-> Max: nekrást!!!:-)
Jelikož mám netahavou a domů ještě nejdu se svámi podělím o včerejší zážitky.-)
Dovezl jsem z Ferostavu nařezané trubky a teď trávím dost času u svěráku s pilníkem v ruce a piluju rádiusy aby trubky pěkně seděly.Svařily jsme hlavní oblouk (cca 5 metrů) přidával jsem tam jednu výztuhu na spodní části,vypiloval jsem patky,nabodoval a včera začlo sváření-natvrdo.V dílně nedýchatelně,protože mi začal hořet resistin v levém prahu,potom chytl tlumex na podlaze a haste něco v prahu...nakonec pomocí vody a průvanu to zhaslo.To samé jsem si zopakoval i na druhé straně - pouze s tím rozdílem,že jsem na to byl už trochu připravený.
Ale kostky jsou tam,hlavní oblouk taky-jenom bodlý - půjde ještě ven.
O víkendu budu muset česat jabka,takže práce na autě se pozastaví,ale co zbývá - to už bude hračka...snad.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Bery/Rapid - komentáře:
13:43:37
15.10.2004
15.10.2004
Bery
21:37:03
14.10.2004
14.10.2004
Max
no ty kola sou fakt dobrý.....sice asi koupim jiný 14ky,ale já prostě na pavučiny zas až tak nejsem.....prostě tyhle jsou goood :o)
u-geenovi před barákem taky stojej na jednom praktikovi. Sem je tam parkrát kolem čtvrtý ráno zkoumal :o) měl je skoro vždycky krásně čistý....
u-geenovi před barákem taky stojej na jednom praktikovi. Sem je tam parkrát kolem čtvrtý ráno zkoumal :o) měl je skoro vždycky krásně čistý....
10:23:02
12.10.2004
12.10.2004
Bery
k nahlédnutí fotky kastle,která je na prodej! foto 14 - 17 (pro některé ftipálky).Kdyby měl někdo zájem,jsem tu skoro denně-)
Po plechařině,zdravá,lehce pobitá ze strany,protože jim na to něco spadlo,ale žádná tragédie...rád bych do zimy prodal,bylo by jí škoda nechat venku.cena 6500,-
Po plechařině,zdravá,lehce pobitá ze strany,protože jim na to něco spadlo,ale žádná tragédie...rád bych do zimy prodal,bylo by jí škoda nechat venku.cena 6500,-
09:56:57
07.10.2004
07.10.2004
Bery
-> Wrcteam: Novější fotky by byly ,ale radši bych to sem kopnul najednou,až bude něco víc vidět.Třeba bych chtěl nasadit zadní čelo a dveře,protože potom to vypadá zas trochu líp.
-> Sita: Dělal jsem to jaxi popsal.V létě někde na srazu mi někdo nabízel celou střech v eloxu asi za 9kil a já ji nebral po zkušenosti s zavářením bych teď už volil jinak. jako snížená střecha se v čechách moc nevidí a odstupňovaná,jako budu mít já už vůbec ne-)
ještě před rámem jsem převářel baterku do prostoru,kde bývá nádrž-vedle víčka pro kabely k plováku,zavařil jsem i trojúhelníky za bočními okny a na zadní plato se heftovaly držáky pro4 bodový pásy-nebo spíš kusy pásoviny aby to trochu něco vydrželo až to pošlu čelně někam..
příště snad už budu psát o tom jaxe svářeli trubky v autě,i když se mi do toho nechce...vůbec nechce...
-> Sita: Dělal jsem to jaxi popsal.V létě někde na srazu mi někdo nabízel celou střech v eloxu asi za 9kil a já ji nebral po zkušenosti s zavářením bych teď už volil jinak. jako snížená střecha se v čechách moc nevidí a odstupňovaná,jako budu mít já už vůbec ne-)
ještě před rámem jsem převářel baterku do prostoru,kde bývá nádrž-vedle víčka pro kabely k plováku,zavařil jsem i trojúhelníky za bočními okny a na zadní plato se heftovaly držáky pro4 bodový pásy-nebo spíš kusy pásoviny aby to trochu něco vydrželo až to pošlu čelně někam..
příště snad už budu psát o tom jaxe svářeli trubky v autě,i když se mi do toho nechce...vůbec nechce...
00:43:36
07.10.2004
07.10.2004
Sita
ahoj bery, jak jsi se zbavil diry po stresnim okne? mels ho tam driv ne? me to ceka taky a nevim jak to udelat... zatim me jako nejlepsi napada to podvarit plechem a nerovnost vykitovat...
00:30:52
07.10.2004
07.10.2004
U-Geen
-> Baghira: hm to je spis pro Maxe :-) ja radsi BBS
15:54:27
06.10.2004
06.10.2004
Wrcteam - zrušená registrace
hele nebyli y nejaky novejsi fotky?hele kolik vazej ty kola co mas na rapida?
09:11:17
04.10.2004
04.10.2004
Baghira
-> U-Geen: Stejný stojej u nás před barákem na jedný otuněný 120ce.
08:01:19
04.10.2004
04.10.2004
Bery
-> Max: Taky se mi líbí:-)Navíc my byly nabídnuty velice výhodně a doufám,že jsou v bezpečí tam,kde mají být.Nebo včera tam ještě byly...
13:56:43
03.10.2004
03.10.2004
U-Geen
-> Max: ted uz jenom zjisiti kde presne ma Bery Rapida :-)
11:22:28
03.10.2004
03.10.2004
Max
-> Bery: čéče ty kola....sou přesně ty co bych rád :o)
08:57:08
29.09.2004
29.09.2004
Bery
PO 14-ti dnech na služebce jsme se opět vrhli na rapida a s potěšením Vám oznamujeme,že Háčkové blatníky jsou úspěšně naroubované na kastli-) tímto končím s nějakýma většíma úpravamami:-) a budeme se věnovat zbývajícím problémum,kterých už zbývá jen pár....o to jsou složitější...no a já to balím.do pondělí:-)
08:18:01
08.09.2004
08.09.2004
PepaS
-> Creative: Omluva se prijima
23:32:24
07.09.2004
07.09.2004
Creative
-> PepaS: Za tu poznamku se omlouvam asi sem te spatne odhadl a taky trochu prehnal...
10:18:55
07.09.2004
07.09.2004
Bery
-> Wrcteam: 8 za přední,dalších 8 za zadní-to bude gut:-)
Včera jsem narouboval zadky-je to tak akorát podle mých představ.Zadní kola jsou skovaná,při pohledu zhora nepřečnívají přez lem a zezadu je to tak nějak na větší zásterku
Včera jsem narouboval zadky-je to tak akorát podle mých představ.Zadní kola jsou skovaná,při pohledu zhora nepřečnívají přez lem a zezadu je to tak nějak na větší zásterku
09:21:00
07.09.2004
07.09.2004
Wrcteam - zrušená registrace
pekny hliny,...mas ode mnme 8
10:16:14
02.09.2004
02.09.2004
Bery
-> Lukas Z.: vyšli na 1037 kaček+čas na cestu do Ferony.Podložky ti udělá každý šikovnější soustruh:-)
18:25:15
01.09.2004
01.09.2004
Lukas Z.
Kolik jsi za ty podlozky dal a kdo je vyrabel?
10:33:00
01.09.2004
01.09.2004
Bery
zaměnil jsem foto zadní nahrubo nakytlé haubny za už tak nějak vybroušené (pikčr 3:-) a přidal obrázek roztomilých podložek
09:55:25
01.09.2004
01.09.2004
Bery
-> PepaS: Creative tu historii nezná...A já stejně psal,že to smáznu,protože Chip už se mrknul,takže účel to splnilo a jsme na webu o autech-navíc s poháněnou správnou nápravou+pár vyjímek:-)
-> Creative: V poho,rádo se stalo,příště možná né tak peprně...
-> Creative: V poho,rádo se stalo,příště možná né tak peprně...