Lukáš / Rapid 130 Lukáš / Rapid 130

komentáře | popis | fotky | Lukáš | 30.06.04 16:15 | 4x v oblíbených
Skoda Rapid 1,3 coupe (vývozní model pro státy Beneluxu)



Škoda Rapid, toho má hodně lidí, ale jen málokdo má Skodu Rapid (tedy bez háčku nad „S“). Pod tímto označením byly vyváženy vozy na západ.



Původní stav (v době koupě):

rok výroby 1988, nadrandíno 72 tis. km, absolutně bez koroze, plná výbava „vývozáku“, jasný původ (dokumentovaný i servisní knížkou ve vlámštině ;-), …



Interiér:

- kompletně přečalouněn ve stylu Octávie RS (kombinace cerny + stribrno-bily velur)

- dekor budíků Octavia/Fabia RS

- audio (Kenwood) + 6 repro (Blaupunkt)

- dekorace palubní desky imitací hliníku (z původního dřeva)

- držák Nokia + Hands free vlastní výroby

- senzor venkovní a vnitřní teploty

- zkrácená řadička (asi o 5 cm)

- kliky stahování oken z Favoritu s černým interiérem

- alarm



Exteriér:

- boční reflexní pruhy “coupe” (charakteristické pro vývozní modely)

- boční bílé blinkry

- dvouvláknové zadní svítilny - lakované černým průsvitným sprejem "půl na půl" (horní červená část ponechána v originálu, spodní blinkr a zpátečka začerněny)

- kliky Favorit černé 93/94

- kola Meteor II. (185/70 x R13 pneu Barum Brillantis)

- vnitřně ovladatelná zrcátka z VW Golf II.

- zdvojená zadní mlhovka (ač je to prej zakázané)

- přídavná dálková světla H3 s čiým překrytím (donedávna jsem je pokládal za mlhovky ;-))

- hlavní světlomety osazeny žárovkami Blue Vision

- výfuk ITC

- černé sloupky s dekorem RS

- mřížka tahokovu za původním žebrováním masky (použitá z klimatizace)



Motor, podvozek, řízení:

- motor 130 - série bez úprav (olej Mobil polosyntetika)

- podvozek originál (pouze důkladně ošetřen tlumexem :-)

- krátké přední pružiny (240 mm)

- gumové vzpěry v zadních pružinách - The Marko Sytem (díky ;-)

- 5ti stupňová převodovka (stálý převod 3,9)

- hřebenové řízení, posilovač brzd, čtyřpístové brzdy (vše série)



Můj záměr:

Jako fanda domácí automobilky bych velmi rád udržel vůz v původním stavu a to bez všelijakých plastů, mračítek, 10ti antén a spousty dalších zbytečností, které máme možnost denně vídat na českých silnicích. Auto také potřebuji pro denní život, a tak z něj nehodlám udělat výstavní kousek, který vyjede 5x ročně na sraz. Prostě praktičnost, krása a výborný technický stav, nic víc nechci!



Ať je nás škodovkářů na silnicích stále dost.

Lukáš ( www.skodarapid.wz.cz/ )



Lukáš / Rapid 130 - komentáře:

18:50:46
15.01.2003
U-Geen
Jojo, dneska sem o tom přemejšlel a je to jak říká Zazaa. Cim mas delsi pruzinu, tim je vic zavitu které pruží, a tím je to měkčí.
10:46:05
15.01.2003
Zazaa
2 rapid > cim min zavitu tim tvrdsi (pro zkracenou pruzinu) .........

uz me to nebavi mlet furt dokola pokud ma nekdo pocit ze se se mnou musi hadat tak at nejdriv otevre strojarske tabulky nebo ucebnici a najde si to
13:00:01
14.01.2003
Lukáš
Někdy je holt small, jindy zase big, víš, to podle situace 3 ("Cesta z města") Jinak jsem se jich byl zeptat v garáži a říkaly, že se asi zvrckly už ve výrobě 12
22:29:39
13.01.2003
U-Geen
Lukáš: No to víš že do Tebe šijem, ale v dobrým :-) BTW ještě furt máš ty Meteory 14ti palcový nebo už se ti scvrkly? 2
21:03:56
13.01.2003
Rapid
čim míň závitů, tim měkčí... to je logický...

chce to míň závitů ale tvrdší pružinu...

nebo si pomoct tvrdšim tlumičem...

nejlepší je oboje :o)) tvrdý tlumiče a tvrdý pera



jinak je to měkký
20:40:49
13.01.2003
Racyk
to rapid: ty říkáš 2 závity? Já sundal 1,5 a je to dost Good! Je fakt, že na doryzy jdu téměř co chvíli, ale to by nebylo ono:)))) Ale já mám ten předek tuhý furt dost. Tebe to změklo? já vozím hodně kámoše co má cca 110kg tak sedí vždy ve předu:))) a předek sedí jak přibitý:)))) a nevypadá, že by to tuhlo.
15:59:00
13.01.2003
Rapid
tak to přepiš...

když si vzpomenu jaký keci sem měl u auta když sem ho sem poprvé dal3 musim se smát..

jak sem to měl geniálně snížený o dva závity...ale! přitom to leželo na dorazech, vodkurvil sem svysláky a další věci, pružina změkla a stálo to zahovno...

jojo, každej musí ňák začít :o)

15:42:03
13.01.2003
Lukáš
Chlapíci, vy mě teda dáváte ;-) Co se týče těch kol, tak u nás v CS rozhodně k dispozici při koupi nebyly, to že si je lidi vozej z venčí je věc jiná - já mluvím o sérii. Jinak jsem nechtěl říct, že třeba navíjecí pásy či hřeben tuzemáci nemaj, já jen že jsem nikdy před tím vývozního Rampoucha neviděl, a tak jsem chtěl popsat, co do něj soudruzi dávali, aby si někdo nemyslel, že tomu třeba něco chybí 36
22:11:25
12.01.2003
U-Geen
JEIT: ale určitě ty MEteory nemáě s rozměrem pneumatik 185/60 x 14.
22:10:49
12.01.2003
U-Geen
JEITe nekecej, ty máš fakt hřeben?! :-))
19:17:57
12.01.2003
JEIT
Jéé teď koukám, že ty unikátní litá kola (Meteory II) mám taky:-)
19:14:38
12.01.2003
JEIT
teda Luky, mně to přijde jako když srovnáváš normálního Rapida s Gardem.. Oni totiž všecky poslední typy měli motor 136 a tu výbavu co popisuješ. A litá kola taky.

Já mám Rapocha ještě 130 z 87 roku a představ si, že už mám taky otáčkoměr a hřebenové řízení:-)

A dokonce v techničáku i pneu 185 na ráfek 5J z výroby.

No a takovou vymoženost jako je posilovač brzd a hřebenové řízení měli i 120, 125 mají i 5q:-)

A co se týká těch kontrolek, tak to je asi jediné, co zapoměli pro český trh zapojit, ale v přístrojovce jsou:-)



Ale máš pravdu, že zpracováním se tuzemské od vývozních liší.
11:17:06
31.12.2002
Lukáš
To nejsou moc pěkný zprávy do novýho roku, ale těch sloupků jsme si teď všimnul na kamošovym Rampouchovi taky, sorráč :-(
22:48:29
30.12.2002
U-Geen
Ale určitě nemáš 14ti palcový kola s 13ti palcovejma pneumatikama :-)
15:06:34
30.12.2002
M a r c e l
Nechci Te zarmoutit, ale i moje Garde (r.v.84´) ma textilni potahy sloupku, maj to totiz vsechna kupatka, Garde/Rapid :-)
15:10:33
10.12.2002
Lukáš
No to je bomba, kecat k autum (zvlášť k vlastním :o), SUPER Pane Webmajstře, opravdu povedené!!!



Extreme Tyres