skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Bery/Rapid - komentáře:
14:11:12
06.01.2005
06.01.2005
Bery
Niky ten mě dokáže vždycky zaskočit...Hlavně nepřetrhni převodovku a nedej se!!!!
13:44:57
06.01.2005
06.01.2005
Rapid
no jasně! nejlepsi by bylo kdybys Ty zhubnul o 100kilo:o) to bych pak moh rikat, no bál se porážky tak radsi ani neprijel
13:39:48
06.01.2005
06.01.2005
TUNER
-> Rapid: No cooo,zatim tam je serie tak se uvidí
Jedinej kdo by mě zaskočil je Niky.Taky už jsme spolu domluveny..... Jau jau,to dostanu vejprask.....No,ale zase je o 350 kilo lehčí,taky bych měl něco schodit,aspoň 100...
Jedinej kdo by mě zaskočil je Niky.Taky už jsme spolu domluveny..... Jau jau,to dostanu vejprask.....No,ale zase je o 350 kilo lehčí,taky bych měl něco schodit,aspoň 100...
13:19:50
06.01.2005
06.01.2005
Rapid
sprinty s lubosem nejezdim ja se chystam na ty vrchy a rad bych i neco drsnejsiho, ale zase to auto nechci hned znicit, uvidime
-> TUNER: Pan swejk rikal ze me na sprintech zaskoci :o)))) celou zimu na tom maká je mi ho skoro az lito
-> TUNER: Pan swejk rikal ze me na sprintech zaskoci :o)))) celou zimu na tom maká je mi ho skoro az lito
12:04:09
06.01.2005
06.01.2005
TUNER
-> Bery: Teď jsem byl na obědě,můžeš mi napsat...
10:16:05
06.01.2005
06.01.2005
Bery
-> TUNER: takový skorokabrio:-)
Hele,psal jsem ti dnes opět po ICQ a ty spíš,nebo to nechodí??
Hele,psal jsem ti dnes opět po ICQ a ty spíš,nebo to nechodí??
10:06:37
06.01.2005
06.01.2005
TUNER
-> Bery: Je mi to jasný......máš provrtanou střechu milionem děr aby byla lehčí....
09:31:34
06.01.2005
06.01.2005
Bery
Držet 15 vteřin volant v rovině a zkusit rychle řadit je NUDA,pánové!!!
Jinak k tomu kytu,vy rypáci - na okapničkách není žádný,to je vyvařený a rozbroušený a na střeše jsem udělal taky menší změny:-)takže se stanu lehčím a ještě lehčím...až se v tom třeba zabiju...snadpřehánim
Jinak k tomu kytu,vy rypáci - na okapničkách není žádný,to je vyvařený a rozbroušený a na střeše jsem udělal taky menší změny:-)takže se stanu lehčím a ještě lehčím...až se v tom třeba zabiju...snadpřehánim
06:21:11
06.01.2005
06.01.2005
TUNER
-> Rapid: V nastupování nebo ve sprintech.....
00:23:33
06.01.2005
06.01.2005
R@ZOR
-> Rapid: No vidíš, to mě nenapadlo!
23:59:16
05.01.2005
05.01.2005
Rapid
právě, musí odvrtat tolik co prodelal na kitu
-> TUNER: tak to se tesim ze budu to nastupování cvicit svámamůžem pak dát závody
-> TUNER: tak to se tesim ze budu to nastupování cvicit svámamůžem pak dát závody
22:28:39
05.01.2005
05.01.2005
R@ZOR
-> Bery: Není to paradox všechno odlehčovat a pak mít o 5kg kitu víc na střeše po zadělávání okapniček atd? Jinak supek kára ty kola a blatníky tomu fakt sluší!!
14:43:26
05.01.2005
05.01.2005
Bery
-> TUNER: jj,díky - psal jsem ti po í cé kvé,ale asi to nedolítlo...
Vrtačka plakala-)já pláču teď protože jsem si pěkně orval ruce.
Vrtačka plakala-)já pláču teď protože jsem si pěkně orval ruce.
13:35:13
05.01.2005
05.01.2005
TUNER
Došli tě ty fotky?Si si ale vyhrál s tou vrtačkou cooo...
12:37:23
05.01.2005
05.01.2005
hrňa
Tak k tomu není co dodat.
14:07:48
22.12.2004
22.12.2004
Bery
-> Crack: bílá forever.ale až za rok:-)asi i nový fotky až za rok...-> Zdenda130: :-) taky nejsi žádný začátečník!
jinak ŠŤASTNÝ A VESELÝ A DO NOVÝHO ROKU SAMÁ POZITIVA A SOCIÁLNÍ JISTOTY
jinak ŠŤASTNÝ A VESELÝ A DO NOVÝHO ROKU SAMÁ POZITIVA A SOCIÁLNÍ JISTOTY
23:10:32
21.12.2004
21.12.2004
Crack
Na přidáváníto by museli udělat novou stupnici,tak do 20-ceti!Ne,máš to opravdu moc hezký,nasadil sem tu nejvyšší bodovou lat,tak si myslím že už si to nezkazíš.Tvoje auto se mě líbí jedno z nejvíc na týhle strance Jo a jaká bude barva,bílá?Foto foto,sem netrpělivej...
12:10:27
21.12.2004
21.12.2004
Zdenda130
Slatanina ten motor je,ale co foto motoru to by bodlo.Měl jsem něco podobného .Jinak husté vozítko
08:54:06
20.12.2004
20.12.2004
Bery
dík,ale už sis nenechal žádný body na přidávání...:-)
Abych jen tak slůvkem zaktualizoval(v pondělí,ještě s dobrou náladou-než mě tu někdo zase nasere) vnitřek je v základu,svár na střeše jsem přejel tmelem a začínám oblepovat rám abych to v týdnu fouknul do barvy. Už jsem doplnil i výztuhu mezi sloupky predního okna a včera jsem překopával zadní čelo.Neměl jsem mezi světly vyvařený plech-tenkrát zezačátku jsem tam vlepil pertinaxovou desku:-( a jelikož jsem si koupil zavírání kapot od nějakých závodníků,tak by mi to v tom pertinaxu asi moc nedrželo...A rovnou jsem to čelo trochu prořezal a rozvrtal...
Abych jen tak slůvkem zaktualizoval(v pondělí,ještě s dobrou náladou-než mě tu někdo zase nasere) vnitřek je v základu,svár na střeše jsem přejel tmelem a začínám oblepovat rám abych to v týdnu fouknul do barvy. Už jsem doplnil i výztuhu mezi sloupky predního okna a včera jsem překopával zadní čelo.Neměl jsem mezi světly vyvařený plech-tenkrát zezačátku jsem tam vlepil pertinaxovou desku:-( a jelikož jsem si koupil zavírání kapot od nějakých závodníků,tak by mi to v tom pertinaxu asi moc nedrželo...A rovnou jsem to čelo trochu prořezal a rozvrtal...
22:52:55
17.12.2004
17.12.2004
Crack
Výborná kára!!Už se těším až bude nový foto,nebo něco dalšího..10b