Bery/Rapid Bery/Rapid

komentáře | popis | fotky | Bery | 20.05.23 16:36 | 409x v oblíbených
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.

Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…



- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1

Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu

náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,

-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)

-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě

-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,

za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem

Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs







2006 motor škoda 136 - úprava METALEX

vačka Schwejk

sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky

karburátory Weber DCOM 40

výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič

chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60

Pumpa FACET silver + FACET red top





Motor 2013 - 2014

obsah 1400

vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka







Převodovka - Kalmar motorsport dog kit



2014



Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.

www.facebook.com/BernasRR T





Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)







2015



Rallye Orlické Hory 2015 

Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský



Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.

 V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili  i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.

Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno. 

Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.

Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start. 

První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.

Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.

Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye







Bery/Rapid - komentáře:

08:50:16
07.02.2006
Majkl
-> Bery: tak to klobouk dolů, ani sem to nepoznal :-) a ještě si stihnul i háčky a čárky :-)
08:43:12
07.02.2006
Bery
6 docela jsem to napsal hezky....na to že jsem byl večer trochu na kašičku....taxe mi nesmějte až to budete číst,přepisovat to nebudu5
00:04:57
07.02.2006
Bery
-> TUNER: s jednim se dostávám na 820g u jedné - té lehčí strany....takže v poho(a je v tom pár minut vrtání...)mám asi ty obyčejné držáky-jestli si vzpomínáš mám ještě pod sedáky taková....Učka na uchycení,pak až je to prošroubovaný k tomu klasickému tvému držáku...dural je o moc lehčí,ale jak na tom budu s tou tuhostí matroše....asi bych to neřešil,nebudu pesimista:-)
16:29:14
06.02.2006
TUNER
-> Bery: Právě je to jinej držák,ouplně do jinýho auta.Rozdíl tam ale zas tak velkej nebude....A i kdyby pak vážily 600 g tak s těma železnejma se dostaneš tak na 600 g s jednim.........Ale určo by šel i ten tvuj....Problém je že matroš tady mam tak na jeden....8 Ale pokud na to nespěcháš budu v pohotovosti a až se něco objeví tak udělam i ten druhej.Teď ani nevim jestli jsem ti dělal ty samý co mam já nebo nějak upravený?
14:28:59
06.02.2006
Majkl
-> Tuner#2: no snad se mi to podari napoprve, budu to ohybat podle trubek vyndanejch ze 130ky tak snad to zvladnu
14:27:02
06.02.2006
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Majkl: Stává se to jen, když tu trubku ohneš hodně u prohnutí o 10 nebo 20 stupňů tenhle jev není patrnej a narovnáš jí klidně na zpět, ale třeba 90° už je docela hoňka.
14:25:06
06.02.2006
Majkl
-> Tuner#2: aha díky za tip, dám na to pozor52
14:05:05
06.02.2006
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Majkl: A bacha na to, trubička jedním ohybem ztvrdne a pak se těžko vrací nazpět aby nepraskla - ten materiál rapidně změní vlastnosti.
13:45:46
06.02.2006
Majkl
-> Baghira: ja uz ji v ruce mel :-) mam je doma vsechny pripraveny ale prisli me nejaky tvrdy nicmene ohybat sem to nezkousel



diky za rady zkusim a dam vedet
13:39:20
06.02.2006
Baghira
-> Majkl: Ohejbej to rukou, až ji budeš mít v ruce, zjistíš, že je to celkem brnkačka.
13:09:09
06.02.2006
Sita
v obi jsem videl za nejakych 80Kc takovou pomucku na ohybani techhle trubicek. v podstate jde o pruzinu, kterou natocis nebo nasunes na trubicku a protoze se tim zvetsi prumer, tak i polomer ohybu, takze ti to nedovoli to prasknout. Nicmene je to v tomhle pripade skoda penez. ohybat rukou jak pise Bery je v cajku.
13:08:05
06.02.2006
Bery
vždyť je to trubička jak nic.Jde o to aby měla ty potřebný ohyby a rádiusy,takže podle něčeho kulatého ohybat.Kup si o 2 kusy navíc a zkus si to:-)
13:00:49
06.02.2006
Majkl
-> Bery: aha takze jen rukoupres nejakou kulatou vec treba tubku nebo neco takovyho..?
12:59:33
06.02.2006
Bery
-> Majkl: pokud to nebudeš ohýbat přez ostrou hranu,tak ji nezlomíš.Já to ohybal trubky upnuté ve svěráku-jestli to byl 35 a 50 mm průměr???...nejlíp si podle drátu udělat mustr und pak začít kurvit trubičku:-)))
12:35:53
06.02.2006
Majkl
-> Bery: Ahoj, mam dotaz. Jak se ohýbají trubky na brzdy? Je na to nejakej spešl postup? Mam to před sebou tak chci aby mi jich co nejmíň popraskalo :-)
11:44:34
06.02.2006
Bery
-> TUNER: Jestli to není takový nějaký bláto....tak bych je....ehm....vzal..:-)na 450 g se nemůžu dostat,to by z toho nic nezbylo.

Je to asi ten samý držák,žejo,neupravoval jsi to nijak???Aby se to nemuselo nějak extra znova pasovat...Ještě cenu...ale to kdyžtak na ICQ....4
10:33:00
06.02.2006
TUNER
-> Bery: Jooo,hele tak jsem zvážil ty z hlíny.....Oba dva kousky mají cca 450 gramů.....Se pochlup co váží ty psychopaticky odlehčený.....4
11:26:20
02.02.2006
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: Máš je užší a tak to tolik nepruží - já mám úzkou sedačku a mám tam víc plochy na držáku a drobet to pruží, ale je fakt, že dřív by povolila příčka z kasle než tohle.
23:53:50
01.02.2006
Bery
-> Borin: nic proti ale moje okna(nepočítám přední) váží asi tolik,co tvoje jedno ve dveřích,takže pozdě na ftip8
21:55:01
01.02.2006
havlik
-> Borin: a aby se ridic stal anorektik to taky odlehci3 3
Extreme Tyres