skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rapid 136, v provozu od 14. 2. 1990
Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.
Cestovani
Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí, pořádaných srazech vozů Škoda a další zajímavosti na klubových stránkách na www.skodadobrodruh.cz
Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.
Podvozek
- Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).
- ramena a nápravnice v pozinku + komaxit
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm pro větší odklon
- tvrdé uložení ramen a řízení od Pemita
- náboje s roztečí 4x100
- dorazy na spodních ramenech srovnány pásovinou
- vnitřně chlazené kotouče PILENGA a čtyřpístkové rozšířené třmeny
- ostré hřebenové řízení 2,5 otáčky (snad Saky)
- pružiny Speedpro okruhové, 220mm
- stabilizátor 18mm uchycený s podložkami
- zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA.
- vzadu podlozky na zmenu roztece
- zadní pružiny tvrdší z kývačkové nápravy, ve vlečkovém domku, podvazy podélných ramen
- obě nápravy v pozinku a komaxitu
- příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen
- kola ATS Pepperpots 6J R13 s pneu 175/60 Yokohama A539
- disky na okruhy Titan 6J R13 se slicky Dunlop SP Sport 205/570 měkká směs
Motor
- olej plná syntetika Total Quartz Racing 10W50
- blok 742.136
- klika z fabie osoustružená aby se vměstnala do bloku
- vložky, ojnice, písty fabia 1,4 8V
- sací koš a vana 742
- nové presahy, kroužky, hlavní a ojniční ložiska, rozvody
- vačka Chovanec 265/265
- tesnění pod hlavou Elring
- hlava fabia, snížená o 0,4 mm na dosáhnutí kp 10,5:1
- slícované sací a výfukové kanály s těsnením
- elektronické zapalování IGNITECH, čidlo otáček na řemenici kliky
- vodní pumpa, domeček termostatu a výf. potrubí (také slícováno) 742.136
- odlehčený, svrtaný a vyvážený setrvačník ze 130ky
- spojková lamela z TAZ 1203 5q, odpružená, přítlačák Sachs
- karburátor SEDR 3255 s úpravou trysek a vzdušníků 1. komora 120/210, 2. komora 140/160
- svody 4 in 1, laděný příčný výfuk, vše omotáno termopáskou
- prevodovka 5q 3,9 po GO - nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena
- alternátor Valeo z Fabie (90A, 14V)
Interier
- Central na DO
- Okna v elektrice
- Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, cernobile sedacky vymenene za cele cerne z Garde (nikoliv fialove)
- sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.
- modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny
- Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy
- tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou
- digitální tachometr Sigma BC906
- Radio CD/MP3, 4x repro - dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat
Exterier
- Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD
- auto komplet po laku, odstin 1030 "dolomit white ".
- Predni plastove podbehy
- vycentrovany 1 predni sterac
- zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem
- Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem z Gardesa
Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.
Cestovani
Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí, pořádaných srazech vozů Škoda a další zajímavosti na klubových stránkách na www.skodadobrodruh.cz
Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.
Podvozek
- Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).
- ramena a nápravnice v pozinku + komaxit
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm pro větší odklon
- tvrdé uložení ramen a řízení od Pemita
- náboje s roztečí 4x100
- dorazy na spodních ramenech srovnány pásovinou
- vnitřně chlazené kotouče PILENGA a čtyřpístkové rozšířené třmeny
- ostré hřebenové řízení 2,5 otáčky (snad Saky)
- pružiny Speedpro okruhové, 220mm
- stabilizátor 18mm uchycený s podložkami
- zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA.
- vzadu podlozky na zmenu roztece
- zadní pružiny tvrdší z kývačkové nápravy, ve vlečkovém domku, podvazy podélných ramen
- obě nápravy v pozinku a komaxitu
- příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen
- kola ATS Pepperpots 6J R13 s pneu 175/60 Yokohama A539
- disky na okruhy Titan 6J R13 se slicky Dunlop SP Sport 205/570 měkká směs
Motor
- olej plná syntetika Total Quartz Racing 10W50
- blok 742.136
- klika z fabie osoustružená aby se vměstnala do bloku
- vložky, ojnice, písty fabia 1,4 8V
- sací koš a vana 742
- nové presahy, kroužky, hlavní a ojniční ložiska, rozvody
- vačka Chovanec 265/265
- tesnění pod hlavou Elring
- hlava fabia, snížená o 0,4 mm na dosáhnutí kp 10,5:1
- slícované sací a výfukové kanály s těsnením
- elektronické zapalování IGNITECH, čidlo otáček na řemenici kliky
- vodní pumpa, domeček termostatu a výf. potrubí (také slícováno) 742.136
- odlehčený, svrtaný a vyvážený setrvačník ze 130ky
- spojková lamela z TAZ 1203 5q, odpružená, přítlačák Sachs
- karburátor SEDR 3255 s úpravou trysek a vzdušníků 1. komora 120/210, 2. komora 140/160
- svody 4 in 1, laděný příčný výfuk, vše omotáno termopáskou
- prevodovka 5q 3,9 po GO - nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena
- alternátor Valeo z Fabie (90A, 14V)
Interier
- Central na DO
- Okna v elektrice
- Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, cernobile sedacky vymenene za cele cerne z Garde (nikoliv fialove)
- sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.
- modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny
- Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy
- tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou
- digitální tachometr Sigma BC906
- Radio CD/MP3, 4x repro - dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat
Exterier
- Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD
- auto komplet po laku, odstin 1030 "dolomit white ".
- Predni plastove podbehy
- vycentrovany 1 predni sterac
- zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem
- Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem z Gardesa
* Peca/Rapid 136 * - komentáře:
06:29:19
11.06.2014
11.06.2014
MOLSO
-> Star LC20: ja vzddy tak rad citam tvoje erudovane nazory
23:06:25
10.06.2014
10.06.2014
Star LC20
-> Peca: prostě jsi sám dozrál, a tak je potřeba dát tomu směr...jenže v tvým věku, s rodinou a tak, už není úplně na místě se pod tím furt válet a něco pytlíkovat, jako kdyžs byl mladej lupínek. Proto - navrhuji odložit, a po čase se k tomu vrátit, třeba na něco během Té doby klidu přijdeš. Anebo - to bych udělal já - bych ho odložil, na rozmyšlenou, co s ním, a začal se věnovat 1000ce tam to máš vyřešený, a je pěkný někam jet na výlet, nebo na sraz, ve vyvoněné 1000ce/100ce/eRku......to bude v kurzu včera, dneska, i za x let. Originál bude vždycky sázka na jistotu. Nechci chytračit, ale podle mě k tomu každej časem dospěje, různými způsoby. Zrenovovat škodárnu, Mercedes, Porsche.....to už je jen otázka peněz a možností každého soudruha, ale výsledek bude vždycky pecka. Na nějaký tunění a ždímání z toho, co tam ani není, už seš starej, poď si to říct....
22:48:39
10.06.2014
10.06.2014
Čokin
-> Peca: Tak já to mám jako auto pro 2, šak víš jak to mám vzadu ne? Mám origo sedák a plato s reprem, prostě na sedák se dá cokoliv odložit a nebo já se tam i docela dobře vyspím na srazu.
21:48:06
10.06.2014
10.06.2014
Peca
-> Čokin: a mas dve nebo ctyri mista k sezeni? Uvazuju o čtyrbodovych pasech a nejakych pohodlnych skorepinach, takze nevim jestli obetovat zadni dve mista...
Vicko chci zatim nechat, jeste se mi neokoukalo, sazim na tu podobnost s kolama ;-)
Vicko chci zatim nechat, jeste se mi neokoukalo, sazim na tu podobnost s kolama ;-)
21:22:35
10.06.2014
10.06.2014
Čokin
-> Peca: Chválím, určitě designově krok kupředu......v čistotě a jednoduchosti je krása.............
A koncepce auta? Řekl bych, že jsme na tom tak nějak stejně já v tom mám z finančního hlediska nějakých 230 prutu a kdybych připočítal předchozí projekty tak už bych měl vytouženou 911ku z 80. let .........ale vše je jinak. Vzhledem k tomu, že skladovat to je kde, ta pojistka 1700,- za rok mě nepoloží a tunerské nebo závodní ambice jsem zahodil skrz finance, vznikl z toho auta takový cestovní sporťák. Prostě škoda srazy , nějaký ten sprint nebo lehký slalom (letos jsem si odskočil i na tuning skrz sprinty a auto mělo obdivu i mimo sprinty) a letos snad konečně klapne dovolená v Chorvatsku na Makarské. A můj sen....... podél azurového pobřeží až do San Trope nebo viz. Eidy svézt se s Rapidem na Nürburgringu.
Jasně našlo by se dalších xy věcí co bych chtěl na autě předělat / upravit, ale chci stavět RD a už do toho auta tak horentní sumy jako dřív prostě nedám.
Neuvažoval jsi o výměně víčka nádrže za originální....... celkem mě to auto už ladí až tady na tu drobnost, na druhou stranu má podobný design jako kola.
A koncepce auta? Řekl bych, že jsme na tom tak nějak stejně já v tom mám z finančního hlediska nějakých 230 prutu a kdybych připočítal předchozí projekty tak už bych měl vytouženou 911ku z 80. let .........ale vše je jinak. Vzhledem k tomu, že skladovat to je kde, ta pojistka 1700,- za rok mě nepoloží a tunerské nebo závodní ambice jsem zahodil skrz finance, vznikl z toho auta takový cestovní sporťák. Prostě škoda srazy , nějaký ten sprint nebo lehký slalom (letos jsem si odskočil i na tuning skrz sprinty a auto mělo obdivu i mimo sprinty) a letos snad konečně klapne dovolená v Chorvatsku na Makarské. A můj sen....... podél azurového pobřeží až do San Trope nebo viz. Eidy svézt se s Rapidem na Nürburgringu.
Jasně našlo by se dalších xy věcí co bych chtěl na autě předělat / upravit, ale chci stavět RD a už do toho auta tak horentní sumy jako dřív prostě nedám.
Neuvažoval jsi o výměně víčka nádrže za originální....... celkem mě to auto už ladí až tady na tu drobnost, na druhou stranu má podobný design jako kola.
21:09:35
10.06.2014
10.06.2014
Peca
Plameny, pruh a černá linka skončily v propadlišti dějin... No a s tím tmavým sloupkem a rámem to snad zase na chvíli ožilo
12:50:48
10.06.2014
10.06.2014
Peca
-> minno: tobe taky samozrejme
12:49:59
10.06.2014
10.06.2014
Peca
-> vhml: -> m8rinek: Diky za prispevky. V mnohem mate pravdu
20:25:13
09.06.2014
09.06.2014
vhml
-> m8rinek 09.06.14 19:31:47: to naprosto souhlasím. Ale jen chci upozornit na to, že se pak snadno může stát že ti se super opicí nezbyde na banány.
19:31:47
09.06.2014
09.06.2014
m8rinek
-> vhml: Hele, to je jeden o voze a druhej o koze, já se bavim o tom, že opravdovej závoďák bude mít hodnotu, zatímco něco na půli cesty ne.
Zářnym příkladem je prodej ,,havlikova,, LR/H.
Zářnym příkladem je prodej ,,havlikova,, LR/H.
19:19:08
09.06.2014
09.06.2014
vhml
-> m8rinek 09.06.14 17:17:01: jenže právě i se sebelevnějším autem na K4 ti každá soutěž stojí minimálně 15t. ( + poškození auta ). A kolikrát ročně na to budeš mít? A doma ti stojí jednoúčelový auto s kterým za každý povození dáš těch 15+
17:53:22
09.06.2014
09.06.2014
T
-> minno: : to zní rozumně
17:17:01
09.06.2014
09.06.2014
m8rinek
-> vhml: Všechno stojí peníze, nicméně třeba K4 je postavená tak, aby jsi se opravdu svezl se závodním autem (kategorie Favorit je v tomhle směru bezkonkurenční). Všechny nižší podniky typu amater rally jsou díky situaci v autoklubu předurčeny k zániku, takže Ti pak stejně nezbyde než jezdit slalomy, nebo okruhy. Na rally bude potřeba mít auto na Rkách.
PS: že se v K4 dá nasypat do auta nesmysl je vidět na prvním místě výsledkový listiny...
PS: že se v K4 dá nasypat do auta nesmysl je vidět na prvním místě výsledkový listiny...
17:05:12
09.06.2014
09.06.2014
vhml
-> m8rinek 09.06.14 16:28:30: jenže finačním nesmyslem se to stane, když to opravdu závodně budeš chtít provozovat. Takovejch aut jsou potavený mraky, jenže 90% lidí si pak uvědomí kolik stojí provozní náklady a je po závodění...
16:28:30
09.06.2014
09.06.2014
m8rinek
-> vhml: Vyloženě závodní auto pokud bude postavený dobově korektně naopak nesmysl není, ale do jistý míry to jsou uložený peníze (minimálně do rány bude mít hodnotu). Ovšem je tu trochu problém, že jde o Rapida, je cesta k dobovému závodnímu provedení poněkud trnitá...
Rádobyzávodní serie naopak bude mít hodnotu jen pro někoho kdo takovýhle auto vyloženě chce. Jako závoďák je to nepoužitelný, jako seriovka taky.
V každym případě to znamená komplet rozborku & sborku. Takže bych to nechal jak je (odstranil plameny). A zaměřil se na srazy s podobnou tématikou (rapidi, erekce, běšiny atp.) Do vyloženě tuningovejch srazů bych se necpal, bo to jen tomu autu ublíží :D.
Rádobyzávodní serie naopak bude mít hodnotu jen pro někoho kdo takovýhle auto vyloženě chce. Jako závoďák je to nepoužitelný, jako seriovka taky.
V každym případě to znamená komplet rozborku & sborku. Takže bych to nechal jak je (odstranil plameny). A zaměřil se na srazy s podobnou tématikou (rapidi, erekce, běšiny atp.) Do vyloženě tuningovejch srazů bych se necpal, bo to jen tomu autu ublíží :D.
15:49:35
09.06.2014
09.06.2014
minno
-> Peca: ak nie si pevne rozhodnutý, čo s tým, tak to nerieš a nechaj to tak, ako to je....max. ladiť detaily a občas sa povoziť pre radosť....čas všetko vyrieši sám, nemá zmysel sa niekam hnať, o čom sám nie si dostatočne presvedčený.
Ono sa s tým dá kľudne ísť aj niekam s rodinou - prečo nie - lenže to treba mať auto vyladené a vedieť čo od neho môžem čakať.
Ono sa s tým dá kľudne ísť aj niekam s rodinou - prečo nie - lenže to treba mať auto vyladené a vedieť čo od neho môžem čakať.
15:46:05
09.06.2014
09.06.2014
vhml
-> Peca 09.06.14 15:09:28: udělal bych závodní sérii :-)
Něco jako mám stovku. Vyrazíš s tím na výlet, na sraz, ale i občas na nějakou rally nebo finačně jednodušší slalom. I s tímhle vším mi to auto připadá dost nevyužitý. Natož to mít zaměřený jen někam jednosměrně. Vyloženě závodní auto je finační nesmysl.
Pravda ale, že to auto je bastl všech možnejch kompromisů při takovým použítí. Chtěl bych ho nízko kvůli vzhledu, ale nemůžu kvůli rally. Chtěl bych tam skládanej pětikvalt kvůli rally, ale nemůžu kvůli ,,dobovosti" atd...
Něco jako mám stovku. Vyrazíš s tím na výlet, na sraz, ale i občas na nějakou rally nebo finačně jednodušší slalom. I s tímhle vším mi to auto připadá dost nevyužitý. Natož to mít zaměřený jen někam jednosměrně. Vyloženě závodní auto je finační nesmysl.
Pravda ale, že to auto je bastl všech možnejch kompromisů při takovým použítí. Chtěl bych ho nízko kvůli vzhledu, ale nemůžu kvůli rally. Chtěl bych tam skládanej pětikvalt kvůli rally, ale nemůžu kvůli ,,dobovosti" atd...
15:37:01
09.06.2014
09.06.2014
T
-> Peca: : hele ale v tomhle nemlže přeci někdo radit, je to Tvoje auto a Ty musíš vědět, co by jsi si nejvíce přál
15:09:28
09.06.2014
09.06.2014
Peca
-> T: Spíš je to tak, že už v tom je tolik peněz, až to není pěkný. Jen letos mě to už stálo hezkou dovolenou letecky u moře pro celou rodinu.
I přesto nejsem spokojený se stavem a tak jen nevím, jestli to mám vykuchat a odlehčit jako závoďák co jezdí jen na podvalu, nebo sérii, což je vzhledem k úpravám likvidační, nebo speciál pro srazy, nebo showcar, nebo auto pro amatérské závody... Teď je to prostě bastl všehochuti, kterej se akorát posere když s tím jednou za čas jedu někam dál.
I přesto nejsem spokojený se stavem a tak jen nevím, jestli to mám vykuchat a odlehčit jako závoďák co jezdí jen na podvalu, nebo sérii, což je vzhledem k úpravám likvidační, nebo speciál pro srazy, nebo showcar, nebo auto pro amatérské závody... Teď je to prostě bastl všehochuti, kterej se akorát posere když s tím jednou za čas jedu někam dál.
15:04:24
09.06.2014
09.06.2014
T
-> Peca: : no to je všechno hezký,ale jelikož jsou jiné priority ohledně financí tak nevim nevim....živit auto bez peněz moc dobře nejde a to nemluvim o těch závodnických
podle mě by tohle člověk neměl takhle řešit co s tím, měl by jsi prostě vědět co chceš
podle mě by tohle člověk neměl takhle řešit co s tím, měl by jsi prostě vědět co chceš