skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Bery/Rapid - komentáře:
12:48:28
17.12.2003
17.12.2003
Bery
Více asi až pozítří,protože nemám ani kola,ani peníze...Až já ho potkám,to bude rachot!!!Bastard..
15:29:10
16.12.2003
16.12.2003
Bery
Ten předešlý komentář mě teda ještě trošku nasírá,ale překousnu to,budu statečnej a ani nebudu psát nic o posílání do řiti,idiotizmu atp...
Co jsem chtěl je,že jsem dneska při cestě do Pardubek pořídil KOLA.Vyfotim,ukážu,možná zase prodám,když nebudou vyhovovat.Je to 7J 15 ET 25(vim,málo)více zítra.
Co jsem chtěl je,že jsem dneska při cestě do Pardubek pořídil KOLA.Vyfotim,ukážu,možná zase prodám,když nebudou vyhovovat.Je to 7J 15 ET 25(vim,málo)více zítra.
14:38:48
10.12.2003
10.12.2003
Aladin
Sice kritizuješ PM, ale nemáš to o nic lepší
08:30:02
09.12.2003
09.12.2003
Bery
Rapid už je doma v garáži.Bylo nutný znovu přejít přední brzdy,protože levá propojka brzdiče propouštěla.Na to že není hotová geometrie a že jsem jel domů na hnusných plecháčích,místo sedačky bylo dřevěné štokrdle,bez okem a dveří valil jsem si to na laně za Tomíkovým pažoutem 90-100km/h.Zima jako na motorce...Ale brzdí to jako čert
07:29:12
08.12.2003
08.12.2003
Bery
-> Niky: viz níže,jinak bez komentáře
23:28:53
07.12.2003
07.12.2003
R@ZOR
Já myslím, že když tam dá písty ze 135, komprese tušim 8.8 a trochu vybere hlavu, tak se dostane na kompresi okolo 8.5 a to už by mohlo klapnout.
22:20:03
07.12.2003
07.12.2003
Niky
Pekná technika, jak chceš vyřešit problém s detonačním spalovám.Máš nějé zkušenosti s turbem?Pro takový motor jako je škodovka se turbo moc nehodí,si teda zkromě myslim,skodovka má už ze základu velky kompresní poměr a to pro přeplnované motory není zrovna to pravé ořechové........
To nic možná že to máš promakané a bude Ti to fungovat dele jak týden,/Sranda/
Jo a fascinoval mě detail na tvůj blok motoru s nápisem AUTO SPORT a pár centimetrů pod ním je zaklepané výrobní číslo..... Už si ho asi vybrousil,žejo.
10:43:15
05.12.2003
05.12.2003
Bery
a něco jsem ještě teď dopsal do popisu auta.Chjo,taky máte v práci takovej blázinec
12:33:58
04.12.2003
04.12.2003
Bery
je tam pár fotek jaxme ustrojili a nandali do auta motor(nebo jak říká Pavel:''Nasadili jsme umrdance...'')
20:47:37
03.12.2003
03.12.2003
Michalvb - zrušená registrace
Ahoj, máš to pěkný.
08:30:08
28.11.2003
28.11.2003
Bery
-> minoLC: Todle už pomalu taky sedá dolu:-)
Včera jsem se s rapidem projížděl - vytlačili jsme ho z přístřeší u stodoly a potom sjeli asi 10 metrů před vjezd do dílny!!To byl hukot,sedí to jako přibitý,dosaženou max rychlost bych si tipnul tak na 8-10 km za hodinu
Nádrž už našla své místo v kufru a neválí se po dílně!!!
Včera jsem se s rapidem projížděl - vytlačili jsme ho z přístřeší u stodoly a potom sjeli asi 10 metrů před vjezd do dílny!!To byl hukot,sedí to jako přibitý,dosaženou max rychlost bych si tipnul tak na 8-10 km za hodinu
Nádrž už našla své místo v kufru a neválí se po dílně!!!
20:00:23
27.11.2003
27.11.2003
minoLC
-> Bery: Ja som daval dozadu vlecku a zadok bol tyzden tiez ako prazdna tatra, ale nastastie si to uz pekne sadlo.
11:32:37
24.11.2003
24.11.2003
Bery
Auto je 2 dny na kolech a vypadá jako nenaložená tatra.Doufám,že si to ssedne- vzadu jsou taky zkrácený pružiny ale vůbec to neklečí-asi jsem moc odlehčil kastli:-)Nádrž do kufru nepasuje,musím předělat držáky.A další spousta pozitiv a radostí...Jedu na pár dní pryč a snad do víkendu aktualizuju fotky...Sliby chyby...snad to zvládnu
10:25:49
20.11.2003
20.11.2003
Bery
-> Kapr: Díky,ale není to hotový-možná to na první pohled není vidět,ale na ten druhý...
Dnes končíme kapitolu ''motor'' - stěhuje se z ponku do auta.Slááááva. Už jsem ho měl plný zuby.
Dnes končíme kapitolu ''motor'' - stěhuje se z ponku do auta.Slááááva. Už jsem ho měl plný zuby.
15:42:53
19.11.2003
19.11.2003
Kapr
Ahoj, máš to pěkný, dávám ti desítku..))
Čau Kapr
Čau Kapr
13:43:20
13.11.2003
13.11.2003
Bery
Spalováky vypadají jako jamky na golf
13:38:20
13.11.2003
13.11.2003
Saky
tos musel docela dost dlabat hlavu co? -)
13:19:53
13.11.2003
13.11.2003
Bery
-> Saky: až bude motor v autě,změříme to.Měla by být tak 8:1
12:07:21
13.11.2003
13.11.2003
Saky
a jakou ma kompresi ?
07:52:02
13.11.2003
13.11.2003
Bery
to turbo je čistě mechanická záležitost.elektriky na tom nebude o moc víc,než na normálním karburátoru.
-> Saky: Taky mám trošku obavy ze životnosti,ale pro dlouhý zivot motoru se udělalo dost úprav a čas ukáže.Jezdí tu u nás jeden týpek a má rapida-fačko 135 s turbem-viz článek na tech-webu(tu škodovku rozštípal,překopali to do rampoucha...)a ten motor ještě pořád chodí jako brus.Musí mít najeto tak 20-25 000km a motor O.Ka.Tolik kiláků já najezdím za 4 roky-možná:-)
-> Saky: Taky mám trošku obavy ze životnosti,ale pro dlouhý zivot motoru se udělalo dost úprav a čas ukáže.Jezdí tu u nás jeden týpek a má rapida-fačko 135 s turbem-viz článek na tech-webu(tu škodovku rozštípal,překopali to do rampoucha...)a ten motor ještě pořád chodí jako brus.Musí mít najeto tak 20-25 000km a motor O.Ka.Tolik kiláků já najezdím za 4 roky-možná:-)