-> T:
finanční - jiné priority
skladovací - dostačující
vědomostní - pokročilý amatér
řidičské - bez nehody, praxe z povolání
tunerské - vyhaslé ambice
závodnické - chuť to zkusit
mechanické - jistý potenciál v provedených úpravách
jakostní - bohužel koroze na pozvolném postupu i přes kompletní vyvaření a lak před 10 lety
přepravovací - rodinu už nikdy, max. dvoučlenná posádka
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rapid 136, v provozu od 14. 2. 1990
Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.
Cestovani
Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí, pořádaných srazech vozů Škoda a další zajímavosti na klubových stránkách na www.skodadobrodruh.cz
Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.
Podvozek
- Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).
- ramena a nápravnice v pozinku + komaxit
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm pro větší odklon
- tvrdé uložení ramen a řízení od Pemita
- náboje s roztečí 4x100
- dorazy na spodních ramenech srovnány pásovinou
- vnitřně chlazené kotouče PILENGA a čtyřpístkové rozšířené třmeny
- ostré hřebenové řízení 2,5 otáčky (snad Saky)
- pružiny Speedpro okruhové, 220mm
- stabilizátor 18mm uchycený s podložkami
- zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA.
- vzadu podlozky na zmenu roztece
- zadní pružiny tvrdší z kývačkové nápravy, ve vlečkovém domku, podvazy podélných ramen
- obě nápravy v pozinku a komaxitu
- příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen
- kola ATS Pepperpots 6J R13 s pneu 175/60 Yokohama A539
- disky na okruhy Titan 6J R13 se slicky Dunlop SP Sport 205/570 měkká směs
Motor
- olej plná syntetika Total Quartz Racing 10W50
- blok 742.136
- klika z fabie osoustružená aby se vměstnala do bloku
- vložky, ojnice, písty fabia 1,4 8V
- sací koš a vana 742
- nové presahy, kroužky, hlavní a ojniční ložiska, rozvody
- vačka Chovanec 265/265
- tesnění pod hlavou Elring
- hlava fabia, snížená o 0,4 mm na dosáhnutí kp 10,5:1
- slícované sací a výfukové kanály s těsnením
- elektronické zapalování IGNITECH, čidlo otáček na řemenici kliky
- vodní pumpa, domeček termostatu a výf. potrubí (také slícováno) 742.136
- odlehčený, svrtaný a vyvážený setrvačník ze 130ky
- spojková lamela z TAZ 1203 5q, odpružená, přítlačák Sachs
- karburátor SEDR 3255 s úpravou trysek a vzdušníků 1. komora 120/210, 2. komora 140/160
- svody 4 in 1, laděný příčný výfuk, vše omotáno termopáskou
- prevodovka 5q 3,9 po GO - nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena
- alternátor Valeo z Fabie (90A, 14V)
Interier
- Central na DO
- Okna v elektrice
- Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, cernobile sedacky vymenene za cele cerne z Garde (nikoliv fialove)
- sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.
- modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny
- Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy
- tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou
- digitální tachometr Sigma BC906
- Radio CD/MP3, 4x repro - dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat
Exterier
- Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD
- auto komplet po laku, odstin 1030 "dolomit white ".
- Predni plastove podbehy
- vycentrovany 1 predni sterac
- zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem
- Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem z Gardesa
Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.
Cestovani
Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí, pořádaných srazech vozů Škoda a další zajímavosti na klubových stránkách na www.skodadobrodruh.cz
Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.
Podvozek
- Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).
- ramena a nápravnice v pozinku + komaxit
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm pro větší odklon
- tvrdé uložení ramen a řízení od Pemita
- náboje s roztečí 4x100
- dorazy na spodních ramenech srovnány pásovinou
- vnitřně chlazené kotouče PILENGA a čtyřpístkové rozšířené třmeny
- ostré hřebenové řízení 2,5 otáčky (snad Saky)
- pružiny Speedpro okruhové, 220mm
- stabilizátor 18mm uchycený s podložkami
- zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA.
- vzadu podlozky na zmenu roztece
- zadní pružiny tvrdší z kývačkové nápravy, ve vlečkovém domku, podvazy podélných ramen
- obě nápravy v pozinku a komaxitu
- příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen
- kola ATS Pepperpots 6J R13 s pneu 175/60 Yokohama A539
- disky na okruhy Titan 6J R13 se slicky Dunlop SP Sport 205/570 měkká směs
Motor
- olej plná syntetika Total Quartz Racing 10W50
- blok 742.136
- klika z fabie osoustružená aby se vměstnala do bloku
- vložky, ojnice, písty fabia 1,4 8V
- sací koš a vana 742
- nové presahy, kroužky, hlavní a ojniční ložiska, rozvody
- vačka Chovanec 265/265
- tesnění pod hlavou Elring
- hlava fabia, snížená o 0,4 mm na dosáhnutí kp 10,5:1
- slícované sací a výfukové kanály s těsnením
- elektronické zapalování IGNITECH, čidlo otáček na řemenici kliky
- vodní pumpa, domeček termostatu a výf. potrubí (také slícováno) 742.136
- odlehčený, svrtaný a vyvážený setrvačník ze 130ky
- spojková lamela z TAZ 1203 5q, odpružená, přítlačák Sachs
- karburátor SEDR 3255 s úpravou trysek a vzdušníků 1. komora 120/210, 2. komora 140/160
- svody 4 in 1, laděný příčný výfuk, vše omotáno termopáskou
- prevodovka 5q 3,9 po GO - nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena
- alternátor Valeo z Fabie (90A, 14V)
Interier
- Central na DO
- Okna v elektrice
- Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, cernobile sedacky vymenene za cele cerne z Garde (nikoliv fialove)
- sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.
- modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny
- Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy
- tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou
- digitální tachometr Sigma BC906
- Radio CD/MP3, 4x repro - dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat
Exterier
- Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD
- auto komplet po laku, odstin 1030 "dolomit white ".
- Predni plastove podbehy
- vycentrovany 1 predni sterac
- zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem
- Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem z Gardesa
* Peca/Rapid 136 * - komentáře:
14:27:13
09.06.2014
09.06.2014
T
-> Peca: : a možnosti jsou ?
14:26:51
09.06.2014
09.06.2014
Peca
-> minno: no ale není zadohrab jako zadohrab, to je to, oč tu běží
14:26:00
09.06.2014
09.06.2014
Peca
-> m8rinek: To je první, co jsem na to před 10 lety pořídil abych zvýšil prostupnost skrz pátou dimenzi silniční nesmrtelnosti. Jiná doba tehdy byla... no, ale co dál?
14:24:02
09.06.2014
09.06.2014
minno
-> Peca: ponechaj to ako zadohrab
-> m8rinek:
-> m8rinek:
14:22:49
09.06.2014
09.06.2014
m8rinek
-> Peca: Začal bych oloupáním plamenů...
14:15:29
09.06.2014
09.06.2014
Peca
Jsem na rozcestí, co s autem dál... Neřeším prodej, ale spíš koncepci... /
20:38:10
27.05.2014
27.05.2014
Adam59
-> Čokin: jo tak pod tohle se taky klidně podepíšu asi tohle přetlumočím mladé
20:35:39
27.05.2014
27.05.2014
Star LC20
-> Čokin: hezky napsáno :-)
20:29:05
27.05.2014
27.05.2014
Čokin
-> Peca: Hold máš Škodovku............to už je takový uděl. Já si říkám, že i kdybych pod tím ležel každý víkend tak furt bude něco, když už je toho moc tak je člověk na to nas......, ale pak jsou chvíle kdy už se nemůžu dočkat jak tam zase něco budu šroubovat.
Jediným důkazem, že ten čas s tím strávený měl aspoň trochu smysl, je když to auto spontálně někdo ocení a nebo když způsobí větší rozruch než nějaká nová plechovka co sjela zrovna z linky...
Jediným důkazem, že ten čas s tím strávený měl aspoň trochu smysl, je když to auto spontálně někdo ocení a nebo když způsobí větší rozruch než nějaká nová plechovka co sjela zrovna z linky...
08:22:29
27.05.2014
27.05.2014
Vrba
-> Peca: Spíš bych řekl,že to bylo volné a jelo to po hraně. Kdybys to ložisko přetáhl,tak by se dle me nic nestalo,pac oproti zadku je to nechutne predimenzované. Mysloím,že to i semtam drhlo o brzdic,ne? pokud to bylo volné a cestovalo to,....to je mucha :-)
23:28:16
25.05.2014
25.05.2014
minno
-> Peca: "tak jsem to dotahl co to slo" to bude ten problém. Ak tam bola stále vôľa a nesedeli závlačkové otvory, aby to bolo správne dotiahnuté, bolo treba vyrobiť dištančnú podložku pod maticu a skúsiť dotiahnuť tak. Tiež som to tak robil na jednom prednom kolese, lebo mi to nesedelo po závlačkový otvor. A svete čuduj sa, ložiska majú odjazdené už 100 tis. km a nič im nie je.
23:38:31
23.05.2014
23.05.2014
Peca
-> Tuner#2: Netvrdim ze asi nebylo, kdyz ono mi furt prislo ze tam byla vule, tak jsem to dotahl co to slo, a pak o ctvrt zavitu zpatky a k dire na zavlacku. A bic bozi se ukazal v tu "nejlepsi" chvili, kdyz mam auto na dalnici a vezu celou rodinu :-(
23:36:18
23.05.2014
23.05.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Peca 23.05.14 23:34:08: Pokud bylo přetažený tak celkem snadno ;)
23:34:08
23.05.2014
23.05.2014
Peca
Ta nova naprava uz me zacina pekne srat, letaletouci jsem tam mel starou mrdku a nebyly s ni problemy, a ted co tam mam novou, to je furt neco... Musim si ulevit aspon sem Mi reknete, jak se po najezdu 1000km muze z niceho nic vysypat novy predni lozisko??
15:21:48
20.05.2014
20.05.2014
Peca
-> Vrba:
12:19:27
20.05.2014
20.05.2014
Vrba
Konečně pořádný otáčkoměr?
01:53:48
16.05.2014
16.05.2014
Jozka
-> Petrson 13.05.14 17:26:28: No, neměls machrovat s "pardubickým časákem" ..
23:39:06
15.05.2014
15.05.2014
U-Geen
-> havlik: skoda ty cerny :)
23:14:01
15.05.2014
15.05.2014
Peca