skoda.virt.cz odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Auto jsem koupil 8.9.2006 od uživatele TC tady z virtu. Jde původně o bílýho rapida 130 L z roku 1985. Ke mně se auto dostalo ve stavu, kdy má vyvařený bolavý místa, modro-černej lak a motor z favorita 135. A tak to všechno začalo...
Zprvu to byla obrovská euforie, auto vypadalo velice slušně, jezdilo docela spolehlivě, co víc si v 18 letech přát...
Jenže časem přišli různý nápady na vylepšení a taky první nezbytný opravy, takže jsme během následujícího roku dokoupil komplet plasty, kola Apolla s novým obutím, nový rádio...Dodnes strašně rád vzpomínám na ty hektický chvíle před srazama, kdy jsem dodělával, prahy, leštil ještě v noci a nemohl se dočkat rána. Stihl jsem taky absolvovat sraz v Běšinách, ikdyž jen jako spolujezdec a tam se to asi zlomilo.Chvíli jsme přemýšlel a pak bylo rozhodnutí jasný, chci to jezdit taky.
Takže auto se před Vánocema 2008 přesunulo do dílny, ale co teď... ?
základní plán byl udělat zadní brzdy, přední nápravu a poladit motor
Po dlouhých úvahách se rozhodlo i to, že přibudou lamináty ala RH, ale že to vyrobíme sami ( nikdy víc... :-) ), takže náprava šla dolů a začal jsem nakupovat věci, zadní brzdy jsem sfoukl ještě před Vánocema, potom se začaly vytvářet lamináty, jenže mrzlo, neschlo to, vypadalo to na nic, takže jsem p 4 měsících objednal lamináty od p. Krajanského. Důležitým člověkem při přestavbě je Kapřík Faster, kterej mě hodně pomohl s nápravou, utvrdil mě v tlumičích z Motexu atd. Dny plynuly, přiblížilo se zkouškový a auto stálo, no a dnes jsem se na to zase vrhnul...
udělat...... vodu a elektriku a bude to hotový. Teda z části, pak ještě držáky sedaček, výztuhy na pásy, lamináty..
Motor :
Favorit 135 po GO, jinak bez větších zásahů
Karburátor přetryskovaný na 130
repase alternátoru
nové svíčky + kabely
příčný výfuk + svody ( zatím klasický ) výroba www.volny.cz/skoda-vyfuky
olej
vačka 270/270 ... je doma
Podvozek :
nové přední brzdy - kompletní repase 4 pístů, nové hadice + trubky
nové zadní brzdy ( přetěsněný prasatka, výměna všeho drobnýho uvnitř za nový, nový origo stará výroba bubny, nový obložení )
komplet repase + vyztužení přední nápravy, maximum možný nových a origo stará výroba dílů
nataženy nový brzdový trubky + hadice, spojková trubka hadice, vytaženo topení+ hadice, příprava na zavedení nových trubek na vodu v plastu...
Karoserie :
kompletně nová podlaha, znovu přivařeny držáky nápravy, oškrabanej celej předek auta, vše natřeno základovkou, nástřik bodyčkem
zadní červeno-bílé lampy
Interier :
sportovní volant
přídavné budíky - tlak oleje + voltmetr
interiér komplet vykuchanej
Kola :
Zprvu to byla obrovská euforie, auto vypadalo velice slušně, jezdilo docela spolehlivě, co víc si v 18 letech přát...
Jenže časem přišli různý nápady na vylepšení a taky první nezbytný opravy, takže jsme během následujícího roku dokoupil komplet plasty, kola Apolla s novým obutím, nový rádio...Dodnes strašně rád vzpomínám na ty hektický chvíle před srazama, kdy jsem dodělával, prahy, leštil ještě v noci a nemohl se dočkat rána. Stihl jsem taky absolvovat sraz v Běšinách, ikdyž jen jako spolujezdec a tam se to asi zlomilo.Chvíli jsme přemýšlel a pak bylo rozhodnutí jasný, chci to jezdit taky.
Takže auto se před Vánocema 2008 přesunulo do dílny, ale co teď... ?
základní plán byl udělat zadní brzdy, přední nápravu a poladit motor
Po dlouhých úvahách se rozhodlo i to, že přibudou lamináty ala RH, ale že to vyrobíme sami ( nikdy víc... :-) ), takže náprava šla dolů a začal jsem nakupovat věci, zadní brzdy jsem sfoukl ještě před Vánocema, potom se začaly vytvářet lamináty, jenže mrzlo, neschlo to, vypadalo to na nic, takže jsem p 4 měsících objednal lamináty od p. Krajanského. Důležitým člověkem při přestavbě je Kapřík Faster, kterej mě hodně pomohl s nápravou, utvrdil mě v tlumičích z Motexu atd. Dny plynuly, přiblížilo se zkouškový a auto stálo, no a dnes jsem se na to zase vrhnul...
udělat...... vodu a elektriku a bude to hotový. Teda z části, pak ještě držáky sedaček, výztuhy na pásy, lamináty..
Motor :
Favorit 135 po GO, jinak bez větších zásahů
Karburátor přetryskovaný na 130
repase alternátoru
nové svíčky + kabely
příčný výfuk + svody ( zatím klasický ) výroba www.volny.cz/skoda-vyfuky
olej
vačka 270/270 ... je doma
Podvozek :
nové přední brzdy - kompletní repase 4 pístů, nové hadice + trubky
nové zadní brzdy ( přetěsněný prasatka, výměna všeho drobnýho uvnitř za nový, nový origo stará výroba bubny, nový obložení )
komplet repase + vyztužení přední nápravy, maximum možný nových a origo stará výroba dílů
nataženy nový brzdový trubky + hadice, spojková trubka hadice, vytaženo topení+ hadice, příprava na zavedení nových trubek na vodu v plastu...
Karoserie :
kompletně nová podlaha, znovu přivařeny držáky nápravy, oškrabanej celej předek auta, vše natřeno základovkou, nástřik bodyčkem
zadní červeno-bílé lampy
Interier :
sportovní volant
přídavné budíky - tlak oleje + voltmetr
interiér komplet vykuchanej
Kola :
Qwert/Rapid130L - komentáře:
22:20:18
23.03.2008
23.03.2008
Qwert..
-> kaprik faster: tak jsem se teď podíval a je panensky čistá
22:17:38
23.03.2008
23.03.2008
Karel.
-> kaprik faster: no tak myslím, že budu rád, když vůbec jednu seženu Se dávalo do škodovek, který jsou vzácností dneska, spíš bych to viděl na ten diferák
22:16:27
23.03.2008
23.03.2008
Kapřík
-> Qwert..: jo podívej se na ni jestli je dobře namazaná. Aby nezačala chytat lišku...fakt, myslím to vážně!!
22:12:18
23.03.2008
23.03.2008
Qwert..
-> kaprik faster: no taky je mi blbý se na vačku dívat zabalenou v igelitce, tam asi nepatří...
22:10:42
23.03.2008
23.03.2008
Kapřík
-> Karel.: tak kdybys věděl o víc 5q suchejch 4,22 tak jednu taky beru
22:09:34
23.03.2008
23.03.2008
Karel.
no tak pokud je to tak znát, tak na to prdím a už můžu rovnou shánět 5q lehkej, difrák asi nevyměním nebo s tím máte někdo zkušenost? Co plánuješ s motůrkem?
22:09:00
23.03.2008
23.03.2008
Kapřík
-> Qwert..: nojo bude.... U mě to asi nebude trvat tak dlouho
22:06:30
23.03.2008
23.03.2008
Qwert..
-> kaprik faster: počkej až se pustíme do motorů...to bude jako lego :-D
22:04:06
23.03.2008
23.03.2008
Kapřík
-> Karel.: poznáš to a docela hodně...no však uvidíš. Ale rozjezdy budou horší...taky bych rád 4,22 ale pouštět se do převodovky..no mám z toho strach to otevřít a přehazovat diferáky
22:02:29
23.03.2008
23.03.2008
Qwert..
-> Karel.: na 5 je to super, táhne to i do 170, ale ty rozjezdy...
21:57:52
23.03.2008
23.03.2008
Karel.
-> Qwert..: jojo máme stejný převody, zatím, ale taky uvažuju nad 4.22 ta na kyvce dělal dost ta převodovka, já zkusím tu těžší a kdyžtak tam lupnu tu kratší taky
21:55:45
23.03.2008
23.03.2008
Kapřík
-> Qwert..: ser na převody. Dej tam pořádnej motor a bude to dobrý
21:51:03
23.03.2008
23.03.2008
Qwert..
-> Karel.: zatím 3,9, ale 4,22 ( 4,44 ) mě docela láká a není to zase takovej problém
21:47:50
23.03.2008
23.03.2008
Karel.
-> Qwert..: jo jakej máš převod?
-> kaprik faster: sakra to je slovo
-> kaprik faster: sakra to je slovo
21:33:52
23.03.2008
23.03.2008
Kapřík
-> Karel.: neboj, nebudu kazit partu
21:33:05
23.03.2008
23.03.2008
Qwert..
-> Karel.: no to vám ale ujedu...tobě určitě, mám na dálnicu lepší převody
21:30:48
23.03.2008
23.03.2008
Karel.
-> Qwert..: já rád dostanu pokutu s tebou a kapřík určitě nezkází partu že? Na podval ser, to je pro děcka, neboj se toho a jeď po ose
21:21:54
23.03.2008
23.03.2008
Qwert..
No chlapáci...takže kdyžtak pojedete Běšiny taky, teda apsoň cestu tam a zpátky? nerad bych jako jedinej dostal hned za Brnem pokutu podval asi neseženu...
21:21:48
23.03.2008
23.03.2008
Kapřík
-> Karel.: zastaví, bude foto s diváky, občerstvení a může závodit dál
21:18:56
23.03.2008
23.03.2008
Karel.
-> Qwert..: přesně hoď ju do prdele Jojo musíš jet pomalu, abychom si stihli prohlídnout auto, klidně i zastaví, stejně jde o prd