skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rapid 136, v provozu od 14. 2. 1990
Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.
Cestovani
Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí, pořádaných srazech vozů Škoda a další zajímavosti na klubových stránkách na www.skodadobrodruh.cz
Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.
Podvozek
- Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).
- ramena a nápravnice v pozinku + komaxit
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm pro větší odklon
- tvrdé uložení ramen a řízení od Pemita
- náboje s roztečí 4x100
- dorazy na spodních ramenech srovnány pásovinou
- vnitřně chlazené kotouče PILENGA a čtyřpístkové rozšířené třmeny
- ostré hřebenové řízení 2,5 otáčky (snad Saky)
- pružiny Speedpro okruhové, 220mm
- stabilizátor 18mm uchycený s podložkami
- zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA.
- vzadu podlozky na zmenu roztece
- zadní pružiny tvrdší z kývačkové nápravy, ve vlečkovém domku, podvazy podélných ramen
- obě nápravy v pozinku a komaxitu
- příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen
- kola ATS Pepperpots 6J R13 s pneu 175/60 Yokohama A539
- disky na okruhy Titan 6J R13 se slicky Dunlop SP Sport 205/570 měkká směs
Motor
- olej plná syntetika Total Quartz Racing 10W50
- blok 742.136
- klika z fabie osoustružená aby se vměstnala do bloku
- vložky, ojnice, písty fabia 1,4 8V
- sací koš a vana 742
- nové presahy, kroužky, hlavní a ojniční ložiska, rozvody
- vačka Chovanec 265/265
- tesnění pod hlavou Elring
- hlava fabia, snížená o 0,4 mm na dosáhnutí kp 10,5:1
- slícované sací a výfukové kanály s těsnením
- elektronické zapalování IGNITECH, čidlo otáček na řemenici kliky
- vodní pumpa, domeček termostatu a výf. potrubí (také slícováno) 742.136
- odlehčený, svrtaný a vyvážený setrvačník ze 130ky
- spojková lamela z TAZ 1203 5q, odpružená, přítlačák Sachs
- karburátor SEDR 3255 s úpravou trysek a vzdušníků 1. komora 120/210, 2. komora 140/160
- svody 4 in 1, laděný příčný výfuk, vše omotáno termopáskou
- prevodovka 5q 3,9 po GO - nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena
- alternátor Valeo z Fabie (90A, 14V)
Interier
- Central na DO
- Okna v elektrice
- Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, cernobile sedacky vymenene za cele cerne z Garde (nikoliv fialove)
- sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.
- modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny
- Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy
- tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou
- digitální tachometr Sigma BC906
- Radio CD/MP3, 4x repro - dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat
Exterier
- Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD
- auto komplet po laku, odstin 1030 "dolomit white ".
- Predni plastove podbehy
- vycentrovany 1 predni sterac
- zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem
- Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem z Gardesa
Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.
Cestovani
Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí, pořádaných srazech vozů Škoda a další zajímavosti na klubových stránkách na www.skodadobrodruh.cz
Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.
Podvozek
- Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).
- ramena a nápravnice v pozinku + komaxit
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm pro větší odklon
- tvrdé uložení ramen a řízení od Pemita
- náboje s roztečí 4x100
- dorazy na spodních ramenech srovnány pásovinou
- vnitřně chlazené kotouče PILENGA a čtyřpístkové rozšířené třmeny
- ostré hřebenové řízení 2,5 otáčky (snad Saky)
- pružiny Speedpro okruhové, 220mm
- stabilizátor 18mm uchycený s podložkami
- zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA.
- vzadu podlozky na zmenu roztece
- zadní pružiny tvrdší z kývačkové nápravy, ve vlečkovém domku, podvazy podélných ramen
- obě nápravy v pozinku a komaxitu
- příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen
- kola ATS Pepperpots 6J R13 s pneu 175/60 Yokohama A539
- disky na okruhy Titan 6J R13 se slicky Dunlop SP Sport 205/570 měkká směs
Motor
- olej plná syntetika Total Quartz Racing 10W50
- blok 742.136
- klika z fabie osoustružená aby se vměstnala do bloku
- vložky, ojnice, písty fabia 1,4 8V
- sací koš a vana 742
- nové presahy, kroužky, hlavní a ojniční ložiska, rozvody
- vačka Chovanec 265/265
- tesnění pod hlavou Elring
- hlava fabia, snížená o 0,4 mm na dosáhnutí kp 10,5:1
- slícované sací a výfukové kanály s těsnením
- elektronické zapalování IGNITECH, čidlo otáček na řemenici kliky
- vodní pumpa, domeček termostatu a výf. potrubí (také slícováno) 742.136
- odlehčený, svrtaný a vyvážený setrvačník ze 130ky
- spojková lamela z TAZ 1203 5q, odpružená, přítlačák Sachs
- karburátor SEDR 3255 s úpravou trysek a vzdušníků 1. komora 120/210, 2. komora 140/160
- svody 4 in 1, laděný příčný výfuk, vše omotáno termopáskou
- prevodovka 5q 3,9 po GO - nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena
- alternátor Valeo z Fabie (90A, 14V)
Interier
- Central na DO
- Okna v elektrice
- Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, cernobile sedacky vymenene za cele cerne z Garde (nikoliv fialove)
- sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.
- modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny
- Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy
- tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou
- digitální tachometr Sigma BC906
- Radio CD/MP3, 4x repro - dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat
Exterier
- Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD
- auto komplet po laku, odstin 1030 "dolomit white ".
- Predni plastove podbehy
- vycentrovany 1 predni sterac
- zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem
- Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem z Gardesa
* Peca/Rapid 136 * - komentáře:
10:58:11
23.02.2013
23.02.2013
Krata.jan
Krasná prace..... moc se me líbí......
10:31:42
23.02.2013
23.02.2013
KKSkoda
kola k tomu krásně sedí :)
10:28:33
23.02.2013
23.02.2013
majop3k
-> Peca: luxusne kolecka
09:37:51
23.02.2013
23.02.2013
Groopi
Podla mňa, je to auto celkovo zaujímavé, a tie kolesa, krása... :) Teším sa úplný výsledok...
09:25:06
23.02.2013
23.02.2013
maca
kola moc pěkná,kupátku moc sluší
09:20:29
23.02.2013
23.02.2013
peter13789
-> Peca: s tými kolesami nádhera!
02:24:07
23.02.2013
23.02.2013
Arnold
-> Peca: čoveče začíná to pomalu ale jistě být hezčí a hezčí jsem zvědav na výsledek a ty kola mu seknou prostě je to fešák tak jen tak dále
07:41:38
22.02.2013
22.02.2013
Peca
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Myslim, ze praktictejsi bude maska na dve pulky, jako ta origo. Do bocniho blikace mi zarovka blinkru nevleze, takze uvazuju aspon o pozicce 5W.
21:56:11
21.02.2013
21.02.2013
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Peca: Sice ta maska neni muj salek kavy, ale libi se mi jak ses do toho pustil. Hezka prace, jsem zvedavy na vysledek. Mimochodem jsem zvedavy tak se zeptam. Udelas tu masku v kuse nebo to rozpulis tak jak je origo? A ten bocni blikac bude funkcni?
21:14:57
21.02.2013
21.02.2013
Tomanek007šade
-> Peca: mame doma taky scirocco takze ho znam ze srazu na rapidu budou urcite taky bomba
desmond.imageshack.us/Him g535/scaled.php?server=535 ...
desmond.imageshack.us/Him g535/scaled.php?server=535 ...
21:14:05
21.02.2013
21.02.2013
Radek Retro eLeSo
na tu masku sem zvědavej až bude ve finále jinak bych líp pořešil ty dorazi na nárazníkách....
kola sou hodně luxusní!!!!
kola sou hodně luxusní!!!!
21:12:47
21.02.2013
21.02.2013
Peca
-> Tomanek007šade: Koukam že dobré zprávy se šíří rychle. Že pozdravuju a zítra už se na něj těším.
21:12:09
21.02.2013
21.02.2013
Peca
-> Lubes: Toto je kopyto pro masku, samozřejmě ten tvar bude zcela kompaktni, kolem světel i boční odrazky. Bude se tmelit a svařovat, ale nějak to vyměřit pro začátek musím
21:11:08
21.02.2013
21.02.2013
Tomanek007šade
kola pekny budes je mit od deywisa ze ? mel je na sciru
21:09:40
21.02.2013
21.02.2013
Peca
-> tunerlada: Jedu, já snad ani nedospím
21:07:24
21.02.2013
21.02.2013
tunerlada
nejedeš pro ty kola do Vyškova ? :) Koukal sem na ně v inzerci a taky sem měl nutkání.. sou luxusní! nakonec sem si pořídil ná tak okatý na spotřebáka
20:58:03
21.02.2013
21.02.2013
Lubes - zrušená registrace
-> Peca: to je finálny tvar tých smeroviek???nebolo by fajn zaobliť ešte vrch a spodok tej rezanej časti?
22:51:11
20.02.2013
20.02.2013
bajou
-> Peca: Super kola
20:38:29
20.02.2013
20.02.2013
Peca
-> Maťulo: za ty penize dle me nejlepsi zaklad proti korozi
19:08:21
20.02.2013
20.02.2013
castrol
-> Peca: pekne kolecka