Bery/Rapid Bery/Rapid

komentáře | popis | fotky | Bery | 20.05.23 16:36 | 409x v oblíbených
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…

- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs



2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top


Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka



Převodovka - Kalmar motorsport dog kit

2014

Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T


Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)



2015

Rallye Orlické Hory 2015 
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský

Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
 V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili  i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno. 
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start. 
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye



Bery/Rapid - komentáře:

12:54:11
24.03.2005
Simi
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
10:54:04
24.03.2005
Simi
-> Bery: Tak co, kolego endurkari, jak pokracujes? :-) Vidis, chtel jsem se te zeptat, jak ses spokojenej s tim xteckem? Ja sem zacinal na honde xlr a pred 2 lety presedlal na kawu klr a popravde, zas zacinam pokukovat po necem jinym... Docela me stvou ty yamahy, pac se mi zda, ze ty jejich motory maj krasne mekkej chod. S kawinou se skoro neda jezdit klidne - v nizsich tockach. Pri jemne akcelereaci z nizkych otacek ma pomerne dost neprijemnou vibraci, takze ji musim brat porad u huby a drzet v tockach - a to je o hubu :-) Myslel jsem si, ze to je problem jen te me, diky tomu, ze mam snizovanou hlavu (tesneni), ale svezl jsem se na dalsich asi 5 klr a vsechny jdou tvrde. (vsak se to o nich taky rika) :-/ Nebejt tej vibrace, tak sem nadsenej. K moji vejsce (190cm) je to proste parada. Taky bych rek, ze ty kawasacky motory maj nejvetsi chut do zivota :-)
09:19:06
23.03.2005
Bery
-> TUNER: dík6
Komplet sadu bych nechtěl,ty prahy se mi nelíbí - proto jsem to taky překuchával,ale co je mooc pěkný - to je ta přední haubna:-)škoda že mi došla baterka ve foťáku,když jsem tam naposledy byl...

Jinak pár už asi neaktuálních fotek z laku...
13:28:02
22.03.2005
Pepča
Ceny byly 2300 bok(1ks) prahy 1tis.(1ks) komplet sada 18tis.(kapoty+spojlery)at d.
13:23:05
22.03.2005
Pepča
Já jsem volal nějakýmu maníkovi na 607/661986
13:13:57
22.03.2005
TUNER
Telefon na Dlouhána je : 603 231 905

4
12:27:35
22.03.2005
Bery
-> Pepča: možná bych tě měl upozornit,že ty blatníky jsou už teď asi poněkud dražší - bližší kontakt mám akorát na p.Dlouhého(dlouhy motorsport) a zrovna v druhém telefonu,který tu nenám...ale pokusím se dodat
08:44:05
22.03.2005
Pepča
Nějaký bližší kontakt.dík
13:26:03
21.03.2005
Bery
-> Pepča: boky vyšly dobře - výměna za 4ks loukotí v docela průměrném stavu,takže tak max. 4000 - vyrobeno v Ledči n. S.
-> .Viki: dík,chvílema mi připadá,že až to bude hotový,já už tady nebudu:-)
22:17:25
20.03.2005
.Viki
moc pěkný ale až to bude hotový bude to ještě lepší dávám 10b
18:13:44
20.03.2005
Pepča
Moc pěkná práce. Zajímá mě kde jsi sehnal ten převlek na ten celej bok a na kolik tě vyšel. dík
13:20:12
11.03.2005
TUNER
-> Tuner#2: No právě by jste museli hodně aby jste se zahřáli...3
13:09:18
11.03.2005
Tuner#2 - zrušená registrace
-> TUNER: Teď je tam na nule - to by asi moc
112 113 114 nebylo 3 1
12:50:47
11.03.2005
TUNER
112 113 114
12:50:05
11.03.2005
TUNER
-> Tuner#2: Tak jí udělej místečko v garáži vedle Žlutky a budeš je mít pěkně u sebe....Přes den můžeš dělat na autě a v noci......135
12:35:57
11.03.2005
Tuner#2 - zrušená registrace
-> TUNER: Nerejpej - to víš - Ty jí máš doma, já si na ní musím udělat čas alespoň o víkendu 4 1
12:34:00
11.03.2005
TUNER
-> Tuner#2: No von by byl......1
12:27:32
11.03.2005
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: No ale stím ostatním jsem na tom zhruba stejně a nějak není čas :o)
10:39:23
11.03.2005
PepaS
-> Bery: Sezona se blizi taky budu muset zacat neco delat na motorce6
07:40:10
11.03.2005
Bery
:-) včera jsem přivezl rám od motorky z komaxitu a oproti tomu jak to vypadalo je to takřka dokonalý,teď jen ustrojit a zase začnu kluky trochu víc otravovat s lakem na auto.Ale teď je na řadě repase motoru u XTčka a to ustrojení - musím co nejdřív,protože japonci tam nacpali takových serepetiček,že mi z toho jde hlava kolem!
Jo,s lakem jsi o pořádný krok napřed:-)
Extreme Tyres