skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Bery/Rapid - komentáře:
10:55:46
03.11.2004
03.11.2004
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: Z recese určitě ne, ale 99% případů jezdí se tří a čtyřbodama uchycenýma v tom plíšku a tomu já říkám sebevražda - ty to máš pěkně zesílený. Já to navařoval ze spoda a mám tam takový Lko ještě sešroubovaný s příčkou motorového prostoru, takže by to taky mělo něco vydržet.
07:51:25
03.11.2004
03.11.2004
Bery
-> Tuner#2: teď nevím jestli to myslíš z recese,nebo ne...Ty úchyty na pásy - je to jen dvojka plech:-)
Já jsem to totiž kapičku popletl.Někdy před dvěma lety jsem koupil tříbodový pás a letos ještě jeden, ale 4boďák-pro mě:).No a dělám ty úchyty z té 2ky plechu,protože dát to jen tak jednoduše do zadního plata se mi zdálo jako sebevražda a jak jsem byl to té práce zažraný(jak kdesi popisujeJiřík:), pořád lezl z auta a do auta,tak jsem zblbnul a za sedačku řidiče přivařil ten jednoduchý držák(kus plechu veprostřed)) na tříbod.A jelikož už se mi to nechtělo odřezávat,protože jsem to zavařil durch a asi by to vypadalo pak hnusně,nechal jsem to tam a ještě k tomu dovařil ty 2 kusy pásoviny-budoucí držáky na můj 4bod.A to je konec pohádky...
Já jsem to totiž kapičku popletl.Někdy před dvěma lety jsem koupil tříbodový pás a letos ještě jeden, ale 4boďák-pro mě:).No a dělám ty úchyty z té 2ky plechu,protože dát to jen tak jednoduše do zadního plata se mi zdálo jako sebevražda a jak jsem byl to té práce zažraný(jak kdesi popisujeJiřík:), pořád lezl z auta a do auta,tak jsem zblbnul a za sedačku řidiče přivařil ten jednoduchý držák(kus plechu veprostřed)) na tříbod.A jelikož už se mi to nechtělo odřezávat,protože jsem to zavařil durch a asi by to vypadalo pak hnusně,nechal jsem to tam a ještě k tomu dovařil ty 2 kusy pásoviny-budoucí držáky na můj 4bod.A to je konec pohádky...
17:33:57
02.11.2004
02.11.2004
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: Hmm, nový foto - blatníčky pěkný a koukám jak to řádně vystužuješ - pěkný úchyty na pásy.
10:01:07
02.11.2004
02.11.2004
JaWoR
FAkt moc pěkný rozšíření!
14:35:13
01.11.2004
01.11.2004
Bery
-> Fifa: moc se mi do toho nechtělo.Zas taková váha to není,taxem to nechal.
Dneska se na Rampoucha po týdnu jedu mrknout,tak doufám,že stihnu něco pokurvit.
Dneska se na Rampoucha po týdnu jedu mrknout,tak doufám,že stihnu něco pokurvit.
16:58:33
30.10.2004
30.10.2004
Fifa
Jsi to mel pod tim laminatem vyrezat vsecko, kdyz uz to takle rezes. Povareny to mas pekne, tak co povidas!
21:02:19
29.10.2004
29.10.2004
Wrcteam - zrušená registrace
hezke to rozsireni
10:18:35
27.10.2004
27.10.2004
BEYER - zrušená registrace
normalne mam chut kupit tie H-ckove blatase...
21:58:56
26.10.2004
26.10.2004
Bery
tak pár fotek - že se taky něco děje...ještě komentář třeba k těm vinglům místo klasických držáků sedaček - ty sváry nejsou tak poblitý,ale nějak jsem buď nedoostřil,nebo to je tím jak je to opálený...převařená baterka,ten oblouk je tam jen heftnutej aby jsme rozměřily zadní část rámu-už je hotový,zavařený ty odvětrání u oken vzadu,znovu díra ve střeše a ty blatníky - každý říká,že jsem dal zbytečně moc nýtů,ale uvidíme co to bude dělat.
Do neděle jsem pryč,takže žádné změny v dohledu...ale radši bych nikam nejel,protože propásnu svátek,víkend a pár dobrých kalbiček...
Do neděle jsem pryč,takže žádné změny v dohledu...ale radši bych nikam nejel,protože propásnu svátek,víkend a pár dobrých kalbiček...
11:09:14
25.10.2004
25.10.2004
Bery
-)..Chtěl jsem to aspoň trochu zabrousit aby to trochu vypadalo,protože takhle nahrubo to zrovna nevypadá nejlíp...a nasadit zadní čelo.Ale bohužel se teď k autu moc nedostanu-moc práce kolem baráku.Včera jsem měl odvézt motorku na servis a taky jsem to musel odložit.Koupil jsem na XT laďáček,tak ho chci nechat napasovat a taky na to není čas.Jediný co jsem stihnul bylo to,že jsem odvezl haubny + pár dalších drobností na přípravu na lak.
Já se polepším...
Já se polepším...
14:26:44
22.10.2004
22.10.2004
BEYER - zrušená registrace
Bery: clovece ja sa uz neviem dockat na tie fotky s tymi H-ckovyma blatnikma ... co sa zato hanbis... ci co... u mna mas velky obdiv pretoze som to chcel stavat tiez...a viem si zivo predstavit kolko je s tym prace... notak daj sem konecne daku peknu H-ckovu fotku
09:30:52
21.10.2004
21.10.2004
Bery
Držáky sedaček úspěšně zavařeny o 5,5 cm níž k podlaze.Místo toho profilovaného plechu jsem dal ''trochu'' materiálu a myslim,že je to teď poctivý nosný prvek-)
09:09:40
20.10.2004
20.10.2004
Bery
Včera došlo i na to čemu jsem se bránil snad nejvíc.uřezal jsem i držáky sedaček,takže interiér je totálně rozjebanej..
Měl bych to asi vyfotit,nebo vyhodit??-)
Měl bych to asi vyfotit,nebo vyhodit??-)
23:25:17
15.10.2004
15.10.2004
U-Geen
-> Simi: ten co je dole podepsanej
23:20:57
15.10.2004
15.10.2004
Simi
-> U-Geen: kterej??? :-)
18:45:48
15.10.2004
15.10.2004
U-Geen
-> Tuner#2: nenene, ram dostane admin
14:08:30
15.10.2004
15.10.2004
Tuner#2 - zrušená registrace
-> TUNER: Nemušíš - rám mě dáš pod stromeček a nic vařit nebudeš :o)))
14:03:01
15.10.2004
15.10.2004
TUNER
A proto taky nechci nic vařit...
13:50:36
15.10.2004
15.10.2004
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: JJ hašení hořícího práhu, na kterém byly před rokem dělány fest dutiny jsem si taky vyzkoušel