Bery/Rapid Bery/Rapid

komentáře | popis | fotky | Bery | 20.05.23 16:36 | 409x v oblíbených
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.

Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…



- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1

Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu

náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,

-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)

-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě

-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,

za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem

Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs







2006 motor škoda 136 - úprava METALEX

vačka Schwejk

sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky

karburátory Weber DCOM 40

výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič

chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60

Pumpa FACET silver + FACET red top





Motor 2013 - 2014

obsah 1400

vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka







Převodovka - Kalmar motorsport dog kit



2014



Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.

www.facebook.com/BernasRR T





Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)







2015



Rallye Orlické Hory 2015 

Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský



Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.

 V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili  i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.

Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno. 

Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.

Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start. 

První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.

Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.

Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye







Bery/Rapid - komentáře:

10:16:16
14.12.2004
aDAm
-> Bery: takže když je nechaš venku tak nezreznou?-))))) jenom se ochladí?;-)))))
08:10:06
14.12.2004
Bery
-> PepaS:

kdyby se mi včera 3x za sebou nekousl počítač,byly by tu už včera,ale došla mi trpělivost...-> Honis: kabát ještě není,ale zase krůček vpřed:-)

-> TUNER: 5 trubky jsou to takový kovový a když se nechají venku taxou děsně studený...:-)Ne,trubky jak maj bejt - bezešvý,za studena tažený+ten předek z duralu,no,takovej hybrid...
06:55:50
14.12.2004
TUNER
-> Bery: Pěěěeeeeknýýýý9 Co to je za trubky?....Koukam že se budem učit spolu nějaký nastupovací akrobatický kousky4
23:11:25
13.12.2004
Honis
Honem fotky novýho kabátu, ať můžu dát víc bodíků4
15:42:23
13.12.2004
PepaS
-> Bery: Tak šup sem s fotkama
14:14:09
13.12.2004
Bery
neměl jsem rám,těd mám???Jo,mám - já mám rám -Ema mele maso,já mám rám,to se mám -asi mi z toho sváření včera hráblo...
07:57:15
08.11.2004
Bery
kdyby něco,tak za 14 dní zase tady čau.poslední letošní byznys trip.Budiž po návratu ušetřené peníze zneužity na dostavbu a nový kabát na rapida:-)Howg
10:44:11
04.11.2004
Bery
já ne,ale asistoval jsem.Tomu jednomu už to chodí - sice není spokojenej,že by to prý mělo dávat víc,ale myslim,že je na maximu.Má prevodovku 3,9 a kvalty tam nahází jak na nějakym horským převodu.jede to pěkně-na seriový fáčko-)

Já nechávám motor až na konec.Až bude kastle,podvozek v poho,půjdeme na to turbo.Ono se tam musí vyhodit trubka s vodou a obejít turbo podle podběhu,držák chladiče turba nacpat do blatníku,chladič oleje,vody,vyřezat,povaři t příruby - ono to něco práce dá...
10:08:06
04.11.2004
Tom
-> Bery: Tomu nerozumim, tos to stavěl někomu jinému?28
07:07:26
04.11.2004
Bery
A ta poslední otázka je bez komentáře...v který pětiletce se mi to podaří zprovoznit netuším.Tenhle měsíc chci mít hotový interiér a elektriku.dál se uvidí jak to půjde-)
07:04:34
04.11.2004
Bery
-> Tom: Když seženu toho klučinu se šáde,kde už to chodí,pošlu i fotky funkčního zařízení:)

Dneska budu určitě tahat foťák,tak to cvaknu-když na to nezapomenu...
22:22:05
03.11.2004
Tom
Čau, hele neposlal bys mi pár fotek toho turba z una? Je to z 1,3 nebo z 1,4? Ten kompresor je nesehnatelnej. Mimochodem kdy ti to pojede?1
16:09:34
03.11.2004
Tuner#2 - zrušená registrace
-> U-Geen: Taky jsem to od Tebe zkopíroval :o))
15:36:00
03.11.2004
U-Geen
-> Tuner#2: to mas stejne jak ja ten plech na pasy :-)
15:28:29
03.11.2004
Wrcteam - zrušená registrace
-> Bery: to sem chte vedet...
14:04:08
03.11.2004
Bery
-> Wrcteam: to jsou H - je to vidět z fotek - je to vlastně celý bok.Od dveří až na konec auta.eMkový jsou tak poloviční.
13:26:16
03.11.2004
Wrcteam - zrušená registrace
-> Bery: hele ty blatniky si me l na emko nebo normalne H
11:28:12
03.11.2004
Bery
:-)

taky jsem to ještě proztužil i ze spodu.Nic se nemá přehánět,ale až se urve sedačka,musí to ty pásy podržet.Doufám,že nic takovýho se nestane,ale nechci to podcenit.
10:55:46
03.11.2004
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: Z recese určitě ne, ale 99% případů jezdí se tří a čtyřbodama uchycenýma v tom plíšku a tomu já říkám sebevražda - ty to máš pěkně zesílený. Já to navařoval ze spoda a mám tam takový Lko ještě sešroubovaný s příčkou motorového prostoru, takže by to taky mělo něco vydržet.
07:51:25
03.11.2004
Bery
-> Tuner#2: teď nevím jestli to myslíš z recese,nebo ne...Ty úchyty na pásy - je to jen dvojka plech:-)

Já jsem to totiž kapičku popletl.Někdy před dvěma lety jsem koupil tříbodový pás a letos ještě jeden, ale 4boďák-pro mě:).No a dělám ty úchyty z té 2ky plechu,protože dát to jen tak jednoduše do zadního plata se mi zdálo jako sebevražda a jak jsem byl to té práce zažraný(jak kdesi popisujeJiřík:), pořád lezl z auta a do auta,tak jsem zblbnul a za sedačku řidiče přivařil ten jednoduchý držák(kus plechu veprostřed)) na tříbod.A jelikož už se mi to nechtělo odřezávat,protože jsem to zavařil durch a asi by to vypadalo pak hnusně,nechal jsem to tam a ještě k tomu dovařil ty 2 kusy pásoviny-budoucí držáky na můj 4bod.A to je konec pohádky...6
Extreme Tyres