skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Skoda Rapid 1,3 coupe (vývozní model pro státy Beneluxu)
Škoda Rapid, toho má hodně lidí, ale jen málokdo má Skodu Rapid (tedy bez háčku nad „S“). Pod tímto označením byly vyváženy vozy na západ.
Původní stav (v době koupě):
rok výroby 1988, nadrandíno 72 tis. km, absolutně bez koroze, plná výbava „vývozáku“, jasný původ (dokumentovaný i servisní knížkou ve vlámštině ;-), …
Interiér:
- kompletně přečalouněn ve stylu Octávie RS (kombinace cerny + stribrno-bily velur)
- dekor budíků Octavia/Fabia RS
- audio (Kenwood) + 6 repro (Blaupunkt)
- dekorace palubní desky imitací hliníku (z původního dřeva)
- držák Nokia + Hands free vlastní výroby
- senzor venkovní a vnitřní teploty
- zkrácená řadička (asi o 5 cm)
- kliky stahování oken z Favoritu s černým interiérem
- alarm
Exteriér:
- boční reflexní pruhy “coupe” (charakteristické pro vývozní modely)
- boční bílé blinkry
- dvouvláknové zadní svítilny - lakované černým průsvitným sprejem "půl na půl" (horní červená část ponechána v originálu, spodní blinkr a zpátečka začerněny)
- kliky Favorit černé 93/94
- kola Meteor II. (185/70 x R13 pneu Barum Brillantis)
- vnitřně ovladatelná zrcátka z VW Golf II.
- zdvojená zadní mlhovka (ač je to prej zakázané)
- přídavná dálková světla H3 s čiým překrytím (donedávna jsem je pokládal za mlhovky ;-))
- hlavní světlomety osazeny žárovkami Blue Vision
- výfuk ITC
- černé sloupky s dekorem RS
- mřížka tahokovu za původním žebrováním masky (použitá z klimatizace)
Motor, podvozek, řízení:
- motor 130 - série bez úprav (olej Mobil polosyntetika)
- podvozek originál (pouze důkladně ošetřen tlumexem :-)
- krátké přední pružiny (240 mm)
- gumové vzpěry v zadních pružinách - The Marko Sytem (díky ;-)
- 5ti stupňová převodovka (stálý převod 3,9)
- hřebenové řízení, posilovač brzd, čtyřpístové brzdy (vše série)
Můj záměr:
Jako fanda domácí automobilky bych velmi rád udržel vůz v původním stavu a to bez všelijakých plastů, mračítek, 10ti antén a spousty dalších zbytečností, které máme možnost denně vídat na českých silnicích. Auto také potřebuji pro denní život, a tak z něj nehodlám udělat výstavní kousek, který vyjede 5x ročně na sraz. Prostě praktičnost, krása a výborný technický stav, nic víc nechci!
Ať je nás škodovkářů na silnicích stále dost.
Lukáš ( www.skodarapid.wz.cz/ )
Škoda Rapid, toho má hodně lidí, ale jen málokdo má Skodu Rapid (tedy bez háčku nad „S“). Pod tímto označením byly vyváženy vozy na západ.
Původní stav (v době koupě):
rok výroby 1988, nadrandíno 72 tis. km, absolutně bez koroze, plná výbava „vývozáku“, jasný původ (dokumentovaný i servisní knížkou ve vlámštině ;-), …
Interiér:
- kompletně přečalouněn ve stylu Octávie RS (kombinace cerny + stribrno-bily velur)
- dekor budíků Octavia/Fabia RS
- audio (Kenwood) + 6 repro (Blaupunkt)
- dekorace palubní desky imitací hliníku (z původního dřeva)
- držák Nokia + Hands free vlastní výroby
- senzor venkovní a vnitřní teploty
- zkrácená řadička (asi o 5 cm)
- kliky stahování oken z Favoritu s černým interiérem
- alarm
Exteriér:
- boční reflexní pruhy “coupe” (charakteristické pro vývozní modely)
- boční bílé blinkry
- dvouvláknové zadní svítilny - lakované černým průsvitným sprejem "půl na půl" (horní červená část ponechána v originálu, spodní blinkr a zpátečka začerněny)
- kliky Favorit černé 93/94
- kola Meteor II. (185/70 x R13 pneu Barum Brillantis)
- vnitřně ovladatelná zrcátka z VW Golf II.
- zdvojená zadní mlhovka (ač je to prej zakázané)
- přídavná dálková světla H3 s čiým překrytím (donedávna jsem je pokládal za mlhovky ;-))
- hlavní světlomety osazeny žárovkami Blue Vision
- výfuk ITC
- černé sloupky s dekorem RS
- mřížka tahokovu za původním žebrováním masky (použitá z klimatizace)
Motor, podvozek, řízení:
- motor 130 - série bez úprav (olej Mobil polosyntetika)
- podvozek originál (pouze důkladně ošetřen tlumexem :-)
- krátké přední pružiny (240 mm)
- gumové vzpěry v zadních pružinách - The Marko Sytem (díky ;-)
- 5ti stupňová převodovka (stálý převod 3,9)
- hřebenové řízení, posilovač brzd, čtyřpístové brzdy (vše série)
Můj záměr:
Jako fanda domácí automobilky bych velmi rád udržel vůz v původním stavu a to bez všelijakých plastů, mračítek, 10ti antén a spousty dalších zbytečností, které máme možnost denně vídat na českých silnicích. Auto také potřebuji pro denní život, a tak z něj nehodlám udělat výstavní kousek, který vyjede 5x ročně na sraz. Prostě praktičnost, krása a výborný technický stav, nic víc nechci!
Ať je nás škodovkářů na silnicích stále dost.
Lukáš ( www.skodarapid.wz.cz/ )
Lukáš / Rapid 130 - komentáře:
10:00:21
21.12.2003
21.12.2003
Lukáš
-> M-Viper: co je na něm tak funny? mě se na tu dobu dost líbí ...
21:27:33
20.12.2003
20.12.2003
M-Viper
Dobový prospekt
13:04:06
20.12.2003
20.12.2003
Lukáš
našel jsem na netu někteteré dobové letáky o Rapidu a Sedanu (modely pro Benelux ;-))
viz poslední fotky ...
viz poslední fotky ...
18:37:45
07.12.2003
07.12.2003
Lukáš
-> Žaky: díky, já tenhle styl rád - věřím, že až bude v létě auto po renovaci kastle, tak že to bude ještě lepší ;-)
18:35:24
07.12.2003
07.12.2003
Žaky
Hmm,pekná klasika bez spojlerůů-hodně bodůů.
16:03:29
06.12.2003
06.12.2003
Lukáš
-> Martin120: další zatím nemám, leda že bych Vám naskenoval svou servisní knížku a návod obsluhy ve vlámštině - příjemné početení
00:16:50
05.12.2003
05.12.2003
SOMALECEK (martin120)
pěkná dobová fotka, zkus sehnat kompletní dobovou nabídku škodovky v Antverpách
14:24:59
04.12.2003
04.12.2003
Lukáš
-> Krupa: ony jsou v té vlámské knížce i ty moje meteory, ale jak mi přeložil kamoš z Antverp, tak byly levnější než Apolla a to byl asi důvod, proč jsou i na mým autě - původní majitelkou byla nějaká ženská ...
10:37:50
04.12.2003
04.12.2003
Krupa
-> Lukáš: Jo tak s tema Apollama by to vypadalo supr.
09:38:31
04.12.2003
04.12.2003
Komár 1981
-> Lukáš: Tak sezen ty Apolla a bude to na 11 bodu!!!
08:43:25
04.12.2003
04.12.2003
Michalvb - zrušená registrace
dobrý,dávám 7 bodíků
08:34:13
04.12.2003
04.12.2003
Lukáš
přidal jsem dobovou fotku z letáku pro Benelux - až na ty Apolla to mám podobný, což?!
23:46:20
01.12.2003
01.12.2003
U-Geen
-> Martin120: to by to dopadlo
21:49:05
01.12.2003
01.12.2003
Lukáš
-> Mirus: díky za chválu, vážím si toho ...
21:47:14
01.12.2003
01.12.2003
Lukáš
-> Martin120: já ti dám z dálky
a co se do něj pustíme, že vo ničem nevím ;-)
a co se do něj pustíme, že vo ničem nevím ;-)
21:12:27
01.12.2003
01.12.2003
SOMALECEK (martin120)
zatím výstavní je akorát z dálky ale počkejte příští rok až se do něj pustíme :-)))
19:06:23
01.12.2003
01.12.2003
Mirus
Fakt výstavní kousek, asi se nemusím zmiňovaz kolik sem dal bodů....
08:57:12
20.10.2003
20.10.2003
CHIP
-> Lukáš: Skoda ze nebydlis tady u nas ... ja jsem ted jeden pronajem musel zrusit, protoze se mi ty garaze nejak moc rozmnozili... Doufam ze najdes ...
11:51:57
18.10.2003
18.10.2003
Lukáš
tlačí mě ta garáž, opravdu nikdo nic neporadí?
10:54:55
11.10.2003
11.10.2003
Lukáš
prosba na Brňáky:
koncem října mi končí pronájem garáže a nechci postavit auto na ulici (navíc na zimu) - nevíte někdo o nějakém levném pronájmu garáže nebo nemáte někdo nějaký uzavřený dvůr s přístřeškem, kde by rampouch mohl stát (nejlépe okolí Žabovřesk)
koncem října mi končí pronájem garáže a nechci postavit auto na ulici (navíc na zimu) - nevíte někdo o nějakém levném pronájmu garáže nebo nemáte někdo nějaký uzavřený dvůr s přístřeškem, kde by rampouch mohl stát (nejlépe okolí Žabovřesk)