Bery/Rapid Bery/Rapid

komentáře | popis | fotky | Bery | 20.05.23 16:36 | 409x v oblíbených
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.

Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…



- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1

Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu

náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,

-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)

-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě

-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,

za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem

Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs







2006 motor škoda 136 - úprava METALEX

vačka Schwejk

sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky

karburátory Weber DCOM 40

výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič

chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60

Pumpa FACET silver + FACET red top





Motor 2013 - 2014

obsah 1400

vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka







Převodovka - Kalmar motorsport dog kit



2014



Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.

www.facebook.com/BernasRR T





Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)







2015



Rallye Orlické Hory 2015 

Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský



Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.

 V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili  i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.

Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno. 

Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.

Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start. 

První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.

Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.

Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye







Bery/Rapid - komentáře:

14:24:25
28.03.2006
Bery
-> Pavel Korbelář: nebudu
14:17:45
28.03.2006
Pavel P@nkáč
-> Bery: Budeš dávat do zadu nárazník nevipadá to bez něj divně?
00:30:49
28.03.2006
Bery
blatníky??to je jedna z posledních věcí za co mě můžou jebat...:-)
21:55:51
27.03.2006
Kapřík - zrušená registrace
->Bery: staveli te uz s tema sirokejma blatnikama cajti ? zajimalo by me jestli jim to nejak vadi ..
16:42:28
26.03.2006
Kapřík - zrušená registrace
jo diky moc ;-) asi budu otravovat castejc 1
16:32:53
26.03.2006
Bery
-> Kapřík: nevim - asi 3500 kus,já je vyměnil za loukotě

Zakázkový nejsou,ale v autodílech je asi nekoupíš,takže jaxe to vezme...:-)

Když si je upravíš-to znamená,že rozřežeš spodky a přelaminuješ,nemusíš si k nim kupovat prahy a přední blatníky,tím pádem ani přední nárazník a když vyřešíš zadek,tak ani zadní nárazník...není to jen o blatníkách
16:25:24
26.03.2006
Kapřík - zrušená registrace
->Bery:kolik tak stojej ty R/H blatniky ? a sou zakazkovy ? dik
23:52:57
25.03.2006
black_dragons
tady se maka o 106 !!!!!!!!!1
09:08:32
21.03.2006
Bery
-> TUNER: takhle se to asi nedá brát...A že by to byl zas tak složitý rám se říct nedá.Takový kompromis mezi váhou a bezpečností.

No a proto taky na autě tolik řádim s karboflexem a vrtačkou4

-> Fén: tak od tebe jsem ještě nic neviděl,ale od Dlouhého jsme toho viděli všichni dost a myslim,že jeho reference nesmaže jeden....:-)cituji:trochu hrubý stromeček5
08:58:17
21.03.2006
TUNER
-> Bery: Koukam že kila co jsi vyházel máš zase skoro zpátky tim rámem co....:-(

Jinak to pak určitě nech zvážit.Moc by mě to zajímalo co ukáže ručička...4
00:00:20
21.03.2006
dial K for Karlos
-> Bery: Koukám pracuješ dost intenzivně, alespoň z fotek mi to připadá, že chceš stihnout Běšiny 4
21:39:22
20.03.2006
Fén
-> Bery: To by to musel posoudit někdo jiný. :o)
21:25:40
20.03.2006
Bery
-> Fén: ale ale...

sváříš líp???
18:11:09
20.03.2006
Fén
Jenom u toho zadního úchytu je trochu hrubý stromeček. :o)
17:57:27
20.03.2006
Tuner#2 - zrušená registrace
Ten rám - to je paráda - to jsou sváry jak mají být.
13:20:09
20.03.2006
Bery
COčko,ale mají na to nějaký jiný drát a boduje se to,žádný svár není v kuse-asi kvůli tomu aby se nevyhřála tolik ta trubka a "nekřehla"...
12:36:31
20.03.2006
Fén
-> Dvordy: Podle toho stromečku to vypadá na cočko.
12:29:12
20.03.2006
Dvordy
-> Bery: nevíš, čím vaří ten rám, ty sváry vypadají hodně pěkně.
20:43:32
19.03.2006
strucy
-> Bery: čaf , kde a kolko ťa vyšli blatníky? dík
20:02:50
19.03.2006
Bery
je to pěkný,to jo.Dneska jsem se procpal do dílny a rozbalil to,zítra začnem něco dělat.Konečně:-)
Extreme Tyres