skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Bery/Rapid - komentáře:
17:53:48
20.12.2005
20.12.2005
fine_ray
-> Bery: dobrý!
09:46:15
19.12.2005
19.12.2005
Bery
-> fine_ray: nevážil,ale čím víc věcí na něj koupim,tím víc si ho vážim:-)))
16:13:50
18.12.2005
18.12.2005
fine_ray
-> Bery: supr nový věcičky .. Vážil si auto před odtučňovací kůrou?
16:12:47
18.12.2005
18.12.2005
fine_ray
-> TUNER: toho svýho skútříka děláš? sem jel minulej týden přes Sedlecko tak sem si říkal stavim se podívat jestli pracuješ.. takže ještě že sem nejel.. Zelenka má zimní spánek
16:54:35
16.12.2005
16.12.2005
Max
-> Bery: no byla by to práce to udělat...teda práce udělat to kopito....tak už by to celkem šlo. Proto sem se ptal :-)
16:53:44
16.12.2005
16.12.2005
Max
-> TUNER: takže jakmile potkám něco zelenýho výkonnýho,tak je to tvoje,jo ?
14:03:33
16.12.2005
16.12.2005
TUNER
-> Max: No mam černo stříbrnýho a ta stříbrná je taková nějaký divná,tak že bych jí vyměnil za zelenou a měl bych černo/zelenýho scoota....
-> Bery: Myslim že do fáze aby jsme byli s autem na 100 % spokojený asi nikdy nenastane....
-> Bery: Myslim že do fáze aby jsme byli s autem na 100 % spokojený asi nikdy nenastane....
13:42:12
16.12.2005
16.12.2005
Bery
-> TUNER: tak já se doufám taky dostanu do fáze,kdy už nebudu tak "rapidně"měnit celý auto:-)
Palubku jsem koupil,dělat se s ní - do toho bych nešel...ale už si plánuju jak ji překopu:-)
Palubku jsem koupil,dělat se s ní - do toho bych nešel...ale už si plánuju jak ji překopu:-)
12:56:31
16.12.2005
16.12.2005
Max
-> TUNER: skutra do barvy....abys měl takovej jednotnej TUNER tým,jo ?
-> Bery: ta palubka je moc pěkná...aspoň mě se líbí. Tos dělal sám ?
-> Bery: ta palubka je moc pěkná...aspoň mě se líbí. Tos dělal sám ?
06:07:33
16.12.2005
16.12.2005
TUNER
-> Bery: O mě??? To teda nevim....Od poslední vyjížďky jsem na to nešáhnul a teď si tunim skútra.....Malinko probrušuju karbec a asi stříknu plasty na zelenou jako mam auto,aby to bylo takový jednotný.....
Ale dostal jsem nějakou tu vánoční prémii,tak se chystam na nějaký to vylepšení i autíčka......A bude toho taky docela dost,jenom když to srovnam s tebou,tak se skoro nic nezmění....
Ale dostal jsem nějakou tu vánoční prémii,tak se chystam na nějaký to vylepšení i autíčka......A bude toho taky docela dost,jenom když to srovnam s tebou,tak se skoro nic nezmění....
20:21:46
15.12.2005
15.12.2005
Bery
-> TUNER: na palubce velká-tahle má asi 1,5kilča:-)
Já a vostře - co by se potom říkalo o Tobě -> Rapa: ty blatníky docela jdou-já jsem je ještě trochu překopával abych nemusel použít origo prahy(který se mi moc nelíbí) a přední ještě nevim,to mě čeká na svátky
Já a vostře - co by se potom říkalo o Tobě -> Rapa: ty blatníky docela jdou-já jsem je ještě trochu překopával abych nemusel použít origo prahy(který se mi moc nelíbí) a přední ještě nevim,to mě čeká na svátky
14:00:03
15.12.2005
15.12.2005
Rapa
-> zufo: Moc pěkná kárka. mám dotaz. je velká pakárna dávat tam ty široký blatníky?
11:34:44
15.12.2005
15.12.2005
TUNER
-> Bery: Ty jo ty do toho jdeš vostře.....Jaká bude úspora na palubce....?Jsem zvědavej jak bude vypadat v reálu až bude hotová....Mě se origo 130 palubky docela líbí.....
09:49:28
15.12.2005
15.12.2005
Bery
poslední foto:Stará vs nová,v pozadí můj starý nárazník,který asi o vánocích čeká na menší úpravy aby sednul na široký předek.Přeci nedám za nový 4500,když tu mám svůj a originální:-))
21:49:04
14.12.2005
14.12.2005
Bery
tak zadek mám obutej,teď nechat zout předek starý kola a obout na moje nový:-)A přivezl jsem novou palubovku,to zas bude - já a elektrika...
Jinak se znova tahaj brzdy a už se mi z těch ohybů dělaj mžitky.Že já si furt něco vymejšlim...Snad se blížím ke konečný verzi tohodle auta
Jinak se znova tahaj brzdy a už se mi z těch ohybů dělaj mžitky.Že já si furt něco vymejšlim...Snad se blížím ke konečný verzi tohodle auta
16:45:05
10.12.2005
10.12.2005
Bery
včera jsem přivezl pneu 195/45/15,tak to obuju a musí se to zkusit jak to bude vycházet jak v předním,tak v zadním blatníku - ale typuju,že podložka vzadu asi zůstane.Když už by se předělával náboj,tak rovnou i s nápravou....Ale chci si něco nechat na příští rok
Nojo Tom se tu moc neukazuje,už jsem se pomalu začal bát,že emigroval,ale vypadá to že ne - naštěstí - máme ještě co vyměňovat - žejo Mr.-> Rapid: a že by jsi předělával lemy - to by byla ale podivná sériovka:-)))Jinak zbylá 2 kola budou připravena k transportu příští týden!
Nojo Tom se tu moc neukazuje,už jsem se pomalu začal bát,že emigroval,ale vypadá to že ne - naštěstí - máme ještě co vyměňovat - žejo Mr.-> Rapid: a že by jsi předělával lemy - to by byla ale podivná sériovka:-)))Jinak zbylá 2 kola budou připravena k transportu příští týden!
18:41:17
09.12.2005
09.12.2005
U-Geen
-> Tuner#2: no jo medicina je mocna
18:11:52
09.12.2005
09.12.2005
Tuner#2 - zrušená registrace
-> U-Geen: Tak ne žije!
15:28:07
09.12.2005
09.12.2005
Rapid
a kurva vedel jsem ze bily budou pekny, ale takhle moc? ze sem radsi nepredelal lemy
14:04:27
09.12.2005
09.12.2005
Baghira
-> Bery: Takže vzádu už nebudou podložky a budou předělaný náboje?