Petr/Rapid 1.5 Petr/Rapid 1.5

komentáře | popis | fotky | Petr Urban | 28.08.18 09:41 | 290x v oblíbených
Nabízím úpravu rozdělovače či odladění motorů :

- skoda-virt.cz/cz/.../9172 -upravy-rozdelovacu-odlade ni-motoru



KOUPÍM :

- NOVÉ KONTAKTNÍ ROZDĚLOVAČE velký emkový typ

- karb. z CBR 900 rr r.v. 97-99 nebo jiný 4klapkový karb. Keihin, Mikuny z motorky o obsahu 900ccm a vyšší



Minulost (Žlutý Rapid 130) :

- na aute bylo téměř vse origo, krom několika zapravení laku (stříkání celého předního čela apod.)

- motor originál 130 bez úprav, sání z erka, karburátor originální zánovní, dole trapné video



Rapid 1.4 (minulý majitel - nick IvanC)



Karoserie:

- Komplet GO, vyztužená,

- rozpěrka mezi tlumiči, vepředu převařené domky pro uchycení tlumičů, vytažené lemy, plechové prahy z Felicie

- baterie v kufru

- barva glazurit - zelená 06.05.18...



Přední náprava:

- Komplet GO, poskládaná z nových dílů, vyztužená,

- otočené misky dorazů - nikomu nedoporučuji - auto chodí příliš nízko a na dorazy tlumičů, pružiny - musím předělat do roviny

- pružiny Speedpro okruh,

- převrtané a odlehčené náboje 4x100, v minulosti plynokapalinové tlumiče Sachs pro LR/B, pak GAZ, nyní Protlum Sport



Zadní náprava:

- GO, vyztužená 130 LA, náboje 4x 100,

- v minulosti plynokapalinové výškově stavitelné tlumiče Sachs, nyní GAZ uložený v tvrdých gumách.

- navařené úchyty na podélná rameno pro uchycení tlumiče Sachs - vyrobeno z pevnostních mat. 10.9,

- převařené úchyty šikmého ramene na příčce převodovky pro zachování odklonu při snížení



Kola:

- Ráfky Dotz Daytona 6,5x15

- Pneu Good Year Eagle F1 195/50 R15, v budoucnu něco měkčího... Toyo, Yokohama

- II ráfky: OZ Superleggera 7x15, 4x100 5kg, Velké díky m8rinek ! - v plánu lak + jiné středy



Brzdy:

- Vpředu 4 pístky s propojkou, chlazené kotouče s vybráními pro chlazení i náboje a zároveň odlehčení

- Vzadu kotouče s brzdičem z Octavie



Převodovka:

- minulá převodovka 4,22 z 135GLI vydržela 50km, poté slisování 3stupně na hřídeli jako u původní převodovky

- 5Q se stálým převodem 4,22, rozberáno 6 převodovek a vybrány nejlepší díly

- nová ložiska ZKL a ZVL krom ložiska s klecí, bylo jak nové,

- rozpěrka proti slisování 3 st.

- Všechny nerovnosti dosedacích ploch až úchylně srovnány,

- všechny synchrony od 5-kových kol z jiných převodovek

- všechny šruby, gufera a O-kroužky nové

- šruby utahovány na horní předepsané hodnoty Nm

- těsněno hnědým silikonem bez papírových těsnění.

- hodinkama vymezena vůle v převodu na 0,20mm, i když jsme to ladily hlavně dle sluchu na už jetém převodu



Starý motor po bývalém majiteli :

- blok Felicia, klika Fabia

- vačka 284/276, zdvihy 6,7 ; 6,5

- vrtání 75,5 mm, kompres 10,8

- hlava Felicia 50KW s min. úpravami

- přetryskovaný karburátor Sedr z 130 naladěný výrobcem vačky Muckem - nebyl ok : všechny problémy vyřešeny obrovským nákrmem hlavních systémů - trysky 130 a 155, takže zcela nesmyslné k sér. dif. a zalité v celém spektru ot.- karb. opraven/upraven

- rozdělovač z 120 s vlastní upravenou regulací, druhý bezkontaktní s jinou křivkou

- svody B Krejčí, tlumič vlastního návrhu

Tento motor to má už dlouhý čas za sebou skrz podceňěnou věc a mojí důvěřu v práci ostatních a kdysi "rádoby kamarádů" - podrazáckým mamonům.



Nový motor 1.5 byl po mnoha letech prodán:

1514ccm - vložky na zakázku, produkční písty, upravené ojnice Fab., vačka TOP rally group B, zapalování Ignitech, hlava s ventily 36/32 s max. úpravami a závodními pružinami Anglie

Petr/Rapid 1.5 - komentáře:

16:14:36
10.09.2012
Placko
moc pekné kola 2 4
15:11:28
10.09.2012
Petr Urban
-> koko: To je moc 3 5,63 metrů za 1 rok a jak to půjde do garáže tak to samí, takže 11 metrů celkem a pokud se nedovolám tomu hodnému pánovi co dělá motor, tak tento rok ty metry už nepřibudou 39 Asi sem mu pěkně 139

PS : Kola jsou boží, furt na to auto čumím, až je mladá nasratá jak to vidí 1 Ale dozadu nutnost 1,5 cm podložky, furt je to moc v lemu, to se mi nepáčí.
upraveno 1x, naposled 10.09.2012 15:13:07
15:03:35
10.09.2012
koko
-> Urbi: Ty jo letitý posun, celých 15 m:)



Ale vážně, nevypadá to zle4
18:20:34
10.08.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> U-Geen 10.08.12 12:23:01: Na fotkách teda vypadají fakt zlaté o stříbrné mám jinou představu. Pravda na netu chodím v práci a doma na obyč NTB co je jen na net. Monitor co má zkalibrován na fotky mám na druhém PC kam mě net nesmí...



-> Urbi: Aha, jasný 4
12:23:01
10.08.2012
U-Geen
-> Urbi: na fotkach teda vypadaj stribrny i pri tom zapadu slunce :-) Mozna by si T2 mel zkalibrovat monitor.
upraveno 1x, naposled 10.08.2012 12:24:35
09:32:08
10.08.2012
Petr Urban
-> Čokin: Děkuji za povzbuzení k práci od kamaráda, za to si kámošů určitě budu vážit.

-> Tuner#2: Nebyly zlatý, možná to tak vypadá na předchozích fotkách, je to foceno při západu slunka Nikonem za 2 tis. Na posledních fotkách je vidět opravdová barva a stav. Ty kola jsou docela tmavý a nelesklý a dívej na foto níže... jde o to jak to vyfotíš, to ty budeš vědět nejlíp. err0neous.org/mbz/oz_supe rleggera_1000.jpg
upraveno 1x, naposled 10.08.2012 10:03:18
16:06:58
09.08.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Urbi: Proč jsi nenechal OZtka zlatý? 8
16:03:29
09.08.2012
Čokin
-> Urbi: Nehaž všechno na Chovance, kdybys místo leštění pičovinek to za jeden víkend zprovoznil můžeš jezdit. S takovou to auto nepojede ještě min. rok. Někdo má auto na ježdění a někomu hold jen stoji v garáži......
15:50:34
09.08.2012
Petr Urban
Všechno má svůj čas pánové. Řeším nejednu věc a čekám půl roku na motor který je u CHovance, tehdy mě říkal že do května ho bude mít,... není nad profesionalitu.
15:43:24
09.08.2012
minno
-> havlik: vyzerá to výborně, ale nejede to - to je dost podstatná závada na auto3
15:40:27
09.08.2012
havlik
No tak eště to zprovoznit aby to jelo3
19:04:58
27.07.2012
Petr Urban
OK, nechám jen vybroušené teda, děkuji všem za rady.
20:06:15
26.07.2012
jarda.u1
-> Urbi: mam to viko uplne stejne udelane jako ty 4
15:48:24
26.07.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
Já to mám jen vybroušené bez laku a 6 let pořád stejné.
15:28:55
26.07.2012
čert
-> Urbi: mám to taky nezalakované asi 4 roky a vypadá stále dobře...
13:23:13
26.07.2012
Eidy
-> Urbi: Neboj, moc to nezajde. Ono se to nezdá, ale kolem motoru se točí trocha mastnýho vzduchu a udělá to mikrofilm. Stačí to občas přelíznout hadrem a dobrý. Já to měl takhle asi 3 roky a žádné velké zhiršení nenastalo.
13:15:44
26.07.2012
Petr Urban
-> fortkiller: Smirk. papírem na molitanu sem trochu pobrousil víko, nechal ho nakomaxitovat černým matem a vzal jen lamelovým kotoučem hrubost 60 co vidíš na obrázku, ale protože sem si dal otáčky cca 20 000 ot.,tak to bralo krásně rovnoměrně - 10min. Je to akorád dobře vyfocený z úhlu, jinak je to ještě hnusný, vezmu kus rovného dřeva, nalepím přes oboustranku papír hrubost 800,1200,... a ještě se to musí dotvořit, ale bojím se že když to nezalakuju průhledným lakem, tak to bude rychle zacházet na motoru a když zalakuju, tak to bude hnusný, protože už nebude černý mat ale černý lesk 8
06:06:18
26.07.2012
fortkiller
-> Urbi: ten dekl je moc pěknej, jak si toho docílil? To je nějak leštěný?
00:56:43
13.07.2012
Petr Urban
-> radekp: Jo Němcovi to půjde, o něm sem uvažoval hned jako o prvním, ale nemám s ním osobní zkušenost...tak sem zvědavý co na to řekne a hlavně kolik bude chtít...
Extreme Tyres