skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Po škodovce s označením Rapid jsem vždycky strašně toužil a nikdy jsem si nepřipustil, že bych si měl pořídit něco jinýho.
Tohoto rapida jinak křtěnýho Febe vlastním něco přez pět dlouhých let. Předchozím majitelem mě bylo řečeno, že auto bylo púvodně určeno pro zahraničnní trh. Jeho slova mě pak potvrdil vývozní výrobní štítek v prostoru pro zavazadla. Nakonec bylo prodáno v Tuzexu, kde bylo k mání za 17 000 bonů.
Než jsem se já mohl stát šťastným, ale někdy i hodně nešťastným majitelem tohoto československýho bouráku, měl toho hlavní aktér z této stránky už hodně za sebou(17let každodenní služby). Několik roků jezdil po Praze. Jak mu ale naše hlavní město začalo být malé, bylo jasný že musí přijít změna. Přišlo teda stěhování na dalších pár let k jinému majiteli a to směr Litovlel DC.
Pak přišla řada na mě, kdy jsem ho koupil v dost ubohém stavu. Dá se říci, že kromě motoru, převodovky, náprav bylo všechno odvařené hlavně karosářsky. Necelej rok jsem s ním jezdil bez zásahu. Pak se začaly ozívat nedostatky v elektrice. Přestaly jít ty malý blinkry v předních blatnících, vynechával klakson a potkávačky. Takže jsem se třeba jednoho večera ocitl z ničeho nic mimo pozemní komunikaci kdesi v poli (brzdy fungovaly skvěle). Nakonec když sem jel ze Šumperka do Olomouce tak kousek před Zábřehem odešel i motor. Ruplo mu v hlavě a mě asi taky, když sem ho nezvrakoval. Rapid mě po roce ježdění přirostl k srdci tak, že sem se ho už nedokázal vzdát. Skvěle se mě s ním jezdilo... Ve snu mě nenapadlo že na tom až tak uletím. Výdrž mám, ale odvahu kde jsem v sobě našel nevím.... Začal jsem shánět teda to nejdůležitější k tomu aby se to pohlo a já zas mohl do roka jezdit... Z prvně plánovaného jen jednoročního stání v garáži se nakonec stala jedna pětiletka .
Bude z toho funglovka. Jen jednou jsem pochyboval a rozhodoval se jestli se tomu dál věnovat. Taky už jsem ho tady na virtu měl v inzerci. Všechno, ale rychle padlo a zůstal doma. Tam kde patří...
1. možnost jak auto rozhejbat byla- sehnat hlavu. Za novou chtěli 3 tácy.
2.- vyřešit motor z fáčka za tácy čtyři.
Bylo rozhodnuto. Začal jsem shánět nový motor. Jel jsem pro něj až do Liberce. Donutil mě k tomu rozdíl cen u nás na Moravě a v Čechách.
Po příjezdu do Liberce jsem se dozvěděl, že můžu mít motor z felicie za stejnou cenu jako z Fáčka i s jednobodovým vstřikováním.
Motor:Když jsme jej dovezli domů zjistili jsme že byla ve válcích voda takže jsou orezlé. Znamenalo to rozebrání celého agregátu do šroubku a kompletní go. Nechtěli jsme ho nechat v sériovém stavu a tak přišlo na řadu odlehčení setrváku a řemenice, vyleštění kanálků, ostrá vačka, snížená hlava, sportovní výfukové svody i s příčným tlumičem od firmy RH, sportovní sání. Komplet ja pak celej v laku. převodovka dopadla stejně jako motor.
Karoserie:už zdravá, bez jediného rezavého místa. Blatníky budou dělány na způsob škody RH. K tomu přilaminovány prahové nádstavce na Octávii, které jsem obědnal v Milotecu - měly by při pohledu z vrchu prahy rozšířit do víc do stran. Na kapotě je laminátové sání ze Subaru Impreza 95. přední světlomety jsou z eMkových parabol se střivky z porsche kryté čirým plexi. Zadní čelo osazeno světlnými moduly HELLA a přivařeno k zadním blatníkům. Blatníky v předu přivařeny k A sloupkům a přednímu čelu. Zavařeny kliky(budou odskoky), odfuky v C sloupcích, okapničky na střeše, prolis po RZ.
Podvozek: Je ve výojovém stádiu. Zatím tvrdší pružiny od Rieggera - cca 6/3cm, předek/zadek. Přeplněné tlumiče. Přední náprava po GO s fung novým řízením. Láknutá na bílo- červenou a s chlazenými kotouči. Zadní náprava vyztužená a bílá.
Brzdy: V předu chlazené kotouže ferodo a čtyřpístové třmeny. Zadní obložení bubnů ferodo racing
Kola-pneu: dělítka MTX r13- zadní pneu:Dunlop SP SPORT 2000 rozměr 205/50, přední: sliky Bridgestone 190/50
Interier: přední i zadní kožené sedačky z Fiata Coupe, ???
Audio: Rádio Alpine a dál se uvidí
Sháním: jedno škoda zpětné zrcátko s pěkným chromem...je tu na pár fotkách
září 2008 - Tak jsem se do toho zase dostal. Teda já vlastně neměl ani na vybranou. To auto je tu pro mě v dobrým i zlým. Já ho nemít.... K dokončení přední části auta mě už moc nechybí.
listopad 2008 - začal jsem si hrát s motorem: zrušil sem jednobodové vstřikování a nahodil karbec pierburg 2E3(kvůli automat. sytiči). bude to myslím živější jak s monotronikem... ještě sehnat sportovní svody a tlumič, přetryskat karbec. Pak snad konečně nebudu muset pořád tlačit, když je potřeba s ním pohnout.
21.2.2009 - Asi před čtrnácti dny se podařilo poladit předstih a nahodit motor. Po čtyřech letech už nemusím tu káru pořát a pořát ručně vytláčet. A asi za týden by mě měly dojít sportovní svody od pana Hřiciny z HR svodů. Bude těžký se uhlídát a nejet to vyzkoušet.
2.3.2009 - konečně došly ty sportovní svody... k dokončení motoru schází jen koncovej tlumič a pár drobností. Pak sem dám aktual fotky a nebo nějaký videjko jak si dáchá. no uvidí se.
26.8.2009 - došel příčnej výfuck. Mám ho už i nasazenej a zvuk s ním nemá chybu...
19.9.2009 - tak od teď by už mělo být aji na čem sedět.
Nějaky videjka
PRVNí STARTY s NEW sportovníma Svodama .... zkoukněte zde
... a taková malá manipulační jízda .... zkoukněte zde
kamošova biografie opět z mé garáže .... zkoukněte zde
Tohoto rapida jinak křtěnýho Febe vlastním něco přez pět dlouhých let. Předchozím majitelem mě bylo řečeno, že auto bylo púvodně určeno pro zahraničnní trh. Jeho slova mě pak potvrdil vývozní výrobní štítek v prostoru pro zavazadla. Nakonec bylo prodáno v Tuzexu, kde bylo k mání za 17 000 bonů.
Než jsem se já mohl stát šťastným, ale někdy i hodně nešťastným majitelem tohoto československýho bouráku, měl toho hlavní aktér z této stránky už hodně za sebou(17let každodenní služby). Několik roků jezdil po Praze. Jak mu ale naše hlavní město začalo být malé, bylo jasný že musí přijít změna. Přišlo teda stěhování na dalších pár let k jinému majiteli a to směr Litovlel DC.
Pak přišla řada na mě, kdy jsem ho koupil v dost ubohém stavu. Dá se říci, že kromě motoru, převodovky, náprav bylo všechno odvařené hlavně karosářsky. Necelej rok jsem s ním jezdil bez zásahu. Pak se začaly ozívat nedostatky v elektrice. Přestaly jít ty malý blinkry v předních blatnících, vynechával klakson a potkávačky. Takže jsem se třeba jednoho večera ocitl z ničeho nic mimo pozemní komunikaci kdesi v poli (brzdy fungovaly skvěle). Nakonec když sem jel ze Šumperka do Olomouce tak kousek před Zábřehem odešel i motor. Ruplo mu v hlavě a mě asi taky, když sem ho nezvrakoval. Rapid mě po roce ježdění přirostl k srdci tak, že sem se ho už nedokázal vzdát. Skvěle se mě s ním jezdilo... Ve snu mě nenapadlo že na tom až tak uletím. Výdrž mám, ale odvahu kde jsem v sobě našel nevím.... Začal jsem shánět teda to nejdůležitější k tomu aby se to pohlo a já zas mohl do roka jezdit... Z prvně plánovaného jen jednoročního stání v garáži se nakonec stala jedna pětiletka .
Bude z toho funglovka. Jen jednou jsem pochyboval a rozhodoval se jestli se tomu dál věnovat. Taky už jsem ho tady na virtu měl v inzerci. Všechno, ale rychle padlo a zůstal doma. Tam kde patří...
1. možnost jak auto rozhejbat byla- sehnat hlavu. Za novou chtěli 3 tácy.
2.- vyřešit motor z fáčka za tácy čtyři.
Bylo rozhodnuto. Začal jsem shánět nový motor. Jel jsem pro něj až do Liberce. Donutil mě k tomu rozdíl cen u nás na Moravě a v Čechách.
Po příjezdu do Liberce jsem se dozvěděl, že můžu mít motor z felicie za stejnou cenu jako z Fáčka i s jednobodovým vstřikováním.
Motor:Když jsme jej dovezli domů zjistili jsme že byla ve válcích voda takže jsou orezlé. Znamenalo to rozebrání celého agregátu do šroubku a kompletní go. Nechtěli jsme ho nechat v sériovém stavu a tak přišlo na řadu odlehčení setrváku a řemenice, vyleštění kanálků, ostrá vačka, snížená hlava, sportovní výfukové svody i s příčným tlumičem od firmy RH, sportovní sání. Komplet ja pak celej v laku. převodovka dopadla stejně jako motor.
Karoserie:už zdravá, bez jediného rezavého místa. Blatníky budou dělány na způsob škody RH. K tomu přilaminovány prahové nádstavce na Octávii, které jsem obědnal v Milotecu - měly by při pohledu z vrchu prahy rozšířit do víc do stran. Na kapotě je laminátové sání ze Subaru Impreza 95. přední světlomety jsou z eMkových parabol se střivky z porsche kryté čirým plexi. Zadní čelo osazeno světlnými moduly HELLA a přivařeno k zadním blatníkům. Blatníky v předu přivařeny k A sloupkům a přednímu čelu. Zavařeny kliky(budou odskoky), odfuky v C sloupcích, okapničky na střeše, prolis po RZ.
Podvozek: Je ve výojovém stádiu. Zatím tvrdší pružiny od Rieggera - cca 6/3cm, předek/zadek. Přeplněné tlumiče. Přední náprava po GO s fung novým řízením. Láknutá na bílo- červenou a s chlazenými kotouči. Zadní náprava vyztužená a bílá.
Brzdy: V předu chlazené kotouže ferodo a čtyřpístové třmeny. Zadní obložení bubnů ferodo racing
Kola-pneu: dělítka MTX r13- zadní pneu:Dunlop SP SPORT 2000 rozměr 205/50, přední: sliky Bridgestone 190/50
Interier: přední i zadní kožené sedačky z Fiata Coupe, ???
Audio: Rádio Alpine a dál se uvidí
Sháním: jedno škoda zpětné zrcátko s pěkným chromem...je tu na pár fotkách
září 2008 - Tak jsem se do toho zase dostal. Teda já vlastně neměl ani na vybranou. To auto je tu pro mě v dobrým i zlým. Já ho nemít.... K dokončení přední části auta mě už moc nechybí.
listopad 2008 - začal jsem si hrát s motorem: zrušil sem jednobodové vstřikování a nahodil karbec pierburg 2E3(kvůli automat. sytiči). bude to myslím živější jak s monotronikem... ještě sehnat sportovní svody a tlumič, přetryskat karbec. Pak snad konečně nebudu muset pořád tlačit, když je potřeba s ním pohnout.
21.2.2009 - Asi před čtrnácti dny se podařilo poladit předstih a nahodit motor. Po čtyřech letech už nemusím tu káru pořát a pořát ručně vytláčet. A asi za týden by mě měly dojít sportovní svody od pana Hřiciny z HR svodů. Bude těžký se uhlídát a nejet to vyzkoušet.
2.3.2009 - konečně došly ty sportovní svody... k dokončení motoru schází jen koncovej tlumič a pár drobností. Pak sem dám aktual fotky a nebo nějaký videjko jak si dáchá. no uvidí se.
26.8.2009 - došel příčnej výfuck. Mám ho už i nasazenej a zvuk s ním nemá chybu...
19.9.2009 - tak od teď by už mělo být aji na čem sedět.
Nějaky videjka
PRVNí STARTY s NEW sportovníma Svodama .... zkoukněte zde
... a taková malá manipulační jízda .... zkoukněte zde
kamošova biografie opět z mé garáže .... zkoukněte zde
psilocibin - komentáře:
11:15:00
18.06.2008
18.06.2008
Psilocibin
-> mb136gl: jak je chvilka jedu do garáže. Teď dokončuju prahy. Pak dodělám nárazníky upravím zadní čelo vymyslím zpětný zrcátka a jedu na lak konečně
11:12:33
18.06.2008
18.06.2008
Psilocibin
-> RaWeN: -> WMA: kucííí děkuju
17:36:21
12.06.2008
12.06.2008
mb136gl
Ako pokračuješ??
19:17:32
10.06.2008
10.06.2008
...belino
d to bude tak to bude niceeeeee
drziim palceee
drziim palceee
23:57:50
19.05.2008
19.05.2008
WMA - navigátor :)
-> Psilocibin: taky drzim palce at se ti dilo podari
21:47:12
18.05.2008
18.05.2008
Psilocibin
-> zufo: díky ti. snad se zadaří
21:47:08
18.05.2008
18.05.2008
Psilocibin
-> zufo: díky ti. snad se zadaří
13:06:26
03.05.2008
03.05.2008
zufo
bude to zajimavy až to bude hotovy držím palce
08:17:55
02.05.2008
02.05.2008
Psilocibin
-> TechniX: nene. Milotec je vyrábí na Octavii první generace. potřebovali jen trocha zkrátit... Tvarově pěkně pasujou k blatníkům.
-> ondie: přesně. blatníky a kola auto změnily k lepšímu. hodně dělá i ta zahlazená střecha
-> ondie: přesně. blatníky a kola auto změnily k lepšímu. hodně dělá i ta zahlazená střecha
00:37:15
02.05.2008
02.05.2008
ondie
ty kola a široký blatníky tomu dávaj strašně moc..fakt pěkný
07:47:50
26.04.2008
26.04.2008
Petuli
-> Psilocibin: týýý jo tak to je maras,lehce škrtnout a lakovat znova,navíc fakt drahá barva,ale jsou lidi,co si to koupí a ještě k tomu lakýrník,to bude cena!!!Vybrat si lak je to nejtěžší!!!
07:59:51
24.04.2008
24.04.2008
Psilocibin
-> Petuli: tak to jsi dost aktuální asi před čtrnácti dny jsem si sehnal kontakt na dovoz flip flop barev z Německa. Lak co jsem si vybral vyjde na 9talířů. Ale ceny jsou různý prý podle zrnitosti. Cena je za 5litrů. Chce to ale fakt dobrýho lakýrníka. A navíc když škrábneš třeba trochu blatník tak musíš nalakovat celej bok auta. To je jediná věc která mě od toho laku odrazuje
22:45:31
21.04.2008
21.04.2008
Petuli
-> Psilocibin: bylo to Brno,ve Vyškově jsem nebyl,jinak děkuju,že se ti líbí,no a lak?já měl s mou modrou pastelkou jasno,pže takovou má málo aut.(asi nějakou perlet bys moh dát)S výběrem laku to je těžké!!!
10:18:05
18.04.2008
18.04.2008
Psilocibin
-> Petuli: a jakej třeba bys dal ty?? Já furt nevím jakou barvu.
Jinak tvoji káru jsem okukoval v Brně nebo ve Vyškově už si nejsem jistej, ale už tenkrát jsi tam měl danou zadní Rh kapotu. Moc se mě tvé eRICéčko líbí.
-> boda: dík dík. Taky si hlídám, kdy se u tvojí káry objeví NEW
Jinak tvoji káru jsem okukoval v Brně nebo ve Vyškově už si nejsem jistej, ale už tenkrát jsi tam měl danou zadní Rh kapotu. Moc se mě tvé eRICéčko líbí.
-> boda: dík dík. Taky si hlídám, kdy se u tvojí káry objeví NEW
22:28:27
16.04.2008
16.04.2008
boda
vypadá dobře
11:26:33
16.04.2008
16.04.2008
Petuli
-> Psilocibin: až to dáš do laku,nějakého in!!!Bude to pecka!!!!
13:44:45
14.04.2008
14.04.2008
Psilocibin
-> Pavel P@nkáč: Já věděl, že se to bude líbit Nasadit tady ty světla nebyl zas tak velkej zásah do karoserie. Nelezou do blatníků a ani na délku moc nezaberou. Auto má furt svoje tvary . Akorát včíl řeším, jestli nasadit ještě ty prahy co mám nachystaný nebo to tak nechat
13:34:05
14.04.2008
14.04.2008
Psilocibin
-> TechniX: mám radost, že sleduješ co novýho
replika to nebude, chci to mít v interieru utulný a v pár karosářských věcech se to bude lišit(víčko nádrže, c sloupky, lišty na střeše, přední a zadní kapoty budou odlišný a zadní světla. Prahy pod autem se taky změní. Chci spíš tuning. Pěknej lak a lusní introš s kvalitní hudbou, ale ne zas extremně silnou bo rád sliším motor.
replika to nebude, chci to mít v interieru utulný a v pár karosářských věcech se to bude lišit(víčko nádrže, c sloupky, lišty na střeše, přední a zadní kapoty budou odlišný a zadní světla. Prahy pod autem se taky změní. Chci spíš tuning. Pěknej lak a lusní introš s kvalitní hudbou, ale ne zas extremně silnou bo rád sliším motor.