skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Po škodovce s označením Rapid jsem vždycky strašně toužil a nikdy jsem si nepřipustil, že bych si měl pořídit něco jinýho.
Tohoto rapida jinak křtěnýho Febe vlastním něco přez pět dlouhých let. Předchozím majitelem mě bylo řečeno, že auto bylo púvodně určeno pro zahraničnní trh. Jeho slova mě pak potvrdil vývozní výrobní štítek v prostoru pro zavazadla. Nakonec bylo prodáno v Tuzexu, kde bylo k mání za 17 000 bonů.
Než jsem se já mohl stát šťastným, ale někdy i hodně nešťastným majitelem tohoto československýho bouráku, měl toho hlavní aktér z této stránky už hodně za sebou(17let každodenní služby). Několik roků jezdil po Praze. Jak mu ale naše hlavní město začalo být malé, bylo jasný že musí přijít změna. Přišlo teda stěhování na dalších pár let k jinému majiteli a to směr Litovlel DC.
Pak přišla řada na mě, kdy jsem ho koupil v dost ubohém stavu. Dá se říci, že kromě motoru, převodovky, náprav bylo všechno odvařené hlavně karosářsky. Necelej rok jsem s ním jezdil bez zásahu. Pak se začaly ozívat nedostatky v elektrice. Přestaly jít ty malý blinkry v předních blatnících, vynechával klakson a potkávačky. Takže jsem se třeba jednoho večera ocitl z ničeho nic mimo pozemní komunikaci kdesi v poli (brzdy fungovaly skvěle). Nakonec když sem jel ze Šumperka do Olomouce tak kousek před Zábřehem odešel i motor. Ruplo mu v hlavě a mě asi taky, když sem ho nezvrakoval. Rapid mě po roce ježdění přirostl k srdci tak, že sem se ho už nedokázal vzdát. Skvěle se mě s ním jezdilo... Ve snu mě nenapadlo že na tom až tak uletím. Výdrž mám, ale odvahu kde jsem v sobě našel nevím.... Začal jsem shánět teda to nejdůležitější k tomu aby se to pohlo a já zas mohl do roka jezdit... Z prvně plánovaného jen jednoročního stání v garáži se nakonec stala jedna pětiletka .
Bude z toho funglovka. Jen jednou jsem pochyboval a rozhodoval se jestli se tomu dál věnovat. Taky už jsem ho tady na virtu měl v inzerci. Všechno, ale rychle padlo a zůstal doma. Tam kde patří...
1. možnost jak auto rozhejbat byla- sehnat hlavu. Za novou chtěli 3 tácy.
2.- vyřešit motor z fáčka za tácy čtyři.
Bylo rozhodnuto. Začal jsem shánět nový motor. Jel jsem pro něj až do Liberce. Donutil mě k tomu rozdíl cen u nás na Moravě a v Čechách.
Po příjezdu do Liberce jsem se dozvěděl, že můžu mít motor z felicie za stejnou cenu jako z Fáčka i s jednobodovým vstřikováním.
Motor:Když jsme jej dovezli domů zjistili jsme že byla ve válcích voda takže jsou orezlé. Znamenalo to rozebrání celého agregátu do šroubku a kompletní go. Nechtěli jsme ho nechat v sériovém stavu a tak přišlo na řadu odlehčení setrváku a řemenice, vyleštění kanálků, ostrá vačka, snížená hlava, sportovní výfukové svody i s příčným tlumičem od firmy RH, sportovní sání. Komplet ja pak celej v laku. převodovka dopadla stejně jako motor.
Karoserie:už zdravá, bez jediného rezavého místa. Blatníky budou dělány na způsob škody RH. K tomu přilaminovány prahové nádstavce na Octávii, které jsem obědnal v Milotecu - měly by při pohledu z vrchu prahy rozšířit do víc do stran. Na kapotě je laminátové sání ze Subaru Impreza 95. přední světlomety jsou z eMkových parabol se střivky z porsche kryté čirým plexi. Zadní čelo osazeno světlnými moduly HELLA a přivařeno k zadním blatníkům. Blatníky v předu přivařeny k A sloupkům a přednímu čelu. Zavařeny kliky(budou odskoky), odfuky v C sloupcích, okapničky na střeše, prolis po RZ.
Podvozek: Je ve výojovém stádiu. Zatím tvrdší pružiny od Rieggera - cca 6/3cm, předek/zadek. Přeplněné tlumiče. Přední náprava po GO s fung novým řízením. Láknutá na bílo- červenou a s chlazenými kotouči. Zadní náprava vyztužená a bílá.
Brzdy: V předu chlazené kotouže ferodo a čtyřpístové třmeny. Zadní obložení bubnů ferodo racing
Kola-pneu: dělítka MTX r13- zadní pneu:Dunlop SP SPORT 2000 rozměr 205/50, přední: sliky Bridgestone 190/50
Interier: přední i zadní kožené sedačky z Fiata Coupe, ???
Audio: Rádio Alpine a dál se uvidí
Sháním: jedno škoda zpětné zrcátko s pěkným chromem...je tu na pár fotkách
září 2008 - Tak jsem se do toho zase dostal. Teda já vlastně neměl ani na vybranou. To auto je tu pro mě v dobrým i zlým. Já ho nemít.... K dokončení přední části auta mě už moc nechybí.
listopad 2008 - začal jsem si hrát s motorem: zrušil sem jednobodové vstřikování a nahodil karbec pierburg 2E3(kvůli automat. sytiči). bude to myslím živější jak s monotronikem... ještě sehnat sportovní svody a tlumič, přetryskat karbec. Pak snad konečně nebudu muset pořád tlačit, když je potřeba s ním pohnout.
21.2.2009 - Asi před čtrnácti dny se podařilo poladit předstih a nahodit motor. Po čtyřech letech už nemusím tu káru pořát a pořát ručně vytláčet. A asi za týden by mě měly dojít sportovní svody od pana Hřiciny z HR svodů. Bude těžký se uhlídát a nejet to vyzkoušet.
2.3.2009 - konečně došly ty sportovní svody... k dokončení motoru schází jen koncovej tlumič a pár drobností. Pak sem dám aktual fotky a nebo nějaký videjko jak si dáchá. no uvidí se.
26.8.2009 - došel příčnej výfuck. Mám ho už i nasazenej a zvuk s ním nemá chybu...
19.9.2009 - tak od teď by už mělo být aji na čem sedět.
Nějaky videjka
PRVNí STARTY s NEW sportovníma Svodama .... zkoukněte zde
... a taková malá manipulační jízda .... zkoukněte zde
kamošova biografie opět z mé garáže .... zkoukněte zde
Tohoto rapida jinak křtěnýho Febe vlastním něco přez pět dlouhých let. Předchozím majitelem mě bylo řečeno, že auto bylo púvodně určeno pro zahraničnní trh. Jeho slova mě pak potvrdil vývozní výrobní štítek v prostoru pro zavazadla. Nakonec bylo prodáno v Tuzexu, kde bylo k mání za 17 000 bonů.
Než jsem se já mohl stát šťastným, ale někdy i hodně nešťastným majitelem tohoto československýho bouráku, měl toho hlavní aktér z této stránky už hodně za sebou(17let každodenní služby). Několik roků jezdil po Praze. Jak mu ale naše hlavní město začalo být malé, bylo jasný že musí přijít změna. Přišlo teda stěhování na dalších pár let k jinému majiteli a to směr Litovlel DC.
Pak přišla řada na mě, kdy jsem ho koupil v dost ubohém stavu. Dá se říci, že kromě motoru, převodovky, náprav bylo všechno odvařené hlavně karosářsky. Necelej rok jsem s ním jezdil bez zásahu. Pak se začaly ozívat nedostatky v elektrice. Přestaly jít ty malý blinkry v předních blatnících, vynechával klakson a potkávačky. Takže jsem se třeba jednoho večera ocitl z ničeho nic mimo pozemní komunikaci kdesi v poli (brzdy fungovaly skvěle). Nakonec když sem jel ze Šumperka do Olomouce tak kousek před Zábřehem odešel i motor. Ruplo mu v hlavě a mě asi taky, když sem ho nezvrakoval. Rapid mě po roce ježdění přirostl k srdci tak, že sem se ho už nedokázal vzdát. Skvěle se mě s ním jezdilo... Ve snu mě nenapadlo že na tom až tak uletím. Výdrž mám, ale odvahu kde jsem v sobě našel nevím.... Začal jsem shánět teda to nejdůležitější k tomu aby se to pohlo a já zas mohl do roka jezdit... Z prvně plánovaného jen jednoročního stání v garáži se nakonec stala jedna pětiletka .
Bude z toho funglovka. Jen jednou jsem pochyboval a rozhodoval se jestli se tomu dál věnovat. Taky už jsem ho tady na virtu měl v inzerci. Všechno, ale rychle padlo a zůstal doma. Tam kde patří...
1. možnost jak auto rozhejbat byla- sehnat hlavu. Za novou chtěli 3 tácy.
2.- vyřešit motor z fáčka za tácy čtyři.
Bylo rozhodnuto. Začal jsem shánět nový motor. Jel jsem pro něj až do Liberce. Donutil mě k tomu rozdíl cen u nás na Moravě a v Čechách.
Po příjezdu do Liberce jsem se dozvěděl, že můžu mít motor z felicie za stejnou cenu jako z Fáčka i s jednobodovým vstřikováním.
Motor:Když jsme jej dovezli domů zjistili jsme že byla ve válcích voda takže jsou orezlé. Znamenalo to rozebrání celého agregátu do šroubku a kompletní go. Nechtěli jsme ho nechat v sériovém stavu a tak přišlo na řadu odlehčení setrváku a řemenice, vyleštění kanálků, ostrá vačka, snížená hlava, sportovní výfukové svody i s příčným tlumičem od firmy RH, sportovní sání. Komplet ja pak celej v laku. převodovka dopadla stejně jako motor.
Karoserie:už zdravá, bez jediného rezavého místa. Blatníky budou dělány na způsob škody RH. K tomu přilaminovány prahové nádstavce na Octávii, které jsem obědnal v Milotecu - měly by při pohledu z vrchu prahy rozšířit do víc do stran. Na kapotě je laminátové sání ze Subaru Impreza 95. přední světlomety jsou z eMkových parabol se střivky z porsche kryté čirým plexi. Zadní čelo osazeno světlnými moduly HELLA a přivařeno k zadním blatníkům. Blatníky v předu přivařeny k A sloupkům a přednímu čelu. Zavařeny kliky(budou odskoky), odfuky v C sloupcích, okapničky na střeše, prolis po RZ.
Podvozek: Je ve výojovém stádiu. Zatím tvrdší pružiny od Rieggera - cca 6/3cm, předek/zadek. Přeplněné tlumiče. Přední náprava po GO s fung novým řízením. Láknutá na bílo- červenou a s chlazenými kotouči. Zadní náprava vyztužená a bílá.
Brzdy: V předu chlazené kotouže ferodo a čtyřpístové třmeny. Zadní obložení bubnů ferodo racing
Kola-pneu: dělítka MTX r13- zadní pneu:Dunlop SP SPORT 2000 rozměr 205/50, přední: sliky Bridgestone 190/50
Interier: přední i zadní kožené sedačky z Fiata Coupe, ???
Audio: Rádio Alpine a dál se uvidí
Sháním: jedno škoda zpětné zrcátko s pěkným chromem...je tu na pár fotkách
září 2008 - Tak jsem se do toho zase dostal. Teda já vlastně neměl ani na vybranou. To auto je tu pro mě v dobrým i zlým. Já ho nemít.... K dokončení přední části auta mě už moc nechybí.
listopad 2008 - začal jsem si hrát s motorem: zrušil sem jednobodové vstřikování a nahodil karbec pierburg 2E3(kvůli automat. sytiči). bude to myslím živější jak s monotronikem... ještě sehnat sportovní svody a tlumič, přetryskat karbec. Pak snad konečně nebudu muset pořád tlačit, když je potřeba s ním pohnout.
21.2.2009 - Asi před čtrnácti dny se podařilo poladit předstih a nahodit motor. Po čtyřech letech už nemusím tu káru pořát a pořát ručně vytláčet. A asi za týden by mě měly dojít sportovní svody od pana Hřiciny z HR svodů. Bude těžký se uhlídát a nejet to vyzkoušet.
2.3.2009 - konečně došly ty sportovní svody... k dokončení motoru schází jen koncovej tlumič a pár drobností. Pak sem dám aktual fotky a nebo nějaký videjko jak si dáchá. no uvidí se.
26.8.2009 - došel příčnej výfuck. Mám ho už i nasazenej a zvuk s ním nemá chybu...
19.9.2009 - tak od teď by už mělo být aji na čem sedět.
Nějaky videjka
PRVNí STARTY s NEW sportovníma Svodama .... zkoukněte zde
... a taková malá manipulační jízda .... zkoukněte zde
kamošova biografie opět z mé garáže .... zkoukněte zde
psilocibin - komentáře:
23:00:16
13.04.2008
13.04.2008
Pavel P@nkáč
-> Psilocibin: koukam ze na me nekdo mysli jinak kolecka tomu slusi
10:59:25
12.04.2008
12.04.2008
mb136gl
-> Psilocibin: Nemáš zač, inak som veľmi zvedavý tak preto sa pýtam, už sa teším na foto
09:47:55
12.04.2008
12.04.2008
Psilocibin
-> mb136gl: teď dělám na zadní nápravě. nefocený je už mám, ale chci ještě vyfotit auto před garáží s nasazenýma kolama. dám to sem zaráz. Pracuje se pořát a díky za zájem
17:25:53
10.04.2008
10.04.2008
mb136gl
-> Psilocibin: ako pokračujú práce na aute?? nejaké nové foto??
17:50:20
19.02.2008
19.02.2008
Psilocibin
-> Klubko_: myslíš Olomoucký škoda stránky co? Dlouho jsem tam nebyl. Chtěl jsem tam dát nové fotky a nešlo mi to. od té doby jse tam nebyl. Určitě se musíte přijet podívat. Budeto když může tak přijede, ale od té doby co mám garáž u moravskejch tak se málokdy někdo zastaví. To na polské to bylo o něčem jiným. Tam chodili lidi ke mě do garáže jak k doktorovi a já nebyl schopnej pracovat. furt se kecalo a kecalo Rád se pochlibím
jo a k těm řečím na adresu cizích aut. Řeči jako to jsi měl udělat tak a tak přichází pozdě. Po bytvě je každej generál.
jo a k těm řečím na adresu cizích aut. Řeči jako to jsi měl udělat tak a tak přichází pozdě. Po bytvě je každej generál.
10:22:12
19.02.2008
19.02.2008
Klubko_
sem se sekl, myslel sem vikend 23,24
03:35:16
17.02.2008
17.02.2008
Klubko_
-> Psilocibin: coz o to, hodnotit nekomu praci to se muze, objektivne, to nemam nic proti. Ale kdyz ti nekdo zacne vykladat veci typu "jee pi** to je hruza cos to udelal, to snad neni mozny..." to fakt o takovejch lidech si jen muzes myslet svoje a vysmat se jim jak to tak pozoruju, bych se mel zas nekdy stavit u tebe v garage. Byli ste uz s Budeto mrknout na novejch strankach? Ted se nam neco rysuje na pristi vikend 20,21.2. tak bysme mohli prijet mrknout jak posledne(daaavno) to bylo dobry
11:02:19
16.02.2008
16.02.2008
budeto
hoši pojezdil jsem s mojí tu po Olomoucku dohromady asi 2 roky a vždy to bylo celkem dost dráždívé a nikdy nebyly problémy. Auto musí vzbudit ocenění a chválu , pak s bengama pokecáš o úpravách , co a jak jsi dělal a tak... nevím co jinde , ale tady je to v pohodě...
14:56:00
08.02.2008
08.02.2008
Eidy
-> Psilocibin: rozhodně si nemyslím, že by to tu pročítala kriminálka nebo tak něco, ale víš jak. Náhoda je blbec.
14:49:04
08.02.2008
08.02.2008
Psilocibin
-> TechniX: napsal jsem tady řešení jak možná nemít s policajty potíže, ale hned jsem dostal sprdunk od Eidy. Tak jsem to smáznul ještě než by to přečetlo víc lidí.
-> Eidy: něco na tom bude
-> Eidy: něco na tom bude
14:11:08
08.02.2008
08.02.2008
Eidy
-> Psilocibin: to je sice hezký, že si to chceš vyrobit, ale nemusel bys to psát takhle veřejně.