VRBA / RAPID 1400 VRBA / RAPID 1400

komentáře | popis | fotky | Vrba | 30.05.22 07:16 | 305x v oblíbených
Motor:

1400cc v úpravě SPORT

Hlava válců se sacími ventily 36mm ,uloženými v bronzovém vedení.

Sériové písty a ojnice.

Časování 280stupňů.

Kompresní poměr 10,8:1

Čtyřbodové závodní vstřikování s dvěma dvojitými klapkovými tělesy 40mm.

Laditelná jednotka zapalování/vstřikování.

Omezovač zážehem na 7400rpm



skoda-virt.cz/cz/.../1231 6-efi-zastavby-ridicich-je dnotek-a-komponentu-vstrik ovani-paliva



skoda-virt.cz/cz/.../1062 2-elektronicke-zapalovani- a-ladeni-motoru



www.vrbamotorsport.cz/pro gramovatelne-vstrikovani





Převody:

-5q SP 4,22 , rychlosti sériové



skoda-virt.cz/cz/.../9378 -opravy-a-prestavby-prevod ovek-uprava-prednich-a-zad nich-naboju-kol





Přední náprava:

-Vyztužená ramena

-Upravené dorazy

-Upravené záklony

-Stabilizator 21mm



Zadní náprava:

-Vyztužená podle dokumentace 130LA

-Změna odklonu

-Náboje pro rozteč 4x100mm s rozšířením 16mm

-Pružiny š120 včetně horního uložení

-Upravené tlumiče š120



Brzdy:

Vepředu čtyřpístkové na dva okruhy s původním kotoučem a obložením ferodo

Vzadu kotoučové brzdy VW







Stará videa těsně po úpravě motoru a změně převodu:

Rapid 1400 zrychlení + jízda


Rapid 1400 zrychlení


Rapid 1400 jízda




Novější videa:

Sprint Želiv:
Želiv 2011 vítězný sprint do 1400ccm.wmv




Zapalování:

Bezkontaktní laditelné zapalování


Laditelné zapalování - software




Se vstřikováním:

28. března 2021




EFI testing




1400Sport Injection




1400Sport Injection dyno run




Rapid 1400 , čas 13.67 , první místo














VRBA / RAPID 1400 - komentáře:

17:31:13
21.06.2007
Vrba
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
16:37:24
21.06.2007
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Vrba: Ta zadní Sachsy taky pár lidí má, třeba Michal: skoda.stable.cz/cz/index. php?id=4&i...



a nebo Tomáš na Rapidu, ale nevěděl jsem, že by sachs dělal i přední pružiny k těm tlumičům. Takže se vám podařilo vyštrachat od někoho staré zásoby... to se někdo má 1 Jinak tlumič progresivní být nemůže, to dělá pružina, která je buď dělená ze dvou a nebo namotána hustěji v jedné části.
16:23:22
21.06.2007
Vrba
-> Tuner#2: No to můžem,ale jak jsem zkoušel tvoje auto propružit,tak ty jsi to měl podstatně tvrdší než jsou ty moje Sachsy,ale funguje to skvele a jizda je pohodlna a když je třeba díra v cestě,tak se to chová jakoby tvrdě.Dalo by se řict že ten tlumič ma progresivní charakteristiku,ale nevim jestli tohle není blbost,nicméně se to tak chová.... A ty pružiny byly v sadě k tem tlumičům.Ja mam předek a Ivan si vzal stavitelnej zadek,kde je pružina naprosto jina jak seriova(ma menší pruměr).Pružiny ze speedpra znam,a jsou uplně jiné než ty moje.Tohle byla prostě sada něco jako vyrabí Protlum tlumič-pružina.
15:57:30
21.06.2007
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Vrba: Za debila tě rozhodně nikdo nepovažuje, jen jsem Ti chtěl naznačit, že tvrdší pružina víc namáhá tlumič a proto vyžaduje tvrdší tlumiče. koneckonců na hrochárně můžem porovnat a poklábosit o tom osobně, je to už za týden a něco 1
15:52:19
21.06.2007
Vrba
To nema smysl neco tady řikat,každy mě přebije argumentama typu jeden pan řikal,ale ja vim jak to mám a vím že jsem se s tím drbal hodně dlouho a vzešel z toho nějakej zavěr kterej jsem tady popsal a hned je všechno špatně protože jsem tady řekl něco so sem něměl.Radši si přiště všechny svoje zkušenosti necham pro sebe,asi to tak bude lepší a nebudu za debila.
12:04:55
21.06.2007
Saky
ale jo vzdyt ja sem taky psal ze ty moje jsou pro 90pct uzivatelu nejaky extremisti at si odstrojej tramvaj-)
11:57:30
21.06.2007
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Saky: Ale dělají, ty racing HP a nebo co dělá Křistek jsou v řádech desítek procent, ale taky k tomu mají jiný tlumiče s dvojnásobným průměrem pístnic 4 Ale to se bavíme o podvozku na vrchy a nebo okruhy.4
11:54:35
21.06.2007
Saky
je to jak jsem psal neznam nikoho kdo by delal tuzsi tlumice na predek vic jak o 10pct.. kdyz opomenu extremisty kteri nevedi co chteji a neco nechaj namotat..
09:46:57
21.06.2007
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Vrba: Jinak mám taky uřízlý mrtvý závit, ale s upraveným dorazem tam mám tak 2,5 cm možná víc.
09:43:23
21.06.2007
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Vrba: Odkud víš, že ty tlumiče Sachs jsou k těm pružinám? Odkud ty pružiny máš? Z rallybazaru? Tam o nic neví vůbec nic, o kolik jsou tvrdší.



Jinak já nechal měřit Sakyho pružiny s uříznutým mrtvým závitem co mám na autě a jsou o asi 12,8% tvrdší než série, takže to co píšeš, je blud. To že se Ti zdají měkčí je tím, že právě nestíhá tlumič. Konzultoval jsem to s Huškem a i Křistkem (HP sproting a Protlum) a oba dva se schodli na tom, že k těm základním HPčkam by nědělali tvrdší pružinu jak nějakých 10% obzvlášť na předek, kde je to u škodovky hodně specifické, díky velké páce a malému zdvihu pružiny. Čím tvrdší pružinu dáš, tak tím víc namáhá tlumič a je jen na tlumiči jak si s tím poradí. Tvrdá pružina totiž má takové to drobné kmitání jakby rychlejší a tím právě ten tlumič zahřívá a pokud je to kvalitní a tvrdý tlumič, tak to stihne hned zastavit a je to v pohodě. Pokud tam máš tlumič bláto, tak tu tvrdou pružinu neutlumí, ta kmitá, zahřeje tlumič a je to horší než série. Proto to tak bylo.4
19:52:07
20.06.2007
Vrba
-> Saky: uřízlej je ten poslední mrtvy zavit
19:51:00
20.06.2007
Vrba
-> Saky: No mam otočenou misku dorazu a kdyby tam byl rovnej plech,tak by tam bylo cca 3mm:/
19:50:23
20.06.2007
Vrba
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
19:49:09
20.06.2007
havlik
-> Vrba: a ty nemáš upravený dorazy?9
19:48:41
20.06.2007
Saky
-> Vrba: nerikej ze s tema mejma perama tam mas jen 15mm? tos je urizl ne?
19:46:19
20.06.2007
Vrba
-> Saky: No to s tou progresivitou je jasny že to bude fungovat až když ta měkší pružina bude na konci zdvihu.Ty sachsy jsem zkoušel i s tyvma pružinama,ale hodně se to hřálo a nebylo to ono,tak jsem nahodil ty pružiny co jsou original k těm tlůmičům Sachs a bylo to lepší a nehřálo se to tak moc.Ono ta výška bych řekl že je celkem rozhodující,protože když to auto leží na zemi a máš cca 15mm zdvihu ramene než začne zasahovat dorazová guma,tak už je to prostě malo.
19:28:59
20.06.2007
Saky
sem se zase nejak rozepsal-) a uz vidim ty komentare jak nejakej Franta Vomacka bude povidat jak mu jeho pregresivy fungujou ze sou uplne super-)
19:27:42
20.06.2007
Saky
-> Vrba: tak vyzkousej jeste ty moje pruziny s tema sachsema a rikam ti ze se budes divit co to udela.. a pak dej vedet.. jedna vec je vejska vozu na ketry ovsem vubec nezalezi..
19:25:46
20.06.2007
Saky
-> Vrba: a zkousel si ty Sachsy a moje pruziny? ona sila dratu v podstate nerika o pruzine vubec nic.. vzdycky se smeju kdyz nekdo prodava pruziny a pak se nekdo zepta a z jakyho jsou dratu.. on odpovi treba 13mm a ten druhej napise super beru ty sou OK -) proste volna delka a prumer dratu nedefinujou na pruzine vubec nic-)

pak je jeste super takovy ty progresivni pruziny a nebo dvojice pruzin s ruznyma charakteristikama.. to je sice nadhernej dil na auto ale funkci to nema absolutne zadnou.. aspon teda ne u tech ktere jsou delane tak ze celkovej moznej zdvih ramene a tim padem pracovni oblast pruziny je radove nekolik cm a ty pera jsou progresivni az v dobe kdy sesednou ty zavity na sebe (v te casti kde sou bliz) ale tohle nikdy nenastane nebot to potrebne stlaceni je vetsi nez cely pracovni zdvih ramene.. takze se jedna sice o pruziny s progresivni charakteristikou ale jsou vyuzivany v pasmu linearity.. ale hlavne ze si lidi pak libujou jake maji specialni spickove pruziny a ani nevedi zakladni funkci jak to funguje-) si pak vzdycky rikam dalsi vul kterej naletel.. spis me stve ze zadnej prodejce tohle nerekne nebot vsichni jen kup kup at uz mam svech 50pct ceny v kapse-) a kdyz rekne ze to je nahovno tak si to asi nikdo nekoupi-).. takovy ty dvojity pruziny to je to samy.. nebot dve pruziny nad sebou s linearnima charakteristikama maji opet linearni charakteristiku po celou dobu dokud nedojde k sesednuti zavitu na jedne pruzine.. pak se samozrejme zvedne tuhost.. tady je jeste ta nevyhoda ze se zvedne skokove ale to je jedno.. vetsinou je ale maji navrzene tak ze k tomu aby sesedla stejne nikdy z vyse uvedeneho duvodu nedojde.. -) samozrejme jsou i progresivni ktere funguji a maji spravnou funkci ale takove aby fungovaly na predni naprave skodovky se zdvihem nekolika cm jsem ja jeste nevidel.. takze koupit se da cokoliv -)
19:16:11
20.06.2007
Vrba
-> Saky: No tak nějak,podle mě tvrdy tlumič potřebuje tvrdou pružinu,jedině tak to může fungovat a s tema pružinama se ty tlumiče zahřívaly,s tema druhyma pružinama mam odzkoušený jen ty sachsy tlumiče.
Extreme Tyres