skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rapid 136, v provozu od 14. 2. 1990
Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.
Cestovani
Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí, pořádaných srazech vozů Škoda a další zajímavosti na klubových stránkách na www.skodadobrodruh.cz
Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.
Podvozek
- Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).
- ramena a nápravnice v pozinku + komaxit
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm pro větší odklon
- tvrdé uložení ramen a řízení od Pemita
- náboje s roztečí 4x100
- dorazy na spodních ramenech srovnány pásovinou
- vnitřně chlazené kotouče PILENGA a čtyřpístkové rozšířené třmeny
- ostré hřebenové řízení 2,5 otáčky (snad Saky)
- pružiny Speedpro okruhové, 220mm
- stabilizátor 18mm uchycený s podložkami
- zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA.
- vzadu podlozky na zmenu roztece
- zadní pružiny tvrdší z kývačkové nápravy, ve vlečkovém domku, podvazy podélných ramen
- obě nápravy v pozinku a komaxitu
- příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen
- kola ATS Pepperpots 6J R13 s pneu 175/60 Yokohama A539
- disky na okruhy Titan 6J R13 se slicky Dunlop SP Sport 205/570 měkká směs
Motor
- olej plná syntetika Total Quartz Racing 10W50
- blok 742.136
- klika z fabie osoustružená aby se vměstnala do bloku
- vložky, ojnice, písty fabia 1,4 8V
- sací koš a vana 742
- nové presahy, kroužky, hlavní a ojniční ložiska, rozvody
- vačka Chovanec 265/265
- tesnění pod hlavou Elring
- hlava fabia, snížená o 0,4 mm na dosáhnutí kp 10,5:1
- slícované sací a výfukové kanály s těsnením
- elektronické zapalování IGNITECH, čidlo otáček na řemenici kliky
- vodní pumpa, domeček termostatu a výf. potrubí (také slícováno) 742.136
- odlehčený, svrtaný a vyvážený setrvačník ze 130ky
- spojková lamela z TAZ 1203 5q, odpružená, přítlačák Sachs
- karburátor SEDR 3255 s úpravou trysek a vzdušníků 1. komora 120/210, 2. komora 140/160
- svody 4 in 1, laděný příčný výfuk, vše omotáno termopáskou
- prevodovka 5q 3,9 po GO - nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena
- alternátor Valeo z Fabie (90A, 14V)
Interier
- Central na DO
- Okna v elektrice
- Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, cernobile sedacky vymenene za cele cerne z Garde (nikoliv fialove)
- sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.
- modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny
- Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy
- tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou
- digitální tachometr Sigma BC906
- Radio CD/MP3, 4x repro - dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat
Exterier
- Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD
- auto komplet po laku, odstin 1030 "dolomit white ".
- Predni plastove podbehy
- vycentrovany 1 predni sterac
- zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem
- Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem z Gardesa
Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.
Cestovani
Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí, pořádaných srazech vozů Škoda a další zajímavosti na klubových stránkách na www.skodadobrodruh.cz
Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.
Podvozek
- Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).
- ramena a nápravnice v pozinku + komaxit
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm pro větší odklon
- tvrdé uložení ramen a řízení od Pemita
- náboje s roztečí 4x100
- dorazy na spodních ramenech srovnány pásovinou
- vnitřně chlazené kotouče PILENGA a čtyřpístkové rozšířené třmeny
- ostré hřebenové řízení 2,5 otáčky (snad Saky)
- pružiny Speedpro okruhové, 220mm
- stabilizátor 18mm uchycený s podložkami
- zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA.
- vzadu podlozky na zmenu roztece
- zadní pružiny tvrdší z kývačkové nápravy, ve vlečkovém domku, podvazy podélných ramen
- obě nápravy v pozinku a komaxitu
- příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen
- kola ATS Pepperpots 6J R13 s pneu 175/60 Yokohama A539
- disky na okruhy Titan 6J R13 se slicky Dunlop SP Sport 205/570 měkká směs
Motor
- olej plná syntetika Total Quartz Racing 10W50
- blok 742.136
- klika z fabie osoustružená aby se vměstnala do bloku
- vložky, ojnice, písty fabia 1,4 8V
- sací koš a vana 742
- nové presahy, kroužky, hlavní a ojniční ložiska, rozvody
- vačka Chovanec 265/265
- tesnění pod hlavou Elring
- hlava fabia, snížená o 0,4 mm na dosáhnutí kp 10,5:1
- slícované sací a výfukové kanály s těsnením
- elektronické zapalování IGNITECH, čidlo otáček na řemenici kliky
- vodní pumpa, domeček termostatu a výf. potrubí (také slícováno) 742.136
- odlehčený, svrtaný a vyvážený setrvačník ze 130ky
- spojková lamela z TAZ 1203 5q, odpružená, přítlačák Sachs
- karburátor SEDR 3255 s úpravou trysek a vzdušníků 1. komora 120/210, 2. komora 140/160
- svody 4 in 1, laděný příčný výfuk, vše omotáno termopáskou
- prevodovka 5q 3,9 po GO - nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena
- alternátor Valeo z Fabie (90A, 14V)
Interier
- Central na DO
- Okna v elektrice
- Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, cernobile sedacky vymenene za cele cerne z Garde (nikoliv fialove)
- sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.
- modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny
- Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy
- tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou
- digitální tachometr Sigma BC906
- Radio CD/MP3, 4x repro - dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat
Exterier
- Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD
- auto komplet po laku, odstin 1030 "dolomit white ".
- Predni plastove podbehy
- vycentrovany 1 predni sterac
- zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem
- Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem z Gardesa
* Peca/Rapid 136 * - komentáře:
12:25:31
17.04.2011
17.04.2011
minno
-> Eidy: tiež sa chystám dať si zadné pružiny po opieskovaní pozinkovať. takže myslíš že je to blbosť? ale asi tiež bude záležať na spôsobe zinkovania, nie? galvanicky by to snáď uškodiť nemalo.
11:45:11
17.04.2011
17.04.2011
SOMALECEK (martin120)
to uz chystas Rapida pro mladyho aby mel v cem dracit?
02:56:10
17.04.2011
17.04.2011
Eidy
-> Peca: Bál bych se jezdit na pozinkovanejch pružinách. Viděl jsem pozinkovaný ségrovky a praskaly jak sviňa. Ta pružinová ocel se nějak nasytí během zinkování a křehne.
10:04:46
16.04.2011
16.04.2011
Norton
-> Peca: pekne pokracujes len tak dalej :o)
23:29:45
05.04.2011
05.04.2011
Peca
Přihodil jsem do karty auta odkaz na video na téma "Tak jde čas..."
Jojo, letí to jaxviňa.
Jojo, letí to jaxviňa.
10:12:36
09.03.2011
09.03.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> čert 08.03.11 18:59:04: Doraz v mém případě toho pobere hodně, protože díky tlumičům a hlavně pružině to na doraz už jde velmi zřídka a pokud ano, tak už je to hodně podržené pružinou a ne jako v případě bláto pružin že to o doraz flákne celou svou vahou... Mě to funguje i na rozbitých okreskách, tady nemám co zlepšovat.
-> MOLSO 08.03.11 20:27:06: Správně ano, obvykle je to tam nahulváta...
-> MOLSO 08.03.11 20:27:06: Správně ano, obvykle je to tam nahulváta...
20:27:06
08.03.2011
08.03.2011
MOLSO
-> Tuner#2: ja len tak ze tam musi byt naopak urobený kužel v páke nie ?
18:59:04
08.03.2011
08.03.2011
čert
-> Tuner#2 08.03.11 16:35:43: mám stejnej názor jako Vrba , nechat doraz nezkracovanej. Doraz nebude pak tak tvrdej.
Když bude doraz nezkracovanej, tak to nízko nebude a ani se ten doraz nikam neuhne když bude miska normálně.
Tak jak to máš ty toho ten doraz podle mě moc už „nepobere“.
Otočení misky není podle mě taky to nejlepší řešení
Když bude doraz nezkracovanej, tak to nízko nebude a ani se ten doraz nikam neuhne když bude miska normálně.
Tak jak to máš ty toho ten doraz podle mě moc už „nepobere“.
Otočení misky není podle mě taky to nejlepší řešení
17:28:15
08.03.2011
08.03.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MOLSO 08.03.11 16:51:02: Běžná úprava na snížených autech, taky už jsem na vážkách zda ho nedat obráceně, ale zatím mě to do toho vyfrézování na nápravnici vychází, tak ho nechám klasicky. Když je tam matka se závlačkou, tak se není čeho bát.
16:53:43
08.03.2011
08.03.2011
afro100
-> MOLSO: kvoli znizeniu ...
16:51:02
08.03.2011
08.03.2011
MOLSO
-> Tuner#2: to tam ma gulak zospodu ? na poslednej fotke
16:36:04
08.03.2011
08.03.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> michal.tuareg 08.03.11 14:15:17:
16:35:43
08.03.2011
08.03.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> čert 08.03.11 16:24:28: Taky to jde, ale když jí dáš až na spodek, tak bude nízko a když to dáš natupo mezi ty výlisky remene, tak bych měl strach že to to utrhne a nebo to bude svítar rameno. To přeplátování nahoře je i dobrý vystužující element. jak říkám já bych to nekomplikoval, rovný doraz měla už RSa: img.skoda-virt.cz/gallery
_upload/.../234_18337_190.
jpg
img.skoda-virt.cz/gallery _upload/.../234_18500_190. jpg
a nebo kdo nechce na rameno vůbec vařit, tak pak na nápravnici dát doraz z Avie, to je taky pěkný řešení: img.skoda-virt.cz/gallery _upload/.../109_3206_190.j pg
Možností je spousta: img.skoda-virt.cz/gallery _upload/.../109_16619_190. jpg
ale otočený doraz s miskou jako důlek fakt ne, guma se tam stlačí celá a doraz to chce rozumně aby pak nešlo horní rameno do kasle. Když bude fakt moc nízko miska tak riziko tam je.
img.skoda-virt.cz/gallery _upload/.../234_18500_190. jpg
a nebo kdo nechce na rameno vůbec vařit, tak pak na nápravnici dát doraz z Avie, to je taky pěkný řešení: img.skoda-virt.cz/gallery _upload/.../109_3206_190.j pg
Možností je spousta: img.skoda-virt.cz/gallery _upload/.../109_16619_190. jpg
ale otočený doraz s miskou jako důlek fakt ne, guma se tam stlačí celá a doraz to chce rozumně aby pak nešlo horní rameno do kasle. Když bude fakt moc nízko miska tak riziko tam je.
16:24:28
08.03.2011
08.03.2011
čert
a co misku neotáčet a jen ji posunout níž? přivařit ji na spodek ramena v úrovni pružiny
14:15:17
08.03.2011
08.03.2011
michal.tuareg
Tuner ví Tuner zná toho bych se držel
12:50:59
08.03.2011
08.03.2011
minno
-> Peca: takto to mám napríklad ja: img.skoda-virt.cz/forum_u
pload/4_103_326__2011-01-0
3_22-59-41_45.jpg
12:48:43
08.03.2011
08.03.2011
minno
-> Peca: tak ako T#2. Otočená miska dorazu je moc hlboká, tam to ozaj môže klepať kov o kov - miska vs objímka dorazu.
Na druhej strane mať miesto dorazovej misky rovnú dorazovú plochu v kombinácii s neskráteným dorazom je podľa mňa tiež naprd, tam by som sa bál, že mi ten doraz vypadne, originál neskrátený doraz je totiž dosť dlhý a dosť "špicatý" a ak narazí na rovnú plochu, tak sa zošmykne a rozčapí (nemá ho čo podržať do strán ako miska) a môže vypadnúť z nápravnice. Preto najlepšou kombináciou je buď skrátená guma dorazu spodnou hranou do roviny + rovný dorazový plech alebo skrátená guma dorazu "na oblo" a k tomu originál miska.
Na druhej strane mať miesto dorazovej misky rovnú dorazovú plochu v kombinácii s neskráteným dorazom je podľa mňa tiež naprd, tam by som sa bál, že mi ten doraz vypadne, originál neskrátený doraz je totiž dosť dlhý a dosť "špicatý" a ak narazí na rovnú plochu, tak sa zošmykne a rozčapí (nemá ho čo podržať do strán ako miska) a môže vypadnúť z nápravnice. Preto najlepšou kombináciou je buď skrátená guma dorazu spodnou hranou do roviny + rovný dorazový plech alebo skrátená guma dorazu "na oblo" a k tomu originál miska.
12:03:59
08.03.2011
08.03.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Peca 07.03.11 20:30:21: Do té hluboké misky se volně schová půlka dorazu, zbylá půlka se zmáčkne a ve finále to při větší díře klepne kov na kov tou objímkou kde doraz drží v nápravnici...
Tady mám nějaké fotky jak bych to řešil já skoda-virt.cz/cz/.../1431 84-to-t respektive jak to mám. Je to už hodně dlouho odzkoušené a pokud k tomu máš i solidní pružiny tak to na doraz chodí opravdu jen při velké ráně/díře jnak ne. Mělo to takhle i 130RS, netřeba vymýšlet nic jiného, otočená miska je špatně, měl jsem to rok a hned předělal.
Tady mám nějaké fotky jak bych to řešil já skoda-virt.cz/cz/.../1431 84-to-t respektive jak to mám. Je to už hodně dlouho odzkoušené a pokud k tomu máš i solidní pružiny tak to na doraz chodí opravdu jen při velké ráně/díře jnak ne. Mělo to takhle i 130RS, netřeba vymýšlet nic jiného, otočená miska je špatně, měl jsem to rok a hned předělal.