Bery/Rapid Bery/Rapid

komentáře | popis | fotky | Bery | 20.05.23 16:36 | 409x v oblíbených
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.

Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…



- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1

Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu

náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,

-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)

-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě

-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,

za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem

Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs







2006 motor škoda 136 - úprava METALEX

vačka Schwejk

sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky

karburátory Weber DCOM 40

výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič

chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60

Pumpa FACET silver + FACET red top





Motor 2013 - 2014

obsah 1400

vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka







Převodovka - Kalmar motorsport dog kit



2014



Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.

www.facebook.com/BernasRR T





Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)







2015



Rallye Orlické Hory 2015 

Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský



Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.

 V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili  i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.

Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno. 

Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.

Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start. 

První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.

Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.

Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye







Bery/Rapid - komentáře:

13:57:07
09.12.2005
U-Geen
-> Tuner#2: bohuzel z Ara ho odvezli do marnice... udery do hlavy z obou stran litejma kolama :-(
13:04:13
09.12.2005
fine_ray
-> Bery: oouuuu... ty kolečka... mňam mňam!52 kwásnýýý! 4 mam slabost pro bílý kola 4
10:48:49
09.12.2005
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: Hmm pěkný kolesa. Ale ta pohádka o Tomovi, jak přijel, zmlátil tě a ukrad kola měla koukám dohru - že Ty jsi začas chodit do posilky a pak jsi mu to vrátil i s úrokama. A já že tady už tak dlouho nebyl a on leží na Áru.4
10:46:02
09.12.2005
TUNER
-> Bery: Hmmm,to je moc pěkný.....jinak žádnej trapas,váha je taky zajímavá....Já ty svoje raději vážit nebudu....3
10:40:23
09.12.2005
Bery
hmm...tak to trapas,mažu svůj minulý příspěvek a dopisuju ET 135
09:43:29
09.12.2005
TUNER
-> Bery: Myslim ET....4
09:30:17
09.12.2005
Bery
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
06:22:20
09.12.2005
TUNER
-> Bery: Kolipak mají....?
21:49:47
08.12.2005
Bery
-> zufo: jednou stačí ne4 -> Pavel Korbelář: cesty za vylepšením jsou nevyspytatelné a zdá se i nekonečné.

Kola jsem vyměnil - váhou asi stejné - možná nepatrně lepší,ale hlavně lepší ET
21:26:45
08.12.2005
zufo
kRÁSNÉ AUTO
21:14:06
08.12.2005
Pavel P@nkáč
-> Bery: takový jsi to měl hezký a už do toho řežeš a rozebíráš, to budeš muset zas dělat novej lak co? proč ta změna kol taky cesta za odlechčením?
19:00:21
08.12.2005
Bery
-> TUNER:

20 kilo a jsem na JIPce na přístrojích,ale tak 3-5 kilo - to by šlo:-)

-> zufo: dík,bylo...

Já jelito dneska vyřezávám ty zadní blatníky a trochu kopnul karboflex a udělal jsem bebí...
17:12:15
08.12.2005
zufo
kRÁSNÉ AUTO
13:35:41
08.12.2005
TUNER
-> Bery: No,koukni třeba na sebe......3 Zkus měsíc nejíst a máš hned dvacet kilo dole.....1
13:18:36
08.12.2005
Bery
nefunguje váha,ale asi 7 kg.

Nevím kde ten metrák celkově vezmu,ale snaha je...6
13:00:30
08.12.2005
TUNER
-> Bery: O kolik zhubla ta kapota?

To bude fakt paráááda...už se začínam bát...52
12:26:04
08.12.2005
Bery
kola v komaxu,laminátová haubna...
21:36:21
03.12.2005
Boro125L
-> Bery: pekný rapidek!kolá sú dosť husté!vela stastia s rozrobenou robotou!!!maj sa
21:12:29
03.12.2005
Bery
Tak už je jen kastle na kolech...Zbývá vyřezat zadek rámu,vyříznout ty zadní blatníky a začne se znova tahat voda a ostatní trubky.

Snad to přežiju
10:37:15
02.12.2005
Baghira
-> Bery: Já mám z felicie. Je sice skoro stejnej, ale měl by mít větší výkon a hlavně ten chod je uplně o něčem jinym.
Extreme Tyres