Bery/Rapid Bery/Rapid

komentáře | popis | fotky | Bery | 20.05.23 16:36 | 409x v oblíbených
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.

Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…



- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1

Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu

náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,

-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)

-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě

-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,

za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem

Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs







2006 motor škoda 136 - úprava METALEX

vačka Schwejk

sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky

karburátory Weber DCOM 40

výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič

chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60

Pumpa FACET silver + FACET red top





Motor 2013 - 2014

obsah 1400

vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka







Převodovka - Kalmar motorsport dog kit



2014



Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.

www.facebook.com/BernasRR T





Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)







2015



Rallye Orlické Hory 2015 

Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský



Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.

 V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili  i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.

Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno. 

Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.

Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start. 

První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.

Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.

Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye







Bery/Rapid - komentáře:

21:54:10
01.02.2006
Borin - Král tuzerů
-> Bery: To by chtělo ještě provrtat okna...ty sou taky těžký 3 3 3
21:21:11
01.02.2006
Max
mě zajímá až to auto pak zvážíš,kolik bude mít 3
16:43:23
01.02.2006
Bery
nebojte,že jsem nezkoušel pevnost.Když se zbortí tenhle držák,může mi být už všechno jedno,protože dřív se ta sedačka musí vyrvat z kastle.Mě teda ty držáky nepruží ani teď.

13:40:46
01.02.2006
Pavel P@nkáč
-> Tuner#2: Vypadají masivně tak by se zas tak nebál
13:27:40
01.02.2006
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: Ale koukám, že je máš užší, takže by to mohli vydržet :o))
13:26:11
01.02.2006
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Majkl: Dík.



-> Bery: Seš fakt magor :o)) mě tak napadá, že ty držáky co mám já, tak truchu pruží a to je nemám navrtané, myslíš, žes to fakt nepřehnal?
12:58:40
01.02.2006
Borin - Král tuzerů
-> Bery: Nemyslíš že to s tím ohlehčováním přeháníš ??? Nevím nevím jestli zrovna u držáků sedaček to je nejlepší nápad...Jinak ti fandím 157
09:58:11
01.02.2006
Majkl
-> Bery: ty držáky nejsou vůbec děravý 3

nemáš tam myši nebo tak něco? 3

ne vážně seš magor 1 (v dobrym)
09:54:34
01.02.2006
Bery
co ještě provrtávám??jsem poslal fotku Lubošovi a nazval mě "magorem":-)))

Ale vylepšuju držáky sedaček:-)
07:23:50
01.02.2006
Majkl
-> havlik: to nejsou ty o kterych sem mluvil, neboj nejsem blbej 4
19:37:49
31.01.2006
havlik
-> Majkl: ja teda nevim ale me se zda ze fungujou www.faann.net
19:26:45
31.01.2006
Majkl
-> Tuner#2: stránky ještě nejsou v provozu, takže zatím jen osobně přes ICQ nebo mail na faann@faann.net aluž se brzy spustí stránky
16:54:46
31.01.2006
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Majkl: To ani nevím, že něco takového vyrábí - má nějaké stránky co vše nabízí, protože v diskuzi mě to vždy nějak unikne - moc to nečtu.
15:26:25
31.01.2006
Majkl
Tuner#2 31.01.06 14:26:53no počítám že se vyrobí i nové objímky a pryžové pouzdra na ramena i most... uvidíme, za 14dní poreferuju až příijde ta 20ka od faanna, ma je vyrabět i spouzdrama a držákama
14:27:42
31.01.2006
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: Co na tom autě chceš ještě provrtávat 9 3 4
14:26:53
31.01.2006
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Majkl: No do těch co drží v mostě se to po úpravě držáků (lépe řečeno jejich výrobě ve formě větších) vejde, ale do těch co drží v ramenech bych tam teda 18tku cpát nechtěl - i ta 20mm utočená na koncích na sériových 16 tam nechtěla a musel jsem na to vzít velké sikovky a pěkně jsem si to odřel, než jsem jí tam dostal. Bylo to i tím, že jsem měl nové gumy, uvidíme jak to půjde letos až budu dávat nápravu zpět do auta :o))
12:11:05
31.01.2006
Bery
víte,že ani nevím kolik ten stabík má..no.....Ale 100pro ne víc jak 20mm..

ona ta fotka není zrovna nejostřejší a zahnojenej je pěkně,to máte pravdu..

já jdu vrtat...
11:55:56
31.01.2006
TUNER
Jj,stenčení bejt nemusí ta 18 se tam ještě tak nějak narve,ale víc už bych tam asi nedával.U 20 mm co má Tuner#2 už je to ale nezbytný a bez dalšího předělávání krajních pouzder...4
11:51:59
31.01.2006
Majkl
-> Tuner#2: to ztenčení tam být nemusí, mužeš mít vštší pouzdra nebo ne?
11:41:02
31.01.2006
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: To víš, když ho máš tak špinavej a není tam vidět ztenčení nakonci, tak se to podle jedné fotky těžko pozná :o)) To tam máš 18tku nebo silnější?
Extreme Tyres