrvačník a řemenice
zvětšené sací kanály slícované se sáním
víko rozvodů původní Fabia bez rozdělovače
vstřikování MPI, trysky a čidla z Fabie, speciální řídicí jednotka, podle částečně "open" projektu www.vems-group.org/ Tak to v Rapidu ještě nikdo nemá... :-)
výfuk nerez 130 L/A za nárazníkem
Podvozek:
přední pružiny 250 od Sakyho
"ostré" hřebenové řízení "Saky" :-)
doufám že bude i stabilizátor 18mm
zadní náprava vyztužená podle L/A
kotouče a čtyřpístky
všechny náboje kol s roztečí děr pro šrouby 4 x 100 a 4 x 130
přitvrzené tlumiče
disky ATS 6 x 13, ET27, 4x100mm
pneu vzadu 205/60 - 13
vpředu 185/60 - 13
Chci aby auto mělo originální vzhled .
Jinak v létě 2004 mě svezl během měsíce přes 4000 km na skvělý výlet - okruh po Evropě. Trasa od Kladna přes Slovensko, křížem krážem Maďadrsko, Chorvatsko, Slovinsko, Rakousko a zpět. Až na jednu komplikaci s prosakujícím policajtem oleje v Maďarsku to zvládl výborně a často budil zájem místních obyvatel :-))
Rapid - komentáře:
14:13:44
08.03.2004
08.03.2004
liguere
aby som upresnil,maximalna davka sa nemeni,ale davka,ktoru prave vstrekovac dodava,ta sa meni otackami.som to predtym tak trochu nejasne napisal.sorry
14:12:40
08.03.2004
08.03.2004
liguere
ako udaj o prietoku mozes najst akurat maximalnu moznu davku na jeden vstrek,ktoru tento vstrekovac zvladne.otackami a teda aj vykonom sa to samozrejme meni.
14:09:39
08.03.2004
08.03.2004
liguere
trochu k otazke,Např jaký mají průtok vstřikovací trysky? takze vstrekovacie trysky sami o sebe prietok udávaný nemajú.ten závisí od tlaku paliva a velkosti dýz v tryske.skus zistit tieto udaje a potom si to mozes spocitat.alebo si spocitaj opacne,kolko paliva motor potrebuje a aky by teda mali mat trysky prietok,z coho dostanes aky tlak musi mat palivo pri danych rozmeroch (priemere) dyz.
11:52:38
08.03.2004
08.03.2004
Petr P
Tak turbo je totálně v háji. Je zevnitř prasklý litinový díl. Zatim na něj košlu a zkusim zprovoznit motor z Fabky bez úprav, jen se vstřikovánim MegasquirtAVR.
19:35:21
03.03.2004
03.03.2004
Petr P
Tak dnes jsem pořídil turbo Garrett a chladič vzduchu. Je to z Escorta RS 1.6i. Jak se dalo vzhledem k stáří předpokládat, turbo má v háji ložiska.. Koupil jsem to ale za cenu menší, než by jsem na vrakáči dal za ten chladič.. Tak teď se na to jdu podívat, co se dá dělat. Pokud bych sehnal samotná ložiska a těsnění, dalo by se to možná opravit za přijatelný peníz. No uvidím... Přidal jsem foto.
20:11:59
17.02.2004
17.02.2004
Petr P
Jo ale plánuju to taky někdy pěkně nalakovat.. Jen nevím, kde na to vzít prachy.
Taky se mi líběj ty R/H blatníky, ale k tomu by to chtělo taky nejlíp MTX kola atd..
Teď se psíš věnuju dokončování zkoušek ve škole, ale brzy se pustím do stavby té řídicí jednotky pro vstřikování a úprav motoru.
Myslím, že ta řídicí jednotka bude "bomba". To jentak někdo nemá, aby ji mohl sám jakkoli programovat, taky byde mít určitý samoučicí algorytmus...atd.
Taky se mi líběj ty R/H blatníky, ale k tomu by to chtělo taky nejlíp MTX kola atd..
Teď se psíš věnuju dokončování zkoušek ve škole, ale brzy se pustím do stavby té řídicí jednotky pro vstřikování a úprav motoru.
Myslím, že ta řídicí jednotka bude "bomba". To jentak někdo nemá, aby ji mohl sám jakkoli programovat, taky byde mít určitý samoučicí algorytmus...atd.
10:51:34
28.01.2004
28.01.2004
Racyk
jak tak vidím, tak se zaměřuješ hlavně na motor a zbytkem auta se moc nechlubíš, ale zase co děláš s tím motorem... no parada, jenže pro moje podmínky je potřeba výkonný seriový motor:)
12:42:16
22.01.2004
22.01.2004
Tom
Čtu tady že sháníš vysokotlaké čerpadlo, měl bych jednoho BOSCHE dává 300kpa a 200l/hod. Bylo by za 1000Kč.
00:29:58
21.01.2004
21.01.2004
Petr P
Na ICQ mi někdo psal o info o řídicí jednotce MegasquirtAVR. Okno ICQ zprávy jsem zavřel a teď nemůžu z ICQ onu zprávu vydolovat, když toho člověka nemám v kontaktech..
Ať se tedy ozve znova.
Ať se tedy ozve znova.
20:55:15
15.12.2003
15.12.2003
Petr P
Tak konečně jsem přidal foto filtrů. Bohužel nějak nezbýbá čas na leštění motoru... Jo taky je přidáno foto reproduktorů a čalounění.. Vypadají dost nenápadně, ale se zesilovačem 2x50W RMS to v autě celkem stačí..
20:03:43
02.12.2003
02.12.2003
Petr P
Přidány fotky nového motoru, zatím ve fázi demontážní..
23:12:08
26.11.2003
26.11.2003
Petr P
-> u-geen: Hrnky už se nekonaj. Byly jen pro test, jestli se to vůbec povede rozjet..
20:19:18
26.11.2003
26.11.2003
Radek
Ty karbeci jsou zajimavý.
10:53:54
26.11.2003
26.11.2003
U-Geen
Hmm 4 hrnky...
08:20:13
26.11.2003
26.11.2003
Komár 1981
Zatim gut caar, jsem zvedavej jak to bude pokracovat!