* Peca/Rapid 136 * * Peca/Rapid 136 *

komentáře | popis | fotky | Peca | 19.09.20 11:10 | 288x v oblíbených
Rapid 136, v provozu od 14. 2. 1990



Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.



Cestovani

Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí, pořádaných srazech vozů Škoda a další zajímavosti na klubových stránkách na www.skodadobrodruh.cz



Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.



Podvozek

- Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).

- ramena a nápravnice v pozinku + komaxit

- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm pro větší odklon

- tvrdé uložení ramen a řízení od Pemita

- náboje s roztečí 4x100

- dorazy na spodních ramenech srovnány pásovinou

- vnitřně chlazené kotouče PILENGA a čtyřpístkové rozšířené třmeny

- ostré hřebenové řízení 2,5 otáčky (snad Saky)

- pružiny Speedpro okruhové, 220mm

- stabilizátor 18mm uchycený s podložkami

- zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA.

- vzadu podlozky na zmenu roztece

- zadní pružiny tvrdší z kývačkové nápravy, ve vlečkovém domku, podvazy podélných ramen

- obě nápravy v pozinku a komaxitu

- příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen

- kola ATS Pepperpots 6J R13 s pneu 175/60 Yokohama A539

- disky na okruhy Titan 6J R13 se slicky Dunlop SP Sport 205/570 měkká směs



Motor

- olej plná syntetika Total Quartz Racing 10W50

- blok 742.136

- klika z fabie osoustružená aby se vměstnala do bloku

- vložky, ojnice, písty fabia 1,4 8V

- sací koš a vana 742

- nové presahy, kroužky, hlavní a ojniční ložiska, rozvody

- vačka Chovanec 265/265

- tesnění pod hlavou Elring

- hlava fabia, snížená o 0,4 mm na dosáhnutí kp 10,5:1

- slícované sací a výfukové kanály s těsnením

- elektronické zapalování IGNITECH, čidlo otáček na řemenici kliky

- vodní pumpa, domeček termostatu a výf. potrubí (také slícováno) 742.136

- odlehčený, svrtaný a vyvážený setrvačník ze 130ky

- spojková lamela z TAZ 1203 5q, odpružená, přítlačák Sachs

- karburátor SEDR 3255 s úpravou trysek a vzdušníků 1. komora 120/210, 2. komora 140/160

- svody 4 in 1, laděný příčný výfuk, vše omotáno termopáskou

- prevodovka 5q 3,9 po GO - nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena

- alternátor Valeo z Fabie (90A, 14V)



Interier

- Central na DO

- Okna v elektrice

- Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, cernobile sedacky vymenene za cele cerne z Garde (nikoliv fialove)

- sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.

- modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny

- Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy

- tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou

- digitální tachometr Sigma BC906

- Radio CD/MP3, 4x repro - dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat



Exterier

- Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD

- auto komplet po laku, odstin 1030 "dolomit white ".

- Predni plastove podbehy

- vycentrovany 1 predni sterac

- zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem

- Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem z Gardesa

* Peca/Rapid 136 * - komentáře:

20:58:14
14.02.2011
Norton
-> Peca: ale ale co to tu mame.... neako sa mi zda ze som to uz vydel hm ale kde to bolo :oD :o)4 inac kupoval si aj palubku?

upraveno 1x, naposled 14.02.2011 21:00:10
18:48:39
13.02.2011
Norton
-> Peca: tak ked tam budes mat intros od michala nahodene bude to pecke.... ja budem mat motor a techniku a ty intros.... a tym padom ides medzi oblubene ked uz nas nieco spaja ;o)3 3 3
22:38:17
24.01.2011
Doyle
-> Peca: taky repasuju už repasovanou přední nápravu 1 tak ať je lepší4
22:51:17
22.01.2011
Peca
-> Matulo: Aspon k necemu je to dobre 3
22:46:23
22.01.2011
Maťulo
-> Peca: Moc pekna foto c.9 1 Dobre sa mi tento mesiac serie... Kalendar co som vyhral v tombole na MSP galaveceri mam zaveseny na hajzli... 4
21:13:46
12.12.2010
johaning
tyjo,toto je nadherny rapidek a tise zavydim2
21:05:45
12.12.2010
Arnold
-> Peca: moc pekny 4 105
21:00:41
12.12.2010
jarda.u1
-> Peca: peknej Rapidek 4
13:05:21
11.12.2010
magik
motor ma peknu farbu, trošken podobný mojmu dizajnu, no rozhodne mas to pekne spravené. Vela zdaru
17:26:17
31.10.2010
Čokin
-> Peca: Tak kola jen tiše závidím 4
09:11:52
30.10.2010
Kapřík
-> Peca: nejrychlejší kapr na světě1
23:16:58
29.10.2010
Star LC20
Přidávám se, ty kola sou fakt pěkný,i v bílé a hodně tomu sedí 6 Taky bych je bral. Moc pěkný.

EDIT: a v reálu ani nevypadají, že by to byly takový salámy, jak stojí v popisu. Aspoň to nebude dráždit orgán.
upraveno 1x, naposled 29.10.2010 23:18:20
22:54:06
29.10.2010
Peca
-> Kapřík: Ty seš teda rychlej :-) Jináč taky si myslím, že bílá k bílé tady sedí... A oproti pavučinám tady jde karbon lehce setřít dolů...
22:51:38
29.10.2010
Kapřík
Nový kola tomu sluší....4 a hlavně jsou bílý, bílá je dobrá. Akorát furt špinavá od brzdovejch destiček1
20:48:33
17.08.2010
jango
čáu moc pěkný kousek opravdu hezký
12:16:42
14.03.2010
Kapřík
-> Peca: motor máš teda luxusní 4
15:10:09
12.03.2010
Peca
-> Tomas.C: No felda je ten zelenej motor a uz je to minulost, momentalni osazeni je 136 - ta stribrna. Ale diky 4
upraveno 1x, naposled 12.03.2010 15:10:39
15:09:23
12.03.2010
Peca
-> libor-nem: je to koncová část výfuku - poslední tlumič, s převařenou koncovkou do vodorovné polohy.
15:07:46
12.03.2010
Tomas.C
krasna rapisa s tym feldovym motorom si sa pekne pohral

4
14:21:09
12.03.2010
libor-nem
čau ten tlumič s fel to je ta prostřední čast nebo ta koncová?
Extreme Tyres