skoda.virt.cz odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Bery/Rapid - komentáře:
10:13:01
13.04.2004
13.04.2004
BEYER - zrušená registrace
nemas fotku toho tvojho krasavca s hackovym zadnymi blatnikmi ? alebo sa mi to len mary.... s fotiek to tak vyzera ;) zaujimalo by ma ako to vyzera ;)
13:11:54
09.04.2004
09.04.2004
Bery
nejsou to žádné závratné změny,ale přidal jsem pár fotek...včera byl večer čas,taxem oprášil foťák.
Taky jsem nafotil pár plastů,které mi zbyly,kdyby někdo měl zájem - přední podnárazník,nasávač na přední haubnu,nějaké ty boční plasty,co se nalepují na zadní dveře,nebo u kupátra před zadní kolo...nebo jak to popsat...a zadní křídlo tam ještě zbylo.Jo a prahy jsou tam taky...pokusím se to nacpat i do inzerce.
tak pěkný velikonoce a přenádherně zmalovaná vejce:-)
Taky jsem nafotil pár plastů,které mi zbyly,kdyby někdo měl zájem - přední podnárazník,nasávač na přední haubnu,nějaké ty boční plasty,co se nalepují na zadní dveře,nebo u kupátra před zadní kolo...nebo jak to popsat...a zadní křídlo tam ještě zbylo.Jo a prahy jsou tam taky...pokusím se to nacpat i do inzerce.
tak pěkný velikonoce a přenádherně zmalovaná vejce:-)
09:53:23
16.02.2004
16.02.2004
Bery
-> U-Geen:
moment,v garáži je 20 metrů trubek na rám+se tam válí to duralový HEIGO,ale zatím se dělají jiný věci.Rám se začne vařit cobyduppp:-)A tu váhu budu muset dohnat jinde...zítra zůstanu v sauně o hodinu dýl:-)
moment,v garáži je 20 metrů trubek na rám+se tam válí to duralový HEIGO,ale zatím se dělají jiný věci.Rám se začne vařit cobyduppp:-)A tu váhu budu muset dohnat jinde...zítra zůstanu v sauně o hodinu dýl:-)
09:42:30
16.02.2004
16.02.2004
U-Geen
-> Bery: u speciálu to chápu - tam je rám, taže se tro nekroutí a pomůžeš si i hmotnostně, ale u auta bez rámu...
09:28:56
16.02.2004
16.02.2004
Bery
-> U-Geen:
taky si to myslim - ten zadní blatník je nosná část.Ale vyřezává se to...U speciálů...A to já nemám.Já to budu krájet jen vzadu,aby mohl vzduch k motoru.
taky si to myslim - ten zadní blatník je nosná část.Ale vyřezává se to...U speciálů...A to já nemám.Já to budu krájet jen vzadu,aby mohl vzduch k motoru.
09:12:03
16.02.2004
16.02.2004
U-Geen
-> Bery: a nebude se pak vic kroutit kastle kdyz se ten blatnik vyrizne?
07:09:08
16.02.2004
16.02.2004
Bery
-> Tom: Nezůstávaj,vyřezává se to-myslim že u Kišovo Rapida to bylo pěkně nafocený jak to vyřezali.já to mám na boku jen přiložený,visí to na 2 samořezkách a dole je to přitažený svorkou k prahu.Abych viděl jak bude ten liťák utopenej...
11:38:30
14.02.2004
14.02.2004
Tom
Hele jena věc mi není jasná, když dáváte ty LR, nebo jak se to jmenuje, blatníky tak to tam vespod zůstávaj půvdní?
11:28:40
14.02.2004
14.02.2004
Bery
včera jsem přivezl gumy na předek - made in kružítkov - FULDA 195/45/15 v týdnu koupim ventilky a obouváme:-)
09:19:40
13.02.2004
13.02.2004
Bery
Ja vím,že ta nádrž je tam ''volně ložená'' ale bylo to tam takový prázdný..Chci na ty výztuhy chytit lyžinu která povede až pod motor.Baterku asi pusttím do podlahy za sedačkama - vlastně do té dutiny po nádrži.
08:57:22
13.02.2004
13.02.2004
Baghira
Koukám taky vyříznutá nádrž :-))). Ale ty vzpěry mi tam přijdou zbytečný, vždyť ta nádrž tam nemá žádnou zpevňující funkci. Kam přijde baterka?
08:14:57
13.02.2004
13.02.2004
Bery
milý pionýři,dostál jsem svému slibu a přihodil pár fotek.KOla jsou tam,pásy,stříška,tvrdý silentbloky - 4 kusy stojí v HK v Rubeně 170,-Kč!!!Kufr už trochu vypadá,výdech skrz kapotu bude až příští týden,potom nandám habnu a přední bkatníky.v tom zadním lamino blatníku je na 2,5cm podložce otočený klasocký skodovácký plecháč a je to akorát..Tak pěkný třináctý pátek!!
12:06:19
10.02.2004
10.02.2004
Bery
Tak jsem přežil týden na horách a paráda.Hned bych jel z5...No a na auto jsem zatím moc nehrábnul.Dávám si závazek,že to tenhle týden zaktualizuju...
-> Petr P: Na tvé auto jsem koukal,asi to bude zajímavý...
Jinak motor se nechává až na konec,ale připadá mi,že to vidíš zbytečně složitě,buď to pojede,nebo se uvidí... hlava je upravená aby tlaky byly kolem 8:1,turbo je z fiatu uno 1,4 a blatníky pocházejí z Ledče n Sázavou, vyměnil jsem je za loukotě,co byly dřív na mém autě
-> Petr P: Na tvé auto jsem koukal,asi to bude zajímavý...
Jinak motor se nechává až na konec,ale připadá mi,že to vidíš zbytečně složitě,buď to pojede,nebo se uvidí... hlava je upravená aby tlaky byly kolem 8:1,turbo je z fiatu uno 1,4 a blatníky pocházejí z Ledče n Sázavou, vyměnil jsem je za loukotě,co byly dřív na mém autě
13:42:55
04.02.2004
04.02.2004
Petr P
Čau. Konečně jsem narazil na dalšího šílence, co chce použít TURBO. Já to mám v plánu taky, ale se vstřikováním s jinou řídicí jednotkou. Kdyžtak koukni na moje auto.
Každopádně to nebude lehké seřídit tak, aby to jelo tak jak by mělo. Taky jsem si vědom, že motor na to není stavěný... No nevím, jak např. seřídíš předstih, jestli tam bude klasický rozdělovač. Taky jak řešíš kompresní poměr, písty 135 s Fabiáckou klikou přeci nedáš dohromady, nehledě na to, že Fabiácký maj vybrání taky. Chce to max. 8.5:1, spíš míň.
Škoda, že nemáš žádné fotky turba. Já jsem ho ještě nepořídil. Máš nějaký tip, kde nějaké použitelné výhodně pořídit?
Uvítal bych nějakou výměnu informací a zkušeností.
Jo a kde jsi pořídil ty zadní blatníky na Rapida?
Každopádně to nebude lehké seřídit tak, aby to jelo tak jak by mělo. Taky jsem si vědom, že motor na to není stavěný... No nevím, jak např. seřídíš předstih, jestli tam bude klasický rozdělovač. Taky jak řešíš kompresní poměr, písty 135 s Fabiáckou klikou přeci nedáš dohromady, nehledě na to, že Fabiácký maj vybrání taky. Chce to max. 8.5:1, spíš míň.
Škoda, že nemáš žádné fotky turba. Já jsem ho ještě nepořídil. Máš nějaký tip, kde nějaké použitelné výhodně pořídit?
Uvítal bych nějakou výměnu informací a zkušeností.
Jo a kde jsi pořídil ty zadní blatníky na Rapida?
09:48:34
13.01.2004
13.01.2004
Bery
Aby to nevypadalo,že to tu chcíplo...Kola jsou na komaxitu,mám gumy na předek,ty zadní se zatím nedaří sehnat.jinak se mi pod zadkem začlo rozpadat mé pracovní auto.Nefungují stěrače a blinkry,jeden lucas uplně upadl.Jdou blbě dovírat dveře u spolujezdce.Jak roztál sníh je vidět jaxem dobil haubnu,oba blatníky a čelo.levé světlo zázrakem přežilo jeden náraz do zdi.Déšť smyl špínu a je vidět promáčklá pravá strana,jaxem to hodil na bok.Po jednom skoku něco prasklo na přední nápravě-myslim,že přední náprava:-))) Sehnal jsem zdravou komplet kastli(za 1000) ,musím to přestrojit-chybí ji jen převodovka a motor.Jinak smekám před škodoletem-co všechno projela probrodila a přeskočila-
09:03:32
18.12.2003
18.12.2003
Bery
Koukal jsem teď na Kišovo rapida - není to tak hrozný,jaxem si myslel.Vyfotim to dneska-snad.Musim to obout ještě na předek a vytlačit to z garáže.Vevnitř je strašně málo místa a ani si to člověk pořádně neprohlídne.
08:47:26
18.12.2003
18.12.2003
Martin
-> Bery: Prosím foto
08:32:12
18.12.2003
18.12.2003
Bery
Uff,už je to v poho,kola už mám v garáži.V noci jsem ještě obul leve zadni a kolo kouká 2 cm z kastle.Ale když přiložíte ten lamino blatník,rázem se z toho stává garde.Nechci aby mi kola čuměli z kastle o půl metru,ale takhle zapadlý,to ne.
17:51:08
17.12.2003
17.12.2003
aDAm
-> Martin: Spíš bych to viděl že kola zaplatil předem a pak je nedostal.....
17:08:31
17.12.2003
17.12.2003
Martin
-> Bery: ??? tomu nerozumím . Koho potkáš, někdo ti je ukradnul ?