![52](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/52.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Auto jsem koupil 8.9.2006 od uživatele TC tady z virtu. Jde původně o bílýho rapida 130 L z roku 1985. Ke mně se auto dostalo ve stavu, kdy má vyvařený bolavý místa, modro-černej lak a motor z favorita 135. A tak to všechno začalo...
Zprvu to byla obrovská euforie, auto vypadalo velice slušně, jezdilo docela spolehlivě, co víc si v 18 letech přát...
Jenže časem přišli různý nápady na vylepšení a taky první nezbytný opravy, takže jsme během následujícího roku dokoupil komplet plasty, kola Apolla s novým obutím, nový rádio...Dodnes strašně rád vzpomínám na ty hektický chvíle před srazama, kdy jsem dodělával, prahy, leštil ještě v noci a nemohl se dočkat rána. Stihl jsem taky absolvovat sraz v Běšinách, ikdyž jen jako spolujezdec a tam se to asi zlomilo.Chvíli jsme přemýšlel a pak bylo rozhodnutí jasný, chci to jezdit taky.
Takže auto se před Vánocema 2008 přesunulo do dílny, ale co teď... ?
základní plán byl udělat zadní brzdy, přední nápravu a poladit motor
Po dlouhých úvahách se rozhodlo i to, že přibudou lamináty ala RH, ale že to vyrobíme sami ( nikdy víc... :-) ), takže náprava šla dolů a začal jsem nakupovat věci, zadní brzdy jsem sfoukl ještě před Vánocema, potom se začaly vytvářet lamináty, jenže mrzlo, neschlo to, vypadalo to na nic, takže jsem p 4 měsících objednal lamináty od p. Krajanského. Důležitým člověkem při přestavbě je Kapřík Faster, kterej mě hodně pomohl s nápravou, utvrdil mě v tlumičích z Motexu atd. Dny plynuly, přiblížilo se zkouškový a auto stálo, no a dnes jsem se na to zase vrhnul...
udělat...... vodu a elektriku a bude to hotový. Teda z části, pak ještě držáky sedaček, výztuhy na pásy, lamináty..
Motor :
Favorit 135 po GO, jinak bez větších zásahů
Karburátor přetryskovaný na 130
repase alternátoru
nové svíčky + kabely
příčný výfuk + svody ( zatím klasický ) výroba www.volny.cz/skoda-vyfuky
olej
vačka 270/270 ... je doma
Podvozek :
nové přední brzdy - kompletní repase 4 pístů, nové hadice + trubky
nové zadní brzdy ( přetěsněný prasatka, výměna všeho drobnýho uvnitř za nový, nový origo stará výroba bubny, nový obložení )
komplet repase + vyztužení přední nápravy, maximum možný nových a origo stará výroba dílů
nataženy nový brzdový trubky + hadice, spojková trubka hadice, vytaženo topení+ hadice, příprava na zavedení nových trubek na vodu v plastu...
Karoserie :
kompletně nová podlaha, znovu přivařeny držáky nápravy, oškrabanej celej předek auta, vše natřeno základovkou, nástřik bodyčkem
zadní červeno-bílé lampy
Interier :
sportovní volant
přídavné budíky - tlak oleje + voltmetr
interiér komplet vykuchanej
Kola :
Zprvu to byla obrovská euforie, auto vypadalo velice slušně, jezdilo docela spolehlivě, co víc si v 18 letech přát...
Jenže časem přišli různý nápady na vylepšení a taky první nezbytný opravy, takže jsme během následujícího roku dokoupil komplet plasty, kola Apolla s novým obutím, nový rádio...Dodnes strašně rád vzpomínám na ty hektický chvíle před srazama, kdy jsem dodělával, prahy, leštil ještě v noci a nemohl se dočkat rána. Stihl jsem taky absolvovat sraz v Běšinách, ikdyž jen jako spolujezdec a tam se to asi zlomilo.Chvíli jsme přemýšlel a pak bylo rozhodnutí jasný, chci to jezdit taky.
Takže auto se před Vánocema 2008 přesunulo do dílny, ale co teď... ?
základní plán byl udělat zadní brzdy, přední nápravu a poladit motor
Po dlouhých úvahách se rozhodlo i to, že přibudou lamináty ala RH, ale že to vyrobíme sami ( nikdy víc... :-) ), takže náprava šla dolů a začal jsem nakupovat věci, zadní brzdy jsem sfoukl ještě před Vánocema, potom se začaly vytvářet lamináty, jenže mrzlo, neschlo to, vypadalo to na nic, takže jsem p 4 měsících objednal lamináty od p. Krajanského. Důležitým člověkem při přestavbě je Kapřík Faster, kterej mě hodně pomohl s nápravou, utvrdil mě v tlumičích z Motexu atd. Dny plynuly, přiblížilo se zkouškový a auto stálo, no a dnes jsem se na to zase vrhnul...
udělat...... vodu a elektriku a bude to hotový. Teda z části, pak ještě držáky sedaček, výztuhy na pásy, lamináty..
Motor :
Favorit 135 po GO, jinak bez větších zásahů
Karburátor přetryskovaný na 130
repase alternátoru
nové svíčky + kabely
příčný výfuk + svody ( zatím klasický ) výroba www.volny.cz/skoda-vyfuky
olej
vačka 270/270 ... je doma
Podvozek :
nové přední brzdy - kompletní repase 4 pístů, nové hadice + trubky
nové zadní brzdy ( přetěsněný prasatka, výměna všeho drobnýho uvnitř za nový, nový origo stará výroba bubny, nový obložení )
komplet repase + vyztužení přední nápravy, maximum možný nových a origo stará výroba dílů
nataženy nový brzdový trubky + hadice, spojková trubka hadice, vytaženo topení+ hadice, příprava na zavedení nových trubek na vodu v plastu...
Karoserie :
kompletně nová podlaha, znovu přivařeny držáky nápravy, oškrabanej celej předek auta, vše natřeno základovkou, nástřik bodyčkem
zadní červeno-bílé lampy
Interier :
sportovní volant
přídavné budíky - tlak oleje + voltmetr
interiér komplet vykuchanej
Kola :
Qwert/Rapid130L - komentáře:
-> kaprik faster: ![52](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/52.gif)
![52](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/52.gif)
Zkuste se nějak domluvit
jakože taky mi přišlo divný jak bych to dvzdušnoval...a hlavně jak bych zacpával tu dírku po ní,,,
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> havlik: no stačí když vyhodí tu část co jde od kohoutu k topení pokud se nepletu ne? Musí tam zůstat hadička od chladiče nakonci s kohoutem na odvzdušnění![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Qwert..: malou tam nech kvůli odvzdušnění chladí soustavy
-> kaprik faster: no ono to s těma většíma kolama asi ani moc nepojede...:-)
-> Qwert..: hezky pojedeš brrrrm brrrm brrrm pomalu
Aby jsme si Tě pěkně mohli prohlídnout až pojedeš okolo
S hadičkama jak píše Karel.... dvě spojit a tu malou hoď do prdele a je to![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
super...vypustim vodu, vyrvu topení, a ono si to samo řekne co a jak, každopádně 2 tlustý spojím a malou nějak vyřeším...
-> Qwert..: ta malá je na odvzdušění dej ji do řitě a ty dvš spoj![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Qwert..: nerozsekáš, nesmíš jet hned jak prase, chce to zkušenosti a pak budeš drandit jak závodník![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Qwert..: ta malá hadička vede jen mezi topenim a chladičem a je tam pro odvzdušenění
-> kaprik faster: no počkej a udkud potom natáhnu tu malou do kufru ?
-> Qwert..: no tak jdou tam dvě hadice z motoru. Tak bych to vyřešil hned nějak u motoru. Prostě jen udělal okruh hned tam, aby to nešlo už do auta![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Qwert..: tyjo tak to bych čekal mnohem víc ředidla
No hlavně že to šlo stříkat![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
hele kluci a když už vás tu mám, poradtě...
když vytáhnu topení...do něj vedou 2 hadice a z něj malá co vede přes kufr dopředu...jak to vyřešit s absencí topení? zkrátka nechci tam topení, stejně topilo na hovno, a nějak si nejsem jistej těma hadicema
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
když vytáhnu topení...do něj vedou 2 hadice a z něj malá co vede přes kufr dopředu...jak to vyřešit s absencí topení? zkrátka nechci tam topení, stejně topilo na hovno, a nějak si nejsem jistej těma hadicema
-> kaprik faster: ani moc ne, je na to spešl ředidlo, ale tak max 10 % jse toho přidával
-> Qwert..: ten alkyton se musel hodně ředit že? Když je normálně tak hustej. To muselo padnout ředidla. Ale je fakt, že stříkaný se to dostane fakt všude
-> Karel.: taky su zvědavej co se z něj vyklube
-> Qwert..: -> Karel.: překlikávat mezi 3 kartama aut je docela sranda![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Karel.: taky su zvědavej co se z něj vyklube
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Qwert..: -> Karel.: překlikávat mezi 3 kartama aut je docela sranda
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Karel.: chtěl bych to prezentovat ažt jako hotovou věc, taky dooufám ,že to hned na těch Běšinách ( pokud teda pojedu ) nerozsekám![10](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
-> kaprik faster: no zítra si vezmnu minimálně masku, ale vyapdá to krásně nastříkaný ten alkyton, dostane se to uplně všude![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
-> kaprik faster: mlží dost, jsem zvědavej jestli to bude stát za to, jinak foťák vem a dej sem fotky normální, nemáš to jedno jestli to uvidíme teď nebo za měsíc![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Qwert..: já když stříkám tak respirátor ještě do nosu kousky vaty
Lepší než pak kašlat barvu
No to su teda zvědavej na čem vyjedeš![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)