Petr/Rapid 1.5 Petr/Rapid 1.5

komentáře | popis | fotky | Petr Urban | 28.08.18 09:41 | 290x v oblíbených
Nabízím úpravu rozdělovače či odladění motorů :
- skoda-virt.cz/cz/.../9172 -upravy-rozdelovacu-odlade ni-motoru

KOUPÍM :
- NOVÉ KONTAKTNÍ ROZDĚLOVAČE velký emkový typ
- karb. z CBR 900 rr r.v. 97-99 nebo jiný 4klapkový karb. Keihin, Mikuny z motorky o obsahu 900ccm a vyšší

Minulost (Žlutý Rapid 130) :
- na aute bylo téměř vse origo, krom několika zapravení laku (stříkání celého předního čela apod.)
- motor originál 130 bez úprav, sání z erka, karburátor originální zánovní, dole trapné video

Rapid 1.4 (minulý majitel - nick IvanC)

Karoserie:
- Komplet GO, vyztužená,
- rozpěrka mezi tlumiči, vepředu převařené domky pro uchycení tlumičů, vytažené lemy, plechové prahy z Felicie
- baterie v kufru
- barva glazurit - zelená 06.05.18...

Přední náprava:
- Komplet GO, poskládaná z nových dílů, vyztužená,
- otočené misky dorazů - nikomu nedoporučuji - auto chodí příliš nízko a na dorazy tlumičů, pružiny - musím předělat do roviny
- pružiny Speedpro okruh,
- převrtané a odlehčené náboje 4x100, v minulosti plynokapalinové tlumiče Sachs pro LR/B, pak GAZ, nyní Protlum Sport

Zadní náprava:
- GO, vyztužená 130 LA, náboje 4x 100,
- v minulosti plynokapalinové výškově stavitelné tlumiče Sachs, nyní GAZ uložený v tvrdých gumách.
- navařené úchyty na podélná rameno pro uchycení tlumiče Sachs - vyrobeno z pevnostních mat. 10.9,
- převařené úchyty šikmého ramene na příčce převodovky pro zachování odklonu při snížení

Kola:
- Ráfky Dotz Daytona 6,5x15
- Pneu Good Year Eagle F1 195/50 R15, v budoucnu něco měkčího... Toyo, Yokohama
- II ráfky: OZ Superleggera 7x15, 4x100 5kg, Velké díky m8rinek ! - v plánu lak + jiné středy

Brzdy:
- Vpředu 4 pístky s propojkou, chlazené kotouče s vybráními pro chlazení i náboje a zároveň odlehčení
- Vzadu kotouče s brzdičem z Octavie

Převodovka:
- minulá převodovka 4,22 z 135GLI vydržela 50km, poté slisování 3stupně na hřídeli jako u původní převodovky
- 5Q se stálým převodem 4,22, rozberáno 6 převodovek a vybrány nejlepší díly
- nová ložiska ZKL a ZVL krom ložiska s klecí, bylo jak nové,
- rozpěrka proti slisování 3 st.
- Všechny nerovnosti dosedacích ploch až úchylně srovnány,
- všechny synchrony od 5-kových kol z jiných převodovek
- všechny šruby, gufera a O-kroužky nové
- šruby utahovány na horní předepsané hodnoty Nm
- těsněno hnědým silikonem bez papírových těsnění.
- hodinkama vymezena vůle v převodu na 0,20mm, i když jsme to ladily hlavně dle sluchu na už jetém převodu

Starý motor po bývalém majiteli :
- blok Felicia, klika Fabia
- vačka 284/276, zdvihy 6,7 ; 6,5
- vrtání 75,5 mm, kompres 10,8
- hlava Felicia 50KW s min. úpravami
- přetryskovaný karburátor Sedr z 130 naladěný výrobcem vačky Muckem - nebyl ok : všechny problémy vyřešeny obrovským nákrmem hlavních systémů - trysky 130 a 155, takže zcela nesmyslné k sér. dif. a zalité v celém spektru ot.- karb. opraven/upraven
- rozdělovač z 120 s vlastní upravenou regulací, druhý bezkontaktní s jinou křivkou
- svody B Krejčí, tlumič vlastního návrhu
Tento motor to má už dlouhý čas za sebou skrz podceňěnou věc a mojí důvěřu v práci ostatních a kdysi "rádoby kamarádů" - podrazáckým mamonům.

Nový motor 1.5 byl po mnoha letech prodán:
1514ccm - vložky na zakázku, produkční písty, upravené ojnice Fab., vačka TOP rally group B, zapalování Ignitech, hlava s ventily 36/32 s max. úpravami a závodními pružinami Anglie

Petr/Rapid 1.5 - komentáře:

13:17:30
03.09.2013
Petr Urban
-> Ivan,C: Dal jsem fotku papíru co jsi mi dal, kde jsou tam ty všechny informace? Živě si pamatuji jak si se bavil o super vačce s obrovskými zdvihy. Když jsem to před 2 roky řešil, tak po 10-té emailu tommutuning mi bylo odepásno jen že je to 284st. se zdvihy 6,7 a 6,5.
09:46:03
21.08.2013
Ivan,C - zrušená registrace
vačka 284/276, zdvihy neznámé, hodnoty co sem dostal od min. majitele byl blud !1 1 dal jsem ti k té vačce papír kde bylo všechno
22:10:18
19.08.2013
Petr Urban
-> koko: Určitě chci zkusti moto na okruhu, protože sem na ní teď dost zamakal...karbonové klapky sání, dellorto karb. 34dif. místo těch 28, filtrbox předělaný, mám jet pro střevo ladák na 125sp závodní, koupil sem jeté okruhovky pirelli supercorsa směsí soft - nechutně to drží a za 3km je to horké, už jen musím předělat přední vidle - mám už hustší olej super, ale nevím zda seženu progresivní tlumiče, aspoň ten olej po 13 letech abych dal nový a hustší a jsem hodně zvědavý co ta 125rs převede na okruhu, bojím se že to bude pro mě málo a hned to půjde na inzerce :D Ale po úpravách je tam těch 160km celkem rychle a dál už to přetočit nejde když je tam 11500ot. a tak je načasovaný válec,takže to dál nejde, zkusím jej v zimě předělat i na kanálech 2
-> Tuner#2: Díky. Ten žigul mimochodem funguje s tlumičovým olejem motorex racing na můj vkus více než uspokojivě, hlavně na pěkné cestě je to teď hodně slušně fungující podvozek na spotřebáku. A mám tip do těch tlumičů vždy dávat více oleje než kolik je psané...aby dole ventilky měly vždy zásobu co nejméně zpěněného oleje 4
23:21:59
18.08.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Urbi: Hezký srovnání tlumičů. 4
upraveno 1x, naposled 18.08.2013 23:22:10
22:11:27
18.08.2013
koko
-> Urbi: sem si říkal, že se tu nic neděje :)

Protlumy pěkné.

Kdybys měl zájem pojede se koncem měsíce Brno a v září pak Panonia , tak můžeš zkusit moto i na okruhu
09:21:38
18.08.2013
Petr Urban
-> Star LC20: Toš cosi se dělá, ale chuť není skrz zklamání chovancem a času už vůbec. Navíc moto mě teď nějak více chytlo.
upraveno 1x, naposled 18.08.2013 09:22:03
13:50:11
15.08.2013
MOLSO
-> Star LC20: hnidopichu 3
12:51:03
15.08.2013
Star LC20
Peťo děláš něco, nebo zahálka, nebo co? 47
00:17:55
16.04.2013
Šediváček
-> Urbi: No rozdíly tam jsou v desítkách gramů 4 A to ještě můžeš mít různý toleranční třídy u ojnic, u pístů to není tak divoký. Ale 10g by se tam taky našlo, takže když někdo odlehčuje aby se dostal na hmotnost, jakou má druhej v sérii.... 4 Ukázky si nechám pro sebe, na tyhle poznatky bylo potřeba hodně motorů rozebrat 3 Pročpa myslíš, že byli tolerance ve výkonu motoru, ve finále máš jeden motor s 50 a druhý třeba se 60koňma, pro domácí trh tak se 48 3 Jako se všim.
14:51:15
12.04.2013
Petr Urban
-> Šediváček: Ano, je stočený. To by mě teda zajámalo jaké jsou hmotnosí rozdíly těch ojnic 742,136 vs. Fel. a rozdíly těch pístů, dle mě minimální. Zvážit, předložit důkazy ! 3
22:16:48
11.04.2013
Šediváček
-> Urbi: Jen tak pro upřesnění, pravděpodobně nemáš feldovou, ale favoriťáckou (nebo 742.136) ojnici. Jak podle vzhledu, tak podle váhy 4 A pístů se dělalo taky dost typů a hmotností. Ale to už neřeknu, co to je zač, je to dlouho. Ojnice jsem vážil nedávno 6 Ale každopádně ten nový píst je hodně hezká hodnota, na takový vrtání. Asi nějaký koncern s utočenou kompresní výškou, že nemá žádnou značku.
12:00:04
11.04.2013
minno
-> Urbi: pekné hmotnostné porovnanie :)
21:09:53
04.12.2012
Arnold
-> Urbi: nádhera s těma kolečkama 4
20:59:40
04.12.2012
Matysek007
Hmmm OZ jí sluší ;)
00:19:06
22.10.2012
Kurier Grobar
-> Urbi: Co to za dziwne koła ? 40
20:21:22
17.10.2012
ochoda
ty OZ sou uplne krasny na tom
20:29:13
10.09.2012
Felinka 1.3mpi
OZetka mu sluší4
20:20:06
10.09.2012
jarda.u1
-> Urbi: moc pekny kolecka 4
Extreme Tyres